Άλκης Γαλατόπουλος: Πάνε αναπόφευκτα πάνω οι τιμές των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών

Επέστρεψε και πάλι η σκιά του πληθωρισμού και των αυξήσεων, αυτή τη φορά υπό το πρίσμα των χτυπημάτων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, που επηρεάζουν τη διέλευση εμπορικών πλοίων από τη διώρυγα του Σουέζ.

Ο αντίκτυπος γενικότερα στην οικονομία αρχίζει να δείχνει τα... δόντια του, ενώ αναμένεται να επηρεαστεί όλο το εμπόριο, άμεσα ή έμμεσα.

Το ανέφερε εξάλλου και ο Υπουργός Οικονομικών Μάκης Κεραυνός, από τις Βρυξέλλες. «Και η Λαγκάρντ το έχει πει και πολλοί άλλοι, όπως και εγώ έχω αναφέρει ότι υπάρχει κίνδυνος, αλλά δεν μπορεί κάποιος να κάνει πρόβλεψη για τον αντίκτυπο στον πληθωρισμό. Είναι ανησυχίες λόγω των εξελίξεων και δεν αποκλείεται να έχουμε μια νέα αναζωπύρωση του πληθωρισμού».

Ένας από τους τομείς όπου αναμένεται να επηρεαστούν οι τιμές είναι και αυτός των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, καθώς με την αναδρομολόγηση των πλοίων το κόστος για τη μεταφορά τους σχεδόν τριπλασιάζεται.

«Θα περάσουν οι αυξήσεις στον καταναλωτή»

Όπως εξηγεί μιλώντας στο InBusinessNews, ο Άλκης Γαλατόπουλος, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Ηλεκτρικών Οικιακών Συσκευών, «ο τομέας μας θα επηρεαστεί από τη στιγμή που τα ναύλα των εμπορευματοκιβωτίων έχουν υπερδιπλασιαστεί.

Εκεί που στοίχιζαν 2.500 με 3.000 δολάρια να έρθει ένα κοντέινερ από την Κίνα και γενικότερα από την Άπω Ανατολή, τώρα στοιχίζουν 7.500 και 8.000 δολάρια. Άρα αντιλαμβάνεστε ότι ένα κοντέινερ με προϊόντα αξίας 20.000-30.000 δολαρίων θα έχει 40% με 50% αύξηση στο κόστος».

Το επόμενο διάστημα αυτό το κόστος θα μεταφερθεί και στις τιμές των προϊόντων. «Με τις νέες παραλαβές θα φανεί ο αντίκτυπος, τώρα έρχονται τα πρώτα κοντέινερ γιατί χρειάζονται ένα μήνα στη θάλασσα. Τα προϊόντα που έρχονται τώρα με τις καινούργιες αξίες ή αυτά που ταξιδεύουν τώρα, θα είναι όλα πιο ακριβά. Και θα περάσουν οι αυξήσεις στον καταναλωτή», υπέδειξε ο κ. Γαλατόπουλος.

Ουσιαστικά, το ύψος της αύξησης θα εξαρτηθεί από το περιεχόμενο του εμπορευματοκιβωτίου. Αν για παράδειγμα το κοντέινερ περιέχει προϊόντα αξίας 100.000 ευρώ η αύξηση θα είναι μόνο 4%. Αν έχει μέσα όμως προϊόντα αξίας 20.000 ευρώ, τότε η αύξηση θα ανέλθει στο 25% με 30%.

«Έχει να κάνει με την αξία του κάθε κοντέινερ. Αν είναι π.χ. μεγάλα ψυγεία που μπαίνουν πιο λίγα μέσα στο κοντέινερ, τότε παίρνουν πιο μεγάλη αύξηση ανά τεμάχιο, το κάθε ψυγείο. Αν είναι κοντέινερ που μπαίνουν πιο πολλά ψυγεία, τότε η αύξηση διαιρείται σε περισσότερα ψυγεία, τότε είναι μικρότερη η αύξηση», εξηγεί ο κ. Γαλατόπουλος.

Πρόβλημα και για τις επιχειρήσεις

Δεν φαίνεται να υπάρχουν στον ορίζοντα τρόποι διευκόλυνσης για τους καταναλωτές ή τις επιχειρήσεις που αναμένουν σχετικό εξοπλισμό, με το κόστος να μετατοπίζεται στον καταναλωτή.

«Από τη στιγμή που οι εισαγωγείς θα πληρώσουν αυτό το κόστος, πρώτα απ' όλα θα επηρεαστεί η ρευστότητα των επιχειρήσεων, επειδή εκεί που χρειάζομαι για να φέρω 100 κοντέινερ επί 3.000, 300.000, θα χρειάζομαι 700.000. Άρα, αμέσως χτυπάει τις επιχειρήσεις. Πλέον το κόστος ανεβαίνει, και άρα ο τελικός καταναλωτής πληρώνει πιο ακριβά», σημειώνει ο κ. Γαλατόπουλος.

Προσθέτει ακόμα ότι φορτώσεις από εργοστάσια της Ευρώπης, επηρεάζονται, επειδή κι αυτές φέρνουν τις πρώτες ύλες τους από την Άπω Ανατολή. «Είναι πολλές οι επιπτώσεις σε όλα τα προϊόντα. Επηρεάζει την οικονομία καθολικά και το εμπόριο σίγουρα», επισημαίνει.

Από αυτές τις εξελίξεις αναμένεται να επηρεαστούν και μεγάλες επενδύσεις, όπως για παράδειγμα η στελέχωση ξενοδοχείων, υπεραγορών και άλλων μεγάλων επιχειρήσεων που αναμένουν ηλεκτρικό εξοπλισμό.

Καταλήγοντας ο Άλκης Γαλατόπουλοςστέλνει το δικό του μήνυμα ως Πρόεδρος του Συνδέσμου:

«Χρειάζεται λίγη υπομονή για να επανέλθουν οι τιμές, πρέπει να λήξει η κρίση στην Υεμένη. Και να μπορεί το εμπόριο και τα πλοία να περνούν από το πιο κοντινό δρομολόγιο. Πέραν αυτού, δυστυχώς η αύξηση στις τιμές είναι αναπόφευκτη».

Δειτε Επισης

Προς επέκταση το γραμμικό πάρκο στον Πεδιαίο-Θα φθάσει μέχρι την περιοχή Αγίου Ανδρέα
Στην έκδοση με τις 1000+μεγαλύτερες εταιρείες της Κύπρου-Largest employers
Δημόσιο: Πόσο αυξήθηκαν οι δαπάνες προσωπικού από το 2013 και πώς κατανέμονται ανά Υπουργείο
Στέφανος Πιερίδης: Ο κύκλος εργασιών και το σοβαρότερο πρόβλημα για τις πλείστες κατασκευαστικές εταιρείες
Ν. Χριστοδουλίδης: Δεν είμαστε ικανοποιημένοι... Να αυξήσουμε τη συνεισφορά του πρωτογενούς τομέα στο ΑΕΠ
Οι βραδυφλεγείς βόμβες στα θεμέλια της κυπριακής οικονομίας…Καυτές πατάτες τερματικό και ΟΚΥπΥ
Οι 5+3 φάσεις του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Μέχρι πού θα φθάσει το μεγάλο έργο
Η κανονιστική συμμόρφωση στο περιβάλλον της πράσινης μετάβασης και των νέων απαιτήσεων της CSRD
Οι 1000+μεγαλύτερες εταιρείες στην Κύπρο-Η συλλεκτική έκδοση του ΙΝ Business Οκτωβρίου στα περίπτερα
Αυτός είναι ο επενδυτής που θέλει να εξαγοράσει το «Ρόδον» στον Αγρό-Πόσα προσφέρει για το 100%