powered by

Διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων σε καταναλωτικά δάνεια-Η σύσταση του Συνδέσμου Καταναλωτών

Να υποβάλουν καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας και στην Χρηματοοικονομικό Επίτροπο καλεί με ανακοίνωσή του τη Δευτέρα ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών όλους όσοι διατηρούν καταναλωτικά δάνεια, από τον Ιούλιο του 1997 για διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις τους.

Όπως αναφέρεται οι δημόσιες ανακοινώσεις του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών για το θέμα των καταχρηστικών ρητρών σε δανειακές συμβάσεις είναι γνωστές, με τελευταία την ανακοίνωση στις 08 Ιουλίου 2024.

Σημειώνεται ότι από το Μάιο του 2021, με βάση το νόμο 112(Ι)/2021 οι Αποφάσεις του Διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή είναι εκτελεστέες και του παρέχεται η εξουσία να επιβάλλει ποινές εκατομμυρίων ευρώ.

Προστίθεται ότι οι νέες εξουσίες της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή έχουν αναδρομική ισχύ από τον Ιούλιο του 1997, παρά την αντίθετη μέχρι σήμερα γνώμη της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή ότι οι πρόνοιες της νέας νομοθεσίας δεν έχουν αναδρομική ισχύ.

Στην ανακοίνωση ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί όλους τους καταναλωτές οι οποίοι διατηρούν καταναλωτικά δάνεια, από τον Ιούλιο του 1997, να υποβάλουν καταγγελία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, για διερεύνηση τυχόν καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις τους.

Υπογραμμίζεται ότι η Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να διερευνήσει τις καταγγελίες τους και σε περίπτωση που διαπιστωθούν καταχρηστικές ρήτρες είναι υποχρεωμένη να επιβάλει τις ποινές που προβλέπονται από το Νόμο.

Επιπρόσθετα, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί τους καταναλωτές όπως υποβάλουν παράπονο και στη Χρηματοοικονομικό Επίτροπο για δανειακές συμβάσεις στις οποίες θεωρούν ότι υπάρχουν καταχρηστικές ρήτρες, οι οποίες οδήγησαν σε υπερχρεώσεις. Σημειώνεται ότι, η Χρηματοοικονομική Επίτροπος εξετάζει και περιπτώσεις εξυπηρετούμενων δανείων και όχι μόνο περιπτώσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων.

«Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά ότι είναι καιρός η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή να αντιληφθεί το σκοπό και το ρόλο της ύπαρξης της και να πάψει να δίνει την εντύπωση ότι στηρίζει τα συμφέροντα των τραπεζών. Είναι οι καταναλωτές που έχουν ανάγκη στήριξης και όχι οι τράπεζες», σημειώνεται.

Τέλος, αναφέρεται ότι για περισσότερες πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 99677589.

Δειτε Επισης

Έκλεισε και ανακοινώθηκε το deal…Στον Κώστα Κλεάνθους «Ο Φιλελεύθερος»
Papouis Dairies: Αποκτά εργοστάσιο παραγωγής χαλλουμιού και αναρής στα Λύμπια-Σε διαβούλευση η μονάδα
Εγκαταστάσεις και υποδομές μιας επένδυσης μεγατόνων στην καρδιά της καινοτομίας-Τι θα έχει το Τεχνολογικό Πάρκο στο Πεντάκωμο
Γιώργος Τοφινής: Το όραμα της ΕΤΑΠ για την επαρχία Αμμοχώστου-Ανέκαθεν πρωτοπόρα στον τομέα του τουρισμού
Bcentriqe.ai: Στρατηγική επέκταση στην Κύπρο για την εταιρεία με έδρα τη Silicon Valley-Φέρνει πρωτοποριακές λύσεις τεχνητής νοημοσύνης
F.O.C. Family Office Connect Cyprus: Το νέο δικτύο που αναδεικνύει την Κύπρο ως διεθνές κέντρο για family offices(pics)
Τεχνητή νοημοσύνη εν δράσει... Πώς το AI μεταμορφώνει επιχειρήσεις και κυβερνητικά συστήματα
Η τεχνολογία ως εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων για αναδιαμόρφωση της εμπειρίας του πελάτη
Οριακή μείωση ανάπτυξης και χαμηλότερος πληθωρισμός-Οι νέες προβλέψεις της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου
Δημήτρης Νησιώτης: Ενισχύεται δυναμικά το οικοσύστημα της πληροφορικής-Να μπει σε θέση οδηγού το κράτος