Αισιοδοξεί το λιανεμπόριο λόγω τουρισμού εν μέσω ενεργειακής και υδατικής κρίσης-Ισχυρές οι προοπτικές ανάπτυξης

Τα ευεργετικά οφέλη από μια διαφαινόμενη καλή τουριστική σεζόν αναμένεται να εισπράξει το λιανικό εμπόριο, με τα πρώτα μηνύματα να είναι ενθαρρυντικά.

Ωστόσο, ανησυχία προκαλούν τα ζητήματα επάρκειας σε ενέργεια και νερό, με ορατό το ενδεχόμενο black out και αποκοπών στην υδροδότηση λόγω της αναμενόμενης αυξημένης ζήτησης ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές.

Ανησυχία για ενεργειακή και υδατική επάρκεια

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η θετική πορεία του τουρισμού συμπαρασύρει ανάλογα και άλλους τομείς της οικονομίας, με τις ευεργετικές επιπτώσεις στο λιανεμπόριο να θεωρούνται δεδομένες.

Από την άλλη, ο τομέας δεν εφησυχάζει, καθώς στον γνωστό βραχνά της έλλειψης εργατικού δυναμικού έρχεται να προστεθεί το υδατικό πρόβλημα και η επάρκεια ενέργειας.

«Τα πρώτα μηνύματα για τον τουρισμό είναι ενθαρρυντικά δημιουργώντας αισιοδοξία για τα αναμενόμενα ευεργετικά οφέλη στο λιανικό εμπόριο, αν και αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στην ευρύτερη εικόνα μας ως χώρα από ενδεχόμενες αποκοπές στον ηλεκτρισμό και την υδροδότηση λόγω της ιδιαίτερα αυξημένης ζήτησης τους καλοκαιρινούς μήνες», σημείωσε σχετικά.

Ψήφος εμπιστοσύνης από ντόπιους παίχτες και ξένες αλυσίδες

Ισχυρές παραμένουν και οι προοπτικές ανάπτυξης στο λιανικό εμπόριο, καθώς η κάθοδος ξένων brands/εταιρειών, αλλά και οι επεκτάσεις από εγχώριες αλυσίδες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.

Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη γενικότερη αύξηση της επισκεψιμότητας στα εμπορικά κέντρα και στους εμπορικούς δρόμους και δη στα malls της Λεμεσού, ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ επεσήμανε ότι το λιανεμπόριο εξακολουθεί να ανθίζει και να έχει περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης.

«Πριν από οποιαδήποτε δραστηριοποίηση, μελετώνται τα δεδομένα στην αγορά, η οποία εμφανίζει προοπτικές, καθώς αφενός οι τοπικοί παίκτες επεκτείνονται και αφετέρου ξένες εταιρείες δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην Κύπρο και κατέρχονται για να επενδύσουν στο νησί», τόνισε ο κ. Αντωνίου, εξηγώντας, ωστόσο, ότι τα νέα καταστήματα και οι επεκτάσεις δημιουργούν επιπρόσθετες ανάγκες σε προσωπικό που δεν μπορούν να καλυφθούν.

Πλέον, οι επιλογές πληθαίνουν για τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι σε θέση να επιβραβεύσουν τις καλές εμπορικές πρακτικές ή να αποβάλουν από την αγορά καταστήματα, τα οποία δεν επιδεικνύουν σεβασμό στο αγοραστικό κοινό.

Δειτε Επισης

Ετήσια αύξηση 10,4% στις πωλήσεις πετρελαιοειδών-Πώς κινήθηκαν τα πρατήρια
Φον ντερ Λάιεν: Η εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ προσφέρει σταθερότητα σε αβέβαιους καιρούς
«Η αρχή ενός νέου εμπορίου με τις ΗΠΑ»-Πώς αντιδρούν οι Έλληνες εξαγωγείς
Τι σηματοδοτεί η συμφωνία ΗΠΑ-Ε.Ε. για δασμούς 15%...Επώδυνος συμβιβασμός ή επωφελές deal;
Mall of Cyprus: Οι τελευταίες πινελιές στο Kiabi, πότε αναμένεται το soft opening και η νέα εποχή με το Players Arcade
Έδωσαν τα χέρια Τραμπ και Ούρσουλα-Μέγα deal ΗΠΑ και Ε.Ε. με δασμούς 15% στα ευρωπαϊκά προϊόντα
Πέραν των €33 δισ. έσοδα ΦΠΑ το 2024 μέσω συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ενώπιον της ΕΠΑ η εξαγορά του Foody Market από τις υπεραγορές Αλφαμέγα
Toyota Κύπρου: Ολοκλήρωσε το μεγάλυτερο μέρος των ανακλήσεων σε οχήματα ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Lidl Κύπρου: Γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του καταστήματός της στο Neon Mall of Pafos