The OBSIDIAN CO.: Πάνω απ’ όλα σύμβουλοι

Τον ρόλο που πρέπει να επιτελούν τα γραφεία επικοινωνίας ως σύμβουλοι σε ό,τι αφορά τη στρατηγική του μάρκετινγκ των επιχειρήσεων, πέρα από τη διαφήμιση και τις καμπάνιες, επεξηγεί ο CEO & Marketing Director της Obsidian Co., Χρήστος Λοΐζου. Ευοίωνες είναι ταυτόχρονα οι εκτιμήσεις του για τη διαφημιστική δαπάνη, ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί εν εκτάσει στην εδραίωση των ψηφιακών καναλιών και πώς αυτά αλλάζουν τα δεδομένα.

Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που έχει φέρει στον τομέα σας η επιστροφή σε ομαλούς ρυθμούς μετά την πανδημία;

Το ουσιαστικότερο δεδομένο, που έφερε η μετά τον covid εποχή, είναι η περαιτέρω ψηφιοποίηση στο λιανικό εμπόριο αλλά και στον τρόπο που λειτουργούν οι εταιρείες. Έχει, πλέον, καθιερωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών η αγορά μέσω του διαδικτύου και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) αλλά και στην πρακτική των επιχειρήσεων να προσφέρουν αυτή την υπηρεσία.

Η ψηφιοποίηση άλλαξε τους ρυθμούς που λειτουργούν οι οργανισμοί. Πολλά business meetings γίνονται εξ αποστάσεως, ενώ το remote και hybrid work είναι στις μέρες μας μια πάγια τακτική που ακολουθούν οι πλείστες επιχειρήσεις, κυρίως στον τομέα μας.

Αυξήθηκε σημαντικά επίσης το ενδιαφέρον για προγράμματα ανταμοιβής πιστών πελατών και μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων. Πολλές εταιρείες βιώνουν δυσκολίες ως επακόλουθο συνεχόμενων βραχυπρόθεσμων κινήσεων στο marketing και τη διαφήμιση, παραμελώντας το brand και εστιάζοντας σε άμεσα αποτελέσματα, δίνοντας έτσι ευκαιρία σε άλλα brands να πάρουν τη θέση τους στο μυαλό του καταναλωτή.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις και προκλήσεις του τομέα σας το 2023;

ΤΑΣΕΙΣ

Podcasts: Στις αρχές της πανδημίας και λίγο πιο πριν, τα podcasts ήταν σχετικά άγνωστα στο κυπριακό κοινό. Σήμερα, πολλές επιχειρήσεις διατηρούν τα δικά τους podcasts, με σκοπό να συνδεθούν περισσότερο με το κοινό, βγάζοντας προς τα έξω μια πιο ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησης μέσα από συνεντεύξεις, απαντήσεις σε ερωτήσεις κι απορίες του κοινού και χαλαρές συζητήσεις. Πιστεύω πως το συγκεκριμένο είδος περιεχομένου θα χρησιμοποιηθεί σε ακόμα πιο έντονο βαθμό από επιχειρήσεις σε διάφορους κλάδους τα επόμενα χρόνια.

Περισσότερος αυτοματισμός: Με την ενσωμάτωση του AI και του Machine Learning από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες, τα πάντα γίνονται με λιγότερα βήματα. Αυτό είναι μια θετική εξέλιξη, καθώς τώρα οι performance marketers έχουν περισσότερο χρόνο να επικεντρωθούν στο στρατηγικό κομμάτι του μάρκετινγκ αντί στη δημιουργία καμπάνιας στις πλατφόρμες.

ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

AI generated content vs Tailor made content: Θεωρώ πως το 2023 αλλά και τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί κατακόρυφα το AI generated content. Αυτό ίσως αναγκάσει τα search engines, όπως η Google, να πάρουν κάποια μέτρα περιορίζοντας το AI content. Γι’ αυτό τον λόγο το tailor made content, αν και πιο περιορισμένο, θα αποκτήσει μεγαλύτερη αξία. Ένα σωστό πάντρεμα tailor made και AI generated content θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να ξεχωρίσουν στον αναβαθμισμένο ψηφιακό κόσμο.

Πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον: Ο αυξανόμενος αριθμός επιχειρήσεων, που χρησιμοποιούν ψηφιακά µέσα στις διαφημίσεις τους, έχει επιφέρει και αύξηση στο κόστος. Ως επακόλουθο, τα brands πρέπει να κάνουν τις κινήσεις τους πάντα βάσει στρατηγικής, αποφεύγοντας δραστηριότητες που οδηγούν σε κατανάλωση του budget χωρίς μακροπρόθεσμους στόχους. Εδώ έρχεται και ο ρόλος των agencies, που πέρα από τη δημιουργία διαφημίσεων και τη βελτιστοποίηση των καμπανιών, θα πρέπει να λειτουργούν και ως σύμβουλοι σε ό,τι αφορά τη στρατηγική του μάρκετινγκ των επιχειρήσεων.

Ενσωμάτωση νέων εργαλείων και τεχνολογιών ΑΙ στο Μarketing: Στις μέρες μας ξεπροβάλλουν ολοένα και περισσότερα ΑΙ εργαλεία, που απλοποιούν τις διαδικασίες στον κόσμο του μάρκετινγκ αλλά και των επιχειρήσεων γενικότερα. Εργαλεία για τη δημιουργία βίντεο, εικόνας, κειμένου και ήχου χρησιμοποιούνται πλέον σε ευρεία βάση. Επίσης, βλέπουμε και εργαλεία για work management η για CRM να κάνουν κι αυτά την εμφάνιση τους σιγά - σιγά. Οι εταιρείες που θα καταφέρουν να ενσωματώσουν τις σωστές AI λύσεις στις καθημερινές λειτουργίες τους, θα αποκτήσουν σίγουρα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Social Media Verifications: Την αρχή έχει κάνει το Twitter και στη συνέχεια το Meta. Η πρόκληση θα προκύψει, αν στο κοντινό μέλλον οι επιχειρήσεις αναγκαστούν να πληρώνουν κάποιο πάγιο ποσό, ώστε να είναι verified και να έχουν καλύτερο service από τις πλατφόρμες. Επίσης, θα ήταν ενδιαφέρον, αν τα social media ξεφύγουν από το «δωρεάν» μοντέλο και επικεντρωθούν στις premium συνδρομές.

Τι αλλαγές έχει επιφέρει στον τομέα σας η εξάπλωση του ΑΙ και των διάφορων εργαλείων του;

Έχει καταστήσει τη δημιουργία περιεχομένου πιο γρήγορη και εύκολη, όμως την ίδια ώρα, είναι πιθανό να κάνει πανομοιότυπο το content των brands. Αυτό, όμως, που διαφοροποιεί το καλό ΑΙ content από το μέτριο είναι η πρωτογενής πηγή, δηλαδή, οι εντολές (prompts) που θα του δώσει ο εκάστοτε marketer. Τα μεγάλα brands, αν θέλουν να ξεχωρίζουν, θα πρέπει να χρησιμοποιούν και tailor made content, που πλέον θα γίνει niche. Πέρα όμως από τη δημιουργία περιεχομένου, τα AI εργαλεία θα βελτιώσουν και την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες που θα προσφέρονται στους πελάτες.

Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη μέχρι το τέλος του χρόνου και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2024;

Η διαφημιστική δαπάνη θεωρώ πως θα συνεχίσει να μεταφέρεται από τα traditional στα digital channels μέχρι το τέλος του χρόνου αλλά και μέσα στο 2024. Βλέπουμε ήδη ότι το digital marketing έχει εδραιωθεί ως μέρος του διαφημιστικού προϋπολογισμού αρκετών brands και ως αποτέλεσμα της μετρησιμότητάς του προβλέπω αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη, όπως βλέπουμε και από πελάτες μας στο εξωτερικό, αλλά και από τα μεγάλα brands.

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές και συνεργασίες του 2023;

Ήταν αρκετές, θα έλεγα, οι καθοριστικές στιγμές. Πιο σημαντική και αξιοσημείωτη ήταν ασφαλώς η κορυφαία διάκριση στην κατηγορία Best long Term Strategic Use of Social Μedia στα Global Social Media Awards 2023, όπου ήμασταν finalists και στην κατηγορία Best Low Budget Campaign, ανάμεσα σε brands και agencies, όπως, Philip Morris Int., Mercedes Benz, AT&T, dentsu και Wolfgang Digital. Οι διακρίσεις αυτές αποδεικνύουν ότι οι μεθοδολογίες που ακολουθούμε αλλά και τα αποτελέσματά είναι στο επίπεδο που αρμόζει στα brands με τα οποία συνεργαζόμαστε ή θέλουμε να συνεργαστούμε. Σημαντική ήταν επίσης η συνέχεια της συνεργασίας μας με την Ancoria Insurance, για τρίτη χρονιά, έχοντας κερδίσει και την πρώτη θέση στα Global Social Media Awards με την περσινή καμπάνια στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, κάτι που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης και ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά και την εξαιρετική μας συνεργασία. Επίσης, η έναρξη συνεργασίας με την Kapnos Airport Shuttle και η εδραίωση της Obsidian στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι γεγονότα που κάνουν το 2023 μια ξεχωριστή χρονιά για την ομάδα μας.

Ποια είναι τα πλάνα σας για το μέλλον;

Κύριοι στόχοι είναι η συνέχεια της επέκτασής μας στην Κύπρο, στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε άλλες αγορές του εξωτερικού. Mαζί βέβαια με συνεχή μελέτη και βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών που παρέχουμε, διατηρώντας έτσι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Επίσης, η εδραίωσή μας ως market disruptors & innovators στην τοπική αλλά και την παγκόσμια αγορά αποτελεί ένα βασικό στόχο για το εγγύς μέλλον.

The team

Σωτήρης Μαρώνου

Digital Marketing Manager

Από τα πρώτα μέλη της The Obsidian Co. Πίστεψε από την αρχή στην προοπτική που είχε το start-up και εντάχθηκε σε αυτό. Ανέλαβε τον ρόλο του Digital Marketing Manager και συνέβαλε τα μέγιστα στη δημιουργία και εξέλιξη του digital department της εταιρείας. Σήμερα, έχει την ευθύνη για τη μάρκετινγκ στρατηγική που ακολουθούν οι συνεργάτες της εταιρείας.

Ραφαέλλα Νεοφύτου

Digital Marketing Specialist

Το νεότερο μέλος της ομάδας. Ξεχώρισε για την εργατικότητα και το ήθος της από τις πρώτες μέρες. Έχει τον ρόλο της Digital Marketing Specialist και ασχολείται κυρίως με το SEO. Θεωρείται ένα πολύτιμο μέλος της The Obsidian Co., καθώς αναβαθμίζει με τις γνώσεις της, τις υπηρεσίες που προσφέρει η εταιρεία.

Μιχάλης Νικολάου

Συνιδρυτής, Chief Operating Officer (COO), Creative Director

Απόφοιτος του Sheffield University στο Computer Science. Ως βασικό ιδρυτικό μέλος, ο Μιχάλης έχει συμβάλει σε μέγιστο βαθμό στη μέχρι τώρα ανάπτυξη της επιχείρησης. Ο κύριος ρόλος του στην εταιρεία είναι η επίβλεψη της λειτουργικής οργάνωσης, η διασφάλιση και η διατήρηση υψηλού επιπέδου στη δημιουργία περιεχομένου.

Χριστόδουλος Αθανασίου

Multidisciplinary Designer

Είναι από τους καλλιτέχνες που η τέχνη και ο σχεδιασμός τρέχει στο αίμα τους. Αφού πήρε το πτυχίο του στο Graphic and Communication Design από το Πανεπιστήμιο του Leeds, εντάχθηκε στο Creative Department της The Obsidian Co. Έχοντας τον ρόλο του Multidisciplinary Designer, προσθέτει νέες γνώσεις και προοπτικές για Branding Identity και UX Design, διευρύνοντας τη δημιουργική παραγωγή της εταιρείας.

Εβελίνα Σελεβέστρου

Multimedia Content Creator

Αποφοίτησε με άριστα από το Northumbria University στο fashion design. Σκοπός με την ένταξή της στην εταιρεία, ήταν να προσθέσει τη δική της καλλιτεχνική πινελιά στη δημιουργία περιεχομένου για τους πελάτες της Obsidian Co. ως Multimedia Content Creator. Το στοίχημα κερδήθηκε και η Εβελίνα πλέον, μέσα από τον δικό της καμβά, δίνει ταυτότητα σε πολλά από τα συνεργαζόμενα brands.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Διεύθυνση: Γοργόνων 14, γραφείο 201, 6047, Λάρνακα

Τηλέφωνα: 24400124

E-mail: info@theobsidianco.com

Ιστοσελίδα: theobsidianco.com

Δειτε Επισης

Αντίο covid, καλώς ήλθες digital
Action global communications: Όταν οι καμπάνιες μιλούν
appios®/deepdive: Στρατηγική & Branding, πάνε μαζί
Avaton Communications: Ένα βήμα μπροστά
Delema Group: Mastering the art of change
Helena Brian Marketing and Advertising: Brilliant in all senses
Marketway Publicis: Mindset is the way
Ogilvy Cyprus: Η εξέλιξη είναι online
Partners Connected Communications: The game changers
Purpose communications: The art of storytelling