Purpose communications: The art of storytelling

Η απόφαση για δημιουργία της Purpose Communications από τον εμπνευστή και ιδρυτή της, Δημήτρη Ιωαννίδη, γεννήθηκε με μια ξεκάθαρη αποστολή: Να συμβάλει στη στρατηγική προσπάθεια των επιχειρήσεων να αναδείξουν τον σκοπό τους μέσω της επικοινωνίας. Αναδεικνύοντας τη σημασία του storytelling στην όλη προσπάθεια, ο CEO της Purpose εκφράζει την ιδιαίτερη ικανοποίησή του για το γεγονός ότι η εταιρεία, η οποία συμπληρώνει τον Σεπτέμβριο ένα χρόνο ζωής, άρχισε με τους καλύτερους οιωνούς. Και έπεται συνέχεια, εντός κι εκτός Κύπρου.

Ποιο είναι το ουσιαστικότερο δεδομένο, που έχει φέρει στον τομέα σας η επιστροφή σε ομαλούς ρυθμούς μετά την πανδημία;

Από τα ουσιαστικότερα δεδομένα που φέρνει η μετά την πανδημία εποχή στον τομέα μας, είναι αναμφίβολα η ραγδαία ανάπτυξη και χρήση της ψηφιακής επικοινωνίας. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εταιρείες και οργανισμοί, έτοιμοι και μη, αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, αναζητώντας τρόπους να διατηρήσουν την επικοινωνία με πελάτες και εργαζόμενους. Η οριστική μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο είναι δεδομένη και έχει αλλάξει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις προωθούν τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και την επικοινωνία τους με το κοινό. Στα νέα δεδομένα - τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Κύπρο, αφού στο εξωτερικό είναι μια τάση που παρατηρείται χρόνια - είναι και η έμφαση που δίνουν οι ίδιες στον πραγματικό σκοπό τους.

Και πως αυτό επηρεάζει την όλη πολιτική της εταιρικής επικοινωνίας; Πολλές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ότι οι καταναλωτές επιθυμούν να συνδέονται με οργανισμούς που έχουν ξεκάθαρη αποστολή και συγκεκριμένο σκοπό και δεν περιορίζονται απλώς στο κέρδος. Εταιρείες, όπως η Purpose Communications, δημιουργήθηκαν για να συμβάλουν σε αυτή τη στρατηγική προσπάθεια των επιχειρήσεων να αναδείξουν τον σκοπό τους μέσω της επικοινωνίας, δημιουργώντας έτσι συναισθηματικές συνδέσεις και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη. Είναι ξεκάθαρο πως οι καταναλωτές προτιμούν να συνεργάζονται με εταιρείες που συμμερίζονται τις ίδιες αξίες με αυτούς.

Ποιες είναι οι φετινές μεγαλύτερες τάσεις και προκλήσεις του τομέα σας;

Όπως κάθε κλάδος, έτσι και η επικοινωνία, εξελίσσεται διαρκώς, με τις εταιρείες του τομέα να παραμένουν relevant, αντιμετωπίζοντας τα καινούργια δεδομένα και τις προκλήσεις με προσαρμοστικότητα, δημιουργικότητα και στρατηγική σκέψη. Από τις τάσεις που ξεχωρίζουν είναι η εξατομικευμένη επικοινωνία στο storytelling. Έχουμε μπροστά μας μια τεράστια ευκαιρία να μπορούμε να μιλήσουμε εξατομικευμένα στο κοινό των πελατών μας, δημιουργώντας εμπειρίες, προκαλώντας συναισθήματα, χρησιμοποιώντας δεδομένα και τεχνολογίες που επιτρέπουν την προσαρμογή του περιεχομένου. Την ίδια ώρα όμως, οι εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με προκλήσεις όπως είναι το GDPR και οι ανησυχίες για την ιδιωτικότητα. Παράλληλα, όλοι δεχόμαστε ένα καταιγισμό πληροφοριών, κάτι που καθιστά πρόκληση την απόσπαση της προσοχής και την κατανόηση του μηνύματος.

Τι αλλαγές έχει επιφέρει στον τομέα σας η εξάπλωση του ΑΙ και των διάφορων εργαλείων του;

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι το buzzword της εποχής, με τη συγκεκριμένη τεχνολογία να επηρεάζει πολύπλευρα και τον χώρο της επικοινωνίας, ξεκινώντας από τους στόχους που μπορεί να επιτύχει μια εταιρεία ή ένα brand, ενώ εκτείνεται μέχρι και τη ρύθμιση ηθικών ζητημάτων. Σε διεθνές επίπεδο, καταγράφεται ένας δισταγμός ως προς τη χρήση ΑΙ εργαλείων, που θα μπορούσε να αποδοθεί στην έλλειψη κατανόησης των δυνατοτήτων τους, στον φόβο για την απώλεια θέσεων ή σε ανησυχίες σε επίπεδο privacy και data security.

Ποια η δική σας άποψη;

Προσωπικά δεν συμμερίζομαι αυτούς τους προβληματισμούς ή τουλάχιστον δεν αφήνω να επηρεάζουν τη θετικότητα με την οποία αντιμετωπίζω τις εξελίξεις. Για παράδειγμα, στα πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης είναι η ανάπτυξη του ChatGPT, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα επιτάχυνσης και αυτοματοποίησης πολλών εργασιών. Η δημιουργία περιεχομένου και η ανάλυση δεδομένων αποτελούν κρίσιμα στάδια στο process της επικοινωνίας και η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει την εκτέλεση αυτών των εργασιών ή μέρους τους, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο. Ο ρόλος της επικοινωνίας έγκειται περισσότερο από ποτέ στη δυνατότητα εξειδίκευσης στους τομείς των πελατών μας, στην εμβάθυνση της στρατηγικής σκέψης και στην οικοδόμηση ισχυρών δεσμών μεταξύ brands και του κοινού τους, δηλαδή σε εκείνα που φέρνουν προστιθέμενη αξία.

Πώς προβλέπετε να κινηθεί η διαφημιστική δαπάνη μέχρι το τέλος του χρόνου και ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2024;

Η αναγκαιότητα εφαρμογής επικοινωνιακών στρατηγικών από τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου, για την επίτευξη των στόχων τους, είναι δεδομένη. Σίγουρα σε περιόδους κρίσης, ο κλάδος της επικοινωνίας δέχεται πιέσεις, ωστόσο, έχει τους τρόπους να προσαρμόζεται και να επανέρχεται σε ομαλούς ρυθμούς. Η ανάκαμψη έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να συνεχίσει και την επόμενη χρονιά. Αυτή η ανοδική τάση καταγράφεται παγκόσμια, αφού σύμφωνα με δεδομένα που ανακοινώθηκαν, η διαφημιστική επένδυση στα ΜΜΕ θα σημειώσει αύξηση 4,6% σε σχέση με το 2022. Ωστόσο, τα παραδοσιακά Μέσα και branding formats παραμένουν εκτεθειμένα, καθώς τα brands μειώνουν το budget τους ή αλλάζουν τις προτεραιότητές τους προς performance - based digital formats.

Ποιες ήταν για το γραφείο σας οι πιο καθοριστικές στιγμές και συνεργασίες αυτής της χρονιάς;

Η Purpose Communications συμπληρώνει τον Σεπτέμβριο ένα χρόνο παρουσίας στον κλάδο. Η αποδοχή της αγοράς σε αυτή τη νέα πρόταση που αναπτύξαμε μαζί με τον στρατηγικό μας συνεργάτη, DeLeMa Communication, υπήρξε από την αρχή πολύ θετική. Αυτό αποδεικνύεται και από την ανάπτυξη του πελατολογίου μας, που καλύπτει, πλέον, ένα σημαντικό εύρος κλάδων, όπως, τραπεζικό, fintech, τεχνολογία, ναυτιλία, υγεία, τουρισμό, έρευνα/καινοτομία, αθλητισμό καθώς και ΜΚΟ. Η δυναμική που προσφέρει η Purpose Communications ξεκινά από την ίδια της την ομάδα. Οι άνθρωποι πίσω από το brand είναι το Α και το Ω της ύπαρξης και του σκοπού μας. Από την αρχή στοχεύσαμε στη δημιουργία συνθηκών που να επιτρέπουν την ανάδειξη του ταλέντου, την ελευθερία έκφρασης και την εξέλιξη. Συγκεντρώσαμε στον κεντρικό πύρινα ταλαντούχους ανθρώπους με γνώση, εμπειρία, όρεξη για δουλειά και δημιουργία. Ακολούθως ανοίξαμε τους ορίζοντές μας αγκαλιάζοντας και άλλους επαγγελματίες του χώρου, προσφέροντας στους πελάτες μας εξατομικευμένες υπηρεσίες επικοινωνίας, με ευελιξία και χωρίς περιορισμούς σε ό,τι αφορά την εξειδίκευση.

Τι περιλαμβάνουν τα πλάνα σας;

Στα άμεσα πλάνα μας θα έλεγα πως είναι η συνέχιση με τον ίδιο αμείωτο ρυθμό της εξέλιξης της Purpose Communications, η διεύρυνση του πελατολογίου εντός κι εκτός Κύπρου, μέσω των στρατηγικών συνεργασιών που έχουμε δημιουργήσει τόσο ως CIPR Corporate Affiliate όσο και με άλλα affiliations σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Παράλληλα, είμαι περήφανος που ξεκινήσαμε τον πρώτο κύκλο της «Purpose Academy», της πρωτοβουλίας που ανακοινώσαμε τον περασμένο Απρίλιο, μέσα από την οποία προσφέρουμε αφιλοκερδώς τις γνώσεις και την τεχνογνωσία μας προς όφελος οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών του τόπου. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που θέλουμε να εξελίξουμε, για να έχουμε τη δυνατότητα στους επόμενους κύκλους να αυξήσουμε τις θέσεις που προσφέρουμε.

The team

Κατερίνα Γεννάρη

Senior Communications

Consultant

  • Communications Strategist • Corporate PR
  • Advocacy/Stakeholder Relations • European Affairs

Η Κατερίνα συνδυάζει μια πολύ-τομεακή δραστηριότητα στην επικοινωνία, τη στρατηγική, τις διεθνείς και ευρωπαϊκές σχέσεις, μέσα από πολυετή παρουσία στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Ενσωματώθηκε στην Purpose Communications με στόχο να μεταφέρει τις γνώσεις της προς όφελος των πελατών της εταιρείας, με γνώμονα πάντοτε τον σκοπό τους, αλλά και την προώθηση κοινών αξιών και αρχών.

Αντρέας Γιόρτσιος

PR Consultant

  • Advocacy/Stakeholder Relations
  • Storytelling • Media Relations

Ένας έμπειρος επαγγελματίας της επικοινωνίας με αξιοσημείωτη πολυετή καριέρα στα ΜΜΕ. Άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στο τηλεοπτικό τοπίο, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του κοινού, παράλληλα με μια εντυπωσιακή θητεία στο ραδιόφωνο και την αρχισυνταξία περιοδικών. Ως σύμβουλος επικοινωνίας στην Purpose Communications φέρνει ανεκτίμητη τεχνογνωσία και στρατηγική οξυδέρκεια, συμβάλλοντας σε εκστρατείες και πρωτοβουλίες επικοινωνίας.

Ηρόδοτος Μιλτιάδους

PR Consultant

  • Content Development
  • Media Relations

Η σταδιοδρομία στο δημοσιογραφικό επάγγελμα, έχει δώσει στον Ηρόδοτο την ευκαιρία να συλλέξει μια πληθώρα εμπειριών, που του δίνουν το πλεονέκτημα της σφαιρικής αντίληψης των επικοινωνιακών αναγκών κάθε πελάτη. Αποτελώντας μέλος της ομάδας της Purpose Communications, συμβάλλει στη στρατηγική καθοδήγηση πελατών στη νέα εποχή επικοινωνίας, που συνδυάζει τη δημιουργικότητα με τον πραγματικό τους σκοπό.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Ιστοσελίδα:

www.purpose-pr.com

Τηλέφωνο:

22251439

Social Media:

LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok

Δειτε Επισης

Αντίο covid, καλώς ήλθες digital
Action global communications: Όταν οι καμπάνιες μιλούν
appios®/deepdive: Στρατηγική & Branding, πάνε μαζί
Avaton Communications: Ένα βήμα μπροστά
Delema Group: Mastering the art of change
Helena Brian Marketing and Advertising: Brilliant in all senses
Marketway Publicis: Mindset is the way
Ogilvy Cyprus: Η εξέλιξη είναι online
Partners Connected Communications: The game changers
RED WOLF PR & ADVERTISING: Ένα αληθινό αφήγημα