Λιανεμπόριο: Οι βασικοί λόγοι που οδηγούν σε ελλείψεις στο ράφι και το κόστος της ανεπάρκειας στη διαθεσιμότητα
InBusinessNews 12:37 - 03 Απριλίου 2024
Ύψιστης σημασίας για την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών και τη διατήρηση της εμπιστοσύνης ανάμεσα σε επωνυμία και καταναλωτή αποτελεί το On-Shelf-Availability (OSA).
Η ανεπάρκεια στη διαθεσιμότητα μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη ικανοποίηση των καταναλωτών, σε απώλεια εσόδων για τις εταιρείες, και ακόμη και αποχώρηση των πελατών και απόφαση αγοράς από ανταγωνιστικό brand.
Επιπλέον, οι ελλείψεις μπορούν να επηρεάσουν την ασφάλεια των προϊόντων με αρνητικό αντίκτυπο στη φήμη και την εικόνα της εταιρείας.
Σχετική συζήτηση φιλοξένησε το 21ο Cyprus Grocery Retail Conference. Με πρωτοβουλία του ECR Κύπρου, ομάδα εργασίας Λιανεμπόρων & Προμηθευτών διεξήγαγε έρευνα το 2023, παρουσίασε το μέγεθος του προβλήματος και τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να επιφέρει η πρόληψη των ελλείψεων σε όλα τα επίπεδα της αγοράς.
Ο Στέλιος Νικολάου, Διευθυντής Αγορών της MCC Best Value Ltd, ECR Cyprus και η Σοφία Μιλτιάδου, Commercial General Manager της Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ, ECR Cyprus, αφού τόνισαν το γεγονός η μείωση των ελλείψεων αυξάνει τις πωλήσεις και μεγιστοποιεί την ικανοποίηση του πελάτη, κατέγραψαν βασικές αιτίες για τις οποίες σημειώνονται οι ελλείψεις.
Μεταξύ αυτών, το σφάλμα παραγγελίας, η μη ικανοποιητική αναπλήρωση ραφιών, η έλλειψη προμηθευτή, οι αυξομειώσεις στις πωλήσεις λόγω εποχικότητας η δυσκολία πρόβλεψης και το λάθος στα αποθέματα στα συστήματα.
Η έρευνα στην οποία είχαν συμμετοχή συνολικά 9 εταιρείες και 22 πρόσωπα, κατέδειξε ανάμεσα σε άλλα ότι τα ποσοστά OOS στην Κύπρο είναι τα χαμηλότερα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη με εξαίρεση συγκεκριμένες υποκατηγορίες.
Βασικό συμπέρασμα της έρευνας και το γεγονός ότι κάθε 1% βελτίωσης των ελλείψεων αντιστοιχεί σε €22 εκ. πωλήσεων.
Όπως εξήγησαν, υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης του προβλήματος στη βάση των οποιων είναι η καλύτερη εσωτερική οργάνωση και λύσεις τεχνολογίας.
Όσο για τα επόμενα βήματα που θα επιλύσουν το ζήτημα, κατά τους ειδικούς στον τομέα, χρειάζεται να γίνει αξιολόγηση των πιθανών ενεργειών βελτίωσης, χρήση αναλύσεων για επιλογή κατηγοριών ή/και προϊόντων και επανάληψη της μελέτης σε δύο χρόνια ώστε να καταγραφεί η πρόοδος.
"Η παρακολούθηση των ελλείψεων είναι απόλυτα εφικτή με την χρήση ταμειωκών data", κατέληξαν.
Το Cyprus Grocery Retail Conference που παρουσίασαν οι υπεραγορές Αλφαμέγα.