Huawei Li Peng: Μεγιστοποιώντας την αξία των 5G δικτύων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Δελτίο Τύπου 13:15 - 08 Απριλίου 2025

Στην έκθεση MWC Barcelona 2025, ο Li Peng, Senior Vice President της Huawei και Πρόεδρος του ICT Sales & Service, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του αναφέρθηκε στο πώς οι πάροχοι μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να απελευθερώσουν πλήρως την αξία των δικτύων τους. Ο Li προβλέπει ότι η συμβίωση μεταξύ των τεχνολογιών 5G-Advanced (5G-A) και AI θα οδηγήσει σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης τόσο στη χρήση δεδομένων (DOU – Data of Usage) όσο και στα μέσα έσοδα ανά χρήστη (ARPU – Average Revenue Per User) από τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας.
«Βαδίζουμε γρήγορα προς έναν πλήρως έξυπνο κόσμο. Οι έξυπνες εφαρμογές εξαπλώνονται παντού, δημιουργώντας νέες απαιτήσεις για τα δίκτυα,» δήλωσε ο Li. «Υιοθετώντας και εξελίσσοντας το 5G, μπορούμε να ξεκλειδώσουμε το απεριόριστο δυναμικό των κινητών δικτύων. Η Huawei είναι έτοιμη να συνεργαστεί με παρόχους και βιομηχανικούς εταίρους παγκοσμίως για να προωθήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, να ενισχύσει τα θεμέλια των δικτύων και να φέρει την Τεχνητή Νοημοσύνη παντού.»
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) αλλάζει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, δημιουργώντας διαφορετικές απαιτήσεις χρόνου απόκρισης (latency).
Με την πρόοδο της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), η αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής (HMI) εξελίσσεται από απλές επικοινωνίες βάσει κειμένου σε φωνή, χειρονομίες και πιο πολύτροπες (multi-modal) μορφές αλληλεπίδρασης. Ως αποτέλεσμα, η HMI γίνεται πιο άμεση και πιο εύχρηστη από ποτέ, οδηγώντας σε ένα νέο κύμα καινοτόμων εφαρμογών. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδρούν πιο φυσικά με τις συσκευές τους μέσω φωνητικής βοήθειας που υποστηρίζεται από AI. Στα cloud phones, οι AI avatars μπορούν να παρέχουν οπτική ανατροφοδότηση, προσφέροντας μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία για υπηρεσίες όπως η παρακολούθηση της υγείας. Αυτό καθιστά τη χρήση των κινητών συσκευών πιο προσιτή και παραγωγική για διαφορετικές ομάδες χρηστών.
Για να υποστηρίξουν τέτοιου είδους εφαρμογές, τα δίκτυα πρέπει να μπορούν να παρέχουν εγγυημένο χρόνο απόκρισης (latency), γεγονός που απαιτεί συνεχή εξέλιξη από το 5G NSA (Non-Standalone) στο 5G SA (Standalone) και, τελικά, στο 5G-A (5G Advanced). Οι πάροχοι μπορούν επίσης να υιοθετήσουν καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το CUPS (Control and User Plane Separation) και το GBR (Guaranteed Bit Rate), προκειμένου να μειώσουν το βασικό χρόνο απόκρισης και να εξασφαλίσουν διαφοροποιημένη και ντετερμινιστική καθυστέρηση για συγκεκριμένα σενάρια.
Η παραγωγή και διανομή περιεχομένου με τη βοήθεια AI αυξάνει τις απαιτήσεις για ταχύτητες μεταφόρτωσης και λήψης
Ο Li σημείωσε επίσης ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) θα μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο παράγεται και διανέμεται το περιεχόμενο. Για παράδειγμα, η τεχνολογία AIGC (AI-Generated Content) καθιστά δυνατή τη δημιουργία ωριαίων 2D και 3D βίντεο με ένα μόνο πάτημα κουμπιού. Παράλληλα, οι προτάσεις περιεχομένου με AI γίνονται πιο στοχευμένες από ποτέ, επιτρέποντας τη διανομή πιο εξατομικευμένου περιεχομένου σε ένα ευρύτερο κοινό στο Διαδίκτυο. Αυτές οι τάσεις θα οδηγήσουν σε εκρηκτική αύξηση της κίνησης δεδομένων στα δίκτυα τα επόμενα πέντε χρόνια, θέτοντας πρωτοφανείς απαιτήσεις στα δίκτυα. Για να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις, οι πάροχοι θα χρειαστούν περισσότερους πόρους φάσματος, μεγαλύτερη χωρητικότητα δικτύου και σημαντικά αυξημένο εύρος ζώνης τόσο για το uplink όσο και για το downlink.
Οι ποικιλόμορφες υπηρεσίες AI θα απαιτήσουν κάλυψη δικτύου με επίκεντρο την εμπειρία
Σύμφωνα με έρευνες, έως το 2030, τα cloud phones και cloud drives θα χρησιμοποιούνται από πάνω από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, οι οποίοι θα απαιτούν ταχεία πρόσβαση σε υπολογιστική ισχύ στο cloud. Επιπλέον, οι έξυπνες εφαρμογές οχημάτων θα χρειάζονται πλήρη κάλυψη σε αστικές περιοχές, αυτοκινητοδρόμους και αγροτικές περιοχές, ώστε να παρέχουν μια αδιάλειπτη και αξιόπιστη εμπειρία κινητικότητας.
H ικανοποίηση αυτών των απαιτήσεων θα επιφέρει συνεχή πρόοδο στην ανάπτυξη δικτύων με επίκεντρο την εμπειρία. Αυτό θα βοηθήσει τους παρόχους να επεκτείνουν την κάλυψη του δικτύου και να διασφαλίσουν μια ομαλή εμπειρία για δεκάδες δισεκατομμύρια νέες συνδέσεις για ανθρώπους και εκατοντάδες δισεκατομμύρια νέες συνδέσεις IoT μεταξύ συσκευών.
Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα του δικτύου θα οδηγήσει στην εξέλιξη προς μια προσανατολισμένη στις εφαρμογές O&M
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) θα φέρει πιο πολύπλοκα σενάρια εφαρμογών και μεγαλύτερη ποικιλομορφία στις απαιτήσεις εμπειρίας χρήστη. Από την οπτική του δικτύου, αυτό θα οδηγήσει σε μια μετάβαση από το παραδοσιακό, βασισμένο σε πόρους O&M προς μια προσέγγιση περισσότερο προσανατολισμένη στις εφαρμογές.
Ορισμένοι πάροχοι έχουν ήδη αρχίσει να αναπτύσσουν συστήματα O&M βασισμένα σε AI agents. Για την υποστήριξη των επιχειρησιακών λειτουργιών, οι AI agents μπορούν να χρησιμοποιούν ψηφιακά δίδυμα (digital twins) για να προβλέπουν τις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε χρήστη, μειώνοντας τον χρόνο διάθεσης μιας υπηρεσίας στην αγορά από ημέρες σε λεπτά. Για τη συντήρηση του δικτύου, οι AI agents με αυτοεκπαιδευόμενες δυνατότητες μπορούν να προβλέπουν και να εντοπίζουν σφάλματα μέσα σε δευτερόλεπτα, αυξάνοντας την αποδοτικότητα της επίλυσης προβλημάτων κατά 30%. Για τη βελτιστοποίηση του δικτύου, τα ψηφιακά sandbox μπορούν να προσομοιώνουν την κίνηση πραγματικών εφαρμογών, επιτρέποντας στους AI agents να αναλύουν τα πρότυπα κίνησης και να βελτιστοποιούν το δίκτυο 24/7, με βάση τις ανάγκες των εφαρμογών.
Οι πρωτοπόροι επιταχύνουν την ανάπτυξη του 5G-A για την ενίσχυση της κερδοφορίας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης
Αυτή τη στιγμή, οι πάροχοι σε όλο τον κόσμο διερευνούν νέους τρόπους εμπορικής αξιοποίησης της εμπειρίας χρήστη, λαμβάνοντας υπόψη πολλαπλούς παράγοντες, όπως η ταχύτητα, ο χρόνος απόκρισης (latency) και τα VIP προνόμια. Έχουν ήδη εγκαινιάσει εξατομικευμένες υπηρεσίες για επαγγελματίες ταξιδιώτες, δημιουργούς ζωντανών μεταδόσεων (live streamers) και χρήστες AI cloud phones. Ορισμένοι πάροχοι επεκτείνονται ήδη στην αγορά B2B2C, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των δικτύων τους μέσω Open APIs, δημιουργώντας νέες πηγές εσόδων.
Για παράδειγμα, οι Κινέζοι πάροχοι συνεργάζονται με πάνω από 100 κλάδους, συμπεριλαμβανομένων ασφαλιστικών εταιρειών και επιχειρήσεων εστίασης, για να παρέχουν υπηρεσίες AI New Calling μέσω Open APIs. Αυτή η στρατηγική τους έχει βοηθήσει να δεκαπλασιάσουν τα έσοδά τους από επιχειρηματικούς πελάτες.
«Οι ευκαιρίες είναι τεράστιες, » κατέληξε ο Li. «Και η στιγμή για δράση είναι τώρα. Οι πρωτοπόροι επεκτείνονται ήδη ραγδαία σε περισσότερες από 200 πόλεις παγκοσμίως. Κάνουν σταθερά βήματα προς τα εμπρός, απελευθερώνοντας ανεκτίμητη νέα αξία.»
Το 2025, η εμπορική ανάπτυξη του 5G-Advanced θα επιταχυνθεί, ενώ η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) θα βοηθήσει τους παρόχους να αναδιαμορφώσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο, την υποδομή τους και τις λειτουργίες O&M. Στο πλαίσιο αυτό, η Huawei συνεργάζεται ενεργά με παρόχους και εταίρους παγκοσμίως για να επιταχύνει τη μετάβαση προς έναν έξυπνο και διασυνδεδεμένο κόσμο.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε: https://carrier.huawei.com/en/events/mwc2025