Πρώτη δύναμη παγκοσμίως η ελληνική ναυτιλία-Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΗΕ

Συνεχίζει να κυριαρχεί στις θάλασσες του κόσμου η ελληνική ναυτιλία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD) που δόθηκαν χθες το απόγευμα στη δημοσιότητα.

Ο ελληνόκτητος στόλος με 4.992 πλοία και συνολική μεταφορική ικανότητα 394.977.181 dwt διατηρεί την πρώτη θέση παγκοσμίως με μερίδιο 16,9% με όρους dwt, με το κινεζικό στόλο να ακολουθεί με 6.600 πλοία και μεταφορική ικανότητα 309.870.897 dwt και μερίδιο 13,3%.

Ελληνική ναυτιλία: Το μερίδιο του στόλου

Τα στοιχεία της UNCTAD αφορούν την εικόνα του παγκοσμίου στόλου την 1η Ιανουαρίου 2024. Σε σύγκριση με το 2023 το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ελαφρώς καθώς το προηγούμενο έτος ήταν στο 17,4%. Μικρή μείωση σημείωσε και το μερίδιο του κινεζικού στόλου που ήταν στο 13,4%.

Να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος αυξάνεται και ανανεώνεται διαρκώς, είναι ενεργειακά αποδοτικός και εξοπλισμένος με περιβαλλοντικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας. Αποτελεί ήδη τον μεγαλύτερο στόλο με ικανότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στον κόσμο, όπως ανέφερε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην ετήσια έκθεση της.

Την πρώτη πεντάδα των χωρών με τον μεγαλύτερο στόλο συμπληρώνουν η Ιαπωνία με μερίδιο 10,4%, η Σιγκαπούρη με 6,3% και το Χονγκ Κονγκ με 5,8%.

Στις αρχές του 2024, ο παγκόσμιος στόλος αποτελούνταν από περίπου 109.000 πλοία (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών και μη φορτηγών πλοίων), το καθένα από τα οποία ζύγιζε τουλάχιστον 100 μικτούς τόνους (gt).

Η αύξηση του στόλου ήταν ανομοιόμορφη το 2023, με τη χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να κάνει άλμα κατά σχεδόν 8% και εκείνη των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου να αυξάνεται κατά 6,4%.

Η ανάπτυξη των δεξαμενόπλοιων παρέμεινε χαμηλή, αυξανόμενη κατά λιγότερο από 2%. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου έφθασε περίπου τα 2,4 δισεκατομμύρια τόνους νεκρού βάρους (dwt), με τα bulkers να αποτελούν το 42,7% και τα δεξαμενόπλοια το 28,3% του συνόλου.

Στο μεταξύ η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 2% φέτος και κατά μέσο όρο 2,4% ετησίως έως το 2029. Όπως υποστηρίζει οι αριθμοί αυτοί είναι σύμφωνοι με τις παγκόσμιες οικονομικές προβλέψεις και αντιστρέφουν μια πτώση που παρατηρήθηκε το 2023.

Ωστόσο προειδοποιεί ότι η καθοδική τάση είναι ένας κίνδυνος υψηλός για αυτή τη μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη, καθώς οι γεωπολιτικές συγκρούσεις και οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης που αναδείχθηκαν τον προηγούμενο χρόνοι λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και την ξηρασία στη διώρυγα του Παναμά, επιδρούν αρνητικά στο παγκόσμιο εμπόριο.

Η UNCTAD ανέφερε ότι η ανάπτυξη θα καθορισθεί από τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χάρη στη ζήτηση για βωξίτη, άνθρακα, εμπορευματοκιβώτια, σιτηρά και σιδηρομετάλλευμα, ενώ το πετρέλαιο θα έχει επίσης ρόλο.

Δειτε Επισης

Συνεργάζονται στον τομέα της ζαχαροπλαστικής American College και ANGEO-Το μνημόνιο που υπέγραψαν
Έτοιμο για…επενδυτικά πολεμικά παιχνίδια το 15ο Συνταξιοδοτικό Φόρουμ
Winds of Change: Φιναλίστ για το Βραβείο Βιωσιμότητας της 11th Hour Racing στα World Sailing Awards 2024
Ξεκίνησαν οι δράσεις του φετινού Ραδιομαραθωνίου-Συνδιοργανωτής ο όμιλος CNP Κύπρου
Εκπαιδευτική ξενάγηση για σχολεία στην έκθεση «Κύπρος Νήσος: Ιστορία-Μνήμη-Πραγματικότητα»
Πρώτη δύναμη παγκοσμίως η ελληνική ναυτιλία-Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΗΕ
James People: Οι νέες τάσεις στις ιδιωτικές αγορές στο Global Yield 2025
Πολύτιμος σύμμαχος για την Κύπρο το Μέσο Τεχνικής Υποστήριξης της Ε.Ε.
Πολυκλινική Λευκωσίας: Αναβάθμιση, προσθηκομετατροπές και επέκταση με νέο κτίριο
Τα κίνητρα στους επιχειρηματίες ανάπτυξης γης για προσιτή στέγη και οι τρόποι αξιοποίησης με παραδείγματα