Χαλλούμι: Το case study του Ηνωμένου Βασιλείου-Ομογένεια και Βρετανοί τουρίστες απογείωσαν το προϊόν

Η χρήση νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της παραγωγικότητας σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, η ανάπτυξη νέων αγορών και η περαιτέρω προώθηση του χαλλουμιού σε όλο τον κόσμο είναι μερικές από τις αναδυόμενες ευκαιρίες που προκύπτουν από ένα εκ των μεγαλύτερων εξαγωγικών όπλων της Κύπρου.

Με τις εξαγωγές χαλλουμιού να φτάνουν τα €313,3 εκατ. το 2023, αδήριτη ανάγκη αποτελεί η προστασία του ΠΟΠ προϊόντος και του εμπορικού σήματος του χαλλουμιού.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη χώρα σε εξαγωγές χαλλουμιού από την Κύπρο είναι με διαφορά το Ηνωμένο Βασίλειο (€148,5 εκατ.), καταλαμβάνοντας σχεδόν τις μισές εξαγωγές του προϊόντος.

Αναφερόμενος στην ανάπτυξη του χαλλουμιού στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο διευθύνων σύμβουλος της Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ και πρόεδρος του Συνδέσμου Τυροκόμων Κύπρου, Μάριος Κωνσταντίνου εξήγησε ότι η αναγνωρισιμότητα του προϊόντος επιτεύχθηκε τόσο μέσω της ομογένειας όσο και των εκατομμυρίων τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο που επισκέπτονται την Κύπρο κάθε χρόνο.

Αναλύοντας το case study του Ηνωμένου Βασιλείου, ο κ. Κωνσταντίνου, ως συντονιστής του 7ου Παγκύπριου Συνεδρίου Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην παρουσία του προϊόντος σε όλα τα supermarkets, στην ποιότητα και ποικιλία για όλους τους καταναλωτές, καθώς επίσης στην πολλαπλότητα χρήσης του χαλλουμιού.

Τα επόμενα βήματα

Όσον αφορά στα επόμενα βήματα για περαιτέρω ανάπτυξη του χαλλουμιού, στο επίκεντρο βρίσκεται η επέκταση στον τομέα της εστίασης, η διατήρηση ανταγωνιστικής τιμής σε σχέση με τα τυριά σχάρας, καθώς και η προστασία του brand name χαλλούμι.

Στις κομβικές εξελίξεις για την τυροκομία και κατ' επέκταση την κυπριακή οικονομία συγκαταλέγονται η προστασία του χαλλουμού ως ΠΟΠ προϊόντος και η προστασία του trademark του χαλλουμιού, η επίτευξη συμφωνίας όσον αφορά την στρατηγική για το μέλλον με βάση τους στόχους εξαγωγών χαλλουμιού, αλλά και η δημιουργία των προϋποθέσεων για την επιτυχία της Κύπρου στον τομέα.

Δειτε Επισης

Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη
Η Zhanna Antonyan αναδείχθηκε Kyperounda Winery Best Young Sommelier 2025