Powered by

Το μεγάλο λειτουργικό κόστος «τρώει» την καλή επισκεψιμότητα στην εστίαση-«Δεν γνωρίζουμε μέχρι πότε...»

Σήμα κινδύνου για την βιωσιμότητα επιχειρήσεων στον τομέα της εστίασης εκπέμπει ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κέντρων Αναψυχής (ΠΑΣΙΚΑ), Φάνος Λεβέντης, ο οποίος μολονότι κρίνει ως ικανοποιητική την επισκεψιμότητά τους κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, περιγράφει με μελανά χρώματα την μεγαλύτερη εικόνα στον κλάδο.

Αρκετές επισκέψεις, περιορισμένη κατανάλωση

Όπως εξηγεί μιλώντας στο InBusinessNews ο κ. Λεβέντης, υπάρχουν χώροι εστίασης και αναψυχής με αρκετή επισκεψιμότητα, ωστόσο, από την άλλη, οι πολίτες είναι πολύ περιορισμένοι ως προς τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουν, γεγονός που αντικατοπτρίζεται με διάφορους τρόπους και το οποίο είναι πολύ διακριτό για έναν επιχειρηματία που-όπως χαρακτηριστικά ανέφερε-κρατά τις στατιστικές του.

Στο πλαίσιο αυτό, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΙΚΑ έκανε λόγο για παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο παρατηρείται και στην Κύπρο, που θέλει τους καταναλωτές να βγαίνουν έξω ακόμη και με το υστέρημά τους, έστω και για ένα καφέ ή ένα ποτό, ακόμα και σε περιόδους κρίσεων.

Με την κατανάλωση στην οποία προβαίνουν όμως κατά τις εξόδους τους, να μην είναι η αναμενόμενη για τις επιχειρήσεις του τομέα.

Κατακόρυφη αύξηση δαπανών

Την ίδια ώρα, οι πανάκριβες πρώτες ύλες, όπως τις χαρακτηρίζει ο κ. Λεβέντης, σε συνδυασμό με το κόστος της ενέργειας, επηρεάζουν σημαντικά τον κύκλο εργασιών και την επικερδότητα των επιχειρήσεων.

«Παράλληλα, τα ενοίκια βρίσκονται στα ύψη και περιμένουμε να γίνει κάποια κίνηση από πλευράς κυβέρνησης σχετικά με τα υποστατικά που καλύπτονται από το ενοικιοστάσιο. Λήγει το διάταγμα που καθορίζει το εύρος των αυξήσεων και περιμένουμε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι θα το μηδενίσει», πρόσθεσε.

Ο κ. Λεβέντης αναφέρθηκε σε κατακόρυφη αύξηση των δαπανών των χώρων εστίασης και αναψυχής, η οποία θέτει σε κίνδυνο ακόμη και τη βιωσιμότητα αρκετών επιχειρήσεων.

«Δεν γνωρίζουμε μέχρι πότε θα αντέχουν να λειτουργούν κάτω από αυτές τις συνθήκες. Κατά την άποψη μου αρκετοί χώροι θα έχουν πρόβλημα», είπε ο κ. Λεβέντης, σημειώνοντας ότι, ταυτόχρονα, παρατηρείται και το άνοιγμα καινούργιων χώρων εστίασης και αναψυχής.

Τι ζητούν οι καταναλωτές

Ερωτηθείς σχετικά, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΙΚΑ ανέφερε ότι οι απαιτήσεις των καταναλωτών που βρίσκονται υψηλότερα στην σχετική κλίμακα, είναι η πολύ καλή εξυπηρέτηση -η οποία είναι προαπαιτούμενο- οι λογικές τιμές, καθώς στο τέλος της ημέρας η τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην ποιότητα των τροφίμων που θα καταναλώσει (value for money) και τέλος, δεν πρέπει να γίνονται «εκπτώσεις» ούτε στην ποσότητα.

Ανταγωνιστής το delivery

Αναφερόμενος εξάλλου στο φαινόμενο που θέλει τους καταναλωτές να αξιοποιούν στον μέγιστο βαθμό τις υπηρεσίες delivery, ο κ. Λεβέντης χαρακτήρισε ως ανταγωνιστή για τους χώρους αναψυχής το delivery, παρά το γεγονός ότι αρκετοί από αυτούς προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες.

«Δεν επήλθε η σωστή διόρθωση μετά την πανδημία. Ανέμενα ότι θα μειωνόταν περισσότερο», σημείωσε, εξηγώντας ότι αυτή η υπηρεσία δεν μπορεί να θεωρείται τόσο επικερδής δραστηριότητα για τους ιδίους, αφού οι πλατφόρμες που διεκπεραιώνουν τις παραγγελίες καρπώνονται ένα πολύ υψηλό ποσοστό από τα delivery, ύψους 25%.

Μορατόριουμ και εξαγορές

Ο κ. Λεβέντης απηύθυνε έκκληση προς την πολιτεία όπως αναζητηθούν τρόποι που θα επιτρέψουν στον πολύ σημαντικό τομέα της φιλοξενίας, όπως είπε, να λειτουργεί σε ένα βιώσιμο καθεστώς.

«Αν χρειαστεί να θέσουμε και ένα όριο για τους αριθμούς των χώρων αναψυχής και εστίασης που λειτουργούν στη χώρα, καθώς ο σημερινός αριθμός είναι δυσανάλογος με το μέγεθος του νησιού μας», ήταν η πρόταση που έβαλε στο τραπέζι ο κ. Λεβέντης, προσθέτοντας ότι υπάρχουν πολλά κέντρα αναψυχής που δεν έχουν εξασφαλίσει τις απαραίτητες άδειες.

«Με το να θέσεις μορατόριουμ για μια περίοδο δεν σημαίνει ότι εμποδίζεις κάποιον από την εξάσκηση του επαγγέλματός του. Θα μπορούν να εξαγοράσουν, νόμιμες, υφιστάμενες επιχειρήσεις και με αυτό τον τρόπο θα δοθεί διέξοδος και σε όσους βρίσκονται για δεκαετίες στο χώρο και επιθυμούν να αποχωρήσουν από το επάγγελμα.

Έτσι, δεν θα αναγκάζονται να κλείνουν ιστορικοί χώροι. Είναι κάτι στο οποίο πάσχουμε ως χώρα, αφού στο εξωτερικό φροντίζουν και τους διατηρούν και αποκτούν φήμη παγκοσμίως, λόγω της ιστορικότητάς τους», ήταν το σκεπτικό που παρέθεσε.

Δειτε Επισης

Επαναρχίζει τις πτήσεις προς Ισραήλ η Wizz Air-Πότε ξεκινούν
Η Ελλάδα στο top 3 των ευρωπαίων ταξιδιωτών και το 2025-Άνοδος σε βασικές αγορές
Κομισιόν: Σε εξέλιξη η διαδικασία αναθεώρησης Κανονισμού της Ε.Ε. για χειραποσκευές-«Δεν είναι η τελευταία λέξη»
Στρατηγική συνεργασία Zela Aviation-Δήμου Σκύρου...Η δέσμευση που επιβεβαιώνει η εταιρεία
Wizz Air: Στην κορυφή της κατάταξης για τις χαμηλότερες εκπομπές μεταξύ μεγάλων αεροπορικών εταιρειών το 2024
Παγκόσμια τουριστική έκρηξη-Γιατί τα ταξίδια γίνονται η μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη
Μοναδική εμπειρία refined dining στους ατμοσφαιρικούς χώρους του Amyth of Nicosia
Μια... Anassa γεμάτη αναζωογόνηση και ένα τριήμερο με την όμορφη θέα του Kόλπου της Χρυσοχούς (pics)
Πού θα ταξιδέψουν φέτος οι Ευρωπαίοι τουρίστες-Τέταρτη σε προτιμήσεις η Ελλάδα
City of Dreams Mediterranean: Γιόρτασε τη δεύτερη επέτειό του δωρίζοντας μία BMW i4 eDrive40 Gran Coupe