powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
powered byBetConsultants - Επιχειρήσεις | Υπηρεσίες

Ανδρέας Χαραλαμπίδης: Το NEXA+ Pharmacy Network που ενδυμανώνει τα φαρμακεία και δίνει λύσεις στους φαρμακοποιούς

Σε μια εποχή που ο φαρμακευτικός κλάδος μεταβάλλεται ραγδαία, μια νέα προσπάθεια έρχεται να ενισχύσει τον ρόλο του ανεξάρτητου φαρμακείου.

Όπως εξηγεί σε συνέντευξή του στο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού IN Business ο Ανδρέας Χαραλαμπίδης, διευθύνων σύμβουλος του νεοσύστατου NEXA+ Pharmacy Network, το νέο αυτό εγχείρημα λειτουργεί ως ένα συνεργατικό μοντέλο, προσφέροντας στα φαρμακεία - μέλη του κοινά εργαλεία ανάπτυξης, εκπαίδευσης και εμπορικής στήριξης, χωρίς να θίγει την αυτονομία τους.

Tο NEXA+ Pharmacy Network δημιουργήθηκε το 2024 από μια ομάδα επαγγελματιών με εμπειρία στον φαρμακευτικό κλάδο, το επιχειρείν και τη λιανική υγείας.

Ποια φιλοσοφία πρεσβεύει το NEXA+ Pharmacy Network;

Με το μήνυμα - αξιοπιστία στην υγεία - όραμα του δικτύου φαρμακείων NEXA+, που δημιουργήθηκε το 2024 από μια ομάδα επαγγελματιών με εμπειρία στον φαρμακευτικό κλάδο, το επιχειρείν και τη λιανική υγείας, είναι να αποτελέσει σημείο αναφοράς στον χώρο του ανεξάρτητου φαρμακείου.

Πρεσβεύουμε ένα μοντέλο που συνδυάζει την ανθρωποκεντρική προσέγγιση με την επιχειρησιακή αριστεία.

Οι βασικές μας αξίες είναι η εμπιστοσύνη, η διαφάνεια, η φροντίδα για τον ασθενή, η συνεχής εξέλιξη και η καινοτομία στον χώρο της υγείας.

Η φιλοσοφία μας εστιάζεται στο ότι προσφέρουμε λύσεις που δεν επιβάλλονται από πάνω προς τα κάτω, αλλά συνδιαμορφώνονται με τα φαρμακεία - μέλη και τις ανάγκες που έρχονται από το καταναλωτικό κοινό.

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να δημιουργήσετε ένα δίκτυο φαρμακείων;

Εντοπίσαμε την ανάγκη για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των φαρμακείων, χωρίς να θυσιάζεται η ταυτότητα και η ανεξαρτησία τους. Υπήρχε ένα κενό ανάμεσα στην αυξανόμενη εμπορευματοποίηση και τις ανάγκες των επαγγελματιών υγείας.

Θέλαμε να προσφέρουμε στους φαρμακοποιούς ένα μοντέλο στήριξης που σέβεται το επάγγελμα και τον ρόλο τους, με πρακτικά εργαλεία και δομές που κάνουν τη διαφορά, προσθέτοντας αξία στην προσφορά τους στον τομέα υγείας.

Σε ποιους απευθύνεται το NEXA+;

Απευθυνόμαστε σε φαρμακοποιούς που θέλουν να εξελίξουν το φαρμακείο τους και να λειτουργούν με μεγαλύτερη αποδοτικότητα, χωρίς να χάνουν την προσωπική επαφή με τον πελάτη.

Τα οφέλη για τα μέλη περιλαμβάνουν εμπορικές συμφωνίες, εκπαιδευτικά προγράμματα, κοινή ταυτότητα επικοινωνίας, ψηφιακά εργαλεία και στοχευμένο marketing. 

Ο καταναλωτής επωφελείται από μια συνεπή και ποιοτική εμπειρία εξυπηρέτησης, πρόσβαση σε αξιόπιστα προϊόντα και ειδικές καμπάνιες προβολής, προσφορές, εξειδικευμένες υπηρεσίες και άλλα δεδομένα που διευκολύνουν και διευρύνουν τις επιλογές του.

Μπορεί το δίκτυο να εξασφαλίσει καλύτερες τιμές και μεγαλύτερη πρόσβαση των καταναλωτών στην ενημέρωση που αφορά στα φάρμακα;

Μέσω κεντρικών συμφωνιών με προμηθευτές επιτυγχάνουμε καλύτερες εμπορικές συμφωνίες για τα φαρμακεία, τις οποίες μεταφέρουν στους πελάτες τους.

Παράλληλα, σχεδιάζουμε θεματικές καμπάνιες πρόληψης και ενημέρωσης ανά τρίμηνο με προϊόντα υψηλής ζήτησης, καινοτομίας ή εποχικότητας, οι οποίες προβάλλονται ενιαία σε όλα τα φαρμακεία του δικτύου.

Έτσι, ο τελικός καταναλωτής έχει πρόσβαση σε ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές με καθοδήγηση από επαγγελματίες υγείας.

Ποιες είναι, σήμερα, οι μεγαλύτερες προκλήσεις στον τομέα των φαρμακείων και της φαρμακευτικής αγοράς;

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο φαρμακευτικός κλάδος περιλαμβάνουν την αυξανόμενη πίεση από μεγάλες αλυσίδες, τον ανταγωνισμό του ηλεκτρονικού εμπορίου και την υπερπροσφορά φαρμακείων σε ορισμένες περιοχές.

Θα πρέπει, επίσης, να τονίσουμε την ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό κι ενίσχυση της επιχειρησιακής τεχνογνωσίας πέραν του αντικειμένου της φαρμακευτικής επιστήμης.

Όλα τα παραπάνω περιορίζουν τα περιθώρια κέρδους και απειλούν τη βιωσιμότητα των ανεξάρτητων φαρμακείων.

Τι σχεδιάζετε για το μέλλον;

Στο άμεσο επόμενο διάστημα θα δώσουμε έμφαση στην ενίσχυση των σημείων πώλησης, στην ολοκλήρωση της ταυτότητας και αναγνωρισημότητας του brand μας και στην αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών στο φαρμακείο.

Παράλληλα, σχεδιάζουμε συνέργειες με εισαγωγικές εταιρείες, ανάπτυξη νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ένταξη επιπλέον φαρμακείων στο δίκτυο. Μακροπρόθεσμα υπάρχουν αρκετές ενέργειες στο στρατηγικό μας πλάνο, οι οποίες θα εφαρμοστούν στην πορεία. 

Ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα για την καινοτόμο αυτή προσπάθεια;

Θα θέλαμε το NEXA+ να αναγνωρίζεται ως ο πιο σύγχρονος και ανθρωποκεντρικός φαρμακευτικός οργανισμός στην Κύπρο.

Σε πέντε χρόνια στόχος μας είναι να έχουμε δημιουργήσει ένα πανεθνικό δίκτυο που να διατηρεί την ψυχή του ανεξάρτητου φαρμακείου, ενισχύοντάς το με τεχνογνωσία, δομές και πραγματική αξία για τον επαγγελματία και τον καταναλωτή.

Πού μπορεί να βρει κάποιος τα φαρμακεία του δικτύου σας και ποια είναι τα πλάνα σας για την επέκτασή του;

Σήμερα αριθμούμε 25 φαρμακεία σε διάφορες περιοχές της Κύπρου και βρισκόμαστε σε τροχιά συνεχούς ανάπτυξης. Οι καταναλωτές μπορούν να εντοπίσουν το πλησιέστερο σε αυτούς φαρμακείο του δικτύου μας μέσα από τον χάρτη στην ιστοσελίδα μας www.nexaplus.com.cy, ενώ όλα φέρουν σήμανση NEXA+.

Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τα 50 φαρμακεία μέχρι το 2026, επεκτεινόμενοι με επιλεγμένους συνεργάτες που μοιράζονται το ίδιο όραμα με εμάς.

Το στρατηγικό πλάνο

Ποιοι είναι οι πυλώνες βάσει των οποίων θα κινηθεί το NEXA+;

Έχουμε αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο, που στοχεύει στην ενδυνάμωση των φαρμακείων - μελών μας σε όλα τα επίπεδα. Αυτό περιλαμβάνει:

• Διαρκή εκπαίδευση μέσω της MEFAL Academy, καλύπτοντας όχι μόνο φαρμακευτικά θέματα αλλά και τομείς όπως η διοίκηση, τα χρηματοοικονομικά, το merchandising, η εξυπηρέτηση πελατών και η αξιοποίηση εργαλείων business intelligence για την καλύτερη διαχείριση ενός φαρμακείου.

• Υποστήριξη στην ψηφιακή μετάβαση με σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία διαχείρισης δεδομένων, βελτιστοποίησης παραγγελιών και marketing.

• Οργανωμένη εμπορική στρατηγική με κοινές προβολές, συντονισμένες καμπάνιες και ενίσχυση της παρουσίας των φαρμακείων μας στην τοπική αγορά.

• Μείωση λειτουργικού κόστους μέσω συλλογικών δράσεων, προνομιακών συμφωνιών και εργαλείων που επιτρέπουν στα φαρμακεία - μέλη μας να λειτουργούν αποδοτικότερα. 

;