Αναθερμαίνεται η αγορά με τα σχολικά-Πονοκεφαλιάζουν αυξήσεις, καύσιμα, ρεύμα και επιτόκια

Δύσκολος μήνας για το λιανεμπόριο, αλλά και μήνας υποχρεωτικών αγορών για μερίδα του πληθυσμού, αποτελεί ο Σεπτέμβριος. Παρά τα αυξημένα έξοδα που δημιούργησαν οι καλοκαιρινές διακοπές, την ίδια ώρα οι αγορές σε σχολικά και είδη γραφικής ύλης είναι απαραίτητες για γονείς και φοιτητές. Αν και τις τελευταίες μέρες αποτυπώνεται μια αναθέρμανση της αγοράς, εντούτοις η εικόνα συγκράτησης από τους καταναλωτές και τα νοικοκυριά εξακολουθεί να υπάρχει.

Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο αναμένεται να καταγραφεί αυξημένη κίνηση στο λιανεμπόριο, καθώς την ερχόμενη εβδομάδα αρχίζει η νέα σχολική χρονιά. Υπό τις περιστάσεις, οι αγορές σε σχολικά είδη, όπως τσάντες, ρούχα, πένες, μολύβια και τετράδια, κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρόλο που υπολογίζεται ότι οι τιμές είναι αυξημένες κατά 15% - 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα καλάθια γεμίζουν με προσοχή
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα και τις υπεραγορές για τις αγορές σχολικών ειδών βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ωστόσο, τα καλάθια γεμίζουν με προσοχή λόγω της συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης και της αβεβαιότητας που επικρατεί εξαιτίας διάφορων παραγόντων.

«Οι γενικότερες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, η άνοδος των τιμών σε καύσιμα και ηλεκτρισμό σε συνάρτηση με τον τερματισμό των επιδοτήσεων, αλλά και η αυξητική τάση στα δανειστικά επιτόκια δημιουργούν προβληματισμό στους καταναλωτές/δανειολήπτες, οι οποίοι είναι εμφανώς συγκρατημένοι, προσεκτικοί στις αγορές τους που γίνονται πλέον έπειτα από ενδελεχή μελέτη και με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή και τις προσφορές», τόνισε σχετικά, εξηγώντας ότι αρκετές αγορές θα ακολουθήσουν και μετά το άνοιγμα των σχολείων και των φροντιστηρίων.

Η ζοφερή εικόνα και η ανάσα λόγω τουρισμού
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται τα αιτήματα από προμηθευτές για νέες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, οι οποίες επιβάλλονται από τους λιανέμπορους μόνο όταν δικαιολογούνται.

Η επόμενη μέρα προκαλεί ανησυχία στους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν μήνα με τον μήνα να συρρικνώνεται το εισόδημά τους ένεκα των απανωτών αυξήσεων και ανατιμήσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Ωστόσο, η καθοριστική συμβολή του τουρισμού, οι μαζικές έξοδοι των καταναλωτών και η διοργάνωση εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών) αποτέλεσαν ανάσα για το λιανικό εμπόριο.

Δειτε Επισης

Μία lady για ένα SIR-H BENTLEY Cyprus μετέφερε τον Sir Tom Jones στην Κύπρο
Fiat: 125 χρόνια ιταλικής φινέτσας, καινοτομίας και… «Dolce Vita»
Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν
UBS: Οι δασμοί Τραμπ θα μπορούσαν να μειώσουν την κινεζική ανάπτυξη κατά 50% (γράφημα)
Συντονιστική Επιτροπή Αγελαδοτρόφων: Το χαλλούμι ΠΟΠ φρέναρε τον ρυθμό ανάπτυξης των εξαγωγών
CP Herbalist: Προχωρά με νέο εργοστάσιο στη Λεμεσό-Επένδυση που φέρνει επέκταση (photos)
Φόβοι αναζωπύρωσης πληθωρισμού από το υψηλό κόστος στην παγκόσμια ναυτιλία
Επιβραδύνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Χαλλούμι: €210.000 για αναβάθμιση συστημάτων αποστολής στοιχείων διακίνησης νωπού γάλακτος
Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ η εξαγορά των Υπεραγορών Παπαντωνίου από την Σκλαβενίτης