«Βροχή» καταγγελιών κατά του κολοσσού fast fashion Temu
InBusinessNews 18:30 - 20 Μαΐου 2024
Η πανευρωπαϊκή οργάνωση καταναλωτών BEUC κατήγγειλε την κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου fast fashion, Temu, για πιθανή παραβίαση των κανόνων διαδικτυακού περιεχομένου από την επιχείρηση που ανήκει στον όμιλο PDD.
Σύμφωνα με τον νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι διαδικτυακές αγορές και οι μεσάζοντες υποχρεούνται να καταπολεμούν το παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο καθώς και τα πλαστά προϊόντα στις πλατφόρμες τους.
Η πανευρωπαϊκή οργάνωση καταναλωτών BEUC δήλωσε ότι έχει καταθέσει παράπονο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ 17 μέλη της σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ολλανδία έχουν επίσης υποβάλει καταγγελίες στις αρμόδιες εθνικές τους αρχές, σύμφωνα με το Reuters.
Η Temu, με 75 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες στην ΕΕ από τον Μάρτιο, συχνά δεν παρείχε στους καταναλωτές κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τους πωλητές στην πλατφόρμα της και αναφορικά με το κατά πόσον τα προϊόντα τους πληρούσαν τις απαιτήσεις της ΕΕ για την ασφάλεια των προϊόντων, δήλωσε η BEUC.
Η καταγγελία ανέφερε ότι η Temu χρησιμοποιεί πρακτικές χειραγώγησης, όπως τα «σκοτεινά» μοτίβα, για να κάνει τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα από όσα ίσως επιθυμούν και ότι δεν υπήρχαν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο συνιστά προϊόντα στους καταναλωτές.
«Τα προϊόντα που πωλούνται στις αγορές, είτε online είτε offline, είτε είναι ευρωπαϊκά, αμερικανικά ή κινεζικά, πρέπει να είναι ασφαλή και να συμμορφώνονται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία εάν πωλούν σε Ευρωπαίους καταναλωτές», δήλωσε η γενική διευθύντρια της BEUC, Μονίκ Γκογιενς.
Η Temu, η οποία εισήλθε στην αγορά της ΕΕ μόλις πριν από ένα χρόνο, δήλωσε ότι προσαρμόζει ενεργά τις υπηρεσίες της ώστε να ευθυγραμμίζονται με τις τοπικές πρακτικές και προτιμήσεις και ότι δεσμεύεται για την πλήρη συμμόρφωση με τους νόμους και τους κανονισμούς των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται.
«Όσον αφορά την καταγγελία της BEUC, την λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη και θα τη μελετήσουμε διεξοδικά. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε το διάλογο με τους αρμόδιους φορείς για να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες της Temu προς τους καταναλωτές», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.