Ο ρόλος της ηθικής στην τεχνητή νοημοσύνη

Σύμφωνα με έρευνα της Goldman Sachs, στο άμεσο μέλλον 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας (global) πλήρους απασχόλησης ενδεχομένως να εξαλειφθούν λόγω της συνεχούς ανάπτυξης εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης (Ai). Fact… ή μάλλον Fuck!

Οι ρομαντικοί γκριζομάλληδες, που μέχρι πρόσφατα έλεγαν ότι η Ai δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον άνθρωπο λόγω συναισθήματος, δυστυχώς προσπαθούν ακόμη να μας πείσουν εν έτη 2024 ότι… καλό το Tesla αλλά η άμαξα με το άλογο έχουν άλλη χάρη. Ίσως… από την άλλη όμως business is business. Έχουμε ήδη χαλάσει αρκετό μελάνι για τη μεταβατική εποχή και το αντίκτυπο της Ai στην επαγγελματική μας ζωή… ρεαλιστικά πλέον οι επιπτώσεις θα είναι τρομακτικές, από την άλλη όμως τεράστιες είναι και οι προοπτικές που έχουν ήδη δημιουργηθεί.

Πάμε από την αρχή… η Ai είναι πρόκληση και όχι αντίπαλος! Ας το δούμε επιτέλους ως ευκαιρία για μια νέα εποχή στον κλάδο της Επικοινωνίας και του Marketing και να επικεντρωθούμε στο τι είδους ευκαιρίες δημιουργεί η Ai για εμάς και κυρίως πώς μπορούμε να παρουσιάσουμε το νέο αυτό μεταβαλλόμενο περιβάλλον ως μια νέα μορφή επικοινωνίας για τους πελάτες ή και τα brands μας. Ας παρέχουμε tailor-made consulting βάσει νέων στρατηγικών και ας εφαρμόσουμε επιτέλους κώδικα ηθικής στην διαδικασία της χρήσης της Ai. Ας γίνουμε το hub μεταξύ Ai και πελάτη…

Η Ai έχει ήδη θέση στο τραπέζι της Διευθυντικής ομάδας, έχει θέση σε κάθε λειτουργία ενός σύγχρονου οργανισμού… εάν δεν μπορούμε να το δούμε τότε δυστυχώς εθελοτυφλούμε. Πιο σκληρά, εάν δεν δεις ότι η Ai έχει θέση… τότε μάλλον τρέμει η θέση σου! Take it or leave it!

Πλέον, οι (σοβαρές) εταιρείες επιβάλλεται να έχουν κώδικες λειτουργίας και συμπεριφοράς σε ότι αφορά την χρήση Ai, επιπρόσθετα θα πρέπει να επικεντρωθούμε στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών Ai, ενώ για την αξιοποίηση Ai θα πρέπει να ενημερώνονται οι πελάτες αλλά και οι εμπλεκόμενοι στην διαδικασία για τον ρόλο και το ποσοστό χρήσης της Ai σε κάθε project αλλά και την συμβολή της Ai στο τελικό αποτέλεσμα.

Η νέα εποχή, μας φέρνει στην πρώτη γραμμή ενός από τα πιο καθοριστικά ζητήματα της επόμενης δεκαετίας: δηλαδή στο να έχουμε θέση και άποψη στον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί που εξυπηρετούμε ως επαγγελματίες να μπορούν να εφαρμόσουν αποτελεσματικά και ηθικά την Τεχνητή Νοημοσύνη στις δραστηριότητές τους και τη στρατηγική καθώς και την κατηγοριοποίηση της στα στοχευμένα κοινά. Ώρα να αρχίσουμε από την κατανόηση της Ai και την εφαρμογή της σε κάθε στρατηγική επικοινωνίας, για κάθε επιχείρηση και για κάθε Brand.

Οι εφαρμογές και η χρήση της Ai προφανώς και μπορεί να στοχεύσουν στο κοινό το οποίο αναζητούμε έτσι ώστε να έχουμε το επιθυμητό impact – αποτέλεσμα σε μια καμπάνια, την ίδια στιγμή όμως, ας παραδεχτούμε ότι παραβιάζουμε προσωπικά δεδομένα και όχι μόνο!

Ηθικά, επιβάλλεται όπως ο πελάτης – εταιρεία, να γνωρίζει το ποσοστό «συνεισφοράς» εργαλείων Ai σε μια προτεινόμενη ιδέα ή καμπάνια, Ηθικά θα πρέπει να γνωρίζει ο χρήστης εάν στον κλάδο των υπηρεσιών επικοινωνεί με άνθρωπο ή robot, Ηθικά ο κάθε χρήστης πρέπει να γνωρίζει το πως η τεχνολογία αξιοποιεί τον ίδιο για την συλλογή πληροφοριών ή δεδομένων (και όχι μόνο). Η εφαρμογή ηθικού κώδικα είναι πλέον θέμα δική μας ηθικής!

Υ.Γ. Μήπως έχει έρθει η ώρα να γίνει re-educate το κοινό σε ότι αφορά την χρήση του διαδικτύου; Μήπως είναι αργά; Μήπως δεν μας συμφέρει; Μήπως το παίζουμε όπως οι τράπεζες με τους όρους δανείου… βλ. μικρά γράμματα; Παραθέτω απλά ηθικά ερωτήματα… από εκεί και πέρα ο καθένας αποφασίζει.

* Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Ενοικιοστάσιο: Προβλήματα και στρεβλώσεις του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου
Εργασία και εμμηνόπαυση: Ώρα για πράξεις και όχι ετικέτες
Η σημασία της ασφάλειας των τροφίμων από το αγρόκτημα στο πιάτο: Κατανοώντας και αντιμετωπίζοντας τις τροφιμογενείς λοιμώξεις
Πιστεύεις ότι ξέρεις να διαχειρίζεσαι σωστά τα οικονομικά σου; Τα δεδομένα ερευνών του ΤΕΠΑΚ δείχνουν το αντίθετο
Η παγκόσμια οικονομία υπό πολιορκία-Μια κριτική ανάλυση των προβλέψεων του ΔΝΤ και της παγίδας των δασμών
Πώς το ψηφιακό ευρώ θα επηρεάσει τον παραδοσιακό ρόλο των ενδιάμεσων φορέων
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου: Προκλήσεις και αναγκαίες λύσεις για τις ΑΠΕ
Ψηφιακό χρήμα-Η στρατηγική ευκαιρία της Κύπρου να ηγηθεί
Γιατί οι επιχειρησιακές λειτουργίες είναι ζωτικής σημασίας (και πώς συνδέονται με τα οικονομικά & μάρκετινγκ)
Η Κύπρος επενδύει στην οικονομική διπλωματία για την ενίσχυση του διεθνούς της προφίλ