'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν
InBusinessNews 06:35 - 18 Νοεμβρίου 2024
Μέχρι €154 μηνιαίως ξοδεύουν οι καταναλωτές για διαδικτυακές αγορές σε τρόφιμα και ποτά, ενώ έως €1.334 δαπανούν ετησίως για online αγορές σε μόδα και ένδυση.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο μηνιαίος ή ο ετήσιος προϋπολογισμός διαφέρει αναλόγως της ηλικίας, καθώς οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές συνηθίζουν να ξοδεύουν περισσότερα σε κάθε κατηγορία σε σχέση με τους μικρότερους σε ηλικία καταναλωτές.
Ο δημοφιλέστερος διαδικτυακός προορισμός για αγορές είναι το Shein, ενώ με ιδιαίτερη συχνότητα χρησιμοποιούνται οι πλατφόρμες παραγγελιών και διανομής Foody και Wolt.
Αυτά απορρέουν από έρευνα που πραγματοποίησε o Oργανισμός Ερευνών και Δημοσκοπήσεων IMR/University of Nicosia™ και τα ευρήματα της οποίας παρουσίασε στο πλαίσιο του 16ου Συνεδρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου η Χριστίνα Κοκκάλου, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού.
- Διαβάστε εδώ: Πώς χειρίζεται ο Κύπριος καταναλωτής το ηλεκτρονικό εμπόριο-Μεγάλη έρευνα αποκαλύπτει την online συμπεριφορά του
- Διαβάστε επίσης: Οι 10+1 τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Οι big spenders millennials και οι λάτρεις των διαδικτυακών αγορών Gen Z
Διευκρινίζεται ότι τα πιο κάτω στοιχεία προκύπτουν από όσους πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από την εκάστοτε κατηγορία.
- Τρόφιμα και ποτά
Προτιμώμενη μέθοδος παραγγελίας για το 64% των καταναλωτών στην κατηγορία τροφίμων και ποτών είναι η παραγγελία μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ το 28% των καταναλωτών πραγματοποιούν αγορές απευθείας από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης.
Δημοφιλέστεροι retailers από τους οποίους οι καταναλωτές συνηθίζουν να ψωνίζουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αναδείχθηκαν οι Foody (56%) και Wolt (48%).
Μηνιαίος προϋπολογισμός για online αγορές:
- *Gen Z: €90
- Millennials: €154
- Gen X: €142
- Μόδα και ένδυση
Το 72% των καταναλωτών διεκπεραιώνουν, online αγορές για την κατηγορία μόδας και ειδών ένδυσης μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων, ενώ το 36% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες περιλαμβάνουν μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, αλλά και περισσότερους retailers.
Την ίδια ώρα, ένας στους τρεις πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media. Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (45%), συγκριτικά με μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.
Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:
- Gen Z: €520
- Millennials: €1.334
- Gen X: €1.164
- Καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς
Το 76% που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων.
Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από ποσοστό 85% των millennials, ενώ ένας στους τέσσερις πραγματοποιεί αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media.
Η εν λόγω μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (34%), συγκριτικά με μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.
Παράλληλα, το 20% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές τους σε καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς.
Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:
- Gen Z: €205
- Millennials: €506
- Gen X: €526
- Οικιακά είδη και έπιπλα
Το 72% ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία οικιακών ειδών και επίπλων μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων. Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από το 83% των millennials.
Από την άλλη, το 15% πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media, με τη συγκεκριμένη μέθοδο να έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (22%), συγκριτικά με μεγαλύτερους καταναλωτές. Εξάλλου, ένας στους δέκα επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές σε οικιακά είδη και έπιπλα.
Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:
- Gen Z: €107
- Millennials: €756
- Gen X: €459
- Ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας
Το 84% των καταναλωτών διεκπεραιώνουν online αγορές για την κατηγορία ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων, ενώ ανάμεσα στους millennials το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 92%.
Παράλληλα, το 14% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες, για τις online αγορές τους στην κατηγορία ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας, ενώ το 11% πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (24%), συγκριτικά με μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές.
Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:
- Gen Z: €648
- Millennials: €1.028
- Gen X: €1.113
- Ψυχαγωγία και μέσα
Το 88% ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία ψυχαγωγίας και μέσων μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων. Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από την πλειοψηφία των millennials (95%).
Την ίδια ώρα, ένας στους τέσσερις πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media. Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Χ (32%), συγκριτικά με μεγαλύτερους καταναλωτές. Το 19% των καταναλωτών επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές σε ψυχαγωγία και μέσα.
Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:
- Gen Z: €195
- Millennials: €470
- Gen X: €377
*Gen Z (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1996 και 2012)
Millennials (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996)
Gen Χ (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1965-1981).