Εμπόριο: Ο στόχος για αύξηση των εξαγωγών και με ποιες χώρες έχει πάρε-δώσε η Κύπρος

Η αύξηση των εξαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών, μέσω της δημιουργίας του κατάλληλου επιχειρηματικού κλίματος και δομής που θα βοηθήσουν τις κυπριακές επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στο νέο ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, αποτελεί καίριας σημασίας στοχοπροσήλωση της κυβέρνησης και δη της Υπηρεσίας Εμπορίου του αρμόδιου Υπουργείου.

Προς αυτή την κατεύθυνση, έμφαση δίδεται στην ενίσχυση της ικανότητας διείσδυσης των κυπριακών προϊόντων και υπηρεσιών σε αγορές του εξωτερικού, του εντοπισμού νέων αγορών, αλλά και της προσπάθειας δημιουργίας Εθνικής Εμπορικής Ταυτότητας, η οποία θα στοχεύει στην οικοδόμηση και διαχείριση καλής φήμης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της Κύπρου, τονίζοντας τα διακριτικά χαρακτηριστικά τους.

Μάλιστα, στο πλαίσιο της προσπάθειας επίτευξης των στόχων του ΥΕΕΒ, σχεδιάστηκε και υλοποιείται από την Υπηρεσία Εμπορίου η πολιτική για στήριξη και περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών και για βελτίωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, με στόχο την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας και της ευημερίας του συνόλου των πολιτών.

Όπως προκύπτει από τις στατιστικές, η πορεία των κυπριακών εξαγωγών την τελευταία πενταετία είναι ανοδική, ενώ με τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των κυπριακών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, οι προοπτικές διαφαίνονται ακόμη μεγαλύτερες.

Παρ' όλα αυτά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, το εμπορικό ισοζύγιο της Κύπρου παραμένει ελλειμματικό, καθότι για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023 βρέθηκε στο -€5.149,1 εκατ.

Ειδικότερα, για την συγκεκριμένη περίοδο, οι συνολικές εισαγωγές της Κύπρου από το εξωτερικό ήταν αξίας €6,433,9 εκατ., ενώ η αξία των εξαγωγών της ανήλθε στα €945,627 εκατ.

Ποιες χώρες αποτελούν όμως τους «κύριους εμπορικούς εταίρους» της Κύπρου; Από πού εισάγει και πού εξάγει τα περισσότερα προϊόντα η χώρα μας; Την εικόνα αποτυπώνουν τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για το πρώτο εξάμηνο του 2023, τα οποία και παρατίθενται πιο κάτω.

Αφορούν τις πρώτες δέκα χώρες στις οποίες εξάγουμε και από τις οποίες εισάγουμε προϊόντα, το ποσοστό εισαγωγών ή εξαγωγών, αντιστοίχως, που έχει η κάθε χώρα, αλλά και την αξία των εμπορικών προϊόντων.

ΕΞΑΓΩΓΕΣ

1) Νήσοι Μάρσαλ: 12,07%

Αξία: €238,315 εκατ.

2) Λιβύη: 8,40%

Αξία: €165,805 εκατ.

3) Λίβανος: 7,37%

Αξία: €145,557 εκατ.

4) Ελλάδα: 7,16%

Αξία: €141,352 εκατ.

5) Λιβερία: 6,79%

Αξία: €134,024 εκατ.

6) Ηνωμένο Βασίλειο: 5.78%

Αξία: €114,165

7) Χονγκ Κονγκ: 4,07%

Αξία: €80,436 εκατ.

8) Νιγηρία: 3,92%

Αξία: €77,441

9) Νορβηγία: 2,69%

Αξία: €53,091 εκατ.

10) Ισπανία: 2,43%

Αξία: €48,074 εκατ.

ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ

1) Ελλάδα: 18,79%

Αξία: €1,209,110 εκατ.

2) Ηνωμένο Βασίλειο: 17,34%

Αξία: €1,115,407 εκατ.

3) Ιταλία: 7,58%

Αξία: €487,771 εκατ.

4) Γερμανία: 5,39%

Αξία: €346,800 εκατ.

5) Κίνα: 5,17%

Αξία: €332,671 εκατ.

6) Ισπανία: 4,53%

Αξία: €291,139%

7) Ισραήλ: 4,47%

Αξία: €287,733 εκατ

8) Ολλανδία: 3,5%

Αξία: €225,468 εκατ.

9) Ιαπωνία: 2,65%

Αξία: €170,771 εκατ.

10) Βέλγιο: 2,44%

Αξία: €157,296 εκατ.

Δειτε Επισης

Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές
Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές
Στοχευμένοι έλεγχοι Προστασίας Καταναλωτή σε καταστήματα πώλησης επίπλων
Kiabi: Ετοιμάζει κάθοδο στη Λευκωσία και μεγάλο άνοιγμα στο Mall of Engomi