Κωνσταντίνος Καποδίστριας: Σταθεροποιούνται οι τιμές ανταλλακτικών-Υπάρχουν επιλογές για κάθε αγοραστή
Μάριος Ιωάννου 06:30 - 13 Φεβρουαρίου 2025
![kapodistriasantallaktika1000](/images/79gBsdzBUJc6bBb_R2vQKiapvCQ=/844199/width-750/2025/01/30/kapodistriasantallaktika1000.jpg)
Σταθεροποίηση αναμένεται να καταγράψουν εντός του 2025 οι τιμές των ανταλλακτικών, έχοντας φτάσει στο peak τους την περασμένη χρονιά.
Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές ανάλογα με την κατηγορία και την ηλικία του οχήματος, αλλά και των οικονομικών τους δυνατοτήτων, επιλέγουν και την ανάλογη μάρκα.
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο CEO της Chr. Kapodistrias & Sons, Κωνσταντίνος Καποδίστριας εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι τιμές των ανταλλακτικών θα παραμείνουν σταθερές εντός της χρονιάς, ενώ πέραν από κάποιες μικροαυξήσεις, δεν αναμένεται να υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές στο κόστος των ανταλλακτικών.
«Οι τιμές είχαν πιάσει ταβάνι το προηγούμενο διάστημα και πλέον αναμένεται να παραμείνουν σταθερές, εξαιρουμένων κάποιων αμελητέων αυξήσεων ύψους 1%-2%, οι οποίες πιθανόν να καταγραφούν εντός Απριλίου, δηλαδή τον μήνα που αλλάζουν οι τιμοκατάλογοι των εργοστασίων ανταλλακτικών», επεσήμανε σχετικά.
Επιλογή ανταλλακτικών βάσει της ηλικίας και της αξίας του αυτοκινήτου
Ερωτηθείς για τις τάσεις της αγοράς ανταλλακτικών, η οποία κατέγραψε αύξηση περί του 8% το 2024, ο κ. Καποδίστριας ανέφερε ότι υπάρχουν διαφόρων κατηγοριών καταναλωτές, οι οποίοι ανάλογα με την κατηγορία και την ηλικία του οχήματός τους επιλέγουν και την ανάλογη μάρκα ανταλλακτικών, μία τάση που εντοπίζεται και στην κατηγορία των ελαστικών.
«Όσο πιο καινούργιο ή ακριβό είναι ένα αυτοκίνητο, τότε ο αγοραστής του είναι πιθανότερο να κινηθεί σε premium μάρκες ανταλλακτικών, ενώ για παλαιότερα οχήματα χαμηλότερης αξίας αναμένεται να στραφεί σε εναλλακτικά brands χαμηλότερου κόστους», σημείωσε σχετικά, τονίζοντας ότι η εκτιμώμενη εξοικονόμηση κόστους σε μεσαίας κατηγορίας ανταλλακτικά αυτοκινήτων κυμαίνεται περίπου στο 20%-30%.
Από την άλλη, όσον αφορά τα ανταλλακτικά, τα οποία επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία του αυτοκίνητου, τότε οι premium μάρκες αποδεικνύονται ως η επικρατέστερη επιλογή.
Χάνει στροφές η ηλεκτροκίνηση
Την ώρα που τα υβριδικά αυτοκίνητα διευρύνουν τη δυναμική τους στη συνολική αγορά αυτοκινήτων, η ηλεκτροκίνηση δεν φαίνεται να τυγχάνει της ανάλογης αποδοχής από το αγοραστικό κοινό, με τις προβλέψεις να δείχνουν περαιτέρω συρρίκνωση του εν λόγω κομματιού της αγοράς.
Σύμφωνα με τον CEO της Chr. Kapodistrias & Sons, εφόσον η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί πλέον επίσημη πολιτική της Ε.Ε. έχοντας σταματήσει να επιδοτείται σε αρκετά κράτη μέλη, τα επίπεδα εγγραφών ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να υποχωρήσουν.
«Δεν αποτελεί πλέον υποχρέωση για τις χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία επιβάλλεται μέσω πολιτικών, νομοθεσιών και φορολογιών, αλλά μία επιλογή που έχει στη διάθεσή του ο καταναλωτής», τόνισε ο Κωνσταντίνος Καποδίστριας, αναφερόμενος και στον τερματισμό της υποστήριξης στην ηλεκτροκίνηση από πλευράς αμερικανικής κυβέρνησης, μετά την εκλογή Τραμπ και την επίσημη αποχώρηση των ΗΠΑ από τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι επί του συνολικού στόλου των 740.000 οχημάτων στην κυπριακή αγορά (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι μοτοσικλέτες), το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων δεν ξεπερνά τη μισή ποσοστιαία μονάδα.