Mayday από IATA... Σε κίνδυνο ο στόχος απαλλαγής των αερομεταφορών από τον άνθρακα το 2050
InBusinessNews 16:02 - 01 Ιουνίου 2025

Οι πολιτικές αμφισβήτησης της κλιματικής αλλαγής θα «θέσουν σε κίνδυνο» την επιτυχία απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα στον τομέα των αερομεταφορών, όπως έχουν δεσμευτεί να πράξουν οι αεροπορικές εταιρείες μέχρι το 2050, ανακοίνωσε την Κυριακή η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Η εμφάνιση ηγετών που ευνοούν τα ορυκτά καύσιμα, όπως ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, και η πρόσφατη άρση των κανόνων, αποτελούν «προφανώς μια οπισθοδρόμηση... θέτουν σε κίνδυνο την επιτυχία με ορίζοντα το 2050», δήλωσε στους δημοσιογράφους η Μαρί Όουενς Τόμσεν, ανώτερη αντιπρόεδρος βιωσιμότητας της IATA.
«Αλλά δεν νομίζω ότι θα σταματήσει ή θα αντιστρέψει την πρόοδο. Νομίζω ότι απλώς θα επιβραδύνει την πρόοδο», δήλωσε στο ετήσιο συνέδριο του κλάδου της IATA στην Ινδία.
Τα μέλη του Οργανισμού αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών, από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), έχουν θέσει το έτος 2050 ως στόχο για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα για τα αεροπορικά ταξίδια - ένας κλάδος που συχνά επικρίνεται για τον υπερβολικά μεγάλο ρόλο του στην κλιματική αλλαγή.
Ο κλάδος των αερομεταφορών αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση για να αντιμετωπίσει τη συμβολή του στην κλιματική κρίση.
Ο τομέας είναι υπεύθυνος για το 2,5% έως 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η μετάβαση του τομέα σε ανανεώσιμη ενέργεια αποδεικνύεται δύσκολη, ακόμη και αν η αεροναυπηγική βιομηχανία και οι εταιρείες επιδιώκουν πρόοδο.
Για να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, οι αεροπορικές εταιρείες βασίζονται σε μη ορυκτές πηγές, γνωστές ως Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα (SAF).
Τα μέλη της IATA προηγήθηκαν του ICAO, κατά ένα έτος, κατά τη Γενική Συνέλευσή τους το 2021, όταν καθόρισαν αυτό τον φιλόδοξο στόχο, ο οποίος απαιτεί κολοσσιαίες επενδύσεις.
Ωστόσο, τα καύσιμα SAF εξακολουθούν να είναι τρεις έως τέσσερις φορές πιο ακριβά από τα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο.
Η νέα ρεπουμπλικανική Κυβέρνηση της Ουάσινγκτον υποστηρίζει επίσης την ανάπτυξη ορυκτών καυσίμων, σε αντίθεση με την προηγούμενη δημοκρατική διακυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν.