Powered by

Μέσω θάλασσας οι περισσότερες μεταφορές εμπορευμάτων εντός Ε.Ε.

Μέσω θάλασσας μεταφέρθηκαν τα περισσότερα εμπορεύματα που διακινήθηκαν εντός της Ε.Ε. το 2023, φτάνοντας το 67,4% του συνόλου βάσει της ποσότητας σε βάρος και της απόστασης ανά χιλιόμετρο (τονοχιλιόμετρα), σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat.

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 25,3% του συνόλου των εμπορευμάτων, ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 5,5%. Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 1,6% των εμπορευματικών μεταφορών και το μερίδιο των αεροπορικών μεταφορών ήταν 0,2%.

Σε σύγκριση με το 2013, οι οδικές μεταφορές ήταν ο μόνος τρόπος μεταφοράς που κατέγραψε αύξηση, κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες (πμ). To μερίδιο των θαλάσσιων μεταφορών μειώθηκε κατά 2,0 ποσοστιαίες μονάδες, των εσωτερικών πλωτών μεταφορών κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες και των σιδηροδρομικών μεταφορών κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες.

Για 15 από τις 22 χώρες της ΕΕ με ακτογραμμή, οι θαλάσσιες μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων και σε 10 χώρες αντιστοιχούσε σε περισσότερο από το 70% των εμπορευματικών μεταφορών. Περισσότερο από το 95% των εμπορευματικών μεταφορών πραγματοποιήθηκε μέσω θαλάσσης στην Πορτογαλία (98,2%), την Κύπρο (96,5%) και την Ελλάδα (96,4%).

Εν τω μεταξύ, πάνω από το 70% του συνόλου των εμπορευμάτων μεταφέρθηκε οδικώς στο Λουξεμβούργο (84,5%), την Τσεχία (77,7%) και την Ουγγαρία (70,7%).

Υψηλά μερίδια σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών καταγράφηκαν στη Λιθουανία (31,7%), τη Σλοβακία (30,1%), την Αυστρία (29,1%) και τη Σλοβενία (27,1%).

Η Ρουμανία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο των εμπορευμάτων που μεταφέρονται κατά μήκος των εσωτερικών πλωτών οδών της (18,9%), ακολουθούμενη από τις Κάτω Χώρες (11,7%) και τη Βουλγαρία (8,7%).

Οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούσαν τουλάχιστον το 1% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών μόνο σε 7 χώρες, με τη Ρουμανία (1,6%), το Λουξεμβούργο (1,5%), την Ουγγαρία και τη Λιθουανία (1,3% έκαστη) να καταγράφουν τα υψηλότερα μερίδια.

Δειτε Επισης

Πάνε να...φάνε τον Πάουελ-Στο στόχαστρο του Λευκού Οίκου ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ
Επιβραδύνθηκε, αλλά συνεχίστηκε η μείωση των δημοσιονομικών εσόδων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο
Francois Villeroy de Galhau: Χαμηλός ο κίνδυνος πληθωρισμού από τις εντάσεις στο εμπόριο-Κλειστά χαρτιά για τα επιτόκια
Νέα τέλη από ΗΠΑ για πλοία που συνδέονται με την Κίνα-Ποιους αφορά και πότε θα εφαρμοστούν
Αισιόδοξοι για εμπορική συμφωνία Ε.Ε.-ΗΠΑ σχετικά με τους δασμούς Τραμπ και Μελόνι
Fitch Ratings: Πτωτική αναθεώρηση των ρυθμών ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας λόγω δασμών
Οι δασμοί πλήττουν τις εξαγωγές της Ιαπωνίας-Μέτρια άνοδος 3,9% τον Μάρτιο
Νέο ρεκόρ χτυπά ο χρυσός μετά το «καμπανάκι» Πάουελ για τον εμπορικό πόλεμο-Αυξάνεται η ζήτηση
Μήνυμα Παγκόσμιας Τράπεζας σε αναπτυσσόμενες χώρες-Μειώστε τους δασμούς, πλήττεται η παγκόσμια ανάπτυξη
Καμπανάκι κινδύνου από ΠΟΕ για το παγκόσμιο εμπόριο-Προειδοποιεί για μεγαλύτερη ύφεση λόγω δασμών