Αλέξανδρος Ιωσηφίδης: Ανήσυχοι για τα στενά του Ορμούζ οι Κύπριοι πλοιοκτήτες-Κίνδυνος εγκλωβισμού των πλοίων

Την ώρα που με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί ο πλανήτης την κλιμάκωση της έντασης στην Μέση Ανατολή μετά και την εμπλοκή των ΗΠΑ στην πολεμική σύρραξη ανάμεσα στο Ισραήλ και τον Ιράν, η κατ’ αρχήν απόφαση της ιρανικής Βουλής για κλείσιμο των στενών του Ορμούζ σήμανε συναγερμό στην παγκόσμια οικονομία με φόντο τις οδυνηρές επιπτώσεις μιας τέτοιας εξέλιξης.

Με ένα περίπου 20% των παγκόσμιων φορτίων πετρελαίου και φυσικού αερίου να περνούν από τα στενά του Ορμούζ, πιθανό κλείσιμό τους, όπως υποδεικνύει μιλώντας στο InBusinessNews o γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητήριου(ΚΝΕ) Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, θα δημιουργούσε τεράστιο πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα και μια τεραστίων διαστάσεων πετρελαϊκή κρίση.

Όπως εξηγεί κ. Ιωσηφίδης, κάτι τέτοιο θα επηρεάσει αφάνταστα την διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο, σε μεγαλύτερο βαθμό θα πληγεί η διακίνηση των φορτίων και η προμήθεια στην παγκόσμια αγορά του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.

Με τις επηρεαζόμενες χώρες, όπως περαιτέρω επισημαίνει, να πρέπει να βρουν εναλλακτικές πηγές εισαγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Οι παρενέργειες στην ναυτιλία

Ως προς τις παρενέργειες στην ναυτιλία, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΚΝΕ, θα δημιουργηθεί τεράστια αναστάτωση στον κλάδο, αφού οι πλοιοκτήτες θα προσπαθήσουν να αποφύγουν τον εγκλωβισμό των πλοίων τους στην περιοχή και όσοι μπορούν θα προσπαθήσουν να τα δρομολογήσουν προς άλλες κατευθύνσεις.

Όσον αφορά ειδικότερα την κυπριακή ναυτιλία και οικονομία, ο Αλέξανδρος Ιωσηφίδης επισημαίνει πως θα επηρεαστεί στον βαθμό που υπάρχουν κυπριακά πλοία στην περιοχή ή πλοία των οποίων η διαχείριση γίνεται από την Κύπρο και τα οποία θα αναγκαστούν να αναθεωρήσουν την προσέγγιση τους στην περιοχή για να μην εγκλωβιστούν.

«Υπάρχει ανησυχία, ένας τεράστιος προβληματισμός μεταξύ των Κύπριων πλοιοκτητών», επεσήμανε, τονίζοντας ότι «για την προστασία των πλοίων, των φορτίων και των πληρωμάτων τους, όσοι μπορούν να αποφύγουν την περιοχή θα την αποφύγουν για να μην εγκλωβιστούν τα πλοία».

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Ιωσήφιδης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν ενναλακτικές θαλάσσιες οδοί για να ακολουθήσουν τα πλοία, αφού είναι ο μόνος τρόπος για να έχει κανείς πρόσβαση στις προμήθειες πετρελαίου της περιοχής. «Διαφορετικά θα πρέπει να γίνει από άλλη περιοχή η προμήθεια των ορυκτών καυσίμων», υπέδειξε.

Οι συνέπειες ενός αποκλεισμού

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις ενός ενδεχόμενου αποκλεισμού των στενών του Ορμούζ, ο γενικός διευθυντής του ΚΝΕ έδωσε ξεκάθαρα την εικόνα:

«Θα επηρεάσει αφάνταστα τη διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων, αλλά σε μεγαλύτερο βαθμό την διακίνηση των φορτίων και την προμήθεια στην παγκόσμια αγορά του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, που προμηθεύονται από τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες της περιοχής, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα», ανέφερε.

«Οπόταν», πρόσθεσε, «χώρες όπως η Κίνα, η οποία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο και η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την περιοχή, θεωρώ ότι θα επηρεαστούν σε μεγάλο βαθμό και θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές πηγές εισαγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου».

Δειτε Επισης

Μάριος Αντωνίου: Το ασταθές περιβάλλον, η αγορά που σφύζει εν μέσω εκπτώσεων και οι κατασχέσεις fake labubu
Στην Κοπεγχάγη για τη άτυπη σύνοδο των Υπουργών Ανταγωνιστικότητας ο Γιώργος Παπαναστασίου
Νέα εποχή διασκέδασης στο Mall of Cyprus-Επεκτείνεται σημαντικά το Players Arcade (pics)
Χιλιάδες οχήματα παραμένουν ακινητοποιημένα σε ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω των δασμών Τραμπ
Tο FMCG Unit της CTC...Οι εταιρείες που το αποτελούν, ο πρωταγωνιστικός ρόλος στην αγορά και η πορεία εξέλιξης
Παπαέλληνας: Τέσσερις γυναίκες του ομίλου μιλούν για τα brands που εκπροσωπούν-Η δυναμική, το εύρος και η αποστολή
Επαναπιστοποίηση Υπεραγορών Αλφαμέγα και Bean Bar ως Great Place To Work®
Αγρότης: Επεκτάθηκε με νέο μεγάλο κατάστημα στην περιοχή ΓΣΠ
Γ. Τσακκιστός: Δεν έχει βοηθήσει τους καταναλωτές το «e-kalathi»... Γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα μαζικής αναθεώρησης τιμών
Σε αρχηγό αστυνομίας και γραμματεία του Υπουργικού η έκθεση για Takata-Οι οδηγίες της Νομικής Υπηρεσίας