Ολ. Τουμάζου: Η πίτα της αγοράς του λιανικού εμπορίου

Μάριος Ιωάννου  17/05/2019 07:28
Ολ. Τουμάζου: Η πίτα της αγοράς του λιανικού εμπορίου

Ολ. Τουμάζου: Η πίτα της αγοράς του λιανικού εμπορίου

Μάριος Ιωάννου  17/05/2019 07:28

Στους παίχτες που απαρτίζουν το λιανικό εμπόριο της Κύπρου αναφέρθηκε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της RAI Consultants, Ολύμπιος Τουμάζου, εισηγούμενος παράλληλα δέκα τρόπους βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας.

RELATED ARTICLES


Αναφερόμενος στον αριθμό των καταστημάτων, τόνισε ότι αυτά αυξήθηκαν στα 2,510 το 2018 από 2,475 το 2016.

Ανάμεσά τους, 729 περίπτερα το 2018 έναντι 748 το 2016, την ώρα που τα convenience/mini market αυξήθηκαν το 2018 στα 716 σε σχέση με 669 το 2016.

Αμετάβλητος στα 514 καταστήματα παρέμεινε ο τομέας του grocery, ενώ οι υπεραγορές αυξήθηκαν οριακά στις 145 από 143.

Διαβάστε ακόμα: Retail Awards: Βραβείο στο Βιολογικό Ψωμί Bio Green Life

Διαβάστε ακόμα: Θ. Νικολαΐδης: Πώς θα αυξηθεί ο τζίρος του λιανεμπορίου

 

Μικρή άνοδο κατέγραψαν και οι φούρνοι, τα καταστήματα των οποίων ανήλθαν στα 298 από 293 το 2016, με τους discounters να παραμένουν σταθεροί στους 108.

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι
Συνοψίζοντας το μέγεθος της αγοράς, ανέφερε ότι υπολογίζεται στο €1,7 δισ. το 2018, συμπεριλαμβανομένων υπεραγορών, discounters (και Lidl), grocery, convenience/περίπτερα και φούρνους.

Ωστόσο, όπως είπε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της RAI Consultants, ο μεγάλος χαμένος από πλευράς κύκλου εργασιών είναι τα hypermarkets, ο τζίρος των οποίων έχει συρρικνωθεί στο ένα τέταρτο από την χρυσή εποχή του 2001, ενώ σταθερά παραμένουν τα supermarkets. Έκπληξη, πρόσθεσε, αποτελεί η η αύξηση στον τζίρο των discounters.

Η συμπεριφορά των καταναλωτών
Αναλύοντας το προφίλ και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, ο κ. Τουμάζου εξήγησε ότι επιζητούν ευκολία αγορών, ποικιλία, φρέσκα προϊόντα, πίστη στο brand, κυνηγούν τις προσφορές και είναι οικονομολόγοι, ενεργά ή παθητικά.

«Το συμπεριφορικό προφίλ του καταναλωτή δείχνει ότι είναι εγωιστής, είναι απαιτητικός, τα θέλει όλα δικά του, δεν κάνει παραχωρήσεις, είναι κυκλοθυμικός, ενώ αν δεν μπορούν να ικανοποιηθούν οι διάφορες μορφές εξυπηρέτησης που ζητά, τότε θα φύγει γρήγορα, καθώς δεν είναι πιστός», πρόσθεσε.

Πρόσθεσε ακόμα ότι οι Κύπριοι χαρακτηρίζονται από το να είναι αρεστοί στην κοινωνία, ενώ κατά την επίσκεψή τους στο κατάστημα θέλουν την ευκολία τους, με άνετο πάρκινγκ και χώρους, αλλά και ποικιλία προϊόντων.

Όσον αφορά το ψυχογραφικό προφίλ του καταναλωτή, ψηλά στις προτεραιότητές του είναι το θέμα φαγητό, που είναι συνδεδεμένο με την οικογένεια και το σπίτι. Την ίδια ώρα ο καταναλωτής αισθάνεται κοινωνική αδικία λόγω όσων έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια  (φούσκα ακινήτων, κούρεμα, περικοπές).
 

Οδηγός επιβίωσης: Δέκα τρόποι βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η στιγμή που ο Ολύμπιος Τουμάζου κατέθεσε έναν οδηγό επιβίωσης προς τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, συνιστώντας δέκα ιδέες για βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους.

Οι συμβουλές που έδωσε είναι:

  • Σταματήστε τα νέα καταστήματα στην ίδια εμβέλεια/περιοχή εκμετάλλευσης.
  • Δημιουργήστε μικρότερα πρατήρια (όσο μικρότερα, τόσο καλύτερα)
  • Εξερευνήστε το Omnichannel (έρευνες για βελτίωση της εμπειρίας των πελατών)
  • Δώστε έμφαση στο φρέσκο (διαφοροποίηση, βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ικανοποίηση των πελατών, υψηλότερο μεικτό κέρδος, αύξηση εσόδων μέσω της καινοτομίας)
  • Βελτιώστε την εμπειρία των πελατών (έμφαση στις πέντε αισθήσεις, την εμπειρία του πελάτη και τα συναισθήματα)
  • Αυξήστε την πίτα της λιανικής (ανάπτυξη μέσω συνεργασίας, όπως με ένταξη αλυσίδων καφέ σε υπεραγορές και φούρνους. αλλά και ταυτόχρονη μείωση των παράλληλων εισαγωγών που ανέρχονται στα €300 εκατ.)
  • Να πετύχετε οργανική ανάπτυξη (προϊόντα value added, έτοιμα να καταναλωθούν ή να μαγειρευτούν)
  • Μειώστε το λειτουργικό κόστος (μικρότερα καταστήματα, self service)
  • Μάθετε από τη διεθνή εμπειρία (Wal-Mart Stores, Amazon)
  • Μετακινηθείτε με το ρεύμα/τις τάσεις (υβριδικά καταστήματα).

Σχετικά Άρθρα

Σχολιάστε την Είδηση
Πίσω στην αρχή της σελίδας