Αλέξανδρος Ιωσηφίδης: Ανήσυχοι για τα στενά του Ορμούζ οι Κύπριοι πλοιοκτήτες-Κίνδυνος εγκλωβισμού των πλοίων

Την ώρα που με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί ο πλανήτης την κλιμάκωση της έντασης στην Μέση Ανατολή μετά και την εμπλοκή των ΗΠΑ στην πολεμική σύρραξη ανάμεσα στο Ισραήλ και τον Ιράν, η κατ’ αρχήν απόφαση της ιρανικής Βουλής για κλείσιμο των στενών του Ορμούζ σήμανε συναγερμό στην παγκόσμια οικονομία με φόντο τις οδυνηρές επιπτώσεις μιας τέτοιας εξέλιξης.

Με ένα περίπου 20% των παγκόσμιων φορτίων πετρελαίου και φυσικού αερίου να περνούν από τα στενά του Ορμούζ, πιθανό κλείσιμό τους, όπως υποδεικνύει μιλώντας στο InBusinessNews o γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητήριου(ΚΝΕ) Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, θα δημιουργούσε τεράστιο πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα και μια τεραστίων διαστάσεων πετρελαϊκή κρίση.

Όπως εξηγεί κ. Ιωσηφίδης, κάτι τέτοιο θα επηρεάσει αφάνταστα την διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο, σε μεγαλύτερο βαθμό θα πληγεί η διακίνηση των φορτίων και η προμήθεια στην παγκόσμια αγορά του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.

Με τις επηρεαζόμενες χώρες, όπως περαιτέρω επισημαίνει, να πρέπει να βρουν εναλλακτικές πηγές εισαγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Οι παρενέργειες στην ναυτιλία

Ως προς τις παρενέργειες στην ναυτιλία, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΚΝΕ, θα δημιουργηθεί τεράστια αναστάτωση στον κλάδο, αφού οι πλοιοκτήτες θα προσπαθήσουν να αποφύγουν τον εγκλωβισμό των πλοίων τους στην περιοχή και όσοι μπορούν θα προσπαθήσουν να τα δρομολογήσουν προς άλλες κατευθύνσεις.

Όσον αφορά ειδικότερα την κυπριακή ναυτιλία και οικονομία, ο Αλέξανδρος Ιωσηφίδης επισημαίνει πως θα επηρεαστεί στον βαθμό που υπάρχουν κυπριακά πλοία στην περιοχή ή πλοία των οποίων η διαχείριση γίνεται από την Κύπρο και τα οποία θα αναγκαστούν να αναθεωρήσουν την προσέγγιση τους στην περιοχή για να μην εγκλωβιστούν.

«Υπάρχει ανησυχία, ένας τεράστιος προβληματισμός μεταξύ των Κύπριων πλοιοκτητών», επεσήμανε, τονίζοντας ότι «για την προστασία των πλοίων, των φορτίων και των πληρωμάτων τους, όσοι μπορούν να αποφύγουν την περιοχή θα την αποφύγουν για να μην εγκλωβιστούν τα πλοία».

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Ιωσήφιδης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν ενναλακτικές θαλάσσιες οδοί για να ακολουθήσουν τα πλοία, αφού είναι ο μόνος τρόπος για να έχει κανείς πρόσβαση στις προμήθειες πετρελαίου της περιοχής. «Διαφορετικά θα πρέπει να γίνει από άλλη περιοχή η προμήθεια των ορυκτών καυσίμων», υπέδειξε.

Οι συνέπειες ενός αποκλεισμού

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις ενός ενδεχόμενου αποκλεισμού των στενών του Ορμούζ, ο γενικός διευθυντής του ΚΝΕ έδωσε ξεκάθαρα την εικόνα:

«Θα επηρεάσει αφάνταστα τη διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων, αλλά σε μεγαλύτερο βαθμό την διακίνηση των φορτίων και την προμήθεια στην παγκόσμια αγορά του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, που προμηθεύονται από τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες της περιοχής, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα», ανέφερε.

«Οπόταν», πρόσθεσε, «χώρες όπως η Κίνα, η οποία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο και η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την περιοχή, θεωρώ ότι θα επηρεαστούν σε μεγάλο βαθμό και θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές πηγές εισαγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου».

Δειτε Επισης

Γ. Παπαναστασίου: Στηρίζει την στρατηγική Κομισιόν για αμοιβαία επωφελή εμπορική συμφωνία Ε.Ε.-ΗΠΑ η Κύπρος
Διάλογος Κομισιόν με επιχειρήσεις για τους κανόνες καταγωγής των προϊόντων
Δεκαπέντε χρόνια Leroy Merlin στην Κύπρο-Το όραμα και οι δεσμοί με τα κυπριακά νοικοκυριά και επαγγελματίες
Ανέβασε στροφές το λιανικό εμπόριο-Οι τομείς με τη μεγαλύτερη αύξηση σε τζίρο και αξία
Andrew Bird: Συναρπαστικό βήμα στην καριέρα μου η Remedica-Τα πλάνα και το όραμα του νέου CEO
Σώτος Τρικωμίτης: Αντίκτυπος στο σύνολο της αγοράς από το πάγωμα και ξεπάγωμα της ηλεκτροκίνησης-Θέλουμε απαντήσεις
Κόλαφος για το ΤΟΜ το πόρισμα της Ερευνητικής για τους Τακάτα-Δείχνει ποινικές ευθυνές για πρώην διευθυντές του
Παραδίδεται στον Γιώργο Σαββίδη το πόρισμα της ερευνητικής για τους takata
Έγινε σφαγή...Περισσότερα κατά 6.578 τα πρόβατα και κατά 4.569 τα αιγοειδή για κατανάλωση τον Απρίλιο
Martin Brandenburger: Καινοτομία στην πράξη-H Lidl επαναπροσδιορίζει την αγοραστική εμπειρία