powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
powered byBetConsultants - Επιχειρήσεις | Υπηρεσίες

Maritime Cyprus 2025: Ο ρόλος των πλοιοδιαχειριστών στη σύγχρονη ναυτιλία

Το Συνέδριο «Maritime Cyprus 2025» φιλοξένησε στις 8 Οκτωβρίου 2025 μια υψηλού επιπέδου συζήτηση με τίτλο «Προστατεύοντας τους Πλοιοκτήτες σε Ένα Ταχέως Μεταβαλλόμενο Περιβάλλον», που διοργανώθηκε από το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο.

Διακεκριμένοι ομιλητές από κορυφαίες εταιρείες πλοιοδιαχείρισης με έδρα την Κύπρο, κ. Mark O’Neil (Columbia Group), Sebastian von Hardenberg (Bernhard Schulte Shipmanagement), Dieter Rohdenburg (InterMaritime Shipmanagement) και Jan Meyering (Marlow Navigation), μοιράστηκαν τις απόψεις τους για το πώς οι εταιρείες πλοιοδιαχείρισης προσαρμόζονται στις παγκόσμιες προκλήσεις και εξελίσσονται, ώστε να προσφέρουν ακόμη πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους πλοιοκτήτες.

Τη συζήτηση συντόνισε ο κ. Sean Moloney, Διευθύνων Σύμβουλος της Elaborate Communications, η οποία επικεντρώθηκε στην εξέλιξη του ρόλου των πλοιοδιαχειριστών μέσα σε ένα περιβάλλον ραγδαίων αλλαγών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν η απανθρακοποίηση, η ψηφιοποίηση, η συμμόρφωση με τα κριτήρια ESG, καθώς και η γεωπολιτική αβεβαιότητα.

Παράλληλα, αναλύθηκε ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες πλοιοδιαχείρισης λειτουργούν πλέον ως στρατηγικοί εταίροι των πλοιοκτητών, προστατεύοντας τον στόλο τους, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και ευημερία των πληρωμάτων, ενισχύοντας την επιχειρησιακή ανθεκτικότητα και ενδυναμώνοντας τη διεθνή ανταγωνιστικότητά τους.

5292587673820308 Photo 2

Ο κ. O’Neil υπογράμμισε ότι ο κλάδος της πλοιοδιαχείρισης βρίσκεται σε φάση ριζικού μετασχηματισμού, που απαιτεί νέα επιχειρησιακά μοντέλα. «Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο συνεργασίας μας με τους πλοιοκτήτες, οικοδομώντας στενότερες σχέσεις μέσα από ολοκληρωμένες πλατφόρμες υπηρεσιών που προσφέρουν πραγματική αξία», ανέφερε. Δίνοντας έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα, πρόσθεσε: «Οι άνθρωποί μας, στη θάλασσα και στην ξηρά, αποτελούν το σημαντικότερο περιουσιακό μας στοιχείο.

Το ναυτικό επάγγελμα εξακολουθεί να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες καριέρας και οφείλουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη δια βίου εκπαίδευση, κατάρτιση και ευημερία τους». Ο κ. O’Neil τόνισε επίσης τη σημασία της αξιοποίησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωση του κοινού, ως μέσο προώθησης της ναυτικής σταδιοδρομίας και των ευκαιριών απασχόλησης στη στεριά, διατηρώντας έτσι μια ανθρωποκεντρική κουλτούρα.

Στη συνέχεια, ο κ. Rohdenburg επισήμανε ότι οι εταιρείες πλοιοδιαχείρισης αντιμετωπίζουν ολοένα και περισσότερες προκλήσεις, από την απανθρακοποίηση και τη ρυθμιστική συμμόρφωση, έως την ανάγκη ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων στο ανθρώπινο δυναμικό. Όπως ανέφερε:

«Πολλά σύνθετα ζητήματα συζητούνται σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), από τις αναθεωρήσεις της STCW και την ποινικοποίηση των ναυτικών, μέχρι τα προστατευτικά μέτρα. Είναι ζωτικής σημασίας να διαμορφώνουμε πολιτικές συλλογικά, μέσα από τους θεσμικούς φορείς του κλάδου, ώστε να προασπίζουμε τα συμφέροντα των πλοιοκτητών». Τόνισε, επομένως, ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ διαχειριστών και πλοιοκτητών αποτελεί το κλειδί για την αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων.

Ο κ. Von Hardenberg υπογράμμισε τη σημασία μιας πελατοκεντρικής προσέγγισης. «Όλα ξεκινούν από τον πελάτη, η κατανόηση των στόχων του, η ασφαλής και αποδοτική λειτουργία και η διασφάλιση ικανών πληρωμάτων παραμένουν οι βασικές μας προτεραιότητες», δήλωσε.

Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη συνεργασίας σε επίπεδο κλάδου, σημειώνοντας: «Οφείλουμε να εργαζόμαστε συλλογικά, μέσα από τους οργανισμούς της βιομηχανίας, για να αντιμετωπίσουμε τη διάσπαση και να επιδιώξουμε τους κοινούς μας στόχους, χωρίς να χάνουμε από το επίκεντρο τον ρόλο μας ως πλοιοδιαχειριστές, να υποστηρίζουμε τους πλοιοκτήτες στην πλοήγηση μέσα στο ρυθμιστικό πλαίσιο».

Ο κ. Von Hardenberg επισήμανε, επίσης, τη σημασία της παροχής ανταγωνιστικών πακέτων αποδοχών και κινήτρων, ώστε να προσελκύεται και να διατηρείται το τόσο απαραίτητο εργατικό δυναμικό σε θάλασσα και στεριά.

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Meyering εξέφρασε την άποψη ότι, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με όλο και πιο απαιτητικά πρότυπα απόδοσης, οι σχέσεις συνεργασίας που βασίζονται στην απόδοση μεταξύ πλοιοκτητών και πλοιοδιαχειριστών δημιουργούν μια αμοιβαία επωφελή δυναμική. Όπως ανέφερε, «οι πλοιοκτήτες αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα από πιο ευθυγραμμισμένα συμφέροντα, ενώ οι πλοιοδιαχειριστές ανταμείβονται αναλόγως της απόδοσής τους».

Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη για ευελιξία, επισημαίνοντας ότι «η ναυτιλία πρέπει να παραμείνει ευέλικτη, έτοιμη να υποστηρίξει τους πλοιοκτήτες και τα πληρώματα παγκοσμίως, συμβαδίζοντας με τις εξελίξεις». Αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της ανάπτυξης και προσαρμοστικότητας του ανθρώπινου δυναμικού, σημειώνοντας ότι «οι ναυτικοί αποτελούν το κλειδί για το μέλλον μας. Οφείλουμε να τους προσφέρουμε πραγματικές προοπτικές καριέρας, περισσότερες ευκαιρίες εκπαίδευσης και να διασφαλίζουμε την ευημερία και την ποιότητά της ζωής τους».

;