Μ. Κασσάπης: Ανάπτυξη με “όπλο” τις εξαγωγές
07:34 - 28 Μαρτίου 2019
Σε συνέντευξη του στο InBusinessNews, o Γενικός Διευθυντής της ΚΕΑΝ Μάριος Κασσάπης επισημαίνει πως οι εξαγωγές του Ομίλου πραγματοποιούνται σε πάνω από 50 χώρες, με τον μεγαλύτερο όγκο των εξαγωγών να διοχετεύεται στην Κίνα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τους στόχους του Ομίλου για το 2019 με τη συμπλήρωση των 70 χρόνων από την ίδρυση του.
Γιατί η ΚΕΑΝ επέλεξε να επεκταθεί στον τομέα των εξαγωγών από τα αρχικά στάδια δραστηριοποίησης της; Πώς η απόφαση αυτή συνέβαλε στην ανάπτυξη της εταιρείας και στη διαμόρφωση της γκάμας των προϊόντων της;
Σαφέστατα η κυπριακή αγορά είναι η βάση μας - είναι εδώ που κτίσαμε τη μάρκα μας – και είναι σημαντική, αλλά παραμένει μια μικρού μεγέθους αγορά που δεν θα μπορούσε να συντηρήσει μια βιομηχανία με μεγάλες ανάγκες σε τεχνολογικό εξοπλισμό, ώστε να μπορεί να παράγει προϊόντα υψηλών προδιαγραφών. Επομένως οι εξαγωγές προϊόντων αποτέλεσαν από την αρχή της 70χρονης ιστορίας της ΚΕΑΝ μια ανάγκη, αλλά και στρατηγική απόφαση και κατεύθυνση. Η ΚΕΑΝ, ούσα μια εξωστρεφής εταιρεία, αντιμετώπισε το θέμα των εξαγωγών με «επιθετική» διάθεση, και μάλιστα, τολμώ να πω, με επιτυχία.
Όπως είναι φυσικό, τα γούστα και οι προτιμήσεις των καταναλωτών του εξωτερικού έχουν επηρεάσει την γκάμα των προϊόντων που απευθύνονται στις εκάστοτε αγορές. Επομένως, προσπαθούμε να είμαστε ευέλικτοι και να ανταποκρινόμαστε γρήγορα στις απαιτήσεις των πελατών μας.
Σε ποιες αγορές πραγματοποιεί εξαγωγές η εταιρεία και ποια προϊόντα εξάγει;
Η ΚΕΑΝ εξάγει προϊόντα της σε πάνω από 50 χώρες. Όμως ο κύριος όγκος των εξαγωγών διοχετεύεται στην Κίνα που είναι μια τεράστια αγορά. Αξίζει να αναφερθεί ότι πολλές εταιρείες του εξωτερικού μας εμπιστεύονται την παραγωγή δικών τους προϊόντων, δηλαδή προϊόντων με ιδιωτική ετικέτα και με δικές τους προδιαγραφές.
Σε ποιο ύψος ανέρχονται οι εξαγωγές της ΚΕΑΝ και σε τι μεταφράζεται ως ποσοστό επί του συνολικού τζίρου της εταιρείας;
Οι ολικές εξαγωγές ανέρχονται σχεδόν στα 10 εκατομμύρια ευρώ και αποτελούν σχεδόν το 25% του τζίρου του ομίλου ΚΕΑΝ. Η τάση τα τελευταία χρόνια είναι ανοδική.
Σε ποιες νέες αγορές στοχεύει η εταιρεία τα επόμενα χρόνια και με ποια προϊόντα;
Στοχεύουμε πάντα σε νέες αγορές με τα υπάρχοντα προϊόντα. Οι πρόσφατες επενδύσεις μας σε νέο εξοπλισμό μάς προσφέρουν τη δυνατότητα να διπλασιάσουμε την παραγωγή μας σχετικά εύκολα. Οι συναντήσεις με υφιστάμενους πελάτες αλλά και ο εντοπισμός νέων πελατών γίνονται από το έμπειρο και εξειδικευμένο Τμήμα Εξαγωγών, μέσω της συμμετοχής σε πολλές διεθνείς εμπορικές εκθέσεις όπου παρουσιάζουμε τη σειρά προϊόντων μας, με δικά μας περίπτερα, σε ξένους εμπορικούς επισκέπτες, υφιστάμενους πελάτες και νέους ενδιαφερόμενους.
Ποια καινοτόμα προϊόντα ή τεχνικές έχει εισαγάγει η ΚΕΑΝ τα τελευταία χρόνια; Να αναμένουμε οποιαδήποτε καινοτόμα ή νέα προϊόντα το επόμενο διάστημα;
Οι απαιτήσεις και ευαισθησίες της αγοράς συνεχώς αλλάζουν. Εμείς παρακολουθούμε τις τάσεις με προσοχή και αντιδρούμε αναλόγως. Νέα προϊόντα βρίσκονται πάντα υπό μελέτη και το λανσάρισμα στην αγορά γίνεται όταν κριθεί πρόσφορο.
Παρατηρείται οποιαδήποτε αλλαγή στην τάση των καταναλωτών, ιδιαίτερα της νέας γενιάς; Η ΚΕΑΝ με ποια προϊόντα επιδιώκει να ανταποκριθεί σε αυτή την αλλαγή στην τάση των καταναλωτών;
Οι αλλαγές στις τάσεις των καταναλωτών είναι μόνιμο φαινόμενο, με κάθε γενεά, με κάθε εποχή. Νέες γεύσεις μπαίνουν στη ζωή μας και η σύγχρονη διατροφή απαιτεί καινοτόμα προϊόντα. Όμως ό,τι αλλαγές και να επέλθουν, η απαίτηση του καταναλωτή για ποιότητα και απόλαυση θα είναι πάντα εκεί. Και εμείς σαν ΚΕΑΝ στόχο έχουμε να ανταποκρινόμαστε σε αυτή την απαίτηση.
Ποιοι είναι οι γενικότεροι στόχοι της ΚΕΑΝ για το 2019;
Ο πρώτος στόχος της ΚΕΑΝ για το 2019 είναι να διατηρήσει την πρωτιά που της χαρίζουν οι καταναλωτές. Με συγκροτημένες κινήσεις και σταθερή προσέγγιση θέλουμε να συνεχίσουμε την πορεία μας ως η εταιρεία προτίμησης στον τομέα μας. Φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε την ανάπτυξη μας για να παραμείνουμε ένας σοβαρός εργοδοτικός οργανισμός, κάτι που στην εποχή μας χρειάζεται η Κύπρος. Θεωρούμε ότι το 2019, που γιορτάζουμε τα 70 χρόνια της εταιρείας, θα μας αναζωογονήσει ακόμα περισσότερο και θα είναι μια πολύ δημιουργική χρονιά.