Η επόμενη μέρα των υπεραγορών...Τάσεις και προκλήσεις που διαμορφώνουν την νέα εποχή στο λιανικό εμπόριο τροφίμων

Στρατηγικές, τάσεις και προκλήσεις που διαμορφώνουν τη νέα εποχή στο λιανικό εμπόριο τροφίμων συζήτησαν κορυφαία στελέχη του κλάδου λιανικού εμπορίου, στο πλαίσιο του 22ου Cyprus Grocery Retail Conference, που παρουσίασαν οι Υπεραγορές Αλφαμέγα.

Με το βλέμμα στραμμένο στο 2025 και το 2026, η συζήτηση επικεντρώθηκε στις αλλαγές που επιφέρει η συμπεριφορά του καταναλωτή και στον τρόπο με τον οποίο οι υπεραγορές ανταποκρίνονται και προσαρμόζουν τις λειτουργίες και τις κατηγορίες προϊόντων τους.

Έμφαση δόθηκε στη σταδιακή διαφοροποίηση της αγοραστικής συμπεριφοράς των Κυπρίων, με τους καταναλωτές να γίνονται πιο απαιτητικοί, ευαισθητοποιημένοι ως προς τις τιμές και προσανατολισμένοι σε προϊόντα με προστιθέμενη αξία.

Το τοπίο αλλάζει και οι υπεραγορές οφείλουν να επαναπροσδιορίσουν τις προϊοντικές τους κατηγορίες.

Ορισμένες κατηγορίες δείχνουν να υποχωρούν, ενώ άλλες-όπως τα προϊόντα ευεξίας, υγιεινής διατροφής και βιώσιμης παραγωγής-αναμένεται να σημειώσουν ενισχυμένη ζήτηση.

Στη συζήτηση πρωταγωνίστησε και ο καφές, που πλέον βρίσκεται στις...επεκτατικές προθέσεις των πρωταγωνιστών.

Στο πάνελ συμμετείχαν οι Λουκάς Ζουρίδης, Γενικός Διευθυντής, Υπεραγορές MAS, Λούκας Παπαγιάννης, Σύμβουλος Savemore, Savemore Group of Supermarkets, Αχιλλέας Πιριντζιής, Γενικός Διευθυντής, ΣΥΠΑΛ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΛΤΔ.

Ο κ. Ζουρίδης ανέφερε ότι οι Υπεραγορές MAS διαθέτουν σήμερα 57 καταστήματα και στη συνέχεια επικεντρώθηκε στους λόγους για τους οποίους το κυπριακό λιανεμπόριο καταγράφει θετική πορεία.

Όπως ανέφερε, το "convenient shopping" αφορά τη συνολική εμπειρία του πελάτη, ο οποίος εισέρχεται στο κατάστημα, πραγματοποιεί τις αγορές του και αποχωρεί εντός περίπου 22 λεπτών, έχοντας στη διάθεσή του επαρκή γκάμα επιλογών για να φύγει ικανοποιημένος.

Επισήμανε ότι τα συστήματα πιστότητας θα συνεχίσουν να ενισχύονται τα επόμενα χρόνια, ενώ προβλέπει συγχωνεύσεις, συνεργασίες και εξαγορές σε επίπεδο προμηθευτών.

Αναφέρθηκε επίσης στην αύξηση των καταστημάτων καφέ και αναρωτήθηκε κατά πόσο θα είναι βιώσιμα στο μέλλον, σημειώνοντας όμως ότι αυτά εντάσσονται πλέον στη στρατηγική της εταιρείας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ανακαινίσεις, με οδηγία τη ραγδαία ανάπτυξη των διαδρόμων με καταψύκτες.

Ο κ. Παπαγιάννης τόνισε ότι η πρόβλεψη για το 2025 περιλαμβάνει πολλές μεταβλητές. Όπως είπε, η παρουσία καταναλωτών από άλλες χώρες, οι πληθωριστικές πιέσεις, αλλά και εξωτερικοί παράγοντες όπως οι δασμοί που επιβάλλει ο πρόεδρος Τραμπ, δημιουργούν αβεβαιότητα. Παρ’ όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια έδειξαν πως το λιανικό εμπόριο κινείται παράλληλα με την πορεία της οικονομίας.

Σημείωσε ότι ο καφές λειτουργεί και ως λόγος επίσκεψης στα καταστήματα και προβλέπει την ενσωμάτωσή του ως στοιχείο της αγοραστικής εμπειρίας.

Εξίσου σημαντικός είναι, κατά τον ίδιο, και ο ρόλος του καλού έτοιμου φαγητού, το οποίο χαρακτήρισε ως βασικό παράγοντα επιτυχίας για τον σύγχρονο καταναλωτή.

Ο Αχιλλέας Πιριντζιής ανέφερε ότι οι προβλέψεις για τη ΣΥΠΑΛ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΛΤΔ δείχνουν θετική πορεία με ανάπτυξη, τόσο των υφιστάμενων όσο και νέων καταστημάτων. Τόνισε ότι τα μικρά καταστήματα αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας.

Σχολίασε με τη σειρά του την αξιοσημείωνη αυξανόμενη παρουσία ξένου πληθυσμού στην Κύπρο όπως δείχνουν στατιστικές μελέτες.

Παρότρυνε προσεκτικές κινήσεις όσον αφορά την τάση του καφέ, ενώ σημείωσε ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη υγιεινή διατροφή, που επιλέγουν πλέον όλο και περισσότεροι καταναλωτές.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα καταστήματα πρέπει να ικανοποιούν τον πελάτη τόσο με φρέσκα όσο και με κατεψυγμένα προϊόντα που να ανταποκρίνονται στην εν λόγω τάση. Η συνεργασία με τους προμηθευτές αποτελεί, κατά την άποψή του, βασικό παράγοντα επιτυχίας.

Όσο για το αν θα συνεργάζονταν οι υπεραγορές μεταξύ τους…οι τρεις επιχειρηματίες αφήνουν ανοιχτή την πόρτα λέγοντας ότι «όλα γίνονται » και «ποτέ μη λές ποτέ» τονίζοντας, ωστόσο, ότι δεν είναι μαθηματικά, είναι θέμα κουλτούρας και του να υπάρχει προστιθέμενη αξία και για τις δύο πλευρές μιας τέτοιας συνεργασίας.

Συντονιστής του πάνελ ήταν ο Ολύμπιος Τουμάζου, Executive Chairman, RAI Consultants Ltd.

Δειτε Επισης

«Σπούδασε Κρεοπώλης»: Επιχορηγημένο πρόγραμμα κατάρτισης κρεοπωλών από τις Υπεραγορές Αλφαμέγα
Τα βραβευθέντα προϊόντα των 12ων IN Business Grocery Retail Awards (pics)
IN Business Grocery Retail Award στην Pizza-Παραδοσιακά της Μαριάννας
IN Business Grocery Retail Award στα LA MOLISANA
IN Business Grocery Retail Award στο γάλα ΜΟΟ Σοκολάτας
IN Business Grocery Retail Award στο Πισσουρκώτικο Γιαούρτι
IN Business Grocery Retail Award στους χυμούς και τα δημητριακά Nutri Valley
IN Business Grocery Retail Award στα παγωτά Loacker
Αντρέας Παπαδόπουλος: Κρίσιμος κλάδος της κυπριακής οικονομίας το λιανεμπόριο-Με ρόλο συνεργάτη η Ελληνική
Δημήτρης Κωνσταντίνου: Τα διδάγματα από τη Μέση Ανατολή και ποια λάθη πρέπει να αποφύγει το τοπικό λιανεμπόριο