Πυρετώδεις εργασίες στις ταχυμεταφορές λόγω online αγορών-Ομαλή η κατάσταση με τις παραδόσεις
Μάριος Ιωάννου 06:30 - 17 Δεκεμβρίου 2024
Σε διαρκή ανοδική τροχιά βρίσκονται οι ηλεκτρονικές αγορές, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και εκτοξεύοντας τον όγκο εργασιών για τον τομέα των ταχυμεταφορών.
Η περίοδος της Black Friday αλλά και οι μέρες που ακολουθούν μέχρι τις γιορτές είναι παραδοσιακά περίοδος αιχμής, καθώς ο όγκος των παραγγελιών και οι ανάγκες για παραδόσεις δεμάτων βρίσκονται στο ζενίθ.
Ωστόσο, οι ταχυμεταφορές δείχνουν να προσαρμόστηκαν στις νέες συνθήκες που επικράτησαν στην αγορά τα τελευταία 4-5 χρόνια, μετά την πανδημία.
Ουσιαστικά, παρόλο που οι online αγορές κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος και ο όγκος εργασιών είναι ιδιαίτερα αυξημένος, εντούτοις η κατάσταση όσον αφορά τις παραδόσεις βρίσκεται υπό έλεγχο.
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο διευθύνων σύμβουλος της ACS, Χριστόφορος Ποταμίτης ανέφερε ότι, όπως κάθε χρόνο, ο όγκος των παραγγελιών αυτή την περίοδο βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, με τον αριθμό των παραδόσεων πακέτων/δεμάτων να καταγράφει αύξηση 26% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Οι αυξημένες εργασίες για τις εταιρείες ταχυμεταφορών αποδίδονται κυρίως στην στροφή των Κυπρίων στις διαδικτυακές αγορές, είτε από εξωτερικό είτε από την τοπική αγορά, καθώς αρκετοί καταναλωτές έχουν αλλάξει την τελευταία τετραετία τον τρόπο που ψωνίζουν, ξεφεύγοντας σε κάποιο βαθμό από την παραδοσιακή επίσκεψη στο φυσικό κατάστημα και δείχνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
«Για λόγους ευκολίας, αλλά και ποικιλίας προϊόντων, οι καταναλωτές επιλέγουν τις online αγορές, με την πίτα να μοιράζεται εξίσου σε ηλεκτρονικές παραγγελίες από Κύπρο και εξωτερικό», τόνισε ο κ. Ποταμίτης, σημειώνοντας ότι τα δεδομένα όσον αφορά τις παραδόσεις έχουν εξομαλυνθεί, παρά τις αυξημένες παραγγελίες.
Πίεση στις παραδόσεις μετά την Black Friday, ολιγοήμερες οι καθυστερήσεις
Αν και η πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, δηλαδή η εβδομάδα που ακολούθησε μετά την Black Friday δοκίμασε τις αντοχές των ταχυμεταφορών, εντούτοις η προηγούμενη εβδομάδα κύλησε πιο ομαλά, με τις παραδόσεις να προχωρούν κανονικά, παρά τις μικροκαθυστερήσεις 2-3 ημερών.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στον αυξημένο όγκο παραγγελιών και με στόχο την εξυπηρέτηση του κοινού, η ACS έχει προχωρήσει σε διαφοροποίηση του ωραρίου λειτουργίας της για τον Δεκέμβριο, καθώς ορισμένα σημεία, σε Λευκωσία, Λεμεσό και Πάφο θα λειτουργήσουν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Πρόκειται για το κατάστημα στη λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στη λεωφόρο Μεσόγης στην Πάφο, ενώ ταυτόχρονα ένα προσωρινό κατάστημα (Christmas delivery point) θα λειτουργήσει, τουλάχιστον μέχρι τα Θεοφάνεια, στον Άγιο Αθανάσιο, στη Λεμεσό.
Ενδιαφέρον από online shops του εξωτερικού
Ερωτηθείς κατά πόσο οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν φτάσει στο αποκορύφωμά τους στην κυπριακή αγορά, ο Χριστόφορος Ποταμίτης τόνισε ότι υπάρχει ακόμα έδαφος και αυξημένο ενδιαφέρον από online shops, τα οποία επιθυμούν να διαθέσουν στους καταναλωτές της Κύπρου τα προϊόντα τους.
«Από τη νέα χρονιά θα εξετάσουμε τα αιτήματα από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού, τα οποία πάγωσαν εντός Νοεμβρίου και μέχρι το τέλος του 2024, καθώς δεν θέλαμε σε καμία περίπτωση να επιφορτίσουμε με μεγαλύτερο όγκο τις ταχυμεταφορές, να προκληθούν καθυστερήσεις στις παραδόσεις και να μην είμαστε σε θέση να εξυπηρετήσουμε αποτελεσματικά τους πελάτες μας», σημείωσε σχετικά.
Συνυπάρχουν φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα
Πέραν της σταθερής δυναμικής της Κίνας λόγω των ιδιαίτερα δημοφιλών ιστοσελίδων Temu, Shein και Ali Express) από τις οποίες ψωνίζουν μαζικά οι Κύπριοι, ένας μεγάλος όγκος παραγγελιών προέρχεται επίσης από ευρωπαϊκά e-shops (Asos, Best Secret), καθώς και από την Amazon.
Όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ACS, πλέον η πίτα των αποστολών μοιράζεται ανάμεσα σε παραγγελίες από την Κύπρο και το εξωτερικό, διευκρινίζοντας, ωστόσο ότι εταιρείες με φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα στην κυπριακή αγορά προτιμώνται από τους αγοραστές.
«Είναι αμφίδρομη η συμβολή ενός φυσικού καταστήματος σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, καθώς τα φυσικά καταστήματα των εταιρειών κερδίζουν προβολή και επισκεψιμότητα μέσω του online shop και αντίστροφα», σημείωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι οι καταναλωτές που εμπιστεύονται τα παραδοσιακά καταστήματα μιας επιχείρησης θα εμπιστευθούν και τα ηλεκτρονικά.