Αλέξης Άννινος: Στενό το περιθώριο των οκτώ μηνών, κάνουν ό,τι μπορούν οι εισαγωγείς για τις ανακλήσεις

«Οι διανομείς συνεχίζουν να διεκπεραιώνουν τις περιπτώσεις ανακλήσεων στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους και βρίσκονται σε επικοινωνία με το Τμήμα Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ) στο πλαίσιο των προσπαθειών που γίνονται για ενημέρωση του κοινού, αλλά και επιτάχυνσης-στο μέτρο του δυνατού- της όλης διαδικασίας».

Αυτό διαμήνυσε, μιλώντας στο InBusinessNews, o πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ), Αλέξης Άννινος, στον απόηχο της έκδοσης των διαταγμάτων του Υπουργού Μεταφορών, με τα οποία επιχειρείται να λυθεί ο Γόρδιος Δεσμός των ανακλήσεων για τους αερόσακους takata.

Ο κ. Άννινος τόνισε πως το χρονικό περιθώριο των οκτώ μηνών που έχει δοθεί για επιδιόρθωση των 82 χιλιάδων οχημάτων «είναι πάρα πολύ στενό», σημειώνοντας πως με το που γίνονται παραγγελίες χρειάζονται δύο με τρεις μήνες, προκειμένου να παραληφθούν αερόσακοι.

Ικανοποίηση για το θέμα της ευθύνης

Ο Αλέξης Άννινος εξέφρασε την ικανοποίηση του ΣΕΜΗΟ για το γεγονός ότι τα διατάγματα του Υπουργού Μεταφορών αναγνωρίζουν τον σχετικό ευρωπαϊκό κανονισμό.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε και ο Αλέξης Βαφεάδης, σε αντίθεση με τα οχήματα με ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, για τα οποία οι ανακλήσεις καλύπτονται από τους κατασκευαστές, την ευθύνη ανάκλησης για τα οχήματα που εισάγονται από χώρες όπως η Ιαπωνία, έχει όποιος τοποθετεί το όχημα για πρώτη φορά στην αγορά.

Υπενθυμίζεται ότι ήταν πάγια θέση του ΣΕΜΗΟ ότι ο ευρωπαϊκός κανονισμός είναι υπεράνω όλων των εθνικών νομοθεσιών και πως οι ευθύνες στους οικονομικούς φορείς πρέπει να αποδοθούν βάσει των προνοιών του.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, αλλά και τις πρακτικές που ακολουθούνται σε άλλες χώρες, όπως υπέδειξε ο κ. Άννινος, την ευθύνη για την εισαγωγή οποιουδήποτε προϊόντος την φέρει ο εισαγωγέας του.

«Είναι δύο διαφορετικά πράγματα η εκτέλεση της εργασίας που απαιτείται για τις ανακλήσεις από το να φέρεις ευθύνη για ένα προϊόν ή στην περίπτωση μας για ένα αυτοκίνητο εφ' όρου ζωής», διευκρίνισε.

Στη δεύτερη περίπτωση, όπως εξήγησε, οι εισαγωγείς, οι οποίοι έχουν την ευθύνη να λαμβάνουν και να προωθούν ενημερώσεις, είναι υπεύθυνοι να ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες των οχημάτων για οποιαδήποτε ανάκληση εκδοθεί σε άλλη χώρα.

Το φλέγον θέμα, με τα οχήματα χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπήρχε η επονομαζόμενη αλυσίδα ενημέρωσης, επισήμανε.

Η πίττα με τα 82 χιλιάδες αυτοκίνητα

Αναφερόμενος στην αντικατάσταση ελαττωματικών αερόσακων σε περίπου 82.000 αυτοκίνητα μέχρι τον Οκτώβριο-όπως προβλέπεται από τα διατάγματα-ο κ. Άννινος υπογράμμισε ότι ο αριθμός περιλαμβάνει αυτοκίνητα για τα οποία:

  • οι ιδιοκτήτες ειδοποιήθηκαν από τους διανομείς για ανάκληση, αλλά για διάφορους λόγους δεν επικοινώνησαν,
  • αυτοκίνητα που είναι μπλοκαρισμένα στο ΜΟΤ από το ΤΟΜ,
  • αυτοκίνητα που εισαχθήκαν στην Κύπρο μετά που έτρεξε η ανάκληση από τους διανομείς στη χώρα προέλευσης τους και τέλος,
  • τα αυτοκίνητα χωρίς ευρωπαϊκή έγκριση τύπου, που είναι και τα περισσότερα.

Τα μέλη του Συνδέσμου υπέβαλαν σχετικούς καταλόγους μετά από πληροφόρηση που έλαβαν από τους κατασκευαστές τους και βρίσκονται σε διαδικασία ξεκαθαρίσματος των εργασιών που θα χρειαστεί να γίνουν. Κάτι για το οποίο, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΜΗΟ, απαιτείται χρόνος.

Συγκεκριμένες οι δυνατότητες

Όπως εξήγησε παιρεταίρω, οι χιλιάδες των αυτοκινήτων που έχουν ανακληθεί, ανάλογα και με τον κατασκευαστή τους, θα διαμοιραστούν και τα αυτοκίνητα αυτά πρέπει να επισκευαστούν στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο του κατασκευαστή, το οποίο έχει μια συγκεκριμένη δυνατότητα σε σχέση με τον φόρτο εργασίας που μπορεί να διαχειριστεί, λαμβάνοντας υπόψη και τις υπόλοιπες καθημερινές του εργασίες.

«Οι διανομείς βρίσκονται σε επικοινωνία με το ΤΟΜ-προκειμένου να παρακολουθεί και το ίδιο την πρόοδο των εργασιών-και αξιολογούν ζητήματα, όπως οι δυνατότητες, οι υποδομές και τα αποθέματα ανταλλακτικών του κατασκευαστή, αφού υπάρχουν ανταλλακτικά που παρουσιάζουν ελλείψεις», ανέφερε ο κ. Άννινος.

Μιλώντας για τις ελλείψεις που παρατηρούνται σε εργατικό δυναμικό, που αποτελεί ένα από τα μεγάλα προβλήματα του κλάδου, ο πρόεδρος του ΣΕΜΗΟ επισήμανε ότι δεν έχουν εξευρεθεί ακόμη λύσεις.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, το ΤΟΜ προσφέρθηκε να αναζητήσει για να βρει προσωπικό, χώρους (συνεργεία) και αρκετά άλλα, σημείωσε, επαναλαμβάνοντας ότι υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες τα αποθέματα αερόσακων δεν είναι επαρκή.

Πήραν φωτιά τα τηλέφωνα

Ερωτηθείς για τον τεράστιο όγκο τηλεφωνημάτων προς τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων ο κ. Άννινος υπέδειξε ότι είναι αδύνατο να εξυπηρετηθεί άμεσα το κοινό, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορούν να απαντήσουν τα τηλέφωνα, δεν είναι ότι αδιαφορούν».

Όπως σημείωσε, κάποιοι από τους διανομείς έχουν συμβληθεί με τηλεφωνικά κέντρα προκειμένου να εξομαλυνθεί η κατάσταση, ωστόσο η δυσκολία στην εξυπηρέτηση αναπόφευκτα παραμένει.

Δειτε Επισης

Σκλαβενίτης «coming soon»... Αλλάζουν όνομα και όψη οι Υπεραγορές Παπαντωνίου (photos)
Mas&Win: Μεγάλος διαγωνισμός υπεραγορών Mas με δώρο το νέο Korando KGM SUV
Λουΐζα Σοφοκλέους: The Mighty Kitchen και η επαναστατική στροφή στη διατροφή(video)
Ποιοι είναι τελικά οι πραγματικοί στόχοι των αιγοπροβατοτρόφων;
Κατεδάφιση εργοστασίου των αδελφών Λευκαρίτη για μετακίνηση στο Βασιλικό
Οι επιδόσεις του λιανεμπορίου το 2024-Ποιοι τομείς άνθησαν και σε ποιους κλάδους αυξήθηκαν οι τιμές(πίνακες)
Διευκρινίζει ο Παπαναστασίου για takata και χρεώσεις... Μελετάται λύση, αλλά δεν πρέπει να θεωρείται υπόσχεση
Επτά κυπριακές εταιρείες παραγωγής και εμπορίας γεωργικών προϊόντων στην Fruit Logistica 2025 στο Βερολίνο
Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου στο Metropolis Mall...Ο ιδανικός προορισμός
Το ταξίδι 80 χρόνων της Χαραλαμπίδης Κρίστης και η ιστορική υπογραφή «Χαραλαμπίδης» που επιστρέφει στο κυπριακό φρέσκο γάλα