Αναθερμαίνεται η αγορά με τα σχολικά-Πονοκεφαλιάζουν αυξήσεις, καύσιμα, ρεύμα και επιτόκια

Δύσκολος μήνας για το λιανεμπόριο, αλλά και μήνας υποχρεωτικών αγορών για μερίδα του πληθυσμού, αποτελεί ο Σεπτέμβριος. Παρά τα αυξημένα έξοδα που δημιούργησαν οι καλοκαιρινές διακοπές, την ίδια ώρα οι αγορές σε σχολικά και είδη γραφικής ύλης είναι απαραίτητες για γονείς και φοιτητές. Αν και τις τελευταίες μέρες αποτυπώνεται μια αναθέρμανση της αγοράς, εντούτοις η εικόνα συγκράτησης από τους καταναλωτές και τα νοικοκυριά εξακολουθεί να υπάρχει.

Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο αναμένεται να καταγραφεί αυξημένη κίνηση στο λιανεμπόριο, καθώς την ερχόμενη εβδομάδα αρχίζει η νέα σχολική χρονιά. Υπό τις περιστάσεις, οι αγορές σε σχολικά είδη, όπως τσάντες, ρούχα, πένες, μολύβια και τετράδια, κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρόλο που υπολογίζεται ότι οι τιμές είναι αυξημένες κατά 15% - 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα καλάθια γεμίζουν με προσοχή
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα και τις υπεραγορές για τις αγορές σχολικών ειδών βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ωστόσο, τα καλάθια γεμίζουν με προσοχή λόγω της συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης και της αβεβαιότητας που επικρατεί εξαιτίας διάφορων παραγόντων.

«Οι γενικότερες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, η άνοδος των τιμών σε καύσιμα και ηλεκτρισμό σε συνάρτηση με τον τερματισμό των επιδοτήσεων, αλλά και η αυξητική τάση στα δανειστικά επιτόκια δημιουργούν προβληματισμό στους καταναλωτές/δανειολήπτες, οι οποίοι είναι εμφανώς συγκρατημένοι, προσεκτικοί στις αγορές τους που γίνονται πλέον έπειτα από ενδελεχή μελέτη και με κριτήριο τη χαμηλότερη τιμή και τις προσφορές», τόνισε σχετικά, εξηγώντας ότι αρκετές αγορές θα ακολουθήσουν και μετά το άνοιγμα των σχολείων και των φροντιστηρίων.

Η ζοφερή εικόνα και η ανάσα λόγω τουρισμού
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται τα αιτήματα από προμηθευτές για νέες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων, οι οποίες επιβάλλονται από τους λιανέμπορους μόνο όταν δικαιολογούνται.

Η επόμενη μέρα προκαλεί ανησυχία στους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν μήνα με τον μήνα να συρρικνώνεται το εισόδημά τους ένεκα των απανωτών αυξήσεων και ανατιμήσεων σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Ωστόσο, η καθοριστική συμβολή του τουρισμού, οι μαζικές έξοδοι των καταναλωτών και η διοργάνωση εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών) αποτέλεσαν ανάσα για το λιανικό εμπόριο.

Δειτε Επισης

Μειώθηκαν οι εμπορικές συναλλαγές μέσω Πράσινης Γραμμής το 2024
Στην William Grant & Sons «The Famous Grouse» και «Naked Malt»-Στην κυπριακή αγορά από την Laiko Cosmos Trading
Πότε ανοίγει ξανά η πύλη καταχώρησης των 260 αιτήσεων για την ηλεκτροκίνηση-Πού κυμαίνοντα τα ποσά των χορηγιών
Υπευθυνότητα και συμμόρφωση: Ο ρόλος των καταστημάτων διαρκούς εξυπηρέτησης στην προστασία των ανήλικων καταναλωτών
Πέντε συγκεκριμένες εισηγήσεις από ΣΕΜΗΟ για ουσιαστική και αποτελεσματική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση
Ένα «e-kalathi» στη μέγγενη της αγοράς που απογοήτευσε λιανέμπορους και καταναλωτές
Σώτος Τρικωμίτης: Μπάχαλο με τις χορηγίες για την ηλεκτροκίνηση, εξαντλήθηκαν σε μερικά δευτερόλεπτα
Καλοκαιρινά pop-up καταστήματα στο My Mall Λεμεσού-Η απόλυτη εμπειρία αγορών επιστρέφει
Ανανεώνουμε το σαλόνι μας με καλοκαιρινές πινελιές
Δασμοί Τραμπ: Σε ισχύ η μειωμένη επιβάρυνση 10% για τα βρετανικά αυτοκίνητα-Διατηρείται το 25% για την Ιαπωνία