'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν

Μέχρι €154 μηνιαίως ξοδεύουν οι καταναλωτές για διαδικτυακές αγορές σε τρόφιμα και ποτά, ενώ έως €1.334 δαπανούν ετησίως για online αγορές σε μόδα και ένδυση.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο μηνιαίος ή ο ετήσιος προϋπολογισμός διαφέρει αναλόγως της ηλικίας, καθώς οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές συνηθίζουν να ξοδεύουν περισσότερα σε κάθε κατηγορία σε σχέση με τους μικρότερους σε ηλικία καταναλωτές.

Ο δημοφιλέστερος διαδικτυακός προορισμός για αγορές είναι το Shein, ενώ με ιδιαίτερη συχνότητα χρησιμοποιούνται οι πλατφόρμες παραγγελιών και διανομής Foody και Wolt.

Αυτά απορρέουν από έρευνα που πραγματοποίησε o Oργανισμός Ερευνών και Δημοσκοπήσεων IMR/University of Nicosia™ και τα ευρήματα της οποίας παρουσίασε στο πλαίσιο του 16ου Συνεδρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου η Χριστίνα Κοκκάλου, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΟΥecommerceretailers

Διευκρινίζεται ότι τα πιο κάτω στοιχεία προκύπτουν από όσους πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από την εκάστοτε κατηγορία.

  • Τρόφιμα και ποτά

Προτιμώμενη μέθοδος παραγγελίας για το 64% των καταναλωτών στην κατηγορία τροφίμων και ποτών είναι η παραγγελία μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ το 28% των καταναλωτών πραγματοποιούν αγορές απευθείας από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης.

Δημοφιλέστεροι retailers από τους οποίους οι καταναλωτές συνηθίζουν να ψωνίζουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αναδείχθηκαν οι Foody (56%) και Wolt (48%).

Μηνιαίος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • *Gen Z: €90
  • Millennials: €154
  • Gen X: €142

  • Μόδα και ένδυση

Το 72% των καταναλωτών διεκπεραιώνουν, online αγορές για την κατηγορία μόδας και ειδών ένδυσης μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων, ενώ το 36% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες περιλαμβάνουν μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, αλλά και περισσότερους retailers.

Την ίδια ώρα, ένας στους τρεις πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media. Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (45%), συγκριτικά με μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €520
  • Millennials: €1.334
  • Gen X: €1.164

  • Καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς

Το 76% που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων.

Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από ποσοστό 85% των millennials, ενώ ένας στους τέσσερις πραγματοποιεί αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media.

Η εν λόγω μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (34%), συγκριτικά με μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.

Παράλληλα, το 20% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές τους σε καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €205
  • Millennials: €506
  • Gen X: €526

  • Οικιακά είδη και έπιπλα

Το 72% ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία οικιακών ειδών και επίπλων μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων. Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από το 83% των millennials.

Από την άλλη, το 15% πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media, με τη συγκεκριμένη μέθοδο να έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (22%), συγκριτικά με μεγαλύτερους καταναλωτές. Εξάλλου, ένας στους δέκα επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές σε οικιακά είδη και έπιπλα.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €107
  • Millennials: €756
  • Gen X: €459

  • Ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας

Το 84% των καταναλωτών διεκπεραιώνουν online αγορές για την κατηγορία ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων, ενώ ανάμεσα στους millennials το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 92%.

Παράλληλα, το 14% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες, για τις online αγορές τους στην κατηγορία ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας, ενώ το 11% πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (24%), συγκριτικά με μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €648
  • Millennials: €1.028
  • Gen X: €1.113

  • Ψυχαγωγία και μέσα

Το 88% ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία ψυχαγωγίας και μέσων μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων. Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από την πλειοψηφία των millennials (95%).

Την ίδια ώρα, ένας στους τέσσερις πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media. Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Χ (32%), συγκριτικά με μεγαλύτερους καταναλωτές. Το 19% των καταναλωτών επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές σε ψυχαγωγία και μέσα.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €195
  • Millennials: €470
  • Gen X: €377

*Gen Z (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1996 και 2012)
Millennials (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996)

Gen Χ (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1965-1981).

Δειτε Επισης

Αλίκη Δράκου: Η βιωσιμότητα ως διαχρονική στάση για την Cyta και ο στόχος εξάλειψης της ψηφιακής ανισότητας
Respectco Ltd (Iacovou Group): Ετοιμάζει ξενοδοχείο και οικιστική ανάπτυξη στο παραλιακό μέτωπο της Πύλας
Καυτή εβδομάδα για την ξενοδοχειακή βιομηχανία-Το πλάνο του Υπουργείου Εργασίας για αποτροπή της κρίσης
Νίκη Ξενοφώντος: Παραμένει και θα συνεχίσει να είναι ελκυστική δικαιοδοσία για trusts η Κύπρος-Η αυξανόμενη ζήτηση
Υπερβολές από μέρους των συντεχνιών...«Λυπηρή η πρόθεση να πάρουν μέτρα εναντίον ξενοδοχειακών επιχειρήσεων»
Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού GOLD: Τα 13α Invest Cyprus International Investment Awards
Γιάννης Μουρουζίδης: Οι κρίσιμες δεξιότητες για τις επιχειρήσεις και το σύγχρονο και ευέλικτο σύστημα κατάρτισης της ΑνΑΔ
Ανεύθυνος συνδικαλισμός χωρίς αναστολές παίζει κορώνα-γράμματα τον τουρισμό και την οικονομία
Εξαγόρασε το 100% της Stoiximan και ενισχύει περαιτέρω την ηγετική του θέση σε Ελλάδα και Κύπρο ο ΟΠΑΠ
Η παρέμβαση στην άτυπη σύνοδο του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας και οι διμερείς επαφές Παπαναστασίου στην Κοπεγχάγη