Powered by

Η γραμμή πλεύσης που πρέπει να ακολουθηθεί για το κρατικό μισθολόγιο-Μονόδρομος ο εξορθολογισμός του

Με την πλειοψηφία των εισηγήσεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου(ΔΝΤ) για εξορθολογισμό του κρατικού μισθολογίου συμφωνούν ΟΕΒ και ΚΕΒΕ, που τονίζουν εκ νέου την ανάγκη εξορθολογισμού του.

Στο πλαίσιο αυτό επαναφέρουν τις προτάσεις τους, τόσο για την Αυτόματη Τιμαριθμική Αναπροσαρμογή (ΑΤΑ) όσο και για τις αυξήσεις και τις προσαυξήσεις μισθών στο δημόσιο, προτάσσοντας την ανάγκη διασύνδεσής τους με την παραγωγικότητα των υπαλλήλων.

Παράλληλα, ΟΕΒ και ΚΕΒΕ τονίζουν και την ανάγκη για σταδιακή συρρίκνωση του μεγέθους της δημόσιας υπηρεσίας μέσω ενός νέου οργανογράμματος.

Μιχάλης Αντωνίου: Καινούργια οργανική δομή της δημόσιας υπηρεσίας

Μιλώντας στο InBusinessNews ο γενικός διευθυντής της ΟΕΒ, Μιχάλης Αντωνίου, τόνισε πως «ως Ομοσπονδία έχουμε εντοπίσει εδώ και πολλά χρόνια ότι το κρατικό μισθολόγιο δεν είναι βιώσιμο, με τον τρόπο που αναπτύσσεται και αυξάνεται».

Σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου, «έγιναν αρκετά σημαντικές διορθωτικές παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της προηγούμενης κρίσης από το 2011 έως το 2013», ωστόσο, «σημαντικό μέρος εκείνων των βελτιώσεων, σε σχέση με τη βιωσιμότητα του κρατικού μισθολογίου, ακυρώθηκε, αφού έχουν επιστραφεί οι αποκοπές, χωρίς οποιεσδήποτε προϋποθέσεις ή δεσμεύσεις από μέρους της δημόσιας υπηρεσίας».

Ουσιαστικά, υπογράμμισε, «ελάχιστα πράγματα έχουν μείνει από εκείνη την προσπάθεια που έγινε για συγκράτηση του κρατικού μισθολογίου και εμείς ως Ομοσπονδία το εντοπίσαμε και το αναδείξαμε με πολύ ζωηρά χρώματα, τόσο κατά τη διάρκεια της γενικής μας συνέλευσης όσο και σε διάφορες συνεντεύξεις μας, ότι ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνεται τα τελευταία χρόνια το κρατικό μισθολόγιο, επιστρέφει στα παλιά».

«Το κρατικό μισθολόγιο όπως εξελίσσεται δεν είναι βιώσιμο και πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να συγκρατηθεί ο ρυθμός αύξησης του κρατικού μισθολογίου», υπέδειξε ο γενικός διευθυντής της ΟΕΒ, υπογραμμίζοντας ότι «αυτή ήταν η θέση μας πολύ πιο πριν έρθει η έκθεση του ΔΝΤ».

«Εκείνο το οποίο πιστεύουμε πως μπορεί πραγματικά να φέρει μόνιμο και διαχρονικό αποτέλεσμα είναι διαμόρφωση ενός καινούργιου οργανογράμματος και μιας καινούργιας οργανικής δομής της δημόσιας υπηρεσίας, με τη χρήση και αξιοποίηση της τεχνολογίας, έτσι ώστε πολύ λιγότεροι εργαζόμενοι να έχουν πολύ πιο ψηλούς ρυθμούς παραγωγικότητας για να στηρίζουν και να ενισχύουν ως βραχίονα ανάπτυξης την πραγματική οικονομία», εξήγησε, διαμηνύοντας ότι «αυτό είναι που χρειάζεται και ο τόπος».

Ως προς τις εισηγήσεις του ΔΝΤ ο κ. Αντωνίου είπε ότι «δεν θεωρούμε ότι υπάρχουν περιθώρια για μειώσεις μισθών, αλλά θεωρούμε πως υπάρχουν περιθώρια για εξορθολογισμό της ΑΤΑ, για την οποία η πάγια θέση της ΟΕΒ είναι ότι δεν πρέπει να είναι συνδεδεμένη μόνο με τον ρυθμό αύξησης του πληθωρισμού, αλλά πρέπει να συνδεθεί και με τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας και με τον ρυθμό βελτίωσης της εθνικής παραγωγικότητας, λαμβάνοντας υπόψη και άλλα στοιχεία όπως η ανεργία, κ.α. παρόμοια».

Σε ό,τι αφορά τις προσαυξήσεις, συμπλήρωσε, «κι εκεί έχουμε πει ότι είναι μέθοδοι που δεν ευνοούν την παραγωγικότητα», αναφέροντας πως «οι κλίμακες μισθοδοσίας είναι αυτόματες, οριζόντιες και ισοπεδωτικές, καταβάλλονται σε όλους ασχέτως απόδοσης και αξιολόγησης και αυτό δεν συμβάλει στη βελτίωση της παραγωγικότητας».

«Στα θέματα που αφορούν την ΑΤΑ και τις προσαυξήσεις επί της αρχής συμφωνούμε με το ΔΝΤ, μάλλον το ΔΝΤ συμφωνεί μαζί μας», επεσήμανε, ξεκαθαρίζοντας, παράλληλα, και ότι «δεν τίθεται κανένα θέμα ούτε για απολύσεις εργαζομένων ούτε για μειώσεις απολαβών, αλλά τίθεται θέμα για σταδιακή συρρίκνωση του μεγέθους της δημόσιας υπηρεσίας, με ένα νέο οργανόγραμμα που όσοι αφυπηρετούν θα αντικαθίστανται από προσοντούχα άτομα με γνώσεις στη σύγχρονη τεχνολογία, με αξιοποίηση εφαρμογών της σύγχρονης τεχνολογίας, θα μπορέσουμε να βελτιώσουμε και το κόστος όσον αφορά σε αναλογία ΑΕΠ και σε αναλογία κρατικού προϋπολογισμού, αλλά και να γίνει ακόμα πιο παραγωγική, δημιουργική και υποβοηθητική της οικονομικής δραστηριότητας της πραγματικής οικονομίας».

Μάριος Τσιακκής: Ο τρόπος παραχώρησης αυξήσεων και η ΑΤΑ

Από πλευράς του ΚΕΒΕ, ο γενικός γραμματέας του Επιμελητηρίου, Μάριος Τσιακκής, μιλώντας επίσης στο InBusinessNews, ανέφερε αρχικά ότι ορθά η Κυβέρνηση αποτάθηκε σε ένα διεθνή οργανισμό με σοβαρότητα και εμπειρογνωμοσύνη, υποδεικνύοντας πως «τα μεγάλα κράτη και οι κυβερνήσεις είναι τέτοιους φορείς που ακούνε και κάνουν τη στρατηγική τους».

Αναφορικά με το κρατικό μισθολόγιο είπε πως «εμείς ως ΚΕΒΕ πιστεύουμε ότι ναι υπάρχει πρόβλημα με το τρόπο που είναι δομημένο το κρατικό μισθολόγιο και πρέπει οπωσδήποτε να ληφθούν μέτρα για να μην διογκωθεί και να δημιουργεί βάρος στα δημόσια οικονομικά».

«Το γεγονός ότι το κρατικό μισθολόγιο της Κύπρου είναι από τα ψηλότερα για πάρα πολλές χώρες και πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι δεδομένο», τόνισε, σημειώνοντας ότι «συγκρατήθηκε λίγο λόγω του μνημονίου όταν έγιναν οι αποκοπές, οι παγοποιήσεις, κ.ά., και με το που τελείωσε το μνημόνιο κι επέστρεψαν ξανά οι διάφορες αποκοπές, δόθηκε η ΑΤΑ δύο φορές κι ήδη άρχισαν να κτυπούν καμπανάκια ότι αρχίζει και πάλι να ξεφεύγει».

«Θεωρούμε ότι το κρατικό μισθολόγιο χρήζει εξορθολογισμού και στον τρόπο με τον οποίο δίνονται οι αυξήσεις και στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι προσλήψεις, οι κλίμακες, κτλ., και στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι προαγωγές», τόνισε, υπογραμμίζοντας πως «το ότι πρέπει να συγκρατηθεί το κρατικό μισθόλογιο και πρέπει να βρούμε τρόπους να το πετύχουμε και να ακούσουμε εισηγήσεις, είναι εκ των ουκ άνευ».

«Ενδεχομένως να τεθούν κάποιες εισηγήσεις που ανησυχούν και που πιθανότατα να μην μπορούν να περάσουν, όπως η κατάργηση του 13ου μισθού. Ενδεχομένως να μην περνούν και οι μειώσεις μισθών.

Όμως, εκείνο που σίγουρα θα πρέπει να περάσει, είναι ο τρόπος με τον οποίο παραχωρούνται οι αυξήσεις.

Δηλαδή, πώς θα λαμβάνουν αυξήσεις, με τι ρυθμό, σε τι ποσοστό, κ.ο.κ.», συμπλήρωσε ο κ. Τσιακκής, διαμηνύοντας την ίδια ώρα ότι «δεν μπορεί το κρατικό μισθολόγιο να αυξάνεται περισσότερο απ’ ό,τι αυξάνεται το ΑΕΠ μίας χώρας σε πραγματικούς όρους».

«Εάν το ΑΕΠ της χώρας πάει 2%, δεν μπορεί το κρατικό μισθολόγιο να ξεπερνά το 2%. Αυτό θα πρέπει να καλύπτει, τόσο τις προσλήψεις όσο και τις προαγωγές και τις προσαυξήσεις, προκειμένου το κρατικό μισθολόγιο να είναι βιώσιμο και να μπορεί να το συντηρεί το κράτος», εξήγησε.

Σε σχέση με την ΑΤΑ, ο γενικός γραμματέας του ΚΕΒΕ υπέδειξε ότι «πρέπει να γίνει μία συζήτηση για αναπροσαρμογή του τρόπου υπολογισμού και καταβολής της», υπογραμμίζοντας πως «στο πλαίσιο αυτό πρέπει να καθοριστεί και το μέγιστο ύψος του μισθού για το οποίος κάποιος θα δικαιούται να λαμβάνει ΑΤΑ». «Δεν μπορεί χαμηλόμισθοι και υψηλόμισθοι να λαμβάνουν το ίδιο ποσοστό ΑΤΑ», επεσήμανε.

«Ή πρέπει για ένα διάστημα να παγοποιηθούν οι αυξήσεις ή πρέπει να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο καταβάλλονται και να είναι μέσα στα πλαίσια των αντοχών της οικονομίας και να συνδέονται με την παραγωγικότητα και με την αξιολόγηση των υπαλλήλων», κατέληξε.

Δειτε Επισης

H πληθώρα και το άλμα των κενών θέσεων εργασίας-Οι κλάδοι με τις περισσότερες
Τζώρτζια Κωνσταντίνου-Παναγιώτου: Ανησυχώ για τον τομέα της δικαιοσύνης και των διοικητικών υπηρεσιών
Φτάνει στο peak της χρονιάς η κίνηση στις υπεραγορές-Οι προσφορές «σώζουν» το αυξημένο κόστος
Σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες το e-kalathi...Ο τρόπος λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας
Με εβδομαδιαίες ζημιές 0,68% έκλεισε το Χρηματιστήριο
Μεγαλομέτοχος των Mall of Cyprus και Mall of Engomi με 77,8% η Pareto
Αξιολογεί τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών η ΚΤΚ-Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής αυξημένων κεφαλαίων
Επιδοτήσεις σε 28.000 άτομα μέσα σε 18 ημέρες από τον ΚΟΑΠ-«Άθλος σε ευρωπαϊκό επίπεδο»
Πλεόνασμα €867,5 εκατ. για γενική κυβέρνηση το γ΄ τρίμηνο-Πού οφείλεται η αύξηση των συνολικών εσόδων
Αυτά είναι τα στοχευμένα μέτρα της Ελληνικής για στήριξη της κοινωνίας, των νοικοκυριών και των ευάλωτων ομάδων