Ολύμπιος Τουμάζου: Το προφίλ του Κύπριου καταναλωτή-Με συμπεριφορές που θυμίζουν τη γάτα στα κεραμίδια

«Ο Κύπριος καταναλωτής βρίσκεται σε διαρκή μετάλλαξη, με συμπεριφορές που θυμίζουν τη γάτα στα κεραμίδια-αθόρυβος, επιφυλακτικός, αλλά και εξαιρετικά προσαρμοστικός», ανέφερε στο πλαίσιο του 22ο Cyprus Grocery Retail Conference που παρουσίασαν οι υπεραγορές Αλφαμέγα ο Executive Chairman, RAI Consultants Ltd, Ολύμπιος Τουμάζου.

Σύμφωνα με τον ειδικό, οι έμποροι λιανικής πρέπει να αναγνωρίσουν ότι αντιμετωπίζουν έναν «καταναλωτή κρίσης», που επηρεάζεται από κοινωνικές, δημογραφικές και οικονομικές μεταβολές που επανακαθορίζουν τα καταναλωτικά του κριτήρια.

Βασισμένος σε εκτενή ανάλυση δεδομένων από την κυπριακή αγορά και αξιοποιώντας το παράδειγμα της θεωρίας εξέλιξης του Δαρβίνου, ο Ολύμπιος Τουμάζου παρουσίασε μια εις βάθος τριμερή ανάλυση της σημερινής καταναλωτικής συμπεριφοράς μέσα από το πρίσμα του «DNA», του «περιβάλλοντος» και της «συμπεριφοράς».

Ο πληθυσμός αυξάνεται, αλλά μεταβάλλεται: περισσότερες ηλικιωμένες ηλικιακές ομάδες, περισσότερες νοικοκυρές μικρού μεγέθους, περισσότερος χρόνος αφιερωμένος εκτός σπιτιού και λιγότερος χρόνος για ψώνια και μαγείρεμα. Παράλληλα, αυξάνεται σημαντικά το ποσοστό των ξένων κατοίκων, αγγίζοντας πλέον το 22%.

Το περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί ο καταναλωτής στην Κύπρο είναι ένα τοπίο αποδιοργάνωσης: πληθωρισμός, περιορισμένα εισοδήματα, αύξηση του κόστους ζωής και γενικευμένη έλλειψη εμπιστοσύνης προς τους θεσμούς.

Οι αξίες του επαναπροσδιορίζονται και η αγοραστική του ψυχολογία είναι ευάλωτη. Η διαφήμιση χάνει έδαφος ως πηγή πληροφόρησης, με μόλις 16% να την εμπιστεύονται, ενώ το 72% βασίζεται σε φίλους και κοινωνικές επαφές για την επιλογή προϊόντων και brands.

Η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον επιταχύνεται. Πάνω από το 94% του πληθυσμού χρησιμοποιεί διαδίκτυο, με τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης να είναι πλέον καθολική, ειδικά στις νεότερες ηλικίες.

Ωστόσο, η υπερπληθώρα διαφημιστικού περιεχομένου καθιστά δυσκολότερη την προσέγγιση του καταναλωτή, ο οποίος επιδιώκει πια άμεση ικανοποίηση, ουσιαστική αξία και προσωποποιημένες εμπειρίες.

Ο ντόπιος καταναλωτής είναι πλέον πιο έξυπνος, πιο ενημερωμένος, πιο απαιτητικός και λιγότερο πιστός στα brands. Σύμφωνα με την RAI, η επισκεψιμότητα σε διαφορετικές υπεραγορές αγγίζει κατά μέσο όρο τις τρεις τον μήνα, ενώ μόλις το 7,5% των προϊόντων που αγοράζονται είναι ιδιωτικής ετικέτας, ένδειξη ότι η τιμή μεν μετράει, αλλά η εμπιστοσύνη και η ποιότητα δεν έχουν εκλείψει.

Ο κ.Τουμάζου πρότεινε στους λιανέμπορους να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους υπό το πρίσμα της προσαρμοστικότητας και του σεβασμού στον νέο καταναλωτή.

Ο «καταναλωτής-γάτα» απαιτεί από τις επιχειρήσεις εγρήγορση, ταχύτητα, ειλικρίνεια και πραγματική κατανόηση των αναγκών του. Ο δρόμος προς την εμπιστοσύνη περνά μέσα από αυθεντικές εμπειρίες, διαφάνεια και εστίαση στην ουσία, όχι στις υποσχέσεις. Και όπως κατέληξε χαρακτηριστικά: «Αυτός που αγνοεί τη φύση της γάτας, δεν θα την κερδίσει ποτέ».

Δειτε Επισης

Άλλη μια πρώην υπεραγορά Παπαντωνίου έγινε Σκλαβενίτης...Με αμείωτη ένταση το πλάνο πλήρους ενσωμάτωσης
Εξαγόρασε Hadjipieris Dairy και έρχεται στην Κύπρο η ΟΜΗΡΟΣ-Συνολικές επενδύσεις 30 εκατ. την επόμενη πενταετία
Η πρωτοβουλία της Κωτσόβολος με το διπλό όφελος-Στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα
CTC Automotive: Νέο κατάστημα καινοτόμων εργαλείων Hilti στη Λάρνακα (pics)
Γιώργος Τσακκιστός: Σημαντική προσθήκη για την Laiko Cosmos Trading το «The Famous Grouse»-Ενίσχυση και με νέα προϊόντα
Οι Υπεραγορές Αλφαμέγα εξαγοράζουν το Foody Market-Θα λειτουργεί υπό την επωνυμία Alphamega Express
Γίνε Παλαιοντολόγος για μια ημέρα στο Kings Avenue Mall
Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ η εξαγορά των πολυκαταστημάτων ERA από την Gencom
Μειώθηκαν οι εμπορικές συναλλαγές μέσω Πράσινης Γραμμής το 2024
Χ.Α. Παπαέλληνας Εμπορική: Επεκτείνει και ενδυναμώνει τη συνεργασία της με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας