Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση σε όλα τα τμήματα της γ' γυμνασίου από την επόμενη χρονιά

Την ένταξη της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης ως παρεμβατικό πρόγραμμα σε όλα τα τμήματα της Γ’ Γυμνασίου από την επόμενη χρονιά, ως πρώτο βήμα για την ενίσχυση της κουλτούρας του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης από το βήμα του διεθνούς συμβουλίου για τον Χρηματοοικονομικό Αλφαβητισμό, που διοργάνωσε η Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου (ΚΤΚ).

Στον χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης τόνισε πως οι πολύ χαμηλές επιδόσεις σε βασικές συνιστώσες του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού «έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις».

«Οι συνέπειες του προβλήματος του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού είναι αρνητικές για τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και κατ' επέκταση για την οικονομία στο σύνολό της», είπε, για να προσθέσει πως για τον λόγο αυτό στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης περιλήφθηκαν δράσεις για επιτάχυνση των πρωτοβουλιών της Πολιτείας προς την κατεύθυνση της απάμβλυνσης του προβλήματος.

Χαρακτήρισε πολύ σημαντικό το ότι με πρωτοβουλία των αρμόδιων Υπουργείων, των Εποπτικών Αρχών και των δημόσιων πανεπιστημίων, έχει εκπονηθεί η Εθνική Στρατηγική για την Προώθηση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και της Χρηματοοικονομικής Παιδείας, ενώ έχει συσταθεί Επιτροπή, υπό την προεδρία της ΚΤΚ, για την υλοποίηση και παρακολούθησή της.

Τόνισε ωστόσο ότι κεντρικό ρόλο στις προσπάθειες αυτές έχει φυσικά να διαδραματίσει η δημόσια εκπαίδευση και τόνισε την ανάγκη δημιουργίας σχετικής με το θέμα κουλτούρας.

Σε αυτό το σημείο ανακοίνωσε ότι για την προώθηση του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει προγραμματίσει όπως, κατά την επόμενη σχολική χρονιά, εφαρμοστεί σε όλα τα τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου παγκύπρια, παρεμβατικό πρόγραμμα χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης.

«Αυτό είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα. Παράλληλα, ανακοινώνω σήμερα και την έναρξη, μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγωγής Ζωής στη Δημοτική Εκπαίδευση, της καλλιέργειας δεξιοτήτων χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού. Θεωρώ ότι αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα πρέπει να κτίσουμε κουλτούρα μέσα από τα σχολεία μας», είπε.

Σημείωσε ότι για τον σχεδιασμό του περιεχομένου του μαθήματος έχουν στηριχθεί σε ερευνητικά δεδομένα και βέλτιστες πρακτικές από άλλες χώρες της ΕΕ και όχι μόνο, «που οφείλω να σημειώσω ότι δεν είναι πολλές», για να προσθέσει ότι αυτό «καθιστά και τη χώρα μας από τις πρωτοπόρες στο συγκεκριμένο ζήτημα».

«Θέλουμε και στοχεύουμε από την αρχή, από το Δημοτικό, να δημιουργήσουμε στέρεες βάσεις και για αυτό ακριβώς προχωρούμε με τη θεσμική ένταξη του εν λόγω μαθήματος στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου για να πετύχουμε τον στόχο που έχουμε θέσει: οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, οι νέοι και οι νέες μας, να αποκτήσουν όλες εκείνες τις γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρίες που χρειάζονται για να μπορούν να χειριστούν αποτελεσματικά οικονομικά θέματα της καθημερινότητάς τους», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Eurobank A.E.: Στο 32,89% το ποσοστό της Fairfax μετά το placement
Μέχρι ποιο ποσοστό θα μπορούσε να μειωθεί το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ-«Πάτωμα» στο 1,75%
Συστήνει προσοχή για επενδύσεις σε κρυπτοστοιχεία η ΚΤΚ- Ακατάλληλα ως συναλλαγματικά διαθέσιμα
Το νέο μοντέλο λειτουργίας της Τράπεζας Κύπρου-Οι τέσσερις τύποι καταστημάτων που εκσυγχρονίζουν το δίκτυό της
Χρυσόστομος Κρητιώτης: Οι κυριότερες τάσεις και οι μεγάλες προκλήσεις για τον τραπεζικό τομέα το 2025 (video)
Χρ. Πατσαλίδης: Ισχυρές και υγιείς επιδόσεις για τον τραπεζικό τομέα-«Έχει επιδείξει απτή πρόοδο και ανθεκτικότητα»
Ξεκινά η εκταμίευση της αποζημίωσης από τους κουρεμένους καταθέτες και κατόχους αξιογράφων-«Επιτέλους...»
ΕΚΤ: Τι θα ανακοινώσει την Παρασκευή η Λαγκάρντ-Πόσο μακριά θα φτάσει με τα επιτόκια
Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (Κύπρου): Άμεση μείωση των δανειστικών επιτοκίων
Πότε θα κατατεθούν τα πρώτα στοιχεία για τα stress tests των ελληνικών τραπεζών-Τα επόμενα βήματα