Powered by

Μεγαλώνουν και αλλάζουν όψη τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου-Τα έργα επέκτασης που προγραμματίζει η Hermes

Την επέκταση των δύο αεροδρομίων Λάρνακας και Πάφου, τα οποία βρίσκονται υπό τη διαχείρισή της, στοχεύοντας, μεταξύ άλλων, στην αύξηση του αριθμού των επιβατών που εξυπηρετούνται από αυτά, προγραμματίζει η Hermes Airports.

Προς την κατεύθυνση αυτή, η εταιρεία ανέθεσε στην εταιρεία La Solas Services Ltd την ετοιμασία Μελέτης Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον (ΜΕΕΠ) για τα έργα που προγραμματίζεται να γίνουν και στους δύο αερολιμένες, ενώ προχώρησε και σε δημόσιες παρουσιάσεις των έργων και των μελετών, προκειμένου να καταγραφούν και οι απόψεις, τόσο των τοπικών αρχών όσο και της κοινωνίας πριν την τελική υποβολή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους για έγκριση.

Η παρουσίαση των σχεδιασμών για το αεροδρόμιο Πάφου έγινε χθες Τρίτη (29/10) στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Διαμερίσματος Τίμης, ενώ η παρουσίαση των σχεδιασμών για το αεροδρόμιο Λάρνακας θα γίνει σήμερα Τετάρτη (30/10) στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Λάρνακας, στις 18:00 μ.μ.

Το κόστος των έργων

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφονται στα προσχέδια των Μελετών Εκτίμησης των Επιπτώσεων στο Περιβάλλον, η γενική εκτίμηση του κόστους για την επέκταση του αεροδρομίου Λάρνακας ανέρχεται σε περίπου 95 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία κατανέμονται ως εξής:

  • Επέκταση του κτιρίου στο ανατολικό τμήμα του τερματικού σταθμού και της δυτικής πτέρυγας: 77 εκ. ευρώ
  • Επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης και μετεγκατάσταση των βοηθητικών εγκαταστάσεων (GSE ancillaries): 18 εκ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα έργα επέκτασης του αεροδρομίου Πάφου, η γενική εκτίμηση του κόστους κατασκευής ανέρχεται σε περίπου 75 εκ. ευρώ, τα οποία κατανέμονται ως εξής:

  • Κατασκευή συμπληρωματικού νέου νότιου παράλληλου τροχιοδρόμου με όλες τις απαραίτητες απαιτήσεις φωτισμού και ασφάλειας: 38 εκ. ευρώ
  • Επέκταση του τερματικού σταθμού: 37 εκ. ευρώ.

Αεροδρόμιο Λάρνακας

Με βάση, επίσης, τις Μελέτες, ο γενικός σκοπός του έργου στον αερολιμένα Λάρνακας είναι η επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού για την παροχή χωρητικότητας για ετήσια διακίνηση 12 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως και η αύξηση της χωρητικότητας του αεροδιαδρόμου στάθμευσης αεροσκαφών σύμφωνα με το μείγμα της κίνησης των αεροσκαφών.

Τα κύρια έργα τα οποία προβλέπονται είναι τα ακόλουθα:

  • Επέκταση του κτιρίου του τερματικού σταθμού προς τα ανατολικά: Στο επίπεδο αναχώρησης ο χώρος θα χρησιμοποιηθεί για να στεγάσει τον έλεγχο διαβατηρίων αναχώρησης και τις λειτουργίες ασφαλείας. Θεωρείται ότι δεν απαιτείται πρόσθετος χώρος για check in. Ο χώρος αυτός δεν θα χρειαστεί να συνδεθεί άμεσα με το οδικό δίκτυο μέσω γέφυρας.
  • Ο υφιστάμενος χώρος ελέγχου διαβατηρίων και ασφάλειας θα επαναχρησιμοποιηθεί για να παρέχει πρόσθετο εμπορικό χώρο, συμπεριλαμβανομένων επαρκών καθισμάτων για το κοινό.
  • Ο χώρος των πυλών αναχώρησης θα επεκταθεί προς τα δυτικά μέσω μιας συνδεδεμένης «πτέρυγας» που θα στεγάσει νέες πύλες αναχώρησης που θα χρησιμοποιούνται για την είσοδο και την έξοδο. Η πρόθεση είναι να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί ο χώρος των πυλών στο επίπεδο του εδάφους. Η πρόθεση είναι να υπάρχει η τεχνικά και οικονομικά αποδοτική δυνατότητα να προστεθούν γέφυρες επιβίβασης επιβατών (PBBs) και ένας πρόσθετος όροφος πάνω από τις νέες πύλες αναχώρησης, ώστε να καταστεί δυνατή η σύνδεση με τον πιθανό δεύτερο τερματικό σταθμό που θα κατασκευαστεί στη Φάση 3, σύμφωνα με το γενικό σχέδιο.
  • Να υπάρχει πρόβλεψη με την οποία ο τερματικός σταθμός να μπορεί να λειτουργήσει σε περιβάλλον Σένγκεν, διατηρώντας παράλληλα το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών αιχμής από επιβάτες Σένγκεν και μη Σένγκεν ξεχωριστά. Αυτό θα γίνει με ευέλικτη χρήση των πυλών και/ή με έναν δεύτερο έλεγχο διαβατηρίων για τη νέα πτέρυγα.
  • Ο χώρος baggage make up area θα αναδιαμορφωθεί ώστε να καταστεί δυνατή η εγκατάσταση δύο επιπλέον ιμάντων παραλαβής εισερχόμενων αποσκευών.
  • Ο χώρος παραλαβής αποσκευών επιβατών (baggage reclaim area) θα επεκταθεί ώστε να φιλοξενήσει τουλάχιστον έναν ιμάντα εξερχόμενων αποσκευών με πρόβλεψη χώρου για την προσθήκη ενός ακόμη ιμάντα εξερχόμενων αποσκευών εάν χρειαστεί (ο μηχανισμός ενεργοποίησης θα συμφωνηθεί) με κατάλληλο χώρο εκφόρτωσης αποσκευών.
  • Η ανατολική επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης θα σχεδιαστεί επιτρέποντας μία λωρίδα εισόδου/εξόδου ταξί, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εύκολη η μετατροπή σε διαμόρφωση διπλής λωρίδας ταξί σε μεταγενέστερη φάση.

Τα έργα που προγραμματίζεται να γίνουν στο αεροδρόμιο Λάρνακας:

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΛΑΡΝΑΚΑΣ

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΛΑΡΝΑΚΑΣ2

Αεροδρόμιο Πάφου

Αναφορικά με το αεροδρόμιο Πάφου, ο γενικός σκοπός του έργου είναι η κατασκευή ενός συμπληρωματικού νέου νότιου παράλληλου τροχιόδρομου, με όλες τις απαραίτητες απαιτήσεις φωτισμού και ασφάλειας, καθώς και η επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού για την παροχή χωρητικότητας κατάλληλης για ετήσια διακίνηση 5 εκατομμυρίων επιβατών.

Τα κύρια έργα τα οποία προβλέπονται είναι τα ακόλουθα:

  • Επέκταση του τερματικού σταθμού προς τα ανατολικά με σχεδιασμό και κατασκευή χώρου ισοδύναμου με τον υφιστάμενο χώρο άφιξης (τμήμα αλλοδαπών και παραλαβή αποσκευών). Ο νέος χώρος θα στεγάσει τη λειτουργία του τμήματος αλλοδαπών σε παρόμοιο χώρο με τον σημερινό και τουλάχιστον 3 μονάδες παραλαβής αποσκευών ίδιου ή μεγαλύτερου μήκους με τον υφιστάμενο. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του νέου χώρου θα επιτρέψει την παροχή μιας τέταρτης ζώνης παραλαβής αποσκευών. Η εγκατάσταση τέταρτης ζώνης παραλαβής αποσκευών θα εξαρτηθεί από τις απαιτήσεις χωρητικότητας έως το τέλος του 2036 και θα συμφωνηθεί μηχανισμός ενεργοποίησης της ημερομηνίας. Η επιφάνεια του νέου κτιρίου του τερματικού σταθμού που θα κατασκευαστεί εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 3.350 τ.μ.,
  • Ο υφιστάμενος χώρος αφίξεων θα επαναχρησιμοποιηθεί για να στεγάσει τις λειτουργίες ασφαλείας και του τμήματος αλλοδαπών και μέρος του χώρου θα αναδιαμορφωθεί για να στεγάσει τουλάχιστον δύο πρόσθετες πύλες επιβατών, παρόμοιες με τις ήδη υπάρχουσες πύλες,
  • Ο υφιστάμενος χώρος ασφαλείας/τμήματος αλλοδαπών θα επαναχρησιμοποιηθεί για να φιλοξενήσει νέο χώρο ελέγχου και να επιτρέψει την επέκταση του εμπορικού χώρου. Το καφενείο στο επίγειο τμήμα του αεροδρομίου θα μεταφερθεί σε εξωτερικό χώρο,
  • Ο εμπορικός χώρος θα πρέπει να επιτρέπει πιο κεντρικά τοποθετημένα δημόσια καθίσματα,
  • Στη δυτική πλευρά, θα σχεδιαστεί ένα δεύτερο ιμάντας για τις εξερχόμενες αποσκευές,
  • Επίδειξη του τρόπου με τον οποίο ο τερματικός σταθμός θα μπορούσε να λειτουργήσει σε περιβάλλον Σένγκεν, διατηρώντας παράλληλα το επίπεδο εξυπηρέτησης C για την αιχμή του επιβατικού φόρτου επιβατών Σένγκεν και μη Σένγκεν ξεχωριστά. Η κύρια προσπάθεια θα είναι η επίλυση των ζητημάτων του περιβάλλοντος Σένγκεν μέσω της βιομετρικής τεχνολογίας, ωστόσο, θα παρασχεθεί επίσης ένας σχεδιασμός για τον τρόπο αντιμετώπισης του ζητήματος αυτού μέσω της ευέλικτης χρήσης των πυλών,
  • Ο παράλληλος τροχιόδρομος θα επεκταθεί πλήρως προς τα ανατολικά, ενώ προς τα δυτικά θα κατασκευαστεί μόνο μέχρι το σημείο εντός της περιμέτρου της περιοχής του αεροδρομίου. Ο προτεινόμενος σχεδιασμός μπορεί να περιλαμβάνει γωνιακή σύνδεση του τροχιόδρομου με τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης προκειμένου να επιτραπεί η μέγιστη δυνατή χρήση του διαδρόμου.

Τα έργα που προγραμματίζεται να γίνουν στο αεροδρόμιο Πάφου:

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΑΦΟΥ

ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΑΦΟΥ2

Διάρκεια έργων και προσωπικό

Σύμφωνα, εξάλλου, με τις Μελέτες, τα έργα στο αεροδρόμιο Λάρνακας θα διαρκέσουν περίπου 30 μήνες και στο αεροδρόμιο Πάφου 27 μήνες.

Για τα έργα στο αεροδρόμιο Λάρνακας, υπολογίζεται πως θα απαιτηθούν περίπου 3.600 ανθρωπομήνες για την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής, δηλαδή κατά μέσο όρο 150 εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια των εργασιών, ενώ κατά τη διάρκεια της αιχμής, αναμένεται να βρίσκονται ταυτόχρονα στο εργοτάξιο περίπου 230 εργάτες.

Για να μην επηρεαστεί η λειτουργία του αεροδρομίου καθ’ όλη την διάρκεια των εργασιών κατασκευής (τερματικός σταθμός και τροχοδρόμος), έχει προβλεφθεί ο σωστός προγραμματισμός τους σε στάδια.

Για τα έργα στο αεροδρόμιο Πάφου, δε, υπολογίζεται πως θα απαιτηθούν περίπου 2.700 ανθρωπομήνες για την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής, δηλαδή κατά μέσο όρο 110 εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια των εργασιών, ενώ κατά τη διάρκεια της αιχμής, αναμένεται να βρίσκονται ταυτόχρονα στο εργοτάξιο περίπου 170 εργάτες.

Και σε αυτή την περίπτωση, για να μην επηρεαστεί η λειτουργία του αεροδρομίου καθ’ όλη την διάρκεια των εργασιών κατασκευής (τερματικός σταθμός και τροχοδρόμος), έχει προβλεφθεί ο σωστός προγραμματισμός τους σε στάδια.

Σύμφωνα με τις Μελέτες, το εργατικό δυναμικό των κατασκευών θα προσληφθεί χωριστά από τοπικούς ή ξένους παρόχους υπηρεσιών.

Η Bouygues, μέτοχος της Hermes και επικεφαλής του κατασκευαστικού ομίλου, θα είναι ο ανάδοχος μελέτης και κατασκευής όλων των νέων έργων ανάπτυξης, ενώ οι Chapo και Iacovou

Brothers, μέτοχοι της Hermes και μέρος του κατασκευαστικού ομίλου Hermes, διαθέτουν επαρκή δεξαμενή εργατικού δυναμικού για την εκτέλεση του μεγαλύτερου μέρους των δομικών έργων και των τεχνικών/εξωτερικών έργων.

Η Bouygues, επίσης, θα παράσχει τυχόν πρόσθετο εργατικό δυναμικό που θα απαιτηθεί για τις εργασίες αυτές και τις υπόλοιπες εργασίες, το οποίο θα προμηθεύεται τοπικά (όπου είναι δυνατόν) ή θα εισάγεται ενδεχομένως από χώρες της Ε.Ε.

Όπως αναφέρεται, δε, «η κατασκευαστική βιομηχανία στην Κύπρο βρίσκεται σήμερα σε ύφεση και ορισμένοι παρατηρητές στα μέσα ενημέρωσης έχουν υποστηρίξει ότι το έργο επέκτασης του αεροδρομίου θα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης στην περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο.

Ωστόσο, υπάρχει επίσης έλλειμμα σε κατασκευαστικές δεξιότητες στην Κύπρο, οπότε είναι πιθανό το έργο να μπορέσει να καλύψει μόνο ένα μικρό ποσοστό των κενών θέσεων εργασίας από την υπάρχουσα τοπική δεξαμενή εργατικού δυναμικού - το υπόλοιπο θα προέλθει από ομογενείς».

Η θέληση της Hermes Airports Ltd, πάντως, είναι ο εργολάβος να απασχολήσει εργατικό δυναμικό από την εγχώρια αγορά, και να χρησιμοποιήσει εισαγόμενο εργατικό δυναμικό μόνο όταν είτε ο αριθμός των εργαζομένων είτε οι δεξιότητες δεν μπορούν να εξασφαλιστούν από την τοπική αγορά.

Σημειώνεται πως, η δημόσια διαβούλευση για την επέκταση του αεροδρομίου Πάφου θα διαρκέσει μέχρι και τις 19 Νοεμβρίου και για το αεροδρόμιο Λάρνακας μέχρι και τις 20 Νοεμβρίου.

Αναλυτικά όλες οι πληροφορίες για τους σχεδιασμούς της Hermes Airports και οι Μελέτες που ετοιμάστηκαν ΕΔΩ (κατηγορία PUBLIC PRESENTATIONS).

Δειτε Επισης

Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama
Ενισχύει την ευρωπαϊκή της παρουσία η SKY express...Διευρύνει το δίκτυό της με απευθείας πτήσεις σε Άμστερνταμ
Με την...υπογραφή PHC επιστρέφει στην Ελλάδα η Pizza Hut-«Θα ακολουθήσουμε ένα επιθετικό πλάνο ανάπτυξης»
Στο 84,17% το ποσοστό συμμετοχής της E.V.H. Investments στο μετοχικό κεφάλαιο της Salamis Tours
Ανώτατο: Απέρριψε την αναφορά Χριστοδουλίδη για κατασκηνώσεις πολυτελείας και επισκέψιμα αγροκτήματα
Η ΕΤΑΠ Πάφου στη 2η διακρατική συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος COSME στην Κροατία
Σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο ο τουρισμός-Σε ιστορικό υψηλό οι αφίξεις το δεκάμηνο