Ζητούν και τα ρέστα για το τερματικό στο Βασιλικό οι Κινέζοι... Τα βάζουν με την ΕΤΥΦΑ

Επικρίσεις κατά της Εταιρείας Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ, θυγατρική της ΔΕΦΑ), διατυπώνει η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου, CMC, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι παραμένει αφοσιωμένη στο έργο του τερματικού του έργου εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Βασιλικό.

Σε ανακοίνωσή της μετά τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας για το θέμα, η κοινοπραξία διατυπώνει τις επικρίσεις κατά της ΕΤΥΦΑ, για παρεμβάσεις, καθυστέρησεις και μη τήρηση των συμβατικών της υποχρεώσεων, επικαλούμενη και σχετικές αναφορές στην ειδική έκθεση του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι έχει εργαστεί σκληρά για να ολοκληρώσει το έργο εγκαίρως και εντός του προϋπολογισμού, για να προσθέσει, ωστόσο, ότι αντιμετώπισε δυσκολίες, «περιλαμβανομένης της πανδημίας, της καθυστέρησης και διαταραχής που προκλήθηκε από την ΕΤΥΦΑ, η οποία, όπως καταγράφει η ειδική έκθεση του Γενικού Ελεγκτή, δεν εξέδωσε εντολή έναρξης εργασιών (Notice to Proceed) μέχρι τον Μάιο του 2020 και καθυστέρησε τον διορισμό επιβλέποντα μηχανικού μέχρι τον Αύγουστο του 2020».

Επιπρόσθετα, η ΕΤΥΦΑ, όπως υποστηρίζει η CMC, παρακράτησε δεκάδες εκατομμύρια πληρωμών, άλλαξε το χαρακτήρα και το εύρος του έργου και παρενέβαινε συστηματικά στον σχεδιασμό και στις διαδικασίες προσφορών».

«Παρόλα αυτά η CMC ανάλαβε το βάρος της χρηματοδότησης του έργου και διευκόλυνε τις αλλαγές της ΕΤΥΦΑ, ξεπερνώντας τις πρακτικές και τις τεχνικές δυσκολίες που εμφανίζονταν στο δρόμο της», λέει η εταιρεία.

Όπως αναφέρεται, η CMC αναγνωρίζει και λυπάται για την καθυστέρηση του έργου, μολονότι αυτή οφείλεται σε λόγους που είναι πέραν του ελέγχου της και πέραν της συμβατικής της υποχρέωσης.

«Πράγματι, για σχεδόν 4 χρόνια, η CMC και η ομάδα της παγκοσμίου κλάσης εμπειρογνωμόνων συνέχισαν να εκτελούν τις εργασίες στην Κίνα για την μετατροπή του πλοίου σε πλωτό τερματικό επαναεριοποίησης και τις χερσαίες εργασίες για την προβλήτα στην Κύπρο. Και το έχουν πράξει κατά τη διάρκεια της πανδημίας και συνέχισαν το έργο, παρά τις επανειλημμένες αποτυχίες της ΕΤΥΦΑ να τιμήσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις για κατάλληλες και έγκαιρες και πληρωμές», υποστηρίζει η εταιρεία.

Η ανάδοχος κοινοπραξία σημειώνει ότι έχουν προκύψει διαφορές τις οποίες η κοινοπραξία και η ΕΤΥΦΑ προσπαθούν να επιλύσουν σύμφωνα με τη σύμβαση, η οποία περιλαμβάνει υποχρεώσεις εμπιστευτικότητας που δεν επιτρέπουν ούτε στην CMC, ούτε στην ΕΤΥΦΑ να σχολιάσουν δημόσια.

«Η CMC θα σεβαστεί την εμπιστευτικότητα της διαδικασίας. Ωστόσο το γεγονός ότι η CMC δεν σχολιάζει δημοσίως δεν πρέπει να εκληφθεί ως αποδοχή για το τι έχει λεχθεί ή αδιαφορία», αναφέρει η κοινοπραξία.

H CMC δηλώνει ότι παραμένει αφοσιωμένη στο έργο και πιστεύει ότι είναι σημαντικό αυτό να ολοκληρωθεί με τον πιο γρήγορο και αποδοτικό δυνατό τρόπο και έχει κάνει σημαντική πρόοδο προς αυτή την κατεύθυνση. «Με τη συνεργασία της ΕΤΥΦΑ και την ανανεωμένη στήριξη από το Υπουργείο Ενέργειας θα συνεχίσει να το πράττει», καταλήγει η CMC.

Δειτε Επισης

«Εξοικονομώ-Αναβαθμίζω στις Κατοικίες (2024)»: Διαθέσιμα ακόμη €14 εκατ. για νέες αιτήσεις
Σχέδιο για αποθήκευση και επιστροφή προστίμων ρύπων στο Ταμείο ΑΠΕ ζητά η Βουλή-H απάντηση του Ρούσου
Κρίσιμο βήμα για την αναβάθμιση του «Προμηθέα» σε FSRU... Η επόμενη φάση για την πιστοποίηση του πλοίου
Αύξηση της ενεργειακής απόδοσης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις-Δωρεάν ενεργειακοί έλεγχοι μέσω του EcoSMEnergy
ΑΔΜΗΕ: Στη φάση δεσμευτικών προσφορών ο διαγωνισμός για υποβρύχια καλώδια σε Δωδεκάνησα και ΒΑ Αιγαίο
Πιλοτική εγκατάσταση και λειτουργία έξυπνων μετρητών από την ΑΗΚ-Σε ποιες περιοχές θα εγκατασταθούν
Ξεκινούν οι γεωτρήσεις στον στόχο «Ηλέκτρα», τέλος Φεβρουαρίου γνωστά τα αποτελέσματα
Φωτοβολταϊκά σε γεωργικές αποθήκες και αγροτικές υποδομές χωρίς άδεια με νόμο που ψήφισε η Βουλή
Στασιμότητα σε όλα τα επιπέδα για την ηλεκτρική διασύνδεση-Οι εκκρεμότητες και οι διαφωνίες που παραμένουν
Οι μεγάλες πετρελαϊκές μετατρέπουν τα πρατήρια καυσίμων σε πρατήρια φόρτισης για την ηλεκτροκίνηση