Ακριβότερες, αλλά και περισσότερες οι αγορές σε υπεραγορές, βενζινάδικα και καταστήματα

Τη θετική του πορεία συνέχισε τον Φεβρουάριο το λιανικό εμπόριο, με τις αγορές να είναι αυξημένες, τόσο σε όγκο όσο και αξία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 κατά 5,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, ο δείκτης όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 5,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Ανοδικά σε όλους τους δείκτες κινήθηκαν οι υπεραγορές

Ετήσια αύξηση 7,3% σημείωσε ο δείκτης αξίας στην κατηγορία που σχετίζεται κυρίως με τρόφιμα, ποτά ή καπνό που πωλούνται σε μη ειδικευμένα καταστήματα, δηλαδή υπεραγορές, με τον όγκο κύκλου εργασιών να αυξάνεται κατά 5% σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο.

Ο δείκτης αξίας σε τρόφιμα, ποτά και καπνό σε ειδικευμένα καταστήματα σημείωσε ετήσια άνοδο 8,6%, με τον δείκτη όγκου κύκλου εργασιών να καταγράφει άνοδο 7%.

Στα καύσιμα κίνησης, υπολογίζεται ότι οι αγορές από τους καταναλωτές ήταν αυξημένες κατά 5,8% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023, με την αξία τους να σημειώνει ετήσια άνοδο 2%.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε αξία και όγκο

Τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών (11,2%) φαίνεται να παρουσίασε η κατηγορία που σχετίζεται με φαρμακευτικά και ορθοπεδικά είδη, αλλά και καλλυντικά, ενώ αυξημένες κατά 9% ήταν και ο τζίρος σε αυτό τον τομέα.

Στον εξοπλισμό πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών κατέγραψε ετήσια αύξηση 7,2%, ενώ ο δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο από όλους τους τομείς, φτάνοντας το 11,5%.

Για λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη υπολογίζεται ότι η αξία αγορών αυξήθηκε κατά 5,7%, με τον όγκο των αγορών να αυξάνεται κατά 2,4%.

Όσον αφορά τα ενδύματα και τα υποδήματα, ο δείκτης αξίας αυξήθηκε ετησίως κατά 4,4%, με τον δείκτη όγκου να αυξάνεται κατά 1,4%.

Από την άλλη, μειώθηκε περίπου κατά 3% τόσο η αξία όσο και ο τζίρος στην κατηγορία που αφορά επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας (βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια).

Αυξημένες επίσης ήταν κατά 6,2% οι αγορές στον οικιακό εξοπλισμό που αφορά οικοδομικά υλικά, χαλιά, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και φωτιστικά.

Δειτε Επισης

Μετά την απογείωση, σε τροχιά προσγείωσης οι τιμές του κακάο-Όλο και πιο χαμηλοί οι όγκοι πωλήσεων σοκολάτας
Καφές: Οι δασμοί Τραμπ και η Βραζιλία ανεβάζουν τις τιμές του
Alex Mizzi: Οι στόχοι του νέου CEO της Tryfon Tseriotis, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στον κλάδο των FMCG
Ζητά προσφορές...Πουλά εργοστάσιο στην βιομηχανική Αράδιππου το Υπ. Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας
Και οι εταιρείες αυτοκινήτων ενοικίασης στην μάχη των ακινητοποιήσεων-Η ετοιμότητά τους και τι ζητούν από το κράτος
Μπήκε πλαφόν στο νερό με ανώτατη τιμή πώλησης μόνο για όρθιους καταναλωτές-Όσα προβλέπει ο Νόμος
Οι συνολικές παραδόσεις μπίρας τον Ιανουάριο-Πώς κινήθηκαν σε εγχώρια αγορά και οι εξαγωγές
Αλ. Βαφεάδης: Προτεραιότητα η υλοποίηση όλων των ανακλήσεων-«Να κριθούμε για αυτά που έχουμε κάνει»
Galatariotis Motors: Διεκπεραίωση ανακλήσεων εντός χρονοδιαγράμματος του διατάγματος-Η καθοδήγηση προς τους ιδιοκτήτες Honda
Τα νέα μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΟ-Ποιοι είναι και τα βιογραφικά τους