Το…restart της Alpha Bank Κύπρου-Αναπτυξιακό πλάνο σε πλήρη εξέλιξη για να μεγαλώσει στην κυπριακή αγορά

Θέτοντας τον διττό στόχο της επίτευξης αυξανόμενης κερδοφορίας αφενός και της σημαντικής διεύρυνσης του μεριδίου που ήδη κατέχει στην κυπριακή αγορά αφετέρου, η Alpha Bank Κύπρου κινείται προς την κατεύθυνση επαναπροσδιορισμού της θέσης της στον χρηματοπιστωτικό χάρτη της χώρας με σαφή προσανατολισμό την δυναμική της επέκταση στο νησί.

Στο πλαίσιο αυτό, και προβαίνοντας κατά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στο δικό της…restart, η Alpha Bank Κύπρου βρίσκεται στη διαδικασία δημιουργίας των βάσεων και συνθηκών εκείνων που θα επιτρέψουν την ευόδωση της διττής στόχευσης που τίθεται, προετοιμάζοντας ακριβώς στρατηγικά το πεδίο για πλήρη μεταμόρφωση και υλοποίηση του νέου επιχειρησιακού της πλάνου για το 2025.

Ως γνωστό, στα ηνία της Alpha Bank Κύπρου ως διευθύνων σύμβουλος βρίσκεται από τον Ιούνιο του 2023, οπόταν και λήφθηκαν οι απαιτούμενες εποπτικές εγκρίσεις, ο πολύπειρος τραπεζίτης και με τεράστιες παραστάσεις από το εξωτερικό, Μίλτος Μιχαηλάς, επί σειρά ετών CEO της Bank of Sydney της Αυστραλίας.

Όπως συναφώς και αρκούντως χαρακτηριστικά τονιζόταν στη σχετική επίσημη ανακοίνωση για την ανάληψη των καθηκόντων του CEO της Alpha Bank Κύπρου από τον κ. Μιχαηλά, επρόκειτο για εξέλιξη που σηματοδοτούσε ένα νέο κεφάλαιο στην παρουσία του ομίλου Alpha Bank στην Κύπρο και υπογράμμιζε παράλληλα την αποφασιστικότητά του για ταχεία υλοποίηση του αναπτυξιακού επιχειρηματικού πλάνου της Alpha Bank Κύπρου.

Η σημασία που ο όμιλος αποδίδει στην ενδυνάμωση της παρουσίας της Alpha Bank Κύπρου στην τοπική αγορά αποτυπώνεται εξάλλου και στο γεγονός ότι κατά την τρέχουσα χρονιά η ηγετική του ομάδα στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο-με επικεφαλής τον πρόεδρο του Δ.Σ. Βασίλειο Ράπανο και τον CEO του ομίλου, Βασίλη Ψάλτη-, βρέθηκε δύο φορές στο νησί μας.

Τον περασμένο Φεβρουάριο, οπόταν και είχε σειρά συναντήσεων, ανάμεσα στις οποίες-ως οι πλέον σημαντικές-με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Χριστοδουλίδη, τον υπουργό Οικονομικών Μάκη Κεραυνό, τον τέως Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, καθώς και με εκπροσώπους της επιχειρηματικής κοινότητας.

AB_Cyprus_1keravnosalpha

Τον περασμένο Απρίλιο επίσης, και σε μια ακόμη απόδειξη της ιδιαίτερης σημασίας που αποδίδει ο όμιλος στην εδώ θυγατρική του και στην περαιτέρω ανάπτυξή της, η ηγεσία του βρέθηκε εκ νέου στο νησί μας, με τα Διοικητικά Συμβούλια του ομίλου Alpha Bank και της Alpha Bank Κύπρου να πραγματοποιούν κοινές συνεδριάσεις, και τις διοικήσεις τους να συναντώνται με τον νέο Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, Χριστόδουλο Πατσαλίδη.

Βασικός πυλώνας και επίκεντρο της όλης συνολικής προσπάθειας που «τρέχει» την τελευταία διετία για μεγέθυνση της θέσης της Alpha Bank στην Κύπρο και αύξηση των εργασιών της δεν είναι άλλος από την αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών της τράπεζας σε όλο της το φάσμα, με τρόπο που να συμβαδίζει με τα δεδομένα της νέας εποχής και τις σύγχρονες απαιτήσεις που εστιάζουν σε ένα επαναπροσδιορισμένο ψηφιακό οικοσύστημα, πιο απλό, προσωποποιημένο και προσιτό από ποτέ.

Είναι υπό αυτή την θεώρηση των πραγμάτων που η Alpha Bank Κύπρου καινοτομώντας, εισήγαγε-μεταξύ άλλων- την υπηρεσία «customer advocacy» ή αλλιώς «συνήγορος του πελάτη», ως ένα πολύτιμο εργαλείο μέσω του οποίου η τράπεζα παρέχει υποστήριξη, δίνοντας φωνή και βήμα στους πελάτες της για την καλλιέργεια σχέσεων και την δημιουργία εμπιστοσύνης.

Επισημαίνεται πως ως εξέχουσας σημασίας στην υπό εξέλιξη προσπάθεια της Alpha Bank Κύπρου να μεγαλώσει στην αγορά της χώρας μας, αναδεικνύεται η στρατηγική συμφωνία που συνήψε ο όμιλος Alpha Bank με την UniCredit.

Και αυτό, καθώς όχι μόνο θα προσθέσει νέα προϊόντα στη διάθεση των πελατών της τράπεζας και θα δώσει πρόσβαση στις 13 αγορές που δραστηριοποιείται η UniCredit, αλλά και γιατί αυξάνει την εξωστρέφειά της, δίνοντάς της παράλληλα τη δυνατότητα να αξιοποιήσει μια καινούρια τεχνογνωσία ευρωπαϊκής εμβέλειας.

Πρόκειται για δεδομένα που, όπως τονίζεται αρμοδίως, δημιουργούν μια νέα βάση στη σχέση της Alpha Bank Κύπρου με τους πελάτες της, ενώ παράλληλα ενισχύουν τη δέσμευσή της να προσφέρει λύση στα προβλήματά τους και μεγαλύτερη ευκολία στις συναλλαγές τους.

Αξίζει να σημειωθεί πως κατά το 2024 η τράπεζα πέτυχε μείωση του δείκτη μη εξυπηρετούμενων δανείων κάτω από το 2%, γεγονός που της παρέχει τη δυνατότητα να επικεντρωθεί απερίσπαστη στο πλάνο ανάπτυξης και επέκτασης, προσφέροντας νέα ελκυστικά και ανταγωνιστικά προϊόντα, αλλά και ενισχύοντας παράλληλα και το κοινωνικό της έργο.

Σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία παράλληλα, τον οποίο η τράπεζα σαφώς αναγνωρίζει ως τέτοιο και στον οποίο αποδίδει την ανάλογη δέουσα σημασία είναι ο ρόλος του ανθρώπινου δυναμικού της, εξ ου και αποσκοπώντας στη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων και των προοπτικών των εργαζομένων της προβαίνει σε διαρκή εκπαίδευσή τους, σε συνάρτηση φυσικά με την στελέχωση των τμημάτων της, την διεύρυνση των τμημάτων της και την δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών.

Αποτελούν όλα τα πιο πάνω ουσιαστικά, την συνταγή βάσει των οποίων η Alpha Bank Κύπρου πορεύεται στον δρόμο της υλοποίησης του αναπτυξιακού της πλάνου, που καθορίστηκε σε συνεργασία με τον όμιλο Alpha Bank, έχοντας ως ξεκάθαρο εταιρικό σκοπό να στηρίξει ακόμη πιο ενεργά την οικονομική, επιχειρηματική και κοινωνική εξέλιξη της Κύπρου.

Υπενθυμίζεται ότι με στόχο ακριβώς την περαιτέρω επιτάχυνση της υλοποίησης του αναπτυξιακού της πλάνου, η Alpha Bank Κύπρου προχώρησε, όπως ανακοίνωσε τον περασμένο Οκτώβριο, σε ανανέωση της οργανωτικής της δομής, αλλά και σε διεύρυνση της Εκτελεστικής της Επιτροπής με στόχο την αύξηση του στελεχιακού δυναμικού και της ικανότητας της ανώτατης διοικητικής ομάδας για ταχεία και αποτελεσματική υλοποίηση των στρατηγικών στόχων.

Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε την ένταξη στο δυναμικό της δύο έμπειρων στελεχών με πολυετή εμπειρία και συνεχή παρουσία στην τραπεζική αγορά της Κύπρου. Τον Χριστόφορο Στυλιανίδη, ο οποίος ανέλαβε την θέση του γενικού διευθυντή Wholesale και τον Κυριάκο Μιχαηλίδη, ο οποίος ανέλαβε χρέη Chief Wealth and International Banking Officer.

Η πορεία υλοποίησης της αναπτυξιακής στρατηγικής

  • Wholesale Banking

Στον τομέα του Wholesale, οι στόχοι που τέθηκαν στην αναβαθμισμένη πλέον διεύθυνση της τράπεζας έχουν ήδη επιτευχθεί, με τα νέα δάνεια σε επιχειρήσεις να έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Η Alpha Bank Κύπρου βρίσκεται πλέον στις πρώτες επιλογές για τις κυπριακές επιχειρήσεις που αναζητούν έναν αξιόπιστο συνεργάτη για να στηρίξουν και να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια, ενισχύοντας την ανθεκτικότητά τους και τη θέση τους απέναντι στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.

Στην κατεύθυνση αυτή, η τράπεζα στηρίζει έμπρακτα τομείς-κλειδιά για την ανάπτυξη της χώρας, όπως του εμπορίου, του τουρισμού και των υπηρεσιών, των κατασκευών, της υγείας, της εκπαίδευσης, καθώς και την ανάπτυξη μεγάλων έργων που σχετίζονται με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, γεγονός που επιβεβαιώνεται, άλλωστε, από τη συνεχή ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της τράπεζας στις νέες χρηματοδοτήσεις επιχειρηματικών δανείων.

Ο τομέας του Wholesale έχει στελεχωθεί με προσωπικό που διαθέτει εξειδίκευση, γνώση και εμπειρία, παρέχοντας σύγχρονες και ολοκληρωμένες προτάσεις προϊόντων και υπηρεσιών που λαμβάνουν υπόψη τις εξειδικευμένες ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του κάθε πελάτη.

  • Wealth&Institutional

Μέσω της διεύθυνσης Wealth & Institutional, η Alpha Bank Κύπρου κάνει είσοδο σε νέους τομείς της αγοράς και συγκεκριμένα στους ιδιώτες ψηλής οικονομικής επιφάνειας και μεγάλους οργανισμούς/θεσμικούς επενδυτές, προσφέροντας εξειδικευμένα προϊόντα και εξυπηρέτηση από ένα καλά καταρτισμένο προσωπικό.

Μέσω ανταλλαγής γνώσεων, εμπειριών και τεχνογνωσίας με τον όμιλο Alpha Bank στην Ελλάδα, που έχει υπό διαχείριση €15 δις. στον τομέα του Wealth, η νέα διεύθυνση επιδιώκει να συνδράμει στην περαιτέρω ανάπτυξη της τράπεζας στην Κύπρο.

  • Διεύθυνση διεθνών δραστηριοτήτων

Αντίστοιχα άλματα έχουν γίνει κατά το 2024 και στη διεύθυνση διεθνών δραστηριοτήτων της τράπεζας, αφού με τη νέα της δομή δημιουργήθηκαν επιπρόσθετες μονάδες εξυπηρέτησης που στελεχώθηκαν με εξειδικευμένο προσωπικό και σχεδιάστηκαν για να παρέχουν στρατηγική υποστήριξη και συμβουλές στους διεθνείς πελάτες, διευκολύνοντας τις επιχειρηματικές διασυνοριακές τους δραστηριότητες.

  • Customer Advocacy (συνήγορος πελάτη)

Το customer advocacy ή διαφορετικά η φωνή των πελατών εισάγεται από την Alpha Bank Κύπρου ως ένα πολύτιμο εργαλείο. Με την καλλιέργεια της υποστήριξης των πελατών, η τράπεζα δίνει φωνή και βήμα στους πελάτες για την καλλιέργεια σχέσεων και την δημιουργία εμπιστοσύνης.

  • Αναβάθμιση της εξυπηρέτησης και της εμπειρίας του πελάτη

Η αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη αποτελεί το επίκεντρο της συνολικής προσπάθειας που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Alpha Bank Κύπρου σε όλο της το φάσμα, συμβαδίζοντας με τα δεδομένα της νέας εποχής και τις σύγχρονες απαιτήσεις που εστιάζουν σε ένα επαναπροσδιορισμένο ψηφιακό οικοσύστημα, πιο απλό, προσωποποιημένο και προσιτό από ποτέ.

Εστιάζοντας στα ψηφιακά κανάλια (Self-service and Mobile first), το τηλεφωνικό κέντρο/κεντρική υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών και το δίκτυο καταστημάτων, η Alpha Bank Κύπρου επιδιώκει την πλήρη ικανοποίηση των πελατών της στην αλυσίδα εξυπηρέτησης που βασίζεται, τόσο στις σχέσεις εμπιστοσύνης που αναπτύσσονται με το προσωπικό της τράπεζας όσο και στην αυτοματοποίηση και την εισαγωγή απλοποιημένων διαδικασιών.

Η παλέτα προϊόντων

Σε ότι αφορά την παλέτα των προϊόντων που προσφέρει η Alpha Bank Κύπρου, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί, τόσο στο πεδίο των καταθέσεων όσο και των χορηγήσεων.

Με ποσοστό που ξεπερνά το 70% του συνολικού όγκου συναλλαγών της τράπεζας να διοδεύεται από τους πελάτες μέσω των ψηφιακών της καναλιών, η Alpha Bank Κύπρου συνεχώς διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων και υπηρεσιών της, παρέχοντας καινοτόμες, ευέλικτες και ασφαλείς λύσεις.

Μάλιστα, έχοντας θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μέχρι το τέλος του 2025, η τράπεζα σχεδιάζει να εισαγάγει 70+ νέες ψηφιακές υπηρεσίες και να αναπτύξει νέα ηλεκτρονικά σημεία επαφής για εξειδικευμένες ομάδες πελατών.

Επίκεντρο του ψηφιακού της μετασχηματισμού αποτελεί η πρωτοποριακή πλατφόρμα «Alpha 360», μέσω της οποίας η Alpha Bank Κύπρου έχει δημιουργήσει ένα πλήρες ψηφιακό οικοσύστημα που επανακαθορίζει την τραπεζική εμπειρία, προσφέροντας μια ολιστική, εξατομικευμένη και φιλική προς τον χρήστη εμπειρία σε διάφορες συσκευές, Mobile και Web.

Ταυτόχρονα, προβλέποντας τις εξελίξεις, η Alpha Bank Κύπρου προετοιμάζεται για την προσθήκη και νέων υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως άμεσες διατραπεζικές πληρωμές (instant payments), άμεσες μεταφορές μέσω κινητού τηλεφώνου σε λογαριασμούς και κάρτες εντός και εκτός Κύπρου, προγράμματα ανταμοιβής τύπου loyalty, υπηρεσίες διαχείρισης πορτοφολιού (Personal Financial Management), ψηφιακές υπογραφές κ.α.

Άξιο αναφοράς εξάλλου, το γεγονός ότι μέσω του προγράμματος επιβράβευσης συνεπών δανειοληπτών στεγαστικών δανείων της τράπεζας, το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Αυγούστου 2023 και ολοκληρώθηκε την 31η Ιουλίου 2024, δανειολήπτες εξυπηρετούμενων στεγαστικών δανείων της Alpha Bank Κύπρου είχαν συνολικό όφελος που ξεπερνά τα €3 εκατομμύρια.

Δειτε Επισης

Το μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Κύπρου βάσει της εξέλιξης του προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών
Κλαούντια Μπουχ (SSM): Τα εμπορικά ακίνητα σημαντικός κίνδυνος για τις τράπεζες
Το…restart της Alpha Bank Κύπρου-Αναπτυξιακό πλάνο σε πλήρη εξέλιξη για να μεγαλώσει στην κυπριακή αγορά
Ανανέωση εντολής και ψήφος εμπιστοσύνης στον Πανίκο Νικολάου από το Δ.Σ. της Τράπεζας Κύπρου
DBRS: Σε υψηλό τέμπο οι επιδόσεις στις ελληνικές και ευρωπαϊκές τράπεζες το 2025
Συμμόρφωση με Κανονισμό DORA: Ανάγκη για ψηφιακή ανθεκτικότητα στον χρηματοοικονομικό τομέα
Χρίστος Γιακουμής: Βασικές προκλήσεις εφαρμογής του DORA και πώς να τις αντιμετωπίσετε
ΕΚΤ: Ποιοι κεντρικοί τραπεζίτες προειδοποιούν για την οικονομική ατζέντα Τραμπ
Δημήτρης Αντωνίου: Η πρόληψη ενισχύει την επιχειρησιακή ανθεκτικότητα
Aντρέας Ποταμάρης: Tι είναι ο DORA και ποιος ο στόχος της Ευρώπης μέσω του εν λόγω Κανονισμού