Κ. Καποδίστριας: Απαραίτητο οι εταιρείες να προσφέρουν οικονομικά ανταλλακτικά στους καταναλωτές
Μάριος Ιωάννου 06:35 - 28 Αυγούστου 2023
Κερδοφόρα πορεία κατέγραψε η αγορά των ανταλλακτικών κατά τους μήνες αιχμής πριν ή εν μέσω των καλοκαιρινών διακοπών, με την άνοδο να οφείλεται εν μέρει και στις αυξήσεις τιμών ένεκα πληθωρισμού.
Σε συνέντευξη του στο InBusinessNews, ο CEO της Chr. Kapodistrias & Sons, Κωνσταντίνος Καποδίστριας εξήγησε τη σημασία παροχής περισσότερων λύσεων και εναλλακτικών επιλογών στους καταναλωτές, με ποιοτικές οικονομικές μάρκες ανταλλακτικών αυτοκινήτων, μέσω των οποίων δύναται να επιτευχθεί εξοικονόμηση από 20% έως 40%.
Αναλύοντας τον ρόλο που διαδραματίζει η ηλικία ή η χρήση ενός αυτοκινήτου, τόνισε ότι συνήθως για πιο καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, οι ιδιοκτήτες τους τείνουν να επιλέγουν premium μάρκες ανταλλακτικών (συνήθως γερμανικής προέλευσης), ενώ για τα παλαιότερα οχήματα ή και εμπορικά προτιμούν τις πιο οικονομικές επιλογές (όπως για παράδειγμα από Ιταλία ή Πολωνία).
Όσον αφορά τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυτοκινήτων, ο κ. Καποδίστριας ανέφερε ότι παρόλο που υπήρξε κάποια οριακή βελτίωση σε κάποιες μάρκες, μοντέλα και κατηγορίες οχημάτων, εντούτοις, το πρόβλημα παραμένει, με τις καθυστερήσεις να κυμαίνονται μεταξύ ενός έτους ή περισσότερο.
Διαβάστε εδώ: Αυτοκίνητα: Ακριβή υπόθεση το σέρβις, ψάχνουν φθηνότερα ανταλλακτικά οι ιδιοκτήτες
Πώς κινήθηκε η αγορά των ανταλλακτικών κατά τους μήνες αιχμής (Απρίλιος - Ιούλιος);
Η αγορά κινήθηκε θετικά σε αυτό το διάστημα σε ποσοστό που κυμαίνεται κοντά στο 15%. Σε αυτό βέβαια συνέτειναν κάπως και οι αυξήσεις των τιμών λόγω του πληθωρισμού.
Ο ρόλος της ηλικίας και της χρήσης του αυτοκινήτου
Η γενικότερη ακρίβεια ωθεί αρκετούς καταναλωτές σε πιο οικονομικές μάρκες ανταλλακτικών. Θεωρείτε ότι υπάρχει ακόμα η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ οδηγών και premium brands;
Βεβαίως υπάρχει, αλλά οι καταναλωτές έχουν αρχίσει εξ ανάγκης να αποκτούν πλέον εμπιστοσύνη και στις πιο οικονομικές μάρκες. Τουλάχιστον, η εταιρεία ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ εισάγει ποιοτικές οικονομικές μάρκες που οι πελάτες μας τις εμπιστεύονται.
Μεγάλη μερίδα του κόσμου, όμως, επιμένει στις premium μάρκες λόγω της ανώτερης ποιότητας. Ως εταιρεία ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, ωστόσο, οφείλουμε να παρέχουμε περισσότερες λύσεις και επιλογές στους καταναλωτές.
Επιπρόσθετα, μεγάλο ρόλο παίζει και η ηλικία ή η χρήση του οχήματος. Συγκεκριμένα, για τα πιο καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, οι ιδιοκτήτες τους τείνουν να επιλέγουν premium μάρκες ανταλλακτικών, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα ή και εμπορικά προτιμούν τις πιο οικονομικές επιλογές. Για παράδειγμα, εάν ένα αυτοκίνητο είναι παλιό, ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει ιταλικά ή πολωνικά φρένα, αντί για γερμανικά, τα οποία είναι πιο ακριβά.
Εξοικονόμηση μέχρι 40%
Ποια είναι η εκτιμώμενη εξοικονόμηση κόστους που προκύπτει από την επιλογή εναλλακτικών/οικονομικών μαρκών σε σχέση με τις premium; Σε ποιες κατηγορίες εφαρμόζεται και σε ποιο βαθμό προτιμάται από τους ιδιοκτήτες ή τα συνεργεία αυτοκινήτων;
Η εξοικονόμηση που προκύπτει από την επιλογή εναλλακτικών και πιο οικονομικών μαρκών ανταλλακτικών μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ του 20% και του 40%, ανάλογα με το είδος του ανταλλακτικού.
Αυτή η πολιτική της εταιρείας μας, να προσφέρει δηλαδή εναλλακτικές και διάφορες επιλογές, εστιάζεται συνήθως στα πολύ κινήσιμα ανταλλακτικά, όπως π.χ. ελαστικά, λιπαντικά, φίλτρα, φρένα, μπαταρίες και άλλα, καθώς επίσης και σε κάποια πολύ ακριβά ανταλλακτικά, για τα οποία θα πρέπει να προσφέρεις και οικονομικότερες επιλογές στους καταναλωτές. Σε ευαίσθητα είδη ανταλλακτικών, όπως για παράδειγμα συμπλέκτες, ηλεκτρικά είδη κλπ., προτιμούμε να διαθέτουμε μόνο premium ανταλλακτικά.
Όπως ανέφερα και προηγουμένως, ο βαθμός προτίμησης από τους μηχανικούς ή τους ιδιοκτήτες του οχήματος εξαρτάται από την ηλικία του οχήματος, το κατά πόσο πρόκειται για επιβατικό ή εμπορικό όχημα, όπως επίσης και από την οικονομική δυνατότητα του εκάστοτε καταναλωτή την καθορισμένη στιγμή.
Παραμένει το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις οχημάτων – Ο ρόλος του πολέμου
Πόσο έχουν βελτιωθεί τα δεδομένα όσον αφορά τις παραδόσεις νέων οχημάτων; Πόσος καιρός απαιτείται για την παραλαβή ενός οχήματος;
Υπήρξε κάποια οριακή βελτίωση σε κάποιες μάρκες, μοντέλα και κατηγορίες οχημάτων. Εντούτοις, το πρόβλημα παραμένει. Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν πάνω στη Ρωσία προκάλεσαν αρκετά προβλήματα και καθυστερήσεις. Πάρα πολλές πρώτες ύλες προέρχονταν από την Ρωσία για την κατασκευή ανταλλακτικών και μερών του οχήματος.
Αυτό τώρα δεν ισχύει, με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ψάχνουν πρώτες ύλες από άλλες χώρες και ηπείρους. Θα αναφέρω μόνο ένα-δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Μόνο στην Ουκρανία υπάρχουν 17 εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών καλωδίων για τα αυτοκίνητα. Ένα μοντέρνο κανονικό αυτοκίνητο (όχι ηλεκτρικό) διαθέτει κατά μέσο όρο … 5 χιλιόμετρα καλωδίωση!
Αντιλαμβάνεστε τις ανάγκες. Η διακοπή ή ο περιορισμός της παραγωγής λόγω του πολέμου προκάλεσε απίστευτες καθυστερήσεις στην κατασκευή ενός οχήματος διότι οι άλλες χώρες δεν διέθεταν τέτοια εργοστάσια. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αγόραζαν καλώδια από την Ουκρανία.
Επίσης, ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια της Bosch στην Ευρώπη βρισκόταν στη Ρωσία. Το εργοστάσιο τερμάτισε τη λειτουργία του, την στιγμή που πάρα πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτιόνταν από τα εξαρτήματα της Bosch.
Ως αποτέλεσμα, έχουμε καθυστερήσεις σήμερα που κυμαίνονται μεταξύ ενός έτους ή περισσότερο. Οι αντιπροσωπείες των αυτοκινήτων στην Κύπρο επίσης θα μπορούσαν να σας δώσουν μια πιο τεκμηριωμένη απάντηση.