Αντρέας Αγαθοκλέους: Το πρόβλημα με τους Takata, οι ανακλήσεις και η Νέα Ζηλανδία που δείχνει τον...δρόμο
Χαράλαμπος Χαραλάμπους 06:35 - 02 Δεκεμβρίου 2024
Σε συνεργασία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων & Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ) και του Παγκύπριου Συνδέσμου Εμπορίας Αυτοκινήτων (ΠΑ.Σ.Ε.Α.), για να επιλυθεί το ζήτημα με τους ελαττωματικούς αερόσακους Takata στην Κύπρο, το οποίο, όπως λέει, είναι το ζήτημα με την μεγαλύτερη κρισιμότητα αυτή την στιγμή καλεί, μέσω του InBusinessNews, ο γενικός διευθυντής της Andys Agathocleous Motors και πρώην αντιπρόεδρος του ΠΑ.Σ.Ε.Α., Αντρέας Αγαθοκλέους.
Σύμφωνα με τη θέση που εξέφρασε στο InBusinessNews ο κ. Αγαθοκλέους, η διευθέτηση των εκκρεμουσών ανακλήσεων αυτοκινήτων θα πρέπει να σπάσει σε μικρά κομμάτια-ώστε να είναι διαχειρίσιμος και ο όγκος εργασίας-και μετά την επίλυση του ζητήματος με τους αερόσακους-που πρέπει να αποτελεί την προτεραιότητα όλων, όπως σημειώνει-ακολούθως τα τρία μέρη θα πρέπει συνεχίσουν τον διάλογο, για να βρουν τις λύσεις και για τα υπόλοιπα ανοικτά ζητήματα που τους απασχολούν.
Το παράδειγμα της Νέας Ζηλανδίας
Ο ίδιος έφερε ως παράδειγμα τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στη Νέα Ζηλανδία, η οποία, όπως είπε, είναι η μεγαλύτερη εισαγωγέας μεταχειρισμένων ιαπωνικών αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα, αναφέροντας ότι η χώρα κινητοποιήθηκε άμεσα μετά το κλείσιμο της εταιρείας Takata το 2018, εξήγησε ότι η κυβέρνηση και συγκεκριμένα το ΤΟΜ της, έστειλε στο αντίστοιχο τμήμα της Ιαπωνίας επιστολή, ζητώντας όλα τα VIN (αριθμός πλαισίου αυτοκινήτου) των αυτοκινήτων με ανάκληση, λόγω των εν λόγω αερόσακων.
Όπως και έγινε, «με την κυβέρνηση να παίρνει τα VIN και να τα προωθεί στους αντιπροσώπους / διανομείς, για να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογούσε», υπέδειξε.
Τα επόμενα βήματα
Ο κ. Αγαθοκλέους-η εταιρεία του οποίου προσφέρει στην αγορά καινούργια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα- εξέφρασε τη θέση ότι μέσα από την συνεργασία των τριών μερών θα βρεθούν οι απαιτούμενες λύσεις, οι οποίες θα ανοίξουν τον δρόμο και για τα επόμενα βήματα. Δηλαδή, την επίλυση ζητημάτων, όπως των εγγραφών αυτοκινήτων και των νεοεισερχόμενων οχημάτων στην Κύπρο που μπορεί να έχουν ανακληθεί.
Υποχρέωση κατασκευαστών για ανακλήσεις
Ερωτηθείς για το θέμα των ανακλήσεων και τις υποχρεώσεις που έχει το κάθε μέρος της εξίσωσης, ο κ. Αγαθοκλέους υποστήριξε ότι, «όταν ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων διαπιστώνει ότι μια συγκεκριμένη μάρκα και μοντέλο αυτοκινήτου έχει ελάττωμα που σχετίζεται με την ασφάλεια, εκδίδει ανάκληση ειδοποιώντας τους ιδιοκτήτες για το ακριβές ζήτημα ασφάλειας.
Σε ό,τι αφορά στην περίπτωση της Κύπρου και όταν τα αυτοκίνητα εγγραφούν στη Δημοκρατία και προκύψει ανάκληση, ο κατασκευαστής ενημερώνει τον διανομέα/αντιπρόσωπό του, ο οποίος με τη σειρά του ενημερώνει όλους τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων/πελάτες του και ταυτόχρονα θα πρέπει να απευθύνεται στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών προκειμένου να πάρει τα στοιχεία ιδιοκτητών αυτοκινήτων της ίδιας μάρκας/μοντέλου που είναι παράλληλης εισαγωγής».
- Διαβάστε επίσης: Α. Άννινος: Τα «γκρίζα αυτοκίνητα» και οι ανακλήσεις-Μας φορτώνουν εκκρεμότητα και ευθύνη που δεν μας αναλογεί
Ακολούθως, πρόσθεσε, «ο διανομέας/αντιπρόσωπος της συγκεκριμένης μάρκας/μοντέλου θα πρέπει και είναι υποχρεωμένος να προβεί στις ανάλογες ενέργειες για αποκατάσταση της βλάβης, ενημερώνοντας παράλληλα και τον κατασκευαστή».
Τέλος, ισχυρίστηκε ότι «ο κατασκευαστής προσφέρει δωρεάν επισκευές για να διατηρήσει θετικές κριτικές ικανοποίησης πελατών και ως εκ τούτου ο διανομέας/αντιπρόσωπος δεν επιβαρύνεται με οποιοδήποτε κόστος όπως και ο αγοραστής».
Έλεγχοι ασφάλειας
Όπως σημείωσε ο κ. Αγαθοκλέους, όλα τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα Ιαπωνίας, πρώτα εγγράφονται στην Ιαπωνία ως καινούργια, πράγμα που σημαίνει ότι, «εκ προοιμίου πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές ρίπων και ασφάλειας της χώρας οι οποίες είναι ανώτερες από αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Όταν τα εν λόγω αυτοκίνητα εισαχθούν στην Κύπρο, με ευρωπαϊκή οδηγία, περνούν υποχρεωτικά από SVA test δηλαδή, «Έλεγχο Μεμονωμένου Οχήματος» που περιλαμβάνει αυστηρούς ελέγχους, ασφάλειας, ρίπων και αν αυτά, έχουν εμπλακεί σε ατύχημα.
Επιπρόσθετα, τα αυτοκίνητα περνούν από έλεγχο Μ.Ο.Τ. και ελέγχονται όλα τα μηχανικά μέρη τους. Μετά τους εν λόγω ελέγχους το όχημα αποκτά το «διαβατήριο» εισόδου στην ΕΕ.
Πιστοποιητικό Καταλληλόλητας
Παράλληλα, ο γενικός διευθυντής της Andys Agathocleous Motors αναφερόμενος στο θέμα του CoC (Certificate of Conformity), είπε ότι το εν λόγω πιστοποιητικό εκδίδεται από τον κατασκευαστή και δίδεται αποκλειστικά και μόνο στον αντιπρόσωπό του στην Κύπρο.
«Ο δε κατασκευαστής αρνείται να εκδώσει το ανάλογο πιστοποιητικό για παράλληλη εισαγωγή εκτός του αντιπροσώπου του, έστω και εάν το εισαγόμενο αυτοκίνητο είναι ανώτερων προδιαγραφών, με απώτερο σκοπό να προστατεύει τα συμφέροντα του εισαγωγέα/αντιπροσώπου του κάτι που αυτό αποβαίνει ενάντια στα συμφέροντα του καταναλωτή και στις αρχές της ελεύθερης αγοράς», πρόσθεσε ο ίδιος.