Billys: Η ελληνική πλατφόρμα διαχείρισης κοινόκτητων κτιρίων που επεκτάθηκε στην Κύπρο

Με έτος ίδρυσης το 2021 και μετρώντας ήδη περισσότερους από 2.500 χρήστες, η ελληνική πλατφόρμα διαχείρισης κτιρίων Billys επεκτάθηκε και στην Κύπρο, στήνοντας το κατάλληλο δίκτυο πωλήσεων και υποστήριξης πελατών για να ανταποκριθούν στις ανάγκες και της κυπριακής αγοράς.

Η Billys δημιουργήθηκε για να αποτελέσει ένα πολύτιμο τεχνολογικό εργαλείο στα χέρια των διαχειριστικών επιτροπών και των ενοίκων πολυκατοικιών, φιλοδοξώντας να επιλύσει διαχρονικά προβλήματα που όλοι όσοι τυγχάνει να ζουν ή να έζησαν σε πολυκατοικίες, έχουν βιώσει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ως νεοφυής επιχείρηση, κατά τον προηγούμενο γύρο χρηματοδότησης κατάφερε να αντλήσει 805.000 ευρώ από Lamda Development, Genesis Ventures και εννέα άλλους business angels, ενώ στόχος είναι όπως το επόμενο διάστημα αντληθούν ακόμη περισσότερα κεφάλαια, τα οποία θα συνεισφέρουν στα σχέδια επέκτασης της πλατφόρμας.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, ο CEO και founder της πλατφόρμας Πάνος Ρηνιώτης, μιλά για την ίδεα πίσω από τη δημιουργία της και την απόφαση για επέκταση των υπηρεσιών της στην Κύπρο

Ο κ. Ρηνιώτης αναφέρει τις κύριες προκλήσεις της διαχείρισης κτιρίων, υποδεικνύοντας ότι η ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών όπως το Billys, αλλάζουν τα δεδομένα στην διαχείριση και γενικά στην καθημερινότητα των ανθρώπων, που μετά τον Covid-όπως σημειώνει- έχουν αναπτύξει μία πολύ καλύτερη σχέση με την τεχνολογία.

Πείτε μας λίγα λόγια για την ιδέα πίσω από το Billys.gr για το πώς ξεκίνησε και τη λύση που προτείνει στη διαχείριση κτιρίων;

Ήταν κάτι που το αντιμετώπιζα και ο ίδιος, όταν ως ένοικος μιας πολυκατοικίας, έπρεπε να πληρώνω τα κοινόχρηστα στον διαχειριστή με μετρητά την Κυριακή στις 8 το απόγευμα, μέσα στην πανδημία.

Αυτό ήταν η αφορμή για να ξεκινήσω να ψάχνω λύση στο δικό μου πρόβλημα, όμως στην πορεία, διαπίστωσα ότι δεν ήμουν ο μόνος και ότι διαχειριστές και ένοικοι αντιμετώπιζαν πολλά άλλα θέματα.

Οι διαδικασίες απαιτούν χρόνο και φυσική παρουσία, δεν υπάρχει διαφάνεια, δεν υπάρχει έλεγχος και οι υπηρεσίες που παρέχονται στα κτίρια είναι αμφιβόλου ποιότητας.

Έτσι γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία ενός τεχνολογικού εργαλείου που θα τα συνδυάζει όλα και θα λύσει αυτά τα προβλήματα, το Billys.

Πώς προέκυψε η επέκταση σας και στην Κύπρο και πώς αυτή θα υλοποιηθεί;

Η αγορά της Κύπρου, ενώ σε απόλυτα νούμερα έχει πολύ λιγότερο αριθμό κτιρίων από άλλες χώρες, έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που μας τράβηξαν να την εξετάσουμε και να αποφασίσουμε να επεκταθούμε σε αυτήν.

Αρχικά, η Κύπρος τα τελευταία χρόνια έχει μία πολύ δυναμική αγορά real estate με αρκετές νέες ανοικοδομήσεις και μεγάλη εισροή ξένων επενδυτών.

Ο πληθυσμός φάνηκε να έχει αρκετά μεγάλη εξοικείωση με την τεχνολογία και την ηλεκτρονικές πληρωμές και τέλος η διαχείριση των κτιρίων λειτουργεί με σχεδόν ίδιο τρόπο με την Ελλάδα και τα κτίρια έχουν πολύ παρόμοια προβλήματα.

Η πλατφόρμα μας έχει προσαρμοστεί στις τοπικές ανάγκες και έχουμε στήσει το κατάλληλο δίκτυο πωλήσεων και υποστήριξης πελατών για να ανταποκριθούν στις ανάγκες.

Πλεονεκτήματα και δυνατότητες

Πώς μπορούν να επωφεληθούν οι διαχειριστές, οι ενοικιαστές και οι ιδιοκτήτες από το Billys.gr;

Όλοι όσοι χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Billys κερδίζουν πολλά πλεονεκτήματα και δυνατότητες:

Κοινόχρηστα: Η πλατφόρμα δίνει την δυνατότητα υπολογισμού των κοινοχρήστων με ένα κλικ, στέλνει ειδοποιητήρια άμεσα μέσω email/sms σε όλους τους ιδιοκτήτες/ενοίκους και υπενθυμίζει αυτόματα τους ενοίκους για τις πληρωμές που έχουν να κάνουν.

Online πληρωμές: Οι ένοικοι μπορούν πολύ εύκολα με την χρεωστική/πιστωτική τους κάρτα ή με apple/google pay να πληρώσουν τα κοινόχρηστα τους μέσα σε δευτερόλεπτα.

Τραπεζικός λογαριασμός: Η πλατφόρμα μας συνοδεύεται από το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού για το κάθε κτίριο, ο οποίος κρατάει ασφαλή τα αποθεματικά και από τον οποίο πληρώνονται τα έξοδα της πολυκατοικίας και εισπράττονται τα κοινόχρηστα. Ο λογαριασμός είναι συνδεδεμένος με την πλατφόρμα και όλες οι ενέργειες μπορούν να γίνουν μέσα από το Billys και φαίνονται σε όλους τους ενοίκους.

Online ψηφοφορίες: Οι ψηφοφορίες γίνονται online μέσα από την πλατφόρμα μας βάσει των ποσοστών του κάθε διαμερίσματος. Έτσι οι ιδιοκτήτες και οι ένοικοι μπορούν να παίρνουν γρήγορα και απομακρυσμένα αποφάσεις για το κτίριο τους.

Πρόσβαση σε αρχεία: Ο ενοικιαστής όπως και ο ιδιοκτήτης, μπορεί να έχει πρόσβαση σε αρχεία και τεκμήρια σχετικά με την πολυκατοικία, όπως συμφωνητικά, κανονισμούς, και άλλα σημαντικά έγγραφα.

Μαθήματα και προκλήσεις

Από τη δική σας εμπειρία στην Ελλάδα, τι μπορεί να μάθει η Κύπρος στη διαχείριση κτιρίων;

Πιστεύω πως, ίσως, η Ελλάδα, έχει πιο πολλά να μάθει από την Κύπρο σε αυτό τον τομέα. Η Κύπρος φαίνεται να προχωράει ήδη σε νομοθέτηση κάποιων θεμάτων για τις πολυκατοικίες που είναι πολύ σημαντική πρόοδος.

Ένα νομικό πλαίσιο θα έλυνε πολλά προβλήματα ασυνεννοησίας στα κτίρια, τα οποία λειτουργούν το καθένα με το δικούς του κανόνες. Αυτό που η Ελλάδα έχει πιο εξελιγμένο λόγω μεγαλύτερου όγκου και ανταγωνισμού, είναι το εύρος των υπηρεσιών που παρέχονται στα κτίρια.

Ποιες οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στον τομέα σας και πώς αυτές επιλύονται μέσω της πλατφόρμας Billys.gr;

Οι κύριες προκλήσεις της διαχείρισης κτιρίων είναι ο υπολογισμός και έκδοση των κοινοχρήστων, η συλλογή των χρημάτων, η συντήρηση και οι επισκευές του κτιρίου και η γρήγορη λήψη αποφάσεων.

Ο υπολογισμός και η έκδοση κοινοχρήστων γίνεται μέσω της πλατφόρμας μας μέσω ενός κλικ. Στην συνέχεια όλοι οι ένοικοι ενημερώνονται αυτοματοποιημένα με email και sms για τις οφειλές τους.

Η πληρωμές των οφειλών γίνονται online, γρήγορα και με ασφάλεια. Η λήψη αποφάσεων γίνεται διαδικτυακά μέσω online ψηφοφοριών στην πλατφόρμας μας.

Τέλος, σε λίγο καιρό θα μπορεί και στην Κύπρο μια διαχειριστική επιτροπή και κάθε ιδιοκτήτης διαμερίσματος να βρίσκει όλες τις υπηρεσίες για το κτίριο ή το διαμέρισμα του, από καθαρισμούς και συντηρήσεις μέχρι δικηγόρους και ασφαλιστικά προϊόντα.

Από την πανδημία και ύστερα, με τις αλλεπάλληλες οικονομικές κρίσεις, πόσο έχει αλλάξει η διαχείριση κτιρίων;

Η πανδημία COVID-19 και οι συνεπακόλουθες οικονομικές κρίσεις έχουν επηρεάσει σημαντικά τη διαχείριση κτιρίων, εισάγοντας νέες προκλήσεις και αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας.

Υγειονομικά μέτρα και ασφάλεια: Η ανάγκη για αυξημένη καθαριότητα και υγειονομικά μέτρα στα κοινόχρηστα κτίρια έχει αυξηθεί. Οι διαχειριστές των κτιρίων πρέπει να αναπροσαρμόζουν τις πρακτικές τους για να διασφαλίσουν την ασφαλή λειτουργία των κοινόχρηστων χώρων.

Απομακρυσμένη επικοινωνία: Οι διαχειριστές κτιρίων έχουν αναγκαστεί να προσαρμόσουν τις διαδικασίες τους για να υποστηρίξουν την απομακρυσμένη επικοινωνία με τους κατοίκους είτε τις διαχειριστικές διαδικασίες. Επικοινωνία, πληρωμές και ψηφοφορίες γίνονται όλο και περισσότερο ηλεκτρονικά.

Οικονομική πίεση: Οι οικονομικές δυσκολίες πολλών κατοίκων μπορεί να οδηγήσουν σε πιέσεις στην καταβολή των κοινόχρηστων εξόδων. Οι διαχειριστές κτιρίων πρέπει να είναι ευέλικτοι και να εξετάζουν εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης. Το Billys πολύ σύντομα θα παρέχει λύσεις διευκόλυνσης αποπληρωμής για ενοίκους.

Τεχνολογία και Ψηφιακή Καινοτομία: Ένα καλό που έφερε η πανδημία είναι η εξοικείωση των ανθρώπων με την τεχνολογία. Η χρήση τεχνολογικών λύσεων, όπως το Billys είναι πλέον πολύ πιο γνώριμη και αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα στο timing που επιλέξαμε για να το λανσάρουμε.

Πώς η τεχνολογία έχει αλλάξει τον τομέα διαχείρισης κτιρίων;

Online πληρωμές και τραπεζική, cloud υπηρεσίες και η ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών όπως το Billys, αλλάζουν τα δεδομένα στην διαχείριση και γενικά στην καθημερινότητα των ανθρώπων που μετά τον Covid, έχουν αναπτύξει μία πολύ καλύτερη σχέση με την τεχνολογία.

Η τεχνολογία στον τομέα μας, έχει δημιουργήσει την υποδομή για αυτοματοποίηση πολλών διαδικασιών, έχει μηδενίσει την ανάγκη για φυσική παρουσία και παρέχει καλύτερη οργάνωση και ασφάλεια σε αρχεία και συναλλαγές.

Ποια τα μελλοντικά σχέδια της Billys.gr και τι νέες υπηρεσίες να αναμένει το κοινό το επόμενο διάστημα; Ποιο το μήνυμα σας για την κυπριακή αγορά;

Στο Billys, συνεχώς αποσκοπούμε στο να προσθέτουμε, σημαντικές για τον χρήστη, λειτουργίες και να διευκολύνουμε τη ζωή του ακόμα περισσότερο.

Μέσα στα πλάνα μας είναι να παρέχουμε και στην Κύπρο τις υπηρεσίες εύρεσης υπηρεσιών για τα κτίρια και τα διαμερίσματα που χρησιμοποιούν την εφαρμογή μας, η ενσωμάτωση έξυπνων μετρητών και IoT συσκευών, καθώς και να παρέχουμε προτάσεις για καλύτερη και πιο οικονομική διαχείριση σε θέματα ενέργειας και συντήρησης ενός κτιρίου.

Το μήνυμα μας για την κυπριακή αγορά είναι ότι πλέον διαθέτει μία καινοτόμα λύση για την διαχείριση των κτιρίων, προσαρμοσμένη στις τοπικές ανάγκες και από μία εταιρία που έχει σκοπό να επενδύσει και να φέρει ακόμα περισσότερες υπηρεσίες, με σκοπό να βοηθήσει διαχειριστές, ιδιοκτήτες και ενοίκους να έχουν τον απόλυτο έλεγχο στα ακίνητα τους και να διευκολύνουν την καθημερινότητα τους. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στο website μας: http://www.billys.com.cy

Δειτε Επισης

Ρένος Φωκάς: Τα καινοτόμα έργα είναι αυτά που έχουμε στόχο να διεκπεραιώσουμε (vid)
Ειρήνη Χριστοδούλου: Με τιμά ιδιαίτερα αυτό το βραβείο, θα συνεχίσουμε την σκληρή δουλειά (vid)
ΚΝΕ: Χαιρετίζει την έγκριση του νόμου Net-Zero Industry από την Ευρωβουλή
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνώριση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών