Κώστας Ντάλτας: Το κορυφαίο ζήτημα για τις δημόσιες σχέσεις και τη διαφήμιση-Πού πρέπει να επενδύσουμε

Βρισκόμαστε σε μία εποχή όπου οι πελάτες υπαγορεύουν τις τάσεις και τις εξελίξεις στην αγορά και όχι τα brands, αναφέρει ο Managing Director της Red Wolf-PR & Advertising Agency Κώστας Ντάλτας, υπογραμμίζοντας πως οι δημόσιες σχέσεις και η διαφήμιση αναπτύσσονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ανεβάζοντας σημαντικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, στο πλαίσιο του «IN Business Forecasting 2024», ο κ. Ντάλτας χαρακτηρίζει ως το κορυφαίο ζήτημα για τις δημόσιες σχέσεις και τη διαφήμιση την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, με τεχνογνωσία, πάθος και έμπνευση, επισημαίνοντας συναφώς ότι το 2024 θα πρέπει να υπάρξει ακόμη περισσότερη επένδυση στην ανάπτυξη των στελεχών του τομέα, αλλά και στην περαιτέρω σύνδεση του με την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Ο Κώστας Ντάλτας υπογραμμίζει επιπρόσθετα πως η περαιτέρω ενσωμάτωση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης το 2024 θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στη βιωσιμότητα του τομέα.

«Η εξατομικευμένη επικοινωνία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις μέρες μας, καθώς με τη βοήθεια της τεχνολογίας παρέχει σημαντικά δεδομένα, που αφορούν την αντίδραση και την αλληλεπίδραση του κοινού με το περιεχόμενο, ενισχύοντας τις προσπάθειές μας για πιο στοχευμένες επικοινωνιακές δράσεις, στα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του πελάτη», υποδεικνύει.

Αναφερόμενος στην Red Wolf, ο Managing Director της εταιρείας οριοθετεί ως στόχο τη διατήρηση της σταθερής πορείας ανάπτυξης που έχει τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας το γεγονός ότι πριν από λίγους μήνες προχωρήσε στην ίδρυση του γραφείου της στην Αθήνα με το όνομα 4Hats και με μια δυναμική ομάδα. που τους επόμενους μήνες θα διεκδικεί όλο και μεγαλύτερο μερίδιο από την αγορά.

Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το οικονομικό περιβάλλον το 2024, υπό το πρίσμα των πληθωριστικών πιέσεων, των υψηλών επιτοκίων και των απρόβλεπτα συνεχώς μεταβαλλόμενων γεωπολιτικών εξελίξεων;

Η έντονη ρευστότητα στην παγκόσμια πολιτική, στις εμπορικές δυναμικές και στις διεθνείς σχέσεις, συνεχίζει να δοκιμάζει την ανθεκτικότητα των αγορών και των επιχειρήσεων με τις επιπτώσεις να αγγίζουν αναπόφευκτα και την κυπριακή οικονομία.

Η Κύπρος όμως, έχει τις αντοχές, την ευελιξία αλλά και την ικανότητα να προσαρμόζεται σε δύσκολα οικονομικά δεδομένα, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι πρόσφατες προβλέψεις τις Κομισιόν που τοποθετούν τη χώρα μας ανάμεσα στις πέντε χώρες στην Ευρωζώνη με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης για τα έτη 2023-2025.

Οι εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2024-2025 είναι υπέρ μας. Ο ρυθμός ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας θα ανέλθει σε 2,6% και 2,9%, αντίστοιχα, ενώ ο πληθωρισμός αναμένεται να συνεχίσει την επιβράδυνσή του στο 3% και στο 2,2% αντίστοιχα κατά τα επόμενα δύο έτη.

Στο χέρι μας είναι, να αποδείξουμε ξανά από τι υλικό είμαστε φτιαγμένοι. Αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να επαναξιολογήσουμε τις στρατηγικές μας και να εστιάσουμε στην περαιτέρω ενσωμάτωση της τεχνολογίας, στην εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού και στην εφαρμογή των κριτηρίων για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG).

Ποιες εκτιμάτε πως είναι οι μεγαλύτερες και πιο δύσκολες προκλήσεις τις οποίες θα κληθεί να αντιμετωπίσει η κυπριακή οικονομία;

Η χώρα μας καλείται να διαχειριστεί σημαντικές προκλήσεις τόσο από εξωγενείς όσο και από ενδογενείς παράγοντες.

Η κρίση στο Ισραήλ, και η συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, αναμένεται να αφήσουν και φέτος έντονα το αποτύπωμά τους στους τομείς των υπηρεσιών της χώρας μας, και ειδικότερα στον τουρισμό, ενώ σημαντικοί κίνδυνοι είναι επίσης τα υψηλά επιτόκια, το ενεργειακό, οι χαμηλότερες επιδόσεις στις εξαγωγές, αλλά και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Θα λέγατε πως λαμβανομένων υπόψη και των τελευταίων αναβαθμίσεων, η Κύπρος βρίσκεται πλέον για τα καλά σε αναπτυξιακή πορεία;

Οι τελευταίες αναβαθμίσεις όπως επίσης και οι θετικές μακροοικονομικές προβλέψεις, αποδεικνύουν τη σταθερότητα και τις ισχυρές προοπτικές της κυπριακής οικονομίας. Αυτό όμως, δεν πρέπει να μας εφησυχάζει.

Ο δρόμος για τη βιώσιμη ανάπτυξη είναι μακρύς και υπάρχουν αρκετά βήματα που πρέπει να κάνουμε σήμερα, αλλά και σε βάθος χρόνου.

Να επιταχύνουμε τις επενδύσεις και τις μεταρρυθμίσεις που σχετίζονται με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Κύπρου, να προχωρήσουμε περαιτέρω το ψηφιακό μετασχηματισμό της χωράς, να εστιάσουμε στην πράσινη ανάπτυξη και να δημιουργήσουμε μία πιο ανθεκτική και ισχυρή οικονομία που θα είναι λιγότερο ευάλωτη στους εξωγενείς παράγοντες.

Οι δημόσιες σχέσεις και η διαφήμιση

Ποια εκτιμάτε θα είναι η πορεία του τομέα που δραστηριοποιήστε το 2024;

Οι δημόσιες σχέσεις και η διαφήμιση αναπτύσσονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ανεβάζοντας σημαντικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, κάτι που οφείλεται κυρίως στο άκρως ανταγωνιστικό τοπίο του τομέα, που αναγκάζει τα γραφεία να λανσάρουν νέες καινοτομίες και να επενδύουν στο εξειδικευμένο προσωπικό και στην τεχνολογία.

Σήμερα, ως τομέας καλούμαστε να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στις ανάγκες της αγοράς και να ενισχύσουμε τη δέσμευσή τους προς τους πελάτες, την κοινωνία και το περιβάλλον, καθώς η εμπιστοσύνη είναι πιο σημαντική από ποτέ: Επηρεάζει τον ανταγωνισμό, επηρεάζει τις πωλήσεις και επηρεάζει την απασχόληση.

Οι τάσεις και αλλαγές στον τομέα

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις και αλλαγές του τομέα που αναμένετε το 2024;

Βρισκόμαστε σε μία εποχή όπου οι πελάτες υπαγορεύουν τις τάσεις και τις εξελίξεις στην αγορά και όχι τα brands. Οι καταναλωτές θέλουν τα πάντα και τα θέλουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ενώ η άμεση ικανοποίησή τους είναι επιβεβλημένη και καθοριστική, ιδιαίτερα στο ψηφιακό κόσμο όπου κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος της εξουσίας.

Η εξατομικευμένη επικοινωνία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις μέρες μας καθώς με τη βοήθεια της τεχνολογίας παρέχει σημαντικά δεδομένα, που αφορούν την αντίδραση και την αλληλεπίδραση του κοινού με το περιεχόμενο, ενισχύοντας τις προσπάθειές μας για πιο στοχευμένες επικοινωνιακές δράσεις, στα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του πελάτη.

Στο πλαίσιο αυτό, η περαιτέρω ενσωμάτωση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης το 2024 θα διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στη βιωσιμότητα του τομέα.

Πιστεύω πως οι επιχειρήσεις που θα επενδύσουν στο περιεχόμενο με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ), στα μετρήσιμα δεδομένα και τις αναλύσεις που προσφέρουν τα τεχνολογικά εργαλεία, καθώς και στις έρευνες που μπορούν να πραγματοποιηθούν με ΤΝ θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Την ίδια στιγμή, η έντονη ευαισθητοποίηση κοινού στα ζητήματα της βιωσιμότητας, θέτουν την εφαρμογή των κριτηρίων ESG στις κορυφαίες προτεραιότητες των brands.

Η βελτίωση της βιωσιμότητας των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ, η προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και η θέσπιση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα, αναμένεται να απασχολήσουν έντονα τον τομέα μας το 2024.

Κορυφαίο ζήτημα η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που σήμερα ταλανίζουν τον τομέα σας και η επίλυση των οποίων κρίνεται από εσάς ως προτεραιότητα ενόψει της νέας χρονιάς;

Δυστυχώς, η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού, με τεχνογνωσία, πάθος και έμπνευση, αποτελεί κορυφαίο ζήτημα για τις δημόσιες σχέσεις και τη διαφήμιση.

Το 2024, θα πρέπει να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη των στελεχών του τομέα μας, αλλά και στην περαιτέρω σύνδεση μας με την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Ήδη ως εταιρεία προχωρήσαμε το 2023 στην ανακοίνωση της δημιουργίας της Red Wolf Academy, όπου με τη στήριξη του CIM-Cyprus Business School, προχωράμε σε μία σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων μεταφοράς τεχνογνωσίας στον τομέα της επικοινωνίας των δημοσίων σχέσεων της διαφήμισης και του Marketing.

Νέο γραφείο στην Αθήνα

Ποια είναι τα πλάνα/στρατηγική του οργανισμού σας για το 2024;

Στην Red Wolf ακολουθούμε ένα μοντέλο που στηρίζεται στον άνθρωπο και τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του για να εξελιχθεί και να εξελίξει την εταιρεία μας, είτε πρόκειται για το ανθρώπινο δυναμικό μας είτε για τους συνεργάτες μας.

Η ομάδα μας αποτελεί το βασικό γρανάζι της λειτουργίας και της εξέλιξής μας. Επενδύουμε συνεχώς σε αυτήν παρέχοντάς της, την απαραίτητη τεχνογνωσία και την κατάλληλη τεχνολογία, σε ένα φιλόξενο επαγγελματικό περιβάλλον, με ιδιαίτερη έμφαση στη νέα γενιά που χρειάζεται επαγγελματικές ευκαιρίες και καθοδήγηση.

Στο ίδιο πλαίσιο της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, έχουμε αναπτύξει ως βασική αρχή μας, η κάθε εταιρεία που μας επιλέγει να είναι συνεργάτης μας και όχι πελάτης. Δημιουργούμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες μας, αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες τους, διαμορφώνουμε τη στρατηγική τους εν μέσω κρίσης και δημιουργούμε πρωτόκολλα επικοινωνιακής διαχείρισής της.

Αποδεχόμαστε την κάθε πρόκληση και ενισχύουμε ένα ευρύ φάσμα πελατών παρέχοντάς τους 360° υπηρεσίες επικοινωνίας στις δημόσιες σχέσεις και τη διαφήμιση όπως: Branding, Communication Strategy, Integrated Marketing, Public Relations, Event Management, Digital Marketing, Political Communication, Public Affairs, Crisis Management, Web Design & Development.

Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την σταθερή πορεία ανάπτυξης, που έχουμε τα τελευταία χρόνια, ως ένα δυναμικό γραφείο, με γερά θεμέλια, κατάλληλες υποδομές και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, που αποδέχεται τις προκλήσεις και φέρνει εις πέρας ποικιλόμορφα απαιτητικά επικοινωνιακά έργα.

Πριν λίγους μήνες προχωρήσαμε στην ίδρυση του γραφείου μας στην Αθήνα, με το όνομα 4Hats και με μια δυναμική ομάδα που τους επόμενους μήνες θα διεκδικεί όλο και μεγαλύτερο μερίδιο από την αγορά.

Η νέα εποχή που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη

Ο παράγοντας τεχνολογία, όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη, ποιο ρόλο διαδραματίζεται και ποιες αλλαγές αναμένεται να επιφέρει στον τομέα σας;

Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη προδιαγράφει μία νέα εποχή όπου η συνεργασία της τεχνολογίας και του ανθρώπου, θα μεγιστοποιήσει το αποτέλεσμα προς όφελος των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση της οικονομίας.

Τα εργαλεία δημιουργίας περιεχομένου με τεχνητή νοημοσύνη αποτελούν τον καθημερινό διαδικτυακό συνεργάτη για τον επαγγελματία των δημοσίων σχέσεων και της διαφήμισης που καλείται να παράγει μεγάλο όγκο ποιοτικού υλικού σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η τεχνολογία είναι ένας σημαντικός σύμμαχος για παραγωγή ιδεών και σύνταξη, όπως επίσης για παρακολούθηση αναφορών, ανάλυση επιδόσεων, και ακριβέστερη μέτρηση των αποτελεσμάτων. Και όλα αυτά με εύκολη πρόσβαση και εκμάθηση.

Δειτε Επισης

Ρένος Φωκάς: Τα καινοτόμα έργα είναι αυτά που έχουμε στόχο να διεκπεραιώσουμε (vid)
Ειρήνη Χριστοδούλου: Με τιμά ιδιαίτερα αυτό το βραβείο, θα συνεχίσουμε την σκληρή δουλειά (vid)
Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνώριση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. η απασχόληση στην Κύπρο-Τρίτη σε υπερειδίκευση εργαζομένων
Σε αυξητική τάση η αδήλωτη και παράνομη εργασία-Η έκκληση Παναγιώτου στους εργοδότες και τα νέα μέτρα
Ανάγκη για τον τουριστικό τομέα-«Δεν μπορούμε χωρίς ξένα εργατικά χέρια και αυτό αποδεικνύεται από τους αριθμούς»
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών