Flight Mode brought to you by

Ευρωπαϊκά αεροδρόμια: Στο επίκεντρο οι μη ορατές αναπηρίες

Οι χώροι των αεροδρομίων είναι μεγάλοι, πολυσύχναστοι και με αρκετές διαδικασίες, επομένως, είναι σημαντικό να είναι προσβάσιμοι και φιλικοί προς όλες τις ομάδες ανθρώπων σε ένα γενικότερο κλίμα ισότητας και συμπερίληψης.

Σήμερα 1 στους 4 ενήλικες στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν κάποιου είδους αναπηρία, όπου κατά 80% πρόκειται για καταστάσεις που δεν είναι ορατές, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.  Ως αποτέλεσμα, οι ανάγκες των επιβατών με μη ορατές αναπηρίες τίθενται στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών  αεροδρομίων.

Πιο συγκεκριμένα, το ACI Europe,  με μέλη  του ευρωπαϊκά αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένων και των   αεροδρομίων  Λάρνακας και Πάφου, προχώρησε σε έκδοση ειδικού εγχειριδίου. Σκοπός η υποστήριξη και η διευκόλυνση στους χώρους των αεροδρομίων των επιβατών με μη-ορατές αναπηρίες, όπως: Αγχώδης διαταραχή, αυτισμός, εγκεφαλικές διαταραχές, νόσος Crohn, αυτοάνοσα νοσήματα, άνοια, δυσκολίες στη μετακίνηση, προβλήματα όρασης ή ακοής. 

Πρόκειται πρακτικά για ένα εργαλείο υποστήριξης των αεροδρομίων που θέλουν να αποκτήσουν την τεχνογνωσία για ορθή προσέγγιση και εξυπηρέτηση των ανθρώπων με μη ορατές αναπηρίες, διασφαλίζοντας ότι όλοι έχουν δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση χωρίς διακρίσεις.  

Τα κυπριακά αεροδρόμια εδώ και χρόνια είναι ευαισθητοποιημένα και υλοποιούν διάφορα προγράμματα για διευκόλυνση αυτών των ταξιδιωτών.

Από  το 2019 εφαρμόζεται το πρόγραμμα «Μπορώ να Πετάξω», μέσω του οποίου τα αεροδρόμια παρέχουν στα άτομα με αυτισμό και στις οικογένειές τους που συνταξιδεύουν ένα  εύκολο πέρασμα από τις απαιτούμενες διαδικασίες με ειδικό δωμάτιο για κάποιες ανάγκες.

Παράλληλα, τους προσφέρεται εικονογραφημένο υλικό με χρήσιμες συμβουλές για το ταξίδι, λίστα ελέγχου και ιστορία της διαδρομής που θα ακολουθήσουν στο αεροδρόμιο βήμα προς βήμα, υλικό το οποίο είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Hermes Airports.

Επιπρόσθετα, από το 2021, ισχύει το πρόγραμμα ‘Sunflower Lanyard Scheme’. Οι επιβάτες με μη ορατές αναπηρίες μπορούν, να χρησιμοποιήσουν μια ειδική κάρτα   με διακριτικό κορδόνι  ‘Sunflower’,  δείχνοντας στο προσωπικό του αεροδρομίου ότι χρειάζονται βοήθεια ή λίγο περισσότερο χρόνο.

Τα διακριτικά προσφέρονται στα Γραφεία Εξυπηρέτησης ατόμων με αναπηρία και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στα δύο αεροδρόμια.

Δειτε Επισης

Οι πέντε αεροπορικές με βάση στα αεροδρόμια της Κύπρου-Τα οφέλη για τις εταιρείες και τον προορισμό
Λούκας Παπαλεοντίου: Η οικονομική διαχείριση της μεγαλύτερης επένδυσης που έγινε ποτέ στη χώρα (video)
Οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα κυπριακά αεροδρόμια για προσβασιμότητα όλων των επιβατών
Τα on-air γεύματα και οι μέθοδοι που εφαρμόζουν οι αεροπορικές εταιρείες για βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών
Oι προκλήσεις και οι τάσεις που διαμορφώνουν τη διαχείριση αποσκευών στα αεροδρόμια
Αλλάζει τα δεδομένα η TUI:Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάζουν το δικό τους πακέτο διακοπών
Scandinavian Airlines: Επεκτείνει το πτητικό της πρόγραμμα από και προς το αεροδρόμιο Λάρνακας τον χειμώνα
Ταξίδια από περιφερειακά αεροδρόμια, off-season και ανερχόμενους προορισμούς-Οι νέες ταξιδιωτικές τάσεις
Αναβαθμίστηκε το εργαλείο Flight Search της Hermes Airports-Όλα τα προσφερόμενα δρομολόγια
Στ. Τούμπας: Η πληροφορική ως ζωτική παράμετρος της λειτουργίας των αεροδρομίων μας-Οι ενέργειες της Hermes Airports(vid)