Νικολέττα Χαραλάμπους: Γεμάτη από αλλαγές και νέες τάσεις η πορεία του τομέα της διαφήμισης το 2024

Η πορεία του τομέα της διαφήμισης το 2024 προβλέπεται να είναι γεμάτη από αλλαγές και νέες τάσεις, αναφέρει η Managing and Creative Director της Orb Communications, Νικολέττα Χαραλάμπους, επισημαίνοντας πως η αυξημένη χρήση ψηφιακών διαφημίσεων, λόγω της συνεχούς αύξησης της διαδικτυακής παρουσίας και των κινητών συσκευών, αναμένεται να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο.

Σε συνέντευξή της στο InBusinessNews, στο πλαίσιο του «IN Business Forecasting 2024», η κ. Χαραλάμπους υποδεικνύει σε σχέση με τον τομέα της διαφήμισης, ότι η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση θα συμβάλουν στη βελτιστοποίηση των καμπανιών.

Σύμφωνα με την ίδια, σημαντικοί παράγοντες θα παραμείνουν διάφορα ηθικά ζητήματα, καθώς και η προστασία της ιδιωτικότητας, τα οποία που μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο παρουσίασης και κατανόησης των διαφημίσεων.

«Συνολικά, η δυναμική αυτών των παραγόντων θα καθορίσει την εξέλιξη του κλάδου κατά τη διάρκεια του νέου έτους», εξηγεί.

Αναφερόμενη στην Orb Communications, η Managing and Creative Director της εταιρείας τονίζει πως ως ένας οργανισμός που έχει ήδη συμπληρώσει δέκα χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στον χώρο της διαφήμισης, του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, στόχος είναι να συνεχίσει να εξελίσσεται.

«Ως εκ τούτου», υπογραμμίζει, «προσεγγίζουμε το 2024 ως την απαρχή για περαιτέρω ανάπτυξη, διατηρώντας παράλληλα τις αρχές και τις αξίες που μας καθοδηγούν από την πρώτη μέρα ίδρυσής μας».

Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το οικονομικό περιβάλλον το 2024, υπό το πρίσμα των πληθωριστικών πιέσεων, των υψηλών επιτοκίων και των απρόβλεπτα συνεχώς μεταβαλλόμενων γεωπολιτικών εξελίξεων;

Το 2024 αποτελεί μεγάλο στοίχημα για την παγκόσμια οικονομία, όχι μόνο για την κυπριακή, καθώς η αβεβαιότητα και τα συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα, δεν επιτρέπουν σταθερότητα και ασφαλείς προβλέψεις.

Όπως αναφέρεται και σε πρόσφατη έκθεση του ΟΗΕ, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη αναμένεται να επιβραδυνθεί το 2024, ένεκα των γεωπολιτικών αναταραχών, των προβλημάτων που καταγράφονται στο εμπόριο, των φυσικών καταστροφών κ.ά.

Την ίδια στιγμή, ο πληθωρισμός με τη γενικευμένη αύξηση στις τιμές αγαθών και υπηρεσιών, καθώς και των τραπεζικών επιτοκίων, αναμφίβολα θα συνεχίσει να επηρεάζει την αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο κόσμος θέτει ως προτεραιότητά του την αποπληρωμή τυχόν δανείων, παραμερίζοντας άλλα έξοδα όπως αγορές ρούχων, συσκευών για το σπίτι, ταξίδια κ.ο.κ.

Ποιες εκτιμάτε πως είναι οι μεγαλύτερες και πιο δύσκολες προκλήσεις τις οποίες θα κληθεί να αντιμετωπίσει η κυπριακή οικονομία;

Η κυπριακή οικονομία είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα όσα διαδραματίζονται στον υπόλοιπο κόσμο.

Ομολογουμένως είναι στα υπέρ μας ότι μπήκαμε στο 2024 με θετικό ρυθμό ανάπτυξης, ωστόσο έχουμε ενώπιον μας προκλήσεις, τις οποίες θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε.

Για παράδειγμα, το Ισραήλ αποτελούσε διαχρονικά σημαντικό αιμοδότη της κυπριακής οικονομίας, όσον αφορά τον τουρισμό και τα ακίνητα. Ωστόσο, η συνέχιση του πολέμου αναμένεται ότι θα επηρεάσει αρνητικά τον τομέα αυτό, γεγονός που καθιστά αναγκαία τη στροφή και σε άλλες αγορές.

Θα λέγατε πως λαμβανομένων υπόψη και των τελευταίων αναβαθμίσεων, βρίσκεται πλέον για τα καλά σε αναπτυξιακή πορεία;

Σαφώς και οι αναβαθμίσεις της κυπριακής οικονομίας από διεθνείς οίκους αξιολόγησης αποτελούν θετική ένδειξη για το μέλλον, ωστόσο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη διαχείριση των οικονομικών του κράτους, προκειμένου να παραμείνουμε σε θετική πορεία.

Στα υπέρ μας είναι και το γεγονός ότι η Κύπρος διαθέτει μία μικρή και ευέλικτη οικονομία, η οποία έχει τη δυνατότητα να ανακάμπτει ευκολότερα σε περιόδους κρίσης.

Παράλληλα όμως, το να επαναπαυθούμε σε αυτά τα στοιχεία θα ήταν μεγάλο λάθος, καθώς χρειάζονται άμεσα μέτρα που θα τονώσουν την ανθεκτικότητα της οικονομίας μας και παράλληλα θα αυξήσουν την παραγωγικότητα.

Για παράδειγμα, η επίλυση του χρόνιου προβλήματος της γραφειοκρατίας, θα επισπεύσει επενδύσεις και θα διευκολύνει επιχειρηματικές δραστηριότητες, οι οποίες θα δώσουν ώθηση στην οικονομία. Παράλληλα, πρέπει να εκπαιδεύσουμε μαθητές, φοιτητές και υφιστάμενους εργαζόμενους, έτσι ώστε να αναπτύξουν σύγχρονες δεξιότητες, οι οποίες θα αυξήσουν την παραγωγικότητα με θετικό, βέβαια, αντίκτυπο στην οικονομία και την κοινωνία.

Επιπρόσθετα, θα πρέπει να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο ευρωπαϊκά κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία αφορούν, μεταξύ άλλων, μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις.

Μεγάλες αλλαγές στη διαφήμιση

Ποια εκτιμάτε θα είναι η πορεία του τομέα που δραστηριοποιήστε το 2024;

Η πορεία του τομέα της διαφήμισης το 2024 προβλέπεται να είναι γεμάτη από αλλαγές και νέες τάσεις. Η αυξημένη χρήση ψηφιακών διαφημίσεων, λόγω της συνεχούς αύξησης της διαδικτυακής παρουσίας και των κινητών συσκευών, αναμένεται να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση θα συμβάλουν στη βελτιστοποίηση των καμπανιών.

Σημαντικοί παράγοντες θα παραμείνουν διάφορα ηθικά ζητήματα, καθώς και η προστασία της ιδιωτικότητας, τα οποία που μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο παρουσίασης και κατανόησης των διαφημίσεων.

Συνολικά, η δυναμική αυτών των παραγόντων θα καθορίσει την εξέλιξη του κλάδου κατά τη διάρκεια του νέου έτους.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις/αλλαγές του τομέα που αναμένετε το 2024;

Οι προκλήσεις στον τομέα της διαφήμισης αναδιαμορφώνονται συνεχώς και είναι ανάλογες των αλλαγών στην κοινωνία, στην τεχνολογία και στις προτιμήσεις του κοινού. Το 2024, αναμένεται ότι θα προκύψουν διάφορες προκλήσεις για τη διαφημιστική βιομηχανία όπως:

  • Αλλαγές στη Συμπεριφορά του Καταναλωτή: Οι διαφημιστές θα πρέπει να προσαρμοστούν στις συνεχείς αλλαγές της συμπεριφοράς του καταναλωτή, όπως η προτίμηση για διαφημίσεις με κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
  • Τεχνολογικές Προκλήσεις: Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, όπως η επέκταση της τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί να απαιτεί νέες δεξιότητες για τους επαγγελματίες της διαφήμισης και να προκαλέσει αναθεωρήσεις στις στρατηγικές διαφημιστικού περιεχομένου.
  • Προστασία της Ιδιωτικότητας: Οι αυξημένες ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικότητας μπορεί να οδηγήσουν σε περιορισμούς στην πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα, επηρεάζοντας την εξατομίκευση των διαφημίσεων.
  • Ανταγωνισμός στις Πλατφόρμες Κοινωνικών Δικτύων: Η ανταγωνιστική φύση των κοινωνικών δικτύων μπορεί να δημιουργήσει προκλήσεις για το ποιος μπορεί να καταφέρει να ξεχωρίσει με τις διαφημίσεις του.
  • Αλλαγές στις Προτιμήσεις του Κοινού: Οι πολιτιστικές, κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές, μπορεί να επηρεάσουν τις προτιμήσεις του κοινού, απαιτώντας αναπροσαρμογές στις διαφημιστικές στρατηγικές.

Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι διαφημιστικές εταιρείες θα πρέπει να είναι ευέλικτες, δημιουργικές και έτοιμες να υιοθετήσουν καινοτόμες προσεγγίσεις, με στόχο να εναρμονιστούν στο μέγιστο με τις αλλαγές στο περιβάλλον της διαφήμισης.

Περαιτέρω ανάπτυξη

Ποια είναι τα πλάνα/στρατηγική του οργανισμού σας για το 2024; Να αναμένουμε νέα προϊόντα/υπηρεσίες/αναπτύξεις και περαιτέρω εδραίωσή σας στην αγορά; Θα είναι χρονιά ανάπτυξης/επέκτασης ή διατήρησης της υφιστάμενης θέσης σας στην αγορά; Μπορείτε να μας αποκαλύψετε συγκεκριμένα κάποια από τα σχέδια σας;

Αναντίλεκτα, ως ένας οργανισμός που έχουμε ήδη συμπληρώσει 10 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στον χώρο της διαφήμισης, του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε. Ως εκ τούτου, προσεγγίζουμε το 2024 ως την απαρχή για περαιτέρω ανάπτυξη, διατηρώντας παράλληλα τις αρχές και τις αξίες που μας καθοδηγούν από την πρώτη μέρα ίδρυσής μας.

Δηλαδή, να λειτουργούμε ως ομάδα, να παραμένουμε σε εγρήγορση, να προσφέρουμε εξαιρετική εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και να δημιουργούμε δράσεις και καμπάνιες που προκαλούν συναισθήματα στους καταναλωτές.

Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να ενδυναμώνουμε το προσωπικό μας και να επενδύουμε στην προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη. Απώτερος στόχος μας, είναι να ενδυναμώσουμε την παρουσία μας ως μια σύγχρονη και δυναμική εταιρεία. Με πάθος, αφοσίωση και δημιουργικότητα, συνεχίζουμε να γράφουμε το επόμενο κεφάλαιο μιας επιτυχημένης ιστορίας.

Ο παράγοντας τεχνολογία

Ο παράγοντας τεχνολογία, όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη, ποιο ρόλο διαδραματίζεται και ποιες αλλαγές αναμένεται να επιφέρει στον τομέα σας;

Σαφέστατα, η τεχνολογία είναι παράγοντας που επηρεάζει άμεσα τον κλάδο μας, καθώς προσδίδει συνεχώς νέες δυνατότητες. Μία εξ αυτών είναι και η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία τον τελευταίο χρόνο μπήκε για τα καλά στην καθημερινότητά μας.

Στην ORB θεωρούμε ότι κάθε τεχνολογική εξέλιξη δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη αξία. Τουναντίον, προσφέρει στον άνθρωπο όλα τα εφόδια για να εξελίξει περαιτέρω τις ικανότητες και τις δεξιότητές του. Και έτσι το προσεγγίζουμε.

Χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη, ως μέρος της δημιουργικής διαδικασίας, προσδίδοντας σε αυτή την αντίληψη, το σκεπτικό, τη δημιουργικότητα, την έμπνευση και τη φαντασία του εκάστοτε εργαζόμενού μας.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και θα συνεχίσει να ισχύει και με οποιαδήποτε άλλη τεχνολογική καινοτομία η οποία θα παρουσιαστεί στο μέλλον και θα έχει άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο που δουλεύουμε.

Δειτε Επισης

Ρένος Φωκάς: Τα καινοτόμα έργα είναι αυτά που έχουμε στόχο να διεκπεραιώσουμε (vid)
Ειρήνη Χριστοδούλου: Με τιμά ιδιαίτερα αυτό το βραβείο, θα συνεχίσουμε την σκληρή δουλειά (vid)
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνώριση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. η απασχόληση στην Κύπρο-Τρίτη σε υπερειδίκευση εργαζομένων
Σε αυξητική τάση η αδήλωτη και παράνομη εργασία-Η έκκληση Παναγιώτου στους εργοδότες και τα νέα μέτρα
Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών