Γ. Γεωργίου: Ο στόχος για το Nicosia Μall και το κόστος από την πανδημία

Έμπρακτη στήριξη στους συνεργάτες-ιδιοκτήτες των καταστημάτων που επηρεάστηκαν κατά την πανδημία, προσέφερε η διεύθυνση του Nicosia Mall.

Ο διευθύνων σύμβουλος του εμπορικού κέντρου, Γιώργος Γεωργίου, αναφέρει σε συνέντευξη στο IN Business, ότι αποφασίστηκε η μη χρέωση ενοικίων και στα τρία lockdowns, ενώ για τους τρεις μήνες του περσινού καλοκαιριού χρέωσαν μόνο τα μισά. Δεν κρύβει δε την ενόχλησή του για τις αποφάσεις που είχαν ληφθεί για κλείσιμο των εμπορικών κέντρων.

Δύο και πλέον χρόνια ζωής μετρά το Nicosia Mall. Πώς αποτιμάτε αυτή την πορεία;

Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του, το Nicosia Mall έδειξε ότι με σωστή διαχείριση θα μπορούσε να καταστεί o ηγέτης στον τομέα του. Η συμμετοχή καταξιωμένων και αυτοδημιούργητων επιχειρηματιών στη μετοχική του δομή ως επίσης και η αλλαγή στη διευθυντική ομάδα, τον Φεβρουάριο 2020, αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας για τη μέχρι σήμερα εξαιρετική πορεία του Nicosia Mall ως επίσης και για τη διασφάλιση της μελλοντικής επιτυχίας του.

Διαβάστε ακόμα: 

Τα πρώτα ακίνητα που βγάζει στην αγορά η Themis Real Estate 

Τι περιμένουν οι επιχειρηματίες από το νέο Περί Εταιρειών Νόμο

Πόσες επιχειρήσεις λειτουργούν;

Αυτή τη στιγμή, στο Nicosia Mall, λειτουργούν 142 επιχειρήσεις, οι περισσότερες από κάθε άλλο mall στην Κύπρο. Ανάμεσά τους βρίσκονται όλα, σχεδόν, τα σημαντικά διεθνή brands, που δραστηριοποιούνται σήμερα στην κυπριακή αγορά. Παράλληλα, φιλοξενούμε και κυπριακές επιχειρήσεις/brands που θεωρούνται ηγέτες στον τομέα τους, όπως, Υπεραγορά Αθηαινίτης, Players, Rio Premier Cinemas και άλλα.

Το Nicosia Mall θεωρείται ως το mall με το πληρέστερο tenancy mix, καθώς διαθέτει όλα τα κορυφαία brands ανά τομέα, για παράδειγμα, στην ένδυση το Inditex Group (ZARA, Stradivarius, Berska, Pull & Bear, Massimo Dutti, Oysho), στην τεχνολογία το Public, στις υπεραγορές την Υπεραγορά Αθηαινίτη, στον κινηματογράφο το Rio Premier Cinemas, στην ψυχαγωγία το Players, στην εστίαση το συγκρότημα της PHC, στα αθλητικά την Intersport και στα καλλυντικά το Beautyline.

Πέραν των leaders, φιλοξενούμε και όλα τα σημαντικά καταστήματα ανά τομέα, δίνοντας με αυτό τον τρόπο την ευκαιρία στους καταναλωτές να επιλέξουν από μία ευρεία γκάμα διαφορετικών brands.

Θα μπορούσαμε να έχουμε κάποια παραδείγματα σημαντικών στον τομέα τους καταστημάτων, που φιλοξενούνται στο mall;

Στον τομέα των αθλητικών ειδών, για παράδειγμα, πέραν του Intersport έχουμε τα Nike, Adidas, Under Armour, Puma, Famous Sports και Sneaker10. Αυτό γίνεται σε όλους τους τομείς με αποκλειστικό γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας. Επίσης, έχουμε καταστήματα τα οποία είναι μοναδικά στη Λευκωσία, εκ των οποίων κάποια είναι μοναδικά και σε ολόκληρη την Κύπρο, όπως, Nike, Calvin Klein Jeans, The North Face, Vans, Napapijri, Skechers, Crocs, Dickies, Axel, Under Armour, Puma, Jack & Jones, Sneaker10 και Ximi Vogue.

Δράττομαι της ευκαιρίας να αναφέρω ότι έχουμε καταλήξει σε συμφωνία με ακόμη τέσσερα διεθνή brands, τα οποία αυτή τη στιγμή δεν έχουν παρουσία στην κυπριακή αγορά και είμαι βέβαιος ότι θα ενθουσιάσουν τους πελάτες μας. Τα νέα brands αναμένεται να λειτουργήσουν εντός του 2021.

Πιο δυνατοί την επόμενη μέρα

Πόσο κόσμο δέχεται το Nicosia Mall και πόσο ευχαριστημένοι είστε;

Κατά τον πρώτο ημερολογιακό χρόνο λειτουργίας του, το 2019, το mall υποδέχτηκε και εξυπηρέτησε πέραν των πέντε εκατομμυρίων επισκεπτών. Πέρυσι οι επισκέψεις ναι μεν ήταν μειωμένες, λόγω των δυο lockdowns που επιβλήθηκαν, αλλά και πάλι κινήθηκε σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα. Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός ότι από τον Ιούνιο του 2020, οπόταν και επαναλειτούργησαν τα malls μετά το πρώτο lockdown, μέχρι και τον Ιούνιο του 2021, το Νicosia Mall υποδέχτηκε και εξυπηρέτησε τους περισσότερους επισκέπτες σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο mall στην Κύπρο. Παράλληλα, τα καταστήματα που φιλοξενεί κατέγραψαν τον μεγαλύτερο συνολικό τζίρο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους.

Σαφέστατα, τα αποτελέσματα μας αφήνουν απόλυτα ικανοποιημένους. Την ίδια στιγμή, όμως, παραμένουμε προσηλωμένοι στην υλοποίηση του στρατηγικού στόχου, που δεν είναι άλλος από το να καταστεί το Nicosia Mall ο αδιαμφησβήτητος κορυφαίος προορισμός τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις/brands.

Η πανδημία έφερε τα πάνω-κάτω ανά το παγκόσμιο. Ουδείς έμεινε ανεπηρέαστος, όπως και τα εμπορικά κέντρα…

Τα τρία lockdowns και οι συνεχιζόμενοι εδώ και πολλούς μήνες περιορισμοί, πέραν της σημαντικής απώλειας εισοδημάτων, οδήγησαν αρκετά καταστήματα σε κλείσιμο, ενώ αναμένονται και άλλες χρεοκοπίες. Την ίδια στιγμή τα περιοριστικά μέτρα ώθησαν τους καταναλωτές στο ψάξιμο εναλλακτικών. Αποτέλεσμα, η ραγδαία αύξηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στις κατ’ οίκον παραγγελίες/παραδόσεις.

Επίσης, τα περιοριστικά μέτρα οδήγησαν σε διατάραξη της παγκόσμιας παραγωγής και της τροφοδοτικής αλυσίδας, με συνεπακόλουθο τις ελλείψεις σε αρκετά καταναλωτικά και όχι μόνο προϊόντα. Ακόμη, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στις πρώτες ύλες και στο κόστος μεταφοράς. Αυτά τα κόστη αναπόφευκτα μεταφέρονται στις επιχειρήσεις και στους καταναλωτές, δημιουργώντας ακόμη ένα πονοκέφαλο για την παγκόσμια οικονομία, καθώς το γεγονός αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης.

Είναι όμως στα χέρια μας να διαχειριστούμε την κατάσταση και όχι απλώς να περιορίσουμε τις απώλειές μας, ώστε η επόμενη ημέρα να μας βρει πιο δυνατούς. Στο Nicosia Mall, με ορθές αποφάσεις και διαχείριση αυτό γίνεται πράξη.

Ευκαιρίες και αρωγή στην κρίση

Ποιο κόστος είχε η πανδημία για το Nicosia Mall;

Τολμώ να πω ότι στο Nicosia Mall περιορίσαμε το κόστος μας μόνο στα ενοίκια που χαρίσαμε στους πελάτες μας κατά τη διάρκεια των τριών lockdowns. Ως επιχείρηση εκμεταλλευτήκαμε τις συνθήκες και μετατρέψαμε την κρίση σε ευκαιρία. Συγκεκριμένα, καθώς η αλλαγή στη μετοχική δομή και τη διευθυντική ομάδα του Nicosia Μall συνέπεσε χρονικά με το πρώτο lockdown, εκμεταλλευτήκαμε την ταυτόχρονη επαναλειτουργία της αγοράς τον Ιούνιο του 2020, για να επανατοποθετηθούμε προτάσσοντας τη νέα πελατοκεντρική φιλοσοφία μας.

Επίσης, με ορθή διαχείριση της κρίσης καταφέραμε ως επιχείρηση τα ακόλουθα:

  • Ενδυναμώσαμε τις ήδη πολύ καλές σχέσεις μας με όλους τους συνεργάτες μας.
  • Επενδύσαμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας. καταφέρνοντας να προσελκύσουμε εξαιρετικούς επαγγελματίες, οι οποίοι μαζί με το υφιστάμενο προσωπικό αποτελούν και ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία επιτυχίας της επιχείρησής μας.
  • Εκμεταλλευτήκαμε τις διάφορες αποχωρήσεις καταστημάτων για να προσελκύσουμε αρκετά νέα brands. Αποτέλεσμα ήταν η περαιτέρω ενδυνάμωση του tenancy mix μας, ενώ πετύχαμε το 99% των χώρων μας να είναι σήμερα ενοικιασμένοι.

Πού στηρίχθηκε η απόφαση να μη ζητήσετε ενοίκια, η οποία έτυχε, ασφαλώς, θερμής υποδοχής;

Όπως προανέφερα, και στα τρία lockdowns το διοικητικό συμβούλιο και η διεύθυνση του Nicosia mall αποφάσισαν όπως δεν χρεώσουν ενοίκια στους συνεργάτες τους που επηρεάστηκαν. Επίσης, για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο του 2020 χρεώσαμε μόνο το 50% του συμφωνηθέντος ενοικίου.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συνεργάτες μας είναι το θέμα της ρευστότητας, κάτι που θέτει εν αμφιβόλω, σε αρκετούς από αυτούς, την ικανότητά τους να παραμείνουν δρώσες επιχειρήσεις. Υπό αυτές τις συνθήκες θεωρήσαμε καθήκον μας να στηρίξουμε έμπρακτα και δυναμικά τους συνεργάτες μας.

Ο στόχος της απόφασης ήταν πρώτον να τους βοηθήσουμε, εάν αυτό ήταν εφικτό, να αποφύγουν τη χρεοκοπία και να σωθούν θέσεις εργασίας και δεύτερο να τους δείξουμε εμπράκτως ότι στις δύσκολες στιγμές είμαστε πάντα δίπλα τους να τους στηρίζουμε. Θεωρούμε ότι σε ιδιαίτερα δύσκολες οικονομικές συνθήκες πρέπει όλες οι ενέργειές μας να αφορούν, πέραν της διαχείρισης του σήμερα, τον σχεδιασμό για το μέλλον και όχι να αναλώσουμε το μέλλον με το να τσακωνόμαστε με τους συνεργάτες μας για γεγονότα του παρελθόντος.

Μη ικανοποιητική η κρατική στήριξη

Θα θέλαμε τα σχόλιά σας για τα μέτρα στήριξης του κράτους στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου.

Η στήριξη από το κράτος επικεντρώθηκε, κυρίως, στους εργαζόμενους και φυσικά επωφελήθηκαν σε κάποιο βαθμό και οι επιχειρήσεις. Δυστυχώς όμως, τα συνολικά μέτρα στήριξης προς τις επιχειρήσεις, σε σχέση με τις πραγματικές συνέπειες της πανδημίας, κρίνονται ως μη ικανοποιητικά.

Αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι οι οικονομικές δυνατότητες του κράτους είναι περιορισμένες. Την ίδια στιγμή όμως, δεν υπήρξε και κανένας σοβαρός διάλογος μεταξύ των εταίρων, ο οποίος πιθανόν να οδηγούσε σε κάποια μέτρα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις, σώζοντας αρκετές θέσεις εργασίας. Αναμένουμε από την Κυβέρνηση να λάβει σύντομα ουσιαστικές και εφαρμόσιμες αποφάσεις στήριξης των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων, κάτι που θα συμβάλει σημαντικά στην ανάκαμψη της οικονομίας.

Ποια είναι τα ατού του Nicosia Mall έναντι του ανταγωνισμού;

Το Nicosia Mall διαθέτει αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ανάμεσά τους το γεγονός ότι φιλοξενεί τον μεγαλύτερο αριθμό επιχειρήσεων και διαθέτει το πληρέστερο tenancy mix. Ακόμα, όλοι οι leaders του τομέα τους φιλοξενούνται κάτω από την ίδια στέγη και προσφέρει τη μεγαλύτερη γκάμα καταστημάτων ανά τομέα, ικανοποιώντας πλήρως τις ανάγκες των καταναλωτών. Επίσης, φιλοξενεί πολλά καταστήματα που είναι μοναδικά στη Λευκωσία και κάποια σε ολόκληρη την Κύπρο και τέλος, στο διοικητικό του συμβούλιο μετέχουν καταξιωμένοι Κύπριοι επιχειρηματίες. 

Ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Θα επαναλάβω ότι ο στρατηγικός στόχος είναι να καταστήσουμε το Nicosia Μall τον αδιαμφησβήτητο κορυφαίο προορισμό. Σίγουρα είμαστε στον σωστό δρόμο, αφού κατά τους τελευταίους 12 μήνες διατηρούμε τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών και τον υψηλότερο τζίρο καταστημάτων σε σχέση πάντοτε με τους ανταγωνιστές μας. Αυτό όμως, δεν μας αποπροσανατολίζει, αλλά μας δίνει δύναμη και ώθηση για να συνεχίσουμε τις προσπάθειες για υλοποίηση του στρατηγικού μας στόχου.

Ασφαλείς χώροι τα malls

Πώς σκοπεύετε να δράσετε με την αύξηση των κρουσμάτων που παρατηρείται;

Κατά την αρχή της πανδημίας, τα εμπορικά κέντρα, καθώς ήταν χώροι υψηλού συγχρωτισμού, στοχοποιήθηκαν λανθασμένα και ατεκμηρίωτα από κάποιους ειδικούς ως πιθανοί χώροι μετάδοσης του ιού. Μετά από 14 και πλέον μήνες έχει αποδειχθεί ότι είναι ασφαλείς χώροι, εξού και ουδέποτε μέχρι σήμερα δεν καταγράφηκαν σε αυτά περιστατικά μετάδοσης ή δημιουργίας αλυσίδων μετάδοσης του ιού.

Το Nicosia Mall, από την αρχή της πανδημίας, δεν ακολουθούσε απλώς τις οδηγίες των αρμοδίων αλλά εφάρμοσε και τηρούσε ένα πολύ αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε πλήρως. Η δέσμευση είναι ότι οι προσπάθειές μας θα συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό και ένταση μέχρι το οριστικό τέλος της πανδημίας. 

Δειτε Επισης

Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Μάριος Ταννούσης: Η Κύπρος επενδυτικός προορισμός και πόλος σταθερότητας στην περιοχή
Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
AstroBank: Προς πώληση κατοικίες
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 16ων IN Business Awards
Νίκος Χριστοδουλίδης: Προκηρύσσει μεγάλη εκστρατεία για το rebranding της Κύπρου ο Invest Cyprus
Δρ. Χρ. Χατζηκυπριανού: Κτηνιατρική Σχολή στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο
Γ. Μιχαήλ: Ας πιστέψουμε στην κυπριακή επιχειρηματικότητα, ας γίνουμε μια πραγματικά pro-business κοινωνία