Νίκος Χειμαρίδης: Αρωγός στις προσπάθειες για το rebranding της Κύπρου ο ΣΕΛΚ, ναι στην ενιαία εποπτική αρχή

Την ετοιμότητα του ΣΕΛΚ να συνδράμει με όλες του τις δυνάμεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας, εξέφρασε ο πρόεδρος του Νίκος Χειμαρίδης.

Μιλώντας από το βήμα της 63ης ετήσιας Γενικής Συνέλευσης των μελών του ΣΕΛΚ, ο κ. Χειμαρίδης, είπε χαρακτηριστικά ότι "είμαστε στη διάθεση της Πολιτείας για το απαιτούμενο βήμα "μπροστά" και πρόσθεσε ότι "ο ΣΕΛΚ είναι πανέτοιμος για να βοηθήσει την οικονομία και την Κύπρο με προτάσεις, με ενέργειες και με πρωτοβουλίες".

Αναφερόμενος στην οικονομία ο κ. Χειμαρίδης τόνισε ότι το 2024 εξελίσσεται πολύ καλύτερα από τις πρώτες εκτιμήσεις, κάτι που φαίνεται από τη βελτίωση της δημοσιονομικής κατάστασης, με την εμφάνιση σημαντικού δημοσιονομικού πλεονάσματος και τη μείωση του δημόσιου χρέους. Για τον πληθωρισμό και την ανεργία, είπε ότι παρουσιάζουν αισθητή αποκλιμάκωση και κυμαίνονται περίπου στο 2.5% και στο 6% αντίστοιχα.

Στη συνέχεια, ο κ. Χειμαρίδης έκανε αναφορά στους εξής τρείς παράγοντες, που όπως είπε, επιτρέπουν να ατενίζουμε αισιόδοξα το εγγύς και μεσοπρόθεσμο μέλλον:

  1. Έναρξη Στρατηγικού Διαλόγου μεταξύ Κύπρου και ΗΠΑ
  2. Αναβάθμιση της οικονομίας από τους διεθνές οίκους αξιολόγησης
  3. Μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα

Σχετικά με την ανάγκη αποκατάστασης της φήμης και της αξιοπιστίας της χώρας, είπε ότι ο ΣΕΛΚ υποστηρίζει τις προσπάθειες για rebranding και είναι έτοιμος να συνδράμει στην προσπάθεια αυτή, τόσο θεσμικά ως Σύνδεσμος, ως και ως επαγγελματίες.

Ωστόσο, διευκρίνισε ότι "οι καλές προθέσεις δεν είναι αρκετές, γιατί χρειάζονται απτά έργα".

Στo πλαίσιo αυτ;o, ο κ. Χειμαρίδης υποστήριξε τη σύσταση της Ενιαίας Εποπτικής Αρχής, λέγοντας ότι μέσω της θα γίνεται πιο αποτελεσματική και ολοκληρωμένη παρακολούθηση της ποιότητας των άμεσων ξένων επενδύσεων προς την Κύπρο και των ίδιων των επενδυτών, εφαρμόζοντας τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές Οδηγίες, συμπεριλαμβανομένων των κυρώσεων και του ξεπλύματος παράνομου χρήματος, ενώ παράλληλα ενισχύεται το πλαίσιο συντονισμού, συνεργασίας και χειρισμού των επιλήψιμων περιπτώσεων από τις επιμέρους εποπτικές αρχές.

Μιλώντας για τον προωθούμενο φορολογικό μετασχηματισμό εξέφρασε την ικανοποίηση του ΣΕΛΚ, επισημαίνοντας ότι " πρόκειται για ένα αναγκαίο έργο υποδομής, το οποίο θα αποτελέσει θεμέλιο της οικονομικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης".

Και συμπλήρωσε:

«Υπογραμμίζουμε όμως ότι, για να έχει ουσία και αποτέλεσμα το εγχείρημα, είναι απαραίτητο να εξεταστεί ολόκληρο το σύστημα οριζόντια, ενδυναμώνοντας την ευελιξία και την απλότητά του από την μια και, από την άλλη, εμβολιάζοντάς το με τις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές, πρόνοιες και μηχανογραφικές αναβαθμίσεις.

Επίσης, είπε ότι το κριτήριο για την επιβίωση του συστήματος, είναι να βρεθεί η χρυσή τομή που θα διατηρήσει τις απαιτούμενες ισορροπίες, δίδοντας μεν τα καλώς νοούμενα κίνητρα στους φορολογούμενους, αποτρέποντας δε τυχόν διάβρωση των δημόσιων οικονομικών.

Αφού είπε ότι πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες για προσέλκυση ξένων επενδύσεων, ζήτησε προώθηση των μεταρρυθμίσεων και άλλα μεταρρυθμιστικά έργα, τα οποία θα βελτιώσουν τη λειτουργικότητα του κράτους, θα περιορίσουν τη γραφειοκρατία, θα αναδείξουν τη διαφάνεια και την καταπολέμηση της διαφθοράς, θα τονίσουν τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της χρηστής διοίκησης, και των σύγχρονων πρακτικών διακυβέρνησης».

Τέτοια έργα, είπε, είναι ασφαλώς η μεταρρύθμιση στο δημόσιο τομέα, στην τοπική αυτοδιοίκηση (το πολύ πρόσφατο στοίχημα θα φανεί στην πορεία πόσο πέτυχε), στην εκπαίδευση, στην δικαιοσύνη και, πρωτίστως, στη νοοτροπία και στην κουλτούρα μας.

Στη συνέχεια επισήμανε ότι αυτά που θα καθορίσουν το άμεσό μας μέλλον είναι αναντίλεκτα η εξέλιξη της τεχνολογίας και η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, η πράσινη μετάβαση μαζί με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία, ενώ καίριο ρόλο παίζουν και οι κοινωνικές μεταβολές.

Τέλος ο κ. Χειμαρίδης αναφέρθηκε στην πλούσια δράση του ΣΕΛΚ, εντός και εκτός Κύπρου και κατέληξε με το εξής:

«Η μόνη σταθερά στην πορεία μας είναι . . . η συνεχής αλλαγή! Συνεπώς οφείλουμε να προσαρμοστούμε και να προετοιμαστούμε για την επόμενη μέρα. Μια καινούργια μέρα, στην οποία η Κύπρος πρέπει να διαθέτει μια ισχυρή οικονομία, ένα λειτουργικό κράτος, σύγχρονους θεσμούς και δυναμισμό στις επιχειρήσεις και στο ανθρώπινο της δυναμικό.

Μόνο με αυτές τις προϋποθέσεις θα μπορέσουμε να προσφέρουμε στους πολίτες ένα καλύτερο βιοτικό επίπεδο και μια υπόσχεση για καλύτερη ζωή».

Τη συνέλευση του ΣΕΛΚ χαιρέτησε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης και εκ μέρους της Προέδρου της Βουλής, η βουλευτίνα Χριστιάνα Ερωτοκρίτου.

Στη συνέλευση παρευρέθηκαν αρχηγοί ή εκπρόσωποι κομμάτων, υπουργοί, βουλευτές, ο Διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας, κρατικοί αξιωματούχοι, επιχειρηματίες και μέλη του ΣΕΛΚ.

Διαβάστε πιο κάτω ολόκληρη την ομιλία του Προέδρου του ΣΕΛΚ, Νίκου Χειμαρίδη, κατά την 63η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου:

«Εξοχότατε Πρόεδρε της Κυπριακής Δημοκρατίας,

Έντιμη Εκπρόσωπε της Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων

Κύριοι Αρχηγοί ή Εκπρόσωποι Κομμάτων

Κύριοι Υπουργοί και Υφυπουργοί,

Κύριοι Βουλευτές,

Κύριε Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας,

Αγαπητοί προσκεκλημένοι,

Κυρίες και κύριοι

Είναι με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση που σας καλωσορίζω στην 63η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Εγκεκριμένων Λογιστών Κύπρου. Ιδιαίτερα επιθυμώ να καλωσορίσω τον Εξοχότατο Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Νίκο Χριστοδουλίδη, ο οποίος, παρά το βεβαρημένο του πρόγραμμα, είναι και φέτος μαζί μας, ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδει η Πολιτεία στον ρόλο και στο έργο των μελών και του Συνδέσμου μας. Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας.

Η φετινή μας συνέλευση συμπίπτει με πολλές διεθνείς και τοπικές εξελίξεις που επηρεάζουν, όχι μόνο το οικονομικό αύριο του τόπου μας, αλλά ειδικότερα τον τομέα των δικών μας δραστηριοτήτων, δηλαδή των επαγγελματικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.

Οικονομία

Παρά τις αρχικές προβλέψεις ότι το 2024 θα ήταν ένα αινιγματικό έτος για την οικονομία μας λόγω των πολέμων στην Ουκρανίας και στο Ισραήλ, εντούτοις φαίνεται να εξελίσσεται πολύ καλύτερα από τις πρώτες εκτιμήσεις.

Ο ρυθμός ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας το α’ τρίμηνο του 2024 ανήλθε στο 3.5% του ΑΕΠ, γεγονός πολύ ενθαρρυντικό. Η θετική πορεία της οικονομίας φαίνεται και από τη βελτίωση της δημοσιονομικής κατάστασης, με την εμφάνιση σημαντικού δημοσιονομικού πλεονάσματος και τη μείωση του δημοσίου χρέους. Ο πληθωρισμός και η ανεργία παρουσιάζουν αισθητή αποκλιμάκωση με τους δείκτες τους να κυμαίνονται περίπου στο 2.5% και στο 6%, αντίστοιχα.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σταθώ σε τρεις πολύ σημαντικούς και πολύ πρόσφατους παράγοντες, που μας επιτρέπουν να ατενίζουμε πιο αισιόδοξα το εγγύς και μεσοπρόθεσμο μέλλον:

Ο πρώτος αφορά στην συμφωνία που ανακοινώθηκε μόλις την προηγούμενη Δευτέρα μεταξύ των Υπουργών Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας και των ΗΠΑ, για την έναρξη Στρατηγικού Διαλόγου μεταξύ των δύο χωρών.

Μέσα από τον Στρατηγικό Διάλογο, δημιουργείται το πλαίσιο για εμβάθυνση και εδραίωση στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και των ΗΠΑ, τόσο σε διμερές όσο και πολυμερές επίπεδο. Θεσμοθετείται επίσης η διενέργεια ετήσιων διαλόγων υψηλού επιπέδου στη βάση κοινών θεματικών και προτεραιοτήτων.

Το γεγονός αυτό αφήνει στην χώρα μας πολλά και σημαντικά πολιτικά οφέλη, που ανοίγουν τον δρόμο για περαιτέρω συνεργασία με πλειάδα τομέων.

Ο δεύτερος αφορά στην ψήφο εμπιστοσύνης προς στην κυπριακή οικονομία από τις πρόσφατες αναβαθμίσεις τόσο του Οίκου Fitch Ratings όσο και του Οίκου S&P, που έρχονται να προστεθούν στις διαδοχικές αναβαθμίσεις των τελευταίων 15 μηνών. Οι αναβαθμίσεις αυτές ενισχύουν το αξιόχρεο της Κυπριακής οικονομίας και διευρύνουν το παράθυρο προσέλκυσης νέων επενδύσεων στην χώρα μας.

Ο τρίτος συνδέεται με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για μείωση των επιτοκίων, γεγονός που σηματοδοτεί την σταδιακή έξοδο από την αυστηρή δημοσιονομική πολιτική για συγκράτηση του πληθωρισμού. Η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα για περισσότερες αναπτύξεις και επενδύσεις, ρίχνοντας περισσότερο καύσιμο στην ατμομηχανή της οικονομικής δραστηριότητας.

Κυρίες και κύριοι

Σίγουρα δεν λύσαμε τα προβλήματά μας με τα πιο πάνω. Τουλάχιστον όμως, έχουμε μια καινούργια, θετική θα έλεγα, αρχή μετά από μεγάλη περίοδο αυξημένου κόστους χρήματος, ακρίβειας, αβεβαιότητας και περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών σε πραγματικές αξίες.

Έχουμε υποχρέωση να παρακολουθούμε και να μελετούμε προσεκτικά και νηφάλια τις γεωπολιτικές και γεωστρατηγικές εξελίξεις στην ευρύτερη μας γεωγραφική περιοχή, αλλά και ότι συντελείται σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι κίνδυνοι παραμονεύουν, ενώ τα δυνατά μας αποτρεπτικά όπλα θα πρέπει να είναι η πολιτική και η οικονομική διπλωματία, μέσα από δυνατές συμμαχίες και ισχυρό οικονομικό υπόβαθρο.

Έχω την άποψη ότι, η επαναλειτουργία του θαλάσσιου διαδρόμου «Αμάλθεια» θα συνεισφέρει σημαντικά στο επιδιωκόμενο πολιτικό αποτέλεσμα, αφού κι άλλες σημαίνουσες χώρες βρίσκονται σε στάση αναμονής και πιέζουν στην ίδια κατεύθυνση.

Εξοχότατε Κύριε Πρόεδρε

Για να φτιάξουμε μια υπολογίσιμη πολιτική και οικονομική διπλωματία, οφείλουμε να ενκύψουμε στα ακόλουθα:

(α) Αποκατάσταση της φήμης και της αξιοπιστίας της χώρας.

Όσα ακολούθησαν την οικονομική κρίση του 2013, καθώς όλα όσα βγήκαν στο φως της διεθνούς δημοσιότητας με τα θέματα του Κυπριακού Επενδυτικού Προγράμματος, την επιβολή κυρώσεων και τα καλούμενα «Cyprus Confidentials» πολύ πρόσφατα, έπληξαν δυστυχώς την αξιοπιστία και την φήμη της χώρας σε μεγάλο βαθμό.

Είμαστε συμπαραστάτες στις πρωτοβουλίες σας για την προσπάθεια Rebranding που έχει εξαγγελθεί και, από το βήμα αυτό, δηλώνουμε την ετοιμότητα και θέλησή μας να συνδράμουμε τις προσπάθειες αυτές, τόσο θεσμικά ως ΣΕΛΚ, όσο και ως επαγγελματίες.

Βέβαια, δεν είναι αρκετές μόνο οι καλές προθέσεις, χρειάζονται και απτά έργα. Η ξεκάθαρή σας τοποθέτηση για την αποκατάσταση και την διαφύλαξη της φήμης της χώρας που τόσο πολύ έχει ταλανιστεί, μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

Διότι, η φήμη και η αντίληψη για την Κύπρο, μετουσιώνεται σε Εμπιστοσύνη και σε Αξιοπιστία προς τους διεθνείς φορείς και επενδυτές, σε πολιτική σταθερότητα, σε ουσιαστική προοπτική και σε βιώσιμη ανάπτυξη.

Μελετώντας την πρόσφατη νέα Ευρωπαϊκή Οδηγία για το Ξέπλυμα Παράνομου Χρήματος και την εγκαθίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής «AMLA», είμαστε της άποψης ότι, η πρότασή μας για τη σύσταση ενός ανεξάρτητου φορέα ο οποίος να καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών γίνεται ακόμα πιο συναφής με τη νέα Ενιαία Εποπτική Αρχή που θα δημιουργηθεί.

Βέβαια, δεν θα κτίσουμε την Ρώμη σε μια μέρα, όμως μπορούμε να την οικοδομήσουμε σταδιακά, επιδιώκοντας την ολοκλήρωσή της σε εύλογο και τακτό χρονικό ορίζοντα, μέσα από γόνιμη διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Μέσα από αυτήν την Αρχή, θα γίνεται πιο αποτελεσματική και ολοκληρωμένη παρακολούθηση της ποιότητας των άμεσων ξένων επενδύσεων προς την Κύπρο και των ίδιων των επενδυτών, εφαρμόζοντας τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές Οδηγίες, συμπεριλαμβανομένων αυτές των κυρώσεων και του Ξεπλύματος Παράνομου Χρήματος, ενώ παράλληλα ενισχύεται το πλαίσιο συντονισμού, συνεργασίας και χειρισμού των επιλήψιμων περιπτώσεων από τις επιμέρους εποπτικές αρχές.

(β) Εθνική μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας, γνωστή και ως «Όραμα 2035»

Η στρατηγική ανάπτυξη του οικονομικού μοντέλου αποτελεί εθνική ευθύνη. Το «Όραμα 2035» καθορίζει τους βασικούς τομείς δραστηριότητας της οικονομίας, διασφαλίζοντας ισορροπημένη και μετρήσιμη ανάπτυξη. Αποφεύγεται η μονοδιάστατη επικέντρωση σε πολύ μικρό τομέων, όπου τυχόν αρνητικές συγκυρίες, θα επιφέρουν μεγαλύτερα και οριζόντια προβλήματα.

Θα ήθελα να σημειώσω, για παράδειγμα, την απειλή της κλιματικής αλλαγής. Οι συνθήκες στη νότια Ευρώπη γίνονται ολοένα πιο θερμές, ενώ υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο εμφάνισης ακραίων φαινομένων, όπως πλημμύρες, πυρκαγιές και ανεμοθύελλες.

Αυτό ενδέχεται να επηρεάσει την πορεία των τουριστικών ροών στο προσεχές μέλλον, ως επίσης την γεωργική καλλιέργεια όπως την ξέρουμε μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, το έργο «Όραμα 2035» δίδει μεγάλη έμφαση στην επαύξηση της ανταγωνιστικότητας και της ανθεκτικότητας της κυπριακής οικονομίας, η οποία καλείται να μετεξελιχθεί σε οικονομία της γνώσης και της καινοτομίας.

(γ) Φορολογικός Μετασχηματισμός

Από το βήμα της Συνέλευσης μας, επιθυμώ να εκφράσω την ικανοποίησή μας προς την κυβέρνηση για την έναρξη του έργου του Φορολογικού Μετασχηματισμού, και για τον ευήκοον ους που έτεινε στις διαχρονικές μας εισηγήσεις για αναθεώρηση του υφιστάμενου καθεστώτος. Πρόκειται για ένα αναγκαίο έργο υποδομής, θα μπορούσα να ισχυριστώ, το οποίο θα αποτελέσει θεμέλιο της οικονομικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Ο ΣΕΛΚ στηρίζει το έργο και διαθέτει τον εαυτό του προς την εκπλήρωση του. Υπογραμμίζουμε όμως ότι, για να έχει ουσία και αποτέλεσμα το εγχείρημα, είναι απαραίτητο να εξεταστεί ολόκληρο το σύστημα οριζόντια, ενδυναμώνοντας την ευελιξία και την απλότητά του από την μια και, από την άλλη, εμβολιάζοντάς το με τις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές, πρόνοιες και μηχανογραφικές αναβαθμίσεις.

Έτσι θα διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του φορολογικού συστήματος, καθιστώντας την Κύπρο ένα πιο αξιόπιστο, έμπιστο, σύγχρονο και ελκυστικό προορισμό για ξένες και εγχώριες επενδύσεις, καθώς και πιο λειτουργικό για τον επιχειρηματικό κόσμο.

Περαιτέρω θα θέλαμε σκωπτικά να σημειώσουμε ότι, το να ζητούμε όλοι φορολογικές ελαφρύνσεις είναι εύκολο.

Αυτό που είναι δύσκολο, αλλά και κριτήριο για την επιβίωση του συστήματος, είναι να βρεθεί η χρυσή τομή που θα διατηρήσει τις απαιτούμενες ισορροπίες, δίδοντας μεν τα καλώς νοούμενα κίνητρα στους φορολογούμενους, αποτρέποντας δε τυχόν διάβρωση των δημόσιων οικονομικών.

Ως ΣΕΛΚ, δηλώνουμε πανέτοιμοι να συνεισφέρουμε με εμπεριστατωμένες θέσεις και εισηγήσεις, στην προώθηση του φορολογικού μετασχηματισμού της χώρας μας.

(δ) Προσέλκυση ξένων επενδύσεων και επαγγελματικές υπηρεσίες

Ο τομέας των επαγγελματικών υπηρεσιών είναι άρρηκτα συνυφασμένος με το επιχειρείν, καθώς και με την προσέλκυση και διαχείριση επενδύσεων και επιχειρήσεων. Παρά τις προκλήσεις και την αμφισβήτηση που υπήρξε, ο τομέας των υπηρεσιών παραμένει από τα βασικότερα γρανάζια της οικονομικής δραστηριότητας και παραγωγής κρατικών εσόδων.

Λειτουργώντας εντός του στρατηγικού σχεδιασμού «2035», μας δίδεται η ευκαιρία να γίνει η κατάλληλη στόχευση και επιδίωξη προσέλκυσης αξιόλογων και σημαντικών επενδύσεων στην Κύπρο, στους τομείς προτεραιότητας, έχοντας ως γνώμονα το αύριο της χώρας και όχι την μέχρι σήμερα πεπατημένη.

Τομείς όπως η τεχνολογία, η ενέργεια, η ναυτιλία, η έρευνα και καινοτομία, η ιδιωτική ιατρική, η εκπαίδευση, η πράσινη και γαλάζια ανάπτυξη, την αειφορία και βιωσιμότητα, καθώς και η παροχή στέγασης και υποδομών σε επιχειρήσεις και εργατικό δυναμικό για φυσική παρουσία στην Κύπρο είναι εξόχως σημαντικοί.

(ε) Μεταρρυθμίσεις

Έχοντας το βλέμμα μας στραμμένο στο μέλλον και για να τελεσφορήσουν όσα μόλις έχω αναλύσει, θεωρούμε ότι είναι αυτονόητο και αναγκαίο να προωθηθούν και άλλα μεταρρυθμιστικά έργα τα οποία θα βελτιώσουν την λειτουργικότητα του κράτους, θα περιορίσουν την γραφειοκρατία, θα αναδείξουν τη διαφάνεια και την καταπολέμηση της διαφθοράς, θα τονίσουν τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της χρηστής διοίκησης, και των σύγχρονων πρακτικών διακυβέρνησης.

Τέτοια έργα είναι ασφαλώς η μεταρρύθμιση στο δημόσιο τομέα, στην τοπική αυτοδιοίκηση (το πολύ πρόσφατο στοίχημα θα φανεί στην πορεία πόσο πέτυχε), στην εκπαίδευση, στην δικαιοσύνη και, πρωτίστως, στη νοοτροπία και στην κουλτούρα μας.

Αυτά που θα καθορίσουν το άμεσό μας μέλλον είναι αναντίλεκτα η εξέλιξη της τεχνολογίας και η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης, η πράσινη μετάβαση μαζί με την βιώσιμη ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία, ενώ καίριο ρόλο παίζουν και οι κοινωνικές μεταβολές. Κατά κύριο λόγο αναφέρομαι στη νέα γενιά, τους πολίτες της επόμενης μέρας, τα θέλω και τα πιστεύω της, τις προτιμήσεις και τις αντιλήψεις της. Αυτό εξάλλου φάνηκε και στις πρόσφατες ευρωεκλογές.

Παράλληλα, στην ίδια ενότητα κατατάσσω το μεταναστευτικό και την κοινωνική ενσωμάτωση, τις ευκαιρίες για ποιοτική απασχόληση, την δημογραφική καμπύλη και, ασφαλώς, το συνταξιοδοτικό. Τα τελευταία, αν και δεν αναδεικνύονται όσο θα έπρεπε, εντούτοις πιθανόν να κρύβουν τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές νάρκες, αν δεν προσεχθούν έγκαιρα.

Κυρίες και κύριοι

Όλα όσα έχω σταχυολογήσει μέχρι τώρα συνδέονται μεταξύ τους και συνθέτουν το ψηφιδωτό της οικονομικής και πολιτικής σταθερότητας, και αξιοπιστίας. Η απλή έκφραση καλής θέλησης, οι πολιτικές δηλώσεις και οι εξαγγελίες σίγουρα δεν αρκούν από μόνες τους. Είναι απαραίτητο να υπάρξει δράση, απτή απόδειξη και αποφασιστικότητα τόσο από την Πολιτεία, την Βουλή των Αντιπροσώπων όσο από την επιχειρηματική κοινότητα και τους κοινωνικούς φορείς.

Είναι εκ των ων ουκ άνευ απαραίτητο να εργαστούμε συλλογικά, κράτος και ιδιωτικός τομέας, να υπάρξει σύνδεση με τους παραγωγικούς φορείς της οικονομίας, την ακαδημία και την κοινωνία των πολιτών, για ενισχυμένη συνεργασία, κοινές δράσεις, σταθερό και άρτιο σχεδιασμό και, τελικά, σαφείς και αναγνωρίσιμους στόχους, μετρήσιμων αποτελεσμάτων.

Αγαπητοί φίλοι

Ο ΣΕΛΚ δεν είναι μια άυλη έννοια, αλλά ένας οργανισμός που για 63 τώρα χρόνια δίνει δυναμικά το παρών του στην κονίστρα της οικονομικής και κοινωνικής εξέλιξης. Παρά τους περιορισμένους πόρους μέσα από τους οποίους λειτουργούμε, είμαι περήφανος για το έργο που επιτελείται από όλα τα στελέχη και υποσύνολα του Συνδέσμου.

Σήμερα ο ΣΕΛΚ αποτελεί ένα από τους βασικούς συντελεστές του χρηματοοικονομικού οικοσυστήματος της χώρας με ενεργή και ουσιαστική συμβολή σε ένα σημαντικό εύρος θεμάτων, εργαζόμενος πάντοτε με αντικειμενικότητα, επαγγελματισμό, τεχνογνωσία και ανιδιοτέλεια.

Προχωρούμε με τη σειρά μας, σταδιακά μεν, σε περαιτέρω ανάπτυξη της υπηρεσιακή μας δομής και της υλικοτεχνικής μας υποδομής, για να μπορέσουμε να επιτελέσουμε τους ρόλους που μας εμπιστεύτηκαν τα μέλη μας και τις ευθύνες που εναπόθεσε πάνω μας η Πολιτεία.

Ως εκ τούτου, έχουμε προχωρήσει σε αγορά πρόσθετων γραφειακών χώρων για να στεγάσουμε το υφιστάμενο μας προσωπικό και για να δημιουργήσουμε χώρους για έλευση νέου, έτσι ώστε να στελεχώσουμε τις υπηρεσίες μας στον καλύτερο δυνατό βαθμό. Παράλληλα, αναβαθμίζουμε τα μηχανογραφικά μας συστήματα και τις διαδικασίες, ενώ έμφαση δίδεται και στην δική μας διακυβέρνηση.

Οι ευθύνες του ΣΕΛΚ ως αρμόδια εποπτική αρχή, τόσο σε ότι αφορά σε θέματα κανονιστικής συμμόρφωσης, όσο και θέματα ελέγχου και παροχής διοικητικών υπηρεσιών, συνεχώς αυξάνονται. Το ίδιο ισχύει και για την εκπαιδευτική μας δραστηριότητα και την τεχνική υποστήριξη των μελών μας.

Κατά το 2023 εκδόθηκαν πολλές εγκύκλιοι, ενημερωτικά δελτία, καθοδηγητικά έγγραφα και Οδηγές προς τα μέλη, ενώ κατά το έτος διενεργήθηκε αριθμός ρεκόρ εκπαιδευτικών δράσεων.

Συνεχίσουμε αδιάλειπτα να είμαστε στο πλευρό υπουργείων και πολλών άλλων κυβερνητικών τμημάτων και κοινοβουλευτικών επιτροπών για διάφορα θέματα, όπως νομοσχέδια, εισηγήσεις, προτάσεις και κοινές εργασίες. Ειδικότερα, σε ότι αφορά στις αξιολογήσεις της χώρας από διεθνείς οργανισμούς, είμαστε εκ των πρώτων που θα κληθούν!!!

Τα τελευταία χρόνια καταβάλλεται σημαντική προσπάθεια ως προς την εξωστρέφεια του ΣΕΛΚ και στην ουσιαστική του συμμετοχή του σε διεθνείς επαγγελματικούς οργανισμούς. Προς τον στόχο αυτό, έχουν συνομολογηθεί αρκετά μνημόνια συνεργασίας με επαγγελματικά σώματα τρίτων χωρών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται μια αντίστοιχη σημαντική συμφωνία με το επαγγελματικό σώμα λογιστών της Ινδίας ICAI.

Οπωσδήποτε, για να γίνουν όλα αυτά και για να είμαστε σήμερα εδώ, υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που εργάζονται άοκνα για τον ΣΕΛΚ. Επιτρέψετέ μου στο σημείο αυτό να εκφράσω τις μεγάλες μου ευχαριστίες προς όλους τους συναδέλφους στο Διοικητικό Συμβούλιο και στους Προέδρους και τα μέλη των Επιτροπών του ΣΕΛΚ για τη μεγάλη συμβολή τους στο έργο του Συνδέσμου.

Ιδιαίτερα όμως, θερμές ευχαριστίες εκφράζω προς την ομάδα που απαρτίζει τον ΣΕΛΚ, τον Γενικό Διευθυντή, φίλο Κυριάκο Ιορδάνου, τους Επικεφαλής των Τμημάτων και όλα τα μέλη του προσωπικού για την άψογη εργασία που επιτελούν, ώστε ο Σύνδεσμος μας να παρουσιάζει αυτή την πλούσια δράση.

Κυρίες και κύριοι

Η μόνη σταθερά στην πορεία μας είναι . . . η συνεχής αλλαγή! Συνεπώς οφείλουμε να προσαρμοστούμε και να προετοιμαστούμε για την επόμενη μέρα. Μια καινούργια μέρα, στην οποία η Κύπρος πρέπει να διαθέτει μια ισχυρή οικονομία, ένα λειτουργικό κράτος, σύγχρονους θεσμούς και δυναμισμό στις επιχειρήσεις και στο ανθρώπινο της δυναμικό.

Μόνο με αυτές τις προϋποθέσεις θα μπορέσουμε να προσφέρουμε στους πολίτες ένα καλύτερο βιοτικό επίπεδο και μια υπόσχεση για καλύτερη ζωή.

Ο ΣΕΛΚ είναι πανέτοιμος για να βοηθήσει την οικονομία και την Κύπρο, με προτάσεις, με ενέργειες και με πρωτοβουλίες. Είμαστε στη διάθεση της Πολιτείας για το απαιτούμενο βήμα μπροστά.

Ευχαριστώ πολύ».

Δειτε Επισης

Κλειστό μέχρι 25 Σεπτεμβρίου λόγω αναβάθμισης το Tax For All
Πρόσκληση προς εμπειρογνώμονες για τον εθνικό διαγωνισμό δεξιοτήτων SkillsCyprus 2024
Invest Cyprus: Ενισχύει τους οικονομικούς δεσμούς με την Ινδία-Στρατηγική επιχειρηματική συνεργασία
Συνεχείς οι δράσεις Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για χρηματοοικονομική επιμόρφωση του κοινού
City of Dreams Mediterranean: Εγκαινιάστηκε η ακαδημία τένις «Μάρκος Παγδατής»-Ένα ακόμα ορόσημο για το θέρετρο
Πώς οι κρίσιμες υποδομές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ΤΝ ως σύμμαχό τους
Τον Οκτώβριο η 3η ετήσια εκδήλωση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την Κύπρο
Πώς μια παλιά αποθήκη χαρουπιών μετατράπηκε σε κόμβο πολιτισμού στην καλλιτεχνική σκηνή της Λεμεσού
Αλέξης Βαφεάδης: Ερευνώνται οι λόγοι για τη μεγάλη έλλειψη επαγγελματιών οδηγών
Ο Σερ Στέλιος Χατζηιωάννου βράβευσε για δεύτερη χρονιά τους Νέους Επιχειρηματίες στην Κύπρο