Mall of Limassol: Με ισχυρή στήριξη και ηχηρούς tenants θα τρέξει το νέο εμπορικό κέντρο

Την εξασφάλιση των απαιτούμενων αδειών αναμένει η Atterbury Europe προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες για την ανέγερση του Mall of Limassol, έχοντας ήδη στο χέρι τόσο τραπεζική όσο και εμπορική υποστήριξη από κορυφαίους παράγοντες της κυπριακής αγοράς.

Μετά την κατάληξη σε εμπορική συμφωνία με την αλυσίδα Υπεραγορών Αλφαμέγα, η οποία θα είναι ένας από τους βασικούς ενοικιαστές στο νέο εμπορικό κέντρο της Λεμεσού, αλλά και την εξασφάλιση από τον Όμιλο Eurobank πιστωτικής έγκρισης για την παροχή της απαιτούμενης τραπεζικής χρηματοδότησης για την προτεινόμενη ανάπτυξη με συμφωνηθέντες όρους και προϋποθέσεις, η Atterbury Europe θέτει τις βάσεις για την υλοποίηση του μεγάλου project που έρχεται να αλλάξει άρδην τα δεδομένα του λιανεμπορίου της Λεμεσού.

Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Henk Deist, διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου, ο οποίος εξήγησε ότι με την έγκριση της τραπεζικής χρηματοδότησης, η ανάπτυξη (Mall of Limassol) είναι πλέον πλήρως χρηματοδοτημένη, συμπεριλαμβανομένων των χρημάτων για το μερίδιο της Atterbury Europe στην αναβάθμιση των υποδομών που απαιτούνται από την μελέτη εκτίμησης κυκλοφοριακών επιπτώσεων.

Πότε αρχίζουν οι εργασίες

Η εξασφάλιση των απαιτούμενων εγκρίσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες θα καθορίσει την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες του InBusinessNews, τοποθετείται για το πρώτο τετράμηνο του 2025, με το εκτιμώμενο ύψος της επένδυσης να ξεπερνά τα €120 εκατ.

Το Mall of Limassol θα ανεγερθεί στην περιοχή Μέσα Γειτονιάς και συγκεκριμένα στην ενορία Τιμίου Προδρόμου, στη συμβολή των λεωφόρων Γεωργίου Νεοφύτου και Σπύρου Κυπριανού.

malloflimassol

Αξίζει να σημειωθεί ότι θα πρόκειται για το πρώτο from scratch εμπορικό κέντρο στην κυπριακή αγορά της Atterbury Europe, της ιδιοκτήτριας εταιρείας του Mall of Cyprus και του Εμπορικού Πάρκου Σιακόλα, καθώς και του Mall of Engomi.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία προώθησης του προτεινόμενου Mall of Limassol αναμένεται να δώσει ιδιαίτερη έμφαση τόσο στο design, την αισθητική και την ποιότητα των υλικών, όσο στη βιωσιμότητα και τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα του έργου, επιδιώκοντας να δείξει σπουδαία δείγματα στον τομέα της ανάπτυξης εμπορικών κέντρων.

mallatterbury10006temaxio

Με βάση την περιβαλλοντική γνωμάτευση, το συνολικό εμβαδό του τεμαχίου στο οποίο πρόκειται να ανεγερθεί το προτεινόμενο εμπορικό κέντρο ανέρχεται στα 31,181 τ.μ. όπου έκταση ίση με 5,228 τ.μ. (17% του καθαρού εμβαδού του προς ανάπτυξη τεμαχίου), θα παραχωρηθεί για τη δημιουργία δημόσιου χώρου πρασίνου και κοινωνικού εξοπλισμού στη συμβολή των οδών 1ης Οκτωβρίου και Κοσμά Αιτωλού.

Έμφαση στο upmarket και κάθοδος brands στην Κύπρο

Βασική παράμετρο που προσμετρά η Atterbury Europe για την επιτυχία του νέου της εγχειρήματος είναι η ορθή επιλογή των tenants που θα έχουν παρουσία στο Mall of Limassol.

Το προτεινόμενο εμπορικό κέντρο αναμένεται να προσφέρει μία μεγάλη γκάμα tenant mix με υψηλή διαφοροποίηση ανάμεσά τους. Με βάση στοιχεία που δημοσίευσε η Atterbury Europe, στους τρεις ορόφους του εμπορικού κέντρου θα περιλαμβάνονται 114 δυνητικά καταστήματα, τα οποία έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παρουσία τους στο mall, καθώς και πέραν των 1.100 στεγασμένων θέσεων στάθμευσης.

Πέραν των Υπεραγορών Αλφαμέγα που θα αποτελέσουν έναν από τους βασικούς ενοικιαστές του Mall of Limassol, σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις μεταξύ της Attebury Europe και δημοφιλών στην κυπριακή αγορά brands, αλλά και νέων brands που θα πραγματοποιήσουν κάθοδο στην Κύπρο μέσω ανοίγματός τους στο νέο εμπορικό κέντρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το tenancy mix που επιθυμεί η εταιρεία σχετίζεται αφενός με γνωστούς ενοικιαστές με επιτυχημένη πορεία στην τοπική αγορά και αφετέρου με το upmarket λιανεμπόριο.

Στόχος είναι η κάλυψη ενός κενού στην αγορά της Λεμεσού, νοουμένου ότι το μοναδικό mall της πόλης βρίσκεται στη δυτική πλευρά, την ώρα που τα καταστήματα με πολυτελή brands περιορίζονται συνήθως σε high streets στην παλιά πόλη και κατά μήκος του παραλιακού δρόμου που εκτείνεται σε τεράστια απόσταση.

mallatterburyagora

Με δεδομένο ότι στα υπόλοιπα malls της Κύπρου η σύνθεση των tenants είναι κατά περίπου 80% η ίδια, το νέο εμπορικό κέντρο επιθυμεί να διαφοροποιηθεί, προσελκύοντας ενοικιαστές που δεν δραστηριοποιούνται σε κάποιο άλλο mall.

Το στοίχημα και οι προβληματισμοί για τα δύο νέα malls σε κοντινή απόσταση

Η ανατολική πλευρά -και όχι μόνο- της Λεμεσού που προσελκύει τόσο κάτοικους όσο και τουρίστες υψηλού εισοδήματος, η πληθώρα οικιστικών αναπτύξεων στην πόλη, τα high rise κτήρια, αλλά και μεγάλες επενδύσεις, όπως το καζίνο θέρετρο στη δυτική Λεμεσό, δημιουργούν τις προϋποθέσεις/ανάγκες για ανέγερση ενός καινούργιου εμπορικού κέντρου.

Εντύπωση, ωστόσο, προκαλεί η σχεδόν ταυτόχρονη κατάθεση αιτήσεων για δημιουργία νέων malls, από τη μία, από την Atterbury Europe και από την άλλη, από τη μετοχική ομάδα του Nicosia Mall σε συνεργασία με τον όμιλο Παπαντωνίου.

Το στοίχημα για τα δύο νέα προτεινόμενα εμπορικά κέντρα είναι αφενός η πολυπόθητη αδειοδότησή τους, η οποία αναμένεται να επιτευχθεί μέσω του Συμβουλίου Μελέτης Παρεκκλίσεων και κατόπιν του Υπουργικού Συμβουλίου και αφετέρου η βιωσιμότητά τους. Νοουμένου ότι υλοποιηθούν αμφότερα, τα δύο malls θα απέχουν μόλις 300-500 μέτρα το ένα από το άλλο.

Πέραν του αναπόφευκτου κυκλοφοριακού προβλήματος που θα δημιουργηθεί, η εγγύτητά τους καθιστά δύσκολη εξίσωση τη λήψη χρηματοδότησης, το κλείσιμο συμφωνιών με brands και τη διατήρηση της μακροχρόνιας παρουσίας των εν λόγω ενοικιαστών.

Δειτε Επισης

Το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού μέσα από έρευνα του Συνδέσμου Καταναλωτών-Οι τιμές και οι οικογένειες
Ξεκινά έρευνα για τα καύσιμα η ΕΠΑ...Διαμορφώνει εικόνα διετίας και ελέγχει χονδρικές και λιανικές τιμές πώλησης
Nissan: Ράλι με άνοδο 24% για τη μετοχή στον απόηχο της είδησης για πιθανή συγχώνευση με τη Honda
H Euroblinds στην καρδιά των εξελίξεων της ενεργειακής σκίασης και αναβάθμισης κτιρίων
Νέα σύγχρονα πρατήρια καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στο Κολόσσι της Λεμεσού
Coca-Cola HBC Κύπρου: Στηρίζει με πράξεις αγάπης και φροντίδας με τη δράση «Πακέτα Αγάπης» του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού
Έδωσαν το... τιμόνι στον Βαφεάδη για τις ανακλήσεις οχημάτων και φόρτωσαν την ευθύνη στους εισαγωγείς
Αλέξανδρος Γαβριηλίδης: Η σημασία του packaging και η ανάγκη για ψηφιοποίηση
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς
Καφές: Το 2025 φέρνει αυξήσεις «φωτιά»-Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές του