Λιανεμπόριο: Ορατός ο κίνδυνος λουκέτου καταστημάτων

Περιορισμοί στις μετακινήσεις, sms, αναβολή εκδηλώσεων, αβεβαιότητα, χαμηλή αγοραστική δύναμη και κακή ψυχολογία των καταναλωτών επηρεάζουν αναπόφευκτα το λιανικό εμπόριο, το οποίο ανέβασε ξανά ρολά από τις 8 Φεβρουαρίου.

Φόβοι για ανεπανόρθωτο πλήγμα
Το μεγαλύτερο χτύπημα έχουν δεχθεί τα καταστήματα στις περιοχές της ελεύθερης Αμμοχώστου και της Πάφου, τα οποία μετρούν τεράστιες απώλειες από την περσινή τουριστική περίοδο, την ώρα που το μέλλον και της φετινής σεζόν προδιαγράφεται αβέβαιο.

Η εικόνα είναι ζοφερή ιδιαίτερα σε Αγία Νάπα και Πρωταρά, περιοχές στις οποίες οι τουριστικές σεζόν προ πανδημίας, άρχιζαν από τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο.

Σε περίπτωση που χαθεί και η φετινή τουριστική σεζόν, μιας και τα μηνύματα για Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο είναι τουλάχιστον απαισιόδοξα, μία δεύτερη χαμένη χρονιά θα είναι καταστροφική και θα επιφέρει ανεπανόρθωτο πλήγμα για τις επιχειρήσεις της ελεύθερης Αμμοχώστου και της Πάφου, με τα ενοίκια, τις δόσεις προς τις τράπεζες και άλλα έξοδα να τρέχουν.

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου υπογράμμισε ότι η κατάσταση είναι επίφοβη για αυτές τις επιχειρήσεις, με τον κίνδυνο για λουκέτα σε καταστήματα λιανικού εμπορίου να είναι ορατός.

Διαβάστε ακόμα: 

Π. Χατζηιωάννου: Στεγαστικά δάνεια με απλές και ευέλικτες διαδικασίες

Π. Πέτρου: Επάνοδος της αγοράς ακινήτων σε βάθος διετίας

 

Αβεβαιότητα και ανασφάλεια 
Μετά τις αυξημένες αγορές εξαιτίας των εκπτώσεων και του υποχρεωτικού ξεπουλήματος του χειμερινού στοκ, τις πρώτες μέρες του Φεβρουαρίου, πλέον η επισκεψιμότητα και οι τζίροι των καταστημάτων κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, μιας και η ψυχολογία των καταναλωτών έχει επιφέρει αναπόφευκτες επιπτώσεις στις αγορές τους.

«Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις (sms), η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα και ανασφάλεια, η αναβολή εκδηλώσεων, γάμων, βαφτίσεων και οι περιορισμένες έξοδοι επηρεάζουν το λιανικό εμπόριο, με την ένδυση και την υπόδηση να έχουν δεχθεί ιδιαίτερο πλήγμα», σημείωσε σχετικά ο κ. Αντωνίου.

Μουδιασμένοι οι καταναλωτές
Αντιθέτως, οι τομείς των τροφίμων και των ποτών κινούνται σε καλά επίπεδα, ενώ συνεχίζεται δυναμικά η αυξητική τάση στις αγορές στον τομέα του DIY, καθώς τα διαρκή lockdowns έδωσαν την ευκαιρία στους καταναλωτές να επιδιορθώσουν ή να βελτιώσουν τα σπίτια και τους προσωπικούς τους χώρους.

Την ίδια στιγμή, από τις αρχές του 2021 και την επιστροφή των νοικοκυριών στην καταβολή δόσεων προς τις τράπεζες, οι περισσότεροι καταναλωτές δείχνουν πιο προσεκτικοί και συγκρατημένοι στις αγορές τους σε σχέση με την περίοδο, κατά την οποία είχαν εκμεταλλευτεί το σχέδιο αναστολής δόσεων.

Εξάλλου, για το μούδιασμα στην κατανάλωση θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι μερίδα των πολιτών παραμένουν στα σχέδια αναστολής εργασιών (επιδόματα) για περισσότερο από έναν χρόνο.

Οι χώροι ψυχαγωγίας στα malls 
Μπορεί τα μεγάλα εμπορικά κέντρα (malls) να λειτουργούν κανονικά, εντούτοις ένα σημαντικό τους κομμάτι παραμένει κλειστό, χωρίς να υπάρχει μέχρι στιγμής προγραμματισμός για την επαναλειτουργία του.

Πρόκειται για το τμήμα της ψυχαγωγίας (arcade, παγοδρόμια, bowling), το οποίο επηρεάζει τα μέγιστα την επισκεψιμότητα των malls.

Όπως επεσήμανε στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, δεν έχει δοθεί οποιαδήποτε ημερομηνία ή οδικός χάρτης για την ψυχαγωγία εντός των κλειστών εμπορικών κέντρων, με αποτέλεσμα αφενός να επηρεάζεται η επισκεψιμότητα και αφετέρου να παραμένουν μετέωροι οι καταστηματάρχες και οι εργαζόμενοι σε αυτές τις επιχειρήσεις.

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus