Alex Mizzi: Οι στόχοι του νέου CEO της Tryfon Tseriotis, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στον κλάδο των FMCG
Athena Yiazou 06:30 - 08 Φεβρουαρίου 2025
![Alex_Mizzi_this one](/images/7Ll4DxpoSJP1ORLQtqOYtUDiT0o=/845807/width-750/2025/02/06/Alex_Mizzi_this_one.jpg)
Τους πρωταρχικούς του στόχους, μετά την πρόσφατη ανάληψη των καθηκόντων του ως νέος CEO της Tryfon Tseriotis Ltd, αναλύει ο Alex Mizzi, καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος κλάδος των FMCG.
Σε συνέντευξή του στο CBN, εξηγεί ότι στους στόχους του συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η ενίσχυση των λειτουργιών της εταιρείας, η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και η διαρκής ανταπόκριση και προσαρμογή στις προτιμήσεις των πελατών και τις εξελισσόμενες τάσεις της αγοράς.
Ως μέλος του πολυεθνικού ομίλου Alf Mizzi & Sons Group, με έδρα τη Μάλτα, από τον Μάιο του 2019, η Tryfon Tseriotis Ltd δραστηριοποιείται στον τομέα των πωλήσεων, διανομής και εμπορίας προϊόντων FMCG στην κυπριακή αγορά.
Ως μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες στην Κύπρο και με πάνω από 100 χρόνια εμπειρίας στον τομέα των τροφίμων, διατηρεί επιτυχημένες συνεργασίες με μεγάλες διεθνείς μάρκες, όπως Kerrygold, McVities, Birds Eye, Weetabix, McCain, Dr. Oetker, Cadbury, Barilla, Tilda, John West, Prime, Grenade και Milka.
Όπως σημειώνει ο Alex Mizzi, η περιοχή βιώνει μια ταχεία μετάβαση από τις παραδοσιακές αγορές σε υπεραγορές, σούπερ μάρκετ και ηλεκτρονικό εμπόριο.
Έχοντας διοριστεί στη θέση του CEO της Tryfon Tseriotis στις αρχές του 2025, ο κ. Mizzi, ο οποίος μεγάλωσε στη Μάλτα και διαθέτει εκτενή επαγγελματική εμπειρία στη συγκεκριμένη χώρα, συγκρίνει τις δύο αγορές, ενώ αναλύει τις κύριες προκλήσεις στα FMCG, καθώς και τις διαθέσιμες ευκαιρίες.
Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι που έχετε θέσει για την εταιρεία ως CEO και ποιο είναι το όραμά σας για την Tryfon Tseriotis Ltd;
Ως νέος CEO, οι πρωταρχικοί στόχοι για την εταιρεία είναι να ενισχύσουμε τις λειτουργίες της, να προωθήσουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη και να εξακολουθήσουμε να ανταποκρινόμαστε στις προτιμήσεις των πελατών και στις εξελισσόμενες τάσεις της αγοράς.
Δεν θέλουμε να θεωρούμαστε απλώς διανομείς, αλλά ένας έμπιστος συνεργάτης τόσο για τους προμηθευτές όσο και για τους πελάτες μας, καλλιεργώντας ισχυρές σχέσεις που βασίζονται στη διαφάνεια, την αξία και την κοινή επιτυχία.
Παράλληλα, στοχεύουμε στην περαιτέρω ενίσχυση της εταιρικής μας κουλτούρας που δίνει προτεραιότητα στη συνεργασία, την ευελιξία και την ικανοποίηση των πελατών. Το όραμα είναι να τοποθετήσουμε την εταιρεία ως ηγέτη στον κλάδο, καθώς και ως εργοδότη επιλογής.
Ο στόχος για την κορυφή και οι ομοιότητες στο επιχειρείν Μάλτας-Κύπρου
Υπάρχουν συγκεκριμένα πλάνα και εξελίξεις που συνδέονται με την εταιρεία που μπορείτε να αποκαλύψετε αυτή την στιγμή, για παράδειγμα επέκταση, νέα προϊόντα στο χαρτοφυλάκιό σας κ.λπ.;
Η Tryfon Tseriotis Ltd είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες εμπορίας και διανομής FMCG στην Κύπρο με ιστορία που εκτείνεται πάνω από έναν αιώνα στον κλάδο και από τον Μάιο του 2019 αποτελεί μέλος του Ομίλου Alf Mizzi & Sons, ενός πολυεθνικού ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων, με έδρα τη Μάλτα.
Οι δραστηριότητές μας βασίζονται σε αρχές καινοτομίας, με γνώμονα την αξιοπιστία, τον σεβασμό και την πίστη.
Ως μέρος της φιλοσοφίας μας, δεσμευόμαστε συνεχώς να εξερευνούμε ευκαιρίες που διευρύνουν την παρουσία μας στην αγορά, εμπλουτίζουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας και ενισχύουν τις υπηρεσίες μας. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της πιστότητας και της ικανοποίησης των πελατών.
Έχετε καταγωγή από τη Μάλτα και διαθέτετε σημαντική επαγγελματική εμπειρία τόσο στη Μάλτα όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ποια είναι η άποψή σας για την επιχειρηματικό σκηνικό στην Κύπρο μέχρι στιγμής;
Το να μεγαλώσω και να εργαστώ στη Μάλτα μου έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσω τις ομοιότητες και να εκτιμήσω τις διαφορές μεταξύ των δύο επιχειρηματικών σκηνικών σε Μάλτα και Κύπρο.
Η Κύπρος προσφέρει μια στρατηγική θέση, μια αναπτυσσόμενη οικονομία και ένα υποστηρικτικό περιβάλλον, καθιστώντας την έναν ελκυστικό κόμβο για διεθνείς εταιρείες τόσο για επέκταση όσο και για συνεργασία.
Η χώρα προσφέρει ένα από τα πιο ελκυστικά φορολογικά καθεστώτα για επιχειρήσεις στην Ευρώπη και ως μέλος της Ε.Ε., οι επιχειρήσεις επωφελούνται από το ελεύθερο εμπόριο εντός του μπλοκ και ένα σταθερό ρυθμιστικό πλαίσιο ευθυγραμμισμένο με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Το νομικό σύστημα, βασισμένο σε μεγάλο βαθμό στο αγγλικό κοινό δίκαιο, είναι γνωστό στους διεθνείς επενδυτές και συμβάλλει στο φιλικό προς τις επιχειρήσεις περιβάλλον της χώρας.
Όπως και η Μάλτα, έτσι και η Κύπρος έχει σχετικά μικρό πληθυσμό, γεγονός που δημιουργεί μια μοναδική δυναμική και ενισχύει ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου οι εταιρείες καλούνται να είναι καινοτόμες και προσαρμόσιμες στις στρατηγικές τους.
Η χώρα εστιάζει στον αειφόρο, υψηλής ποιότητας τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η ανάπτυξη στα πολυτελή θέρετρα, τα καζίνο και ο τουρισμός ευεξίας προσελκύει άτομα υψηλής εισοδηματικής στάθμης και επισκέπτες μακράς διαμονής.
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον κλάδο των FMCG
Ποιες είναι μερικές από τις κύριες προκλήσεις αυτή την στιγμή στον τομέα των προϊόντων FMCG, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε περιφερειακό επίπεδο; Υπάρχουν επίσης συγκεκριμένες ευκαιρίες για τον κλάδο αυτή την στιγμή, παρά τις υφιστάμενες προκλήσεις;
Ο κλάδος των FMCG είναι ένας ιδιαίτερα δυναμικός τομέας που χαρακτηρίζεται από τον γρήγορο ρυθμό και τη συνεχή προσαρμογή του στις εξελισσόμενες απαιτήσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η κρίσιμη διαρκής ανησυχία σχετίζεται με τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, που οφείλονται κυρίως στις γεωπολιτικές εντάσεις και τον αυξανόμενο πληθωρισμό. Επιπλέον, οι ελλείψεις πρώτων υλών και οι ασταθείς τιμές στην ενέργεια αυξάνουν το κόστος παραγωγής, αναγκάζοντας τις εταιρείες να βρουν τρόπους βελτιστοποίησης της απόδοσης.
Στην Κύπρο, η βιομηχανία FMCG εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές, με πιθανά προβλήματα να προκύπτουν λόγω μεγαλύτερων χρόνων παράδοσης, υψηλότερου κόστους μεταφοράς και ρυθμιστικών προκλήσεων.
Υπάρχει έντονος, αυξανόμενος ανταγωνισμός από πολυεθνικά brands και discounters που ασκούν αυξανόμενη πίεση στις εγχώριες επιχειρήσεις. Επιπλέον, ο κλάδος αντιμετωπίζει επίσης εποχιακές διακυμάνσεις της ζήτησης, με τον τουρισμό να οδηγεί στο peak την κατανάλωση, καθιστώντας τη διαχείριση αποθεμάτων πιο περίπλοκη.
Παρά τις προκλήσεις, όμως, υπάρχουν συναρπαστικές ευκαιρίες. Ο ανταγωνισμός οδηγεί την καινοτομία και οι εταιρείες έχουν την ευκαιρία να διαφοροποιηθούν εστιάζοντας στην παροχή βελτιωμένης εξυπηρέτησης πελατών, στη διαφοροποίηση των προϊόντων και στην εύρεση νέων τρόπων βελτιστοποίησης της αποτελεσματικότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η άνοδος του ψηφιακού μετασχηματισμού επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν την ανάλυση δεδομένων και τις προβλέψεις βάσει τεχνητής νοημοσύνης για καλύτερη διαχείριση αποθέματος και σύνδεση με τους πελάτες.
Η στροφή προς τη βιωσιμότητα ανοίγει την πόρτα για τα brands να επενδύσουν σε φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και προϊόντα καλύτερης προέλευσης, τα οποία έχουν απήχηση στους σύγχρονους καταναλωτές.
Υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά προϊόντα, καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν περισσότερο την αξία των πιο υγιεινών και λειτουργικών επιλογών. Αυτό δημιουργεί μια ευκαιρία για διαφοροποίηση και προσαρμογή των παρεχόμενων προϊόντων με στόχο την κάλυψη αυτής της μεταβαλλόμενης ζήτησης, επιτρέποντας στις εταιρείες να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Από τις παραδοσιακές αγορές στο e-commerce
Πώς πιστεύετε ότι θα αναπτυχθεί ο τομέας των FMCG τα επόμενα χρόνια, στην Κύπρο, στην περιοχή και παγκοσμίως; Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της τεχνολογίας σε αυτόν τον κλάδο και κατά πόσο πιστεύετε ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω στο μέλλον;
Η περιοχή βιώνει μια ταχεία μετάβαση από τις παραδοσιακές αγορές σε υπεραγορές, σούπερ μάρκετ και ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες βελτιώνουν τις λειτουργίες, τις εμπειρίες των πελατών και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα στον τομέα του grocery και τα μοντέλα απευθείας στον καταναλωτή θα συνεχίσουν να επεκτείνονται, καθώς αυξάνεται η υιοθέτηση ψηφιακών λύσεων.
Οι τοπικοί λιανέμποροι αναμένεται να επενδύσουν σε καλύτερες λύσεις σε logistics και παράδοση.
Στην Tryfon Tseriotis, καλλιεργούμε μια κουλτούρα καινοτομίας αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας. Για τον σκοπό αυτό, επενδύουμε σε νέα συστήματα, εφαρμόζουμε την τεχνητή νοημοσύνη και αξιοποιούμε τα big data.
Πηγή: CBN