'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν

Μέχρι €154 μηνιαίως ξοδεύουν οι καταναλωτές για διαδικτυακές αγορές σε τρόφιμα και ποτά, ενώ έως €1.334 δαπανούν ετησίως για online αγορές σε μόδα και ένδυση.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο μηνιαίος ή ο ετήσιος προϋπολογισμός διαφέρει αναλόγως της ηλικίας, καθώς οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές συνηθίζουν να ξοδεύουν περισσότερα σε κάθε κατηγορία σε σχέση με τους μικρότερους σε ηλικία καταναλωτές.

Ο δημοφιλέστερος διαδικτυακός προορισμός για αγορές είναι το Shein, ενώ με ιδιαίτερη συχνότητα χρησιμοποιούνται οι πλατφόρμες παραγγελιών και διανομής Foody και Wolt.

Αυτά απορρέουν από έρευνα που πραγματοποίησε o Oργανισμός Ερευνών και Δημοσκοπήσεων IMR/University of Nicosia™ και τα ευρήματα της οποίας παρουσίασε στο πλαίσιο του 16ου Συνεδρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου η Χριστίνα Κοκκάλου, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος του Οργανισμού.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΟΥecommerceretailers

Διευκρινίζεται ότι τα πιο κάτω στοιχεία προκύπτουν από όσους πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από την εκάστοτε κατηγορία.

  • Τρόφιμα και ποτά

Προτιμώμενη μέθοδος παραγγελίας για το 64% των καταναλωτών στην κατηγορία τροφίμων και ποτών είναι η παραγγελία μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ το 28% των καταναλωτών πραγματοποιούν αγορές απευθείας από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης.

Δημοφιλέστεροι retailers από τους οποίους οι καταναλωτές συνηθίζουν να ψωνίζουν στη συγκεκριμένη κατηγορία αναδείχθηκαν οι Foody (56%) και Wolt (48%).

Μηνιαίος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • *Gen Z: €90
  • Millennials: €154
  • Gen X: €142

  • Μόδα και ένδυση

Το 72% των καταναλωτών διεκπεραιώνουν, online αγορές για την κατηγορία μόδας και ειδών ένδυσης μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων, ενώ το 36% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες περιλαμβάνουν μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, αλλά και περισσότερους retailers.

Την ίδια ώρα, ένας στους τρεις πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media. Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (45%), συγκριτικά με μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €520
  • Millennials: €1.334
  • Gen X: €1.164

  • Καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς

Το 76% που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων.

Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από ποσοστό 85% των millennials, ενώ ένας στους τέσσερις πραγματοποιεί αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media.

Η εν λόγω μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (34%), συγκριτικά με μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.

Παράλληλα, το 20% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές τους σε καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €205
  • Millennials: €506
  • Gen X: €526

  • Οικιακά είδη και έπιπλα

Το 72% ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία οικιακών ειδών και επίπλων μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων. Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από το 83% των millennials.

Από την άλλη, το 15% πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media, με τη συγκεκριμένη μέθοδο να έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (22%), συγκριτικά με μεγαλύτερους καταναλωτές. Εξάλλου, ένας στους δέκα επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές σε οικιακά είδη και έπιπλα.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €107
  • Millennials: €756
  • Gen X: €459

  • Ηλεκτρονικά είδη και προϊόντα τεχνολογίας

Το 84% των καταναλωτών διεκπεραιώνουν online αγορές για την κατηγορία ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων, ενώ ανάμεσα στους millennials το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 92%.

Παράλληλα, το 14% επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες, για τις online αγορές τους στην κατηγορία ηλεκτρονικών ειδών και τεχνολογίας, ενώ το 11% πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Z (24%), συγκριτικά με μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €648
  • Millennials: €1.028
  • Gen X: €1.113

  • Ψυχαγωγία και μέσα

Το 88% ανέφεραν ότι πραγματοποιούν online αγορές για την κατηγορία ψυχαγωγίας και μέσων μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των επιχειρήσεων. Η συγκεκριμένη μέθοδος προτιμάται από την πλειοψηφία των millennials (95%).

Την ίδια ώρα, ένας στους τέσσερις πραγματοποιούν αγορές από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης στα social media. Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει μεγαλύτερη απήχηση στους Gen Χ (32%), συγκριτικά με μεγαλύτερους καταναλωτές. Το 19% των καταναλωτών επιλέγουν ψηφιακές πλατφόρμες για τις αγορές σε ψυχαγωγία και μέσα.

Ετήσιος προϋπολογισμός για online αγορές:

  • Gen Z: €195
  • Millennials: €470
  • Gen X: €377

*Gen Z (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1996 και 2012)
Millennials (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996)

Gen Χ (σ.σ. θεωρούνται συνήθως όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1965-1981).

Δειτε Επισης

Το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού μέσα από έρευνα του Συνδέσμου Καταναλωτών-Οι τιμές και οι οικογένειες
Ξεκινά έρευνα για τα καύσιμα η ΕΠΑ...Διαμορφώνει εικόνα διετίας και ελέγχει χονδρικές και λιανικές τιμές πώλησης
Nissan: Ράλι με άνοδο 24% για τη μετοχή στον απόηχο της είδησης για πιθανή συγχώνευση με τη Honda
H Euroblinds στην καρδιά των εξελίξεων της ενεργειακής σκίασης και αναβάθμισης κτιρίων
Νέα σύγχρονα πρατήρια καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στο Κολόσσι της Λεμεσού
Coca-Cola HBC Κύπρου: Στηρίζει με πράξεις αγάπης και φροντίδας με τη δράση «Πακέτα Αγάπης» του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού
Έδωσαν το... τιμόνι στον Βαφεάδη για τις ανακλήσεις οχημάτων και φόρτωσαν την ευθύνη στους εισαγωγείς
Αλέξανδρος Γαβριηλίδης: Η σημασία του packaging και η ανάγκη για ψηφιοποίηση
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς
Καφές: Το 2025 φέρνει αυξήσεις «φωτιά»-Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές του