Έρχεται η Black Friday με τα δώρα!
06:54 - 22 Νοεμβρίου 2018
Ακόμα μεγαλύτερες εκπλήξεις και προσφορές επιφυλάσσει η φετινή Black Friday στους καταναλωτές. Οι ουρές και το μεγάλο ενδιαφέρον που επέδειξε πέρυσι το καταναλωτικό κοινό για αγορές σε προϊόντα με ουσιαστικές εκπτώσεις έδωσαν κίνητρο στο καταστήματα να επανέλθουν φέτος με μια ακόμα καλύτερη εκδοχή της "Μαύρης Παρασκευής".
Διαβάστε ακόμα: Ο Χάρης Γεωργιάδης στην Ερευνητική Επιτροπή
Για εκπτώσεις που σε κάποιες περιπτώσεις θα αγγίζουν ή και θα ξεπερνούν το 50% έκανε λόγο, μιλώντας στο InBusinessNews ο Πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου (ΠΑΣΥΛΙΕ), Μάριος Αντωνίου. Μάλιστα ο κ. Αντωνίου εξέφρασε την εκτίμηση ότι φέτος θα έχουμε την μαζικότερη προσέλευση καταναλωτών, κυρίως στα καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών ειδών, εξ αιτίας και της μεγαλύτερης γκάμας προσφορών.
Την ίδια ώρα, στο «παιχνίδι» μπαίνουν φέτος ακόμα περισσότερες εταιρείες, από πώλησης ειδών ένδυσης, υπόδησης, επίπλων, DIY, εμπορικά κέντρα, μέχρι τράπεζες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ακόμα και ασφαλιστικές!
Όπως όλα δείχνουν, κατά τη φετινή Black Friday θα δούμε:
- Μεγαλύτερες προσφορές που σε κάποιες περιπτώσεις θα ξεπεράσουν το 50%, κυρίως από πλευράς των καταστημάτων πώλησης ηλεκτρονικών ειδών. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα προσφοράς από συγκεκριμένα καταστήματα, επώνυμης τηλεόρασης τύπου smart TV, 55 ιντσών , η οποία εν όψει Black Friday θα διατίθεται έναντι €360.
- Προσφορές προϊόντων και από καινούριο στοκ, σε αντίθεση με πέρυσι που κατά πλειοψηφία στις προσφορές περιλαμβάνονταν ειδη από παλαιότερο στοκ.
- Το σύνολο σχεδόν των μελών του ΠΑΣΥΛΙΕ να συμμετέχουν στον φετινό θεσμό (πλην των υπεραγορών που παρέχουν προσφορές σε εβδομαδιαία βάση). Τόσο μεγάλα καταστήματα, όσο και μικρομεσαίες ή μικρές επιχειρήσεις θα μπουν στο «παιχνίδι», εκμεταλλευόμενες το μεγάλο ενδιαφέρον αλλά και τις μεγάλες δυνατότητες που προσφέρουν τα Social Media στο κομμάτι της διαφήμισης.
- Ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις να προσφέρουν εκπτώσεις όχι μόνο για την Παρασκευή, αλλά για όλο το τριήμερο. Υπενθυμίζεται ότι εκπτώσεις τριημέρου προσέφεραν πέρυσι κάποια καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών ειδών. Φέτος, θα μπουν σε εκπτώσεις τριημέρου ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις πώλησης διαφόρων ειδών.
- Ακόμα μεγαλύτερη δαπάνη για διαφήμιση, όχι μόνο μέσω social media και sms όπως πέρυσι, αλλά και μέσω τηλεόρασης. Ήδη τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτ συγκεκριμένων καταστημάτων εν όψει Black Friday έχουν αρχίσει να προβάλλονται από τη Δευτέρα, και αναμένεται να ενταθούν το επόμενο τριήμερο.
Διαβάστε ακόμα: Το μεγάλο στοίχημα του Καλοχωρίτη
Προσφορές … top secret!
Ακολουθώντας το μοντέλο που υιοθετήθηκε πέρυσι από κάποιους, φέτος ακόμα περισσότερα καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών ειδών επιφυλάσσουν τις προσφορές τους μέχρι την τελευταία στιγμή. Ειδικότερα, κρατούν ως επτασφράγιστο μυστικό τις προσφορές τους, προκειμένου να τις ανακοινώσουν την τελευταία στιγμή. Κάποιοι αποκάλυψαν το τι θα προσφέρουν, την Τετάρτη το απόγευμα ενώ θα δημοσιοποιήσουν τις προσφορές τους την Πέμπτη, είτε το πρωί είτε αργά το απόγευμα. Μάλιστα, θέλοντας να παρατείνουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον του κοινού, ζητούν μέσω των ιστοσελίδων τους, εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους καταναλωτές, προκειμένου να λάβουν πρώτοι τον κατάλογο των προσφορών.
Στο παιχνίδι από τράπεζες μέχρι … ασφαλιστικές
Όπως προαναφέρθηκε, στον πυρετό του Black Friday αναμένεται να μπουν φέτος και νέοι «παίκτες» από άλλους τομείς. Στους καινούριους λοιπόν, περιλαμβάνονται εταιρείες τηλεπικοινωνιών, αλλά και συγκεκριμένη ασφαλιστική εταιρεία, η οποία προσφέρει για την Παρασκευή συμβόλαια με σημαντική έκπτωση.
Εξάλλου, όπως πέρυσι, έτσι και φέτος, η Τράπεζα Κύπρου προσφέρει τριπλούς βαθμούς στο σχέδιο «Ανταμοιβή» για την Παρασκευή.
Τονωτική ένεση στο λιανεμπόριο
Το πρωτοφανές ενδιαφέρον των καταναλωτών για την περσινή Black Friday, σε συνδυασμό με τις ακόμα μεγαλύτερες φετινές προσφορές δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες στα καταστήματα, τα οποία αναμένουν για τη συγκεκριμένη ημέρα μια σημαντική τονωτική ένεση. Μέχρι και πριν από δύο χρόνια, ο Νοέμβριος αποτελούσε νεκρό μήνα από πλευράς πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές περίμεναν τις χριστουγεννιάτικες προσφορές για να κάνουν τα ψώνια τους. Η εισαγωγή και στην Κύπρο της ξενόφερτης «Μαύρης» Παρασκευής πριν από περίπου έξι χρόνια δεν είχε αλλάξει ουσιαστικά τα δεδομένα της αγοράς, καθώς αφορούσε μόνο τα καταστήματα πώλησης ηλεκτρονικών ειδών, τα οποία έβγαιναν τη συγκεκριμένη ημέρα με περιορισμένες προσφορές κυρίως σε παλιό στοκ. Η περσινή, ωστόσο, ώθηση του θεσμού, εξ αιτίας και των βελτιωμένων προσφορών που διατέθηκαν, απέδειξε ότι και ο Κύπριος καταναλωτής είναι διατεθειμένους να περιμένει σε ουρές έξω από τα καταστήματα που τον ενδιαφέρουν, φτάνει να δει πραγματικές εκπτώσεις σε καινούρια προϊόντα, κάτι που αποτελεί και την ουσία του Black Friday. Είναι γι αυτό που και ο Παγκύπριος Συνδέσμος Λιανικού εμπορίου (ΠΑΣΥΛΙΕ) διαμηνύει στα μέλη του ότι μόνο με πραγματικές προσφορές ο θεσμός αυτός θα εδραιωθεί και θα αγκαλιαστεί από το καταναλωτικό κοινό.
Υπενθυμίζεται ότι η περσινή Black Friday ήταν η καλύτερη των τελευταίων πέντε χρόνων, από πλευράς πωλήσεων. Μάλιστα, γίναμε μάρτυρες, και στην Κύπρο καταναλωτών να περιμένουν σε ουρές, έξω από τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, προκειμένου να καταφέρουν να εξασφαλίσουν το προϊόν της αρεσκείας τους, εξ αιτίας της περιορισμένης προσφοράς. Βάσει των αποτελεσμάτων της JCC, o ημερήσιος τζίρος είχε καταγράψει πέρυσι αύξηση της τάξης του 40%, σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα του 2016. Υπολογίζεται ότι σε παγκύπρια βάση την περσινή «Μαύρη Παρασκευή» είχε ξοδευτεί μέσω πιστωτικής κάρτας συνολικό ποσό ύψους περίπου €14 εκατ, έναντι €10 εκατ την αντίστοιχη ημέρα του 2016. Επίσης, η Black Friday του 2017 ξεχώρισε και για τον μεγάλο αριθμό και τις κατηγορίες των καταστημάτων που συμμετείχαν στον θεσμό. Πέραν 200 εταιρειών σε παγκύπρια βάση μπήκαν στο «παιχνίδι», από έναν ευρύ τομέα προϊόντων, όπως ηλεκτρονικά είδη, ένδυση, υπόδηση, είδη DIY, έπιπλα κτλ.