Ευρωπαϊκά αεροδρόμια: Στο επίκεντρο οι μη ορατές αναπηρίες
InBusinessNews 12:34 - 05 Μαρτίου 2024
Οι χώροι των αεροδρομίων είναι μεγάλοι, πολυσύχναστοι και με αρκετές διαδικασίες, επομένως, είναι σημαντικό να είναι προσβάσιμοι και φιλικοί προς όλες τις ομάδες ανθρώπων σε ένα γενικότερο κλίμα ισότητας και συμπερίληψης.
Σήμερα 1 στους 4 ενήλικες στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν κάποιου είδους αναπηρία, όπου κατά 80% πρόκειται για καταστάσεις που δεν είναι ορατές, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat. Ως αποτέλεσμα, οι ανάγκες των επιβατών με μη ορατές αναπηρίες τίθενται στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
Πιο συγκεκριμένα, το ACI Europe, με μέλη του ευρωπαϊκά αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένων και των αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, προχώρησε σε έκδοση ειδικού εγχειριδίου. Σκοπός η υποστήριξη και η διευκόλυνση στους χώρους των αεροδρομίων των επιβατών με μη-ορατές αναπηρίες, όπως: Αγχώδης διαταραχή, αυτισμός, εγκεφαλικές διαταραχές, νόσος Crohn, αυτοάνοσα νοσήματα, άνοια, δυσκολίες στη μετακίνηση, προβλήματα όρασης ή ακοής.
Πρόκειται πρακτικά για ένα εργαλείο υποστήριξης των αεροδρομίων που θέλουν να αποκτήσουν την τεχνογνωσία για ορθή προσέγγιση και εξυπηρέτηση των ανθρώπων με μη ορατές αναπηρίες, διασφαλίζοντας ότι όλοι έχουν δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση χωρίς διακρίσεις.
Τα κυπριακά αεροδρόμια εδώ και χρόνια είναι ευαισθητοποιημένα και υλοποιούν διάφορα προγράμματα για διευκόλυνση αυτών των ταξιδιωτών.
Από το 2019 εφαρμόζεται το πρόγραμμα «Μπορώ να Πετάξω», μέσω του οποίου τα αεροδρόμια παρέχουν στα άτομα με αυτισμό και στις οικογένειές τους που συνταξιδεύουν ένα εύκολο πέρασμα από τις απαιτούμενες διαδικασίες με ειδικό δωμάτιο για κάποιες ανάγκες.
Παράλληλα, τους προσφέρεται εικονογραφημένο υλικό με χρήσιμες συμβουλές για το ταξίδι, λίστα ελέγχου και ιστορία της διαδρομής που θα ακολουθήσουν στο αεροδρόμιο βήμα προς βήμα, υλικό το οποίο είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Hermes Airports.
Επιπρόσθετα, από το 2021, ισχύει το πρόγραμμα ‘Sunflower Lanyard Scheme’. Οι επιβάτες με μη ορατές αναπηρίες μπορούν, να χρησιμοποιήσουν μια ειδική κάρτα με διακριτικό κορδόνι ‘Sunflower’, δείχνοντας στο προσωπικό του αεροδρομίου ότι χρειάζονται βοήθεια ή λίγο περισσότερο χρόνο.
Τα διακριτικά προσφέρονται στα Γραφεία Εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρία και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στα δύο αεροδρόμια.