Powered by

Ενδυναμώνεται ο τομέας της κυπριακής ναυτιλίας...Αύξηση νηολογίου και ενέργειες για προσέλκυση περαιτέρω εταιρειών

Τις χθεσινές αναφορές του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, κατά την παρουσίαση του κυβερνητικού προγραμματισμού για το 2025, ότι το κυπριακό νηολόγιο καταγράφει αύξηση 18% κατά τους τελευταίους 16 μήνες, επιβεβαίωσε με δηλώσεις της στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων(ΚΥΠΕ), η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Μαρίνα Χατζημανώλη.

Πρόκειται, είπε, για μια σημαντική αύξηση που μας ικανοποιεί, και διαβεβαίωσε ότι το Υφυπουργείο εργάζεται για περαιτέρω βελτίωση των ναυτιλιακών και παρεμφερή υπηρεσιών, προς προσέλκυση περαιτέρω εταιρειών.

Σήμερα, σημείωσε, το κυπριακό νηολόγιο αριθμεί περί τα χίλια ποντοπόρα πλοία, με το μεγαλύτερο ποσοστό να αφορά πλοία χύδην φορτίου (bulk carriers), πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοια και πλοία γενικού φορτίου.

Το περιστατικό με το κυπριακής σημαία πλοίο Guang Rong

Στο μεταξύ, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας παρακολουθεί στενά το περιστατικό με την προσάραξη του υπό κυπριακής σημαίας πλοίου Guang Rong, στην Τοσκάνη, δήλωσε η Μαρίνα Χατζημανώλη, προσθέτοντας ότι έχει ζητηθεί λεπτομερής έκθεση γεγονότων προς αξιολόγηση.

Όπως ανέφερε η Υφυπουργός, το περίπου 100 μέτρων πλοίο γενικού φορτίου ήταν αγκυροβολημένο και προσάραξε στη μαρίνα Ντι Μάσα, όταν μετακινήθηκε προς την ξηρά, λόγω θαλασσοταραχής και η πρύμνη του προσέκρουσε στην αποβάθρα.

Το δωδεκαμελές πλήρωμα, συνέχισε, μεταφέρθηκε από τις τοπικές Αρχές με ασφάλεια στη ξηρά, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει εντοπιστεί οποιαδήποτε διαρροή καυσίμων προς τη θάλασσα.

«Είναι σε εξέλιξη, από χθες βράδυ, επιχείρηση επιθεώρησης των υφάλων του πλοίου, από δύτες, για να αξιολογηθεί η κατάσταση και κατά πόσο υπάρχουν ζημιές, ώστε να αποφασιστεί ο τρόπος μετακίνησης του με ασφάλεια», συμπλήρωσε.

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, συνέχισε, βρίσκεται σε συνεχή επαφή, τόσο με την εταιρεία όσο και με τον τεχνικό νηογνώμονα, ο οποίος είναι αρμόδιος για την έκδοση, εκ μέρους του Υφυπουργείου, των πιστοποιητικών ασφάλειας του πλοίου.

«Εφόσον ξεκαθαρίσει η κατάσταση με τις τοπικές Αρχές κι εάν κριθεί σκόπιμο, ίσως χρειαστεί να γίνει επιθεώρηση, για θέματα ασφάλειας, από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας. Όλα αυτά θα αξιολογηθούν στην πορεία», είπε η Μαρίνα Χατζημανώλη.

Δειτε Επισης

Με οριακές ζημιές έκλεισε την Τρίτη το ΧΑΚ
Μάκης Κεραυνός: Η προτεραιότητα της κυπριακής Προεδρίας της Ε.Ε. το πρώτο εξάμηνο του 2026
Αυξημένη κατά 599 άτομα η απασχόληση στην κυβέρνηση-Οι μόνιμοι υπάλληλοι, οι αορίστου χρόνου και οι ωρομίσθιοι
Ιάκωβος Θεμιστοκλέους: Οι αλλαγές που φέρνει η οδηγία ATAD3 και τι σημαίνει για την Κύπρο και τις εταιρείες στην χώρα
Επανάσταση στις φορολογικές υπηρεσίες με τις...ευλογίες της τεχνητής νοημοσύνης
Οι επιπτώσεις του ελάχιστου φορολογικού συντελεστή με βάση τον πυλώνα 2 του ΟΟΣΑ
Νίκος Χειμαρίδης: Οι τρεις βασικές παράμετροι της φορολογικής μεταρρύθμισης που χρήζουν συνεχών βελτιώσεων
Αυτή είναι η τριμελής ερευνητική επιτροπή για τους takata που διόρισε ο Γιώργος Σαββίδης-Τα πρόσωπα και οι όροι εντολής
Πώς o ελάχιστος φορολογικός συντελεστής με βάση τον πυλώνα 2 του ΟΟΣΑ αλλάζει το τοπίο για τις επιχειρήσεις στην Κύπρο
Αντρέας Παπαγαβριήλ: Ο ρόλος της φορολογίας στο ESG και οι προκλήσεις του μέλλοντος