powered by

Data Analytics: Ο ρόλος και η σημασία για τις επιχειρήσεις

*Γράφει η Μόνικα Ιωαννίδου Πολεμίτη


Οι τεχνολογικές εξελίξεις και η αύξηση της ψηφιοποίησης των δραστηριοτήτων μας, οδηγούν σε συνεχή αύξηση του όγκου των δεδομένων που παράγονται. Στον χώρο των επιχειρήσεων, καθημερινά παράγονται δεδομένα που αυξάνονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και αφορούν όλες τις διαδικασίες της επιχείρησης. Τα δεδομένα μπορεί να είναι είτε δομημένα είτε μη (όπως για παράδειγμα εικόνες και ήχος) που σε κάθε περίπτωση χρήζουν αξιοποίησης αφού οι πληροφορίες που παρέχουν είναι πολύτιμες για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Για το λόγο αυτό, η διαδικασία ανάλυσης και αξιοποίησης των δεδομένων ή αλλιώς Data Analytics, αποτελεί τα τελευταία χρόνια ένα κύριο πυλώνα της επιχειρηματικής στρατηγικής .

Η ανάλυση δεδομένων προσφέρει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις, όπως ενδεικτικά:

Πιο γρήγορη λήψη αποφάσεων: H τακτική ανάλυση δεδομένων ή/και η ανάλυση σε πραγματικό χρόνο, οδηγεί σε σημαντικά συμπεράσματα και αναδεικνύει την στρατηγική που πρέπει να χαράξει το κάθε τμήμα (πχ μάρκετινγκ, πωλήσεις, παραγωγή) οδηγώντας σε πιο γρήγορη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Αύξηση εσόδων: Η κατανόηση και η αξιοποίηση των δεδομένων έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση εσόδων με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Για παράδειγμα, η ανάλυση δεδομένων στον χώρο του μάρκετινγκ και των πωλήσεων βοηθά τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν πιο αποτελεσματικά τον προϋπολογισμό τους για προωθητικές ενέργειες, να καθορίσουν την τιμολογιακή τους πολιτική, ή ακόμα και να βελτιώσουν την παρουσία των προϊόντων τους στα σημεία πώλησης. Παράλληλα, με την χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης, είναι εφικτό να προβλεφθούν οι μελλοντικές πωλήσεις, ελαχιστοποιώντας με αυτό τον τρόπο το ενδεχόμενο έλλειψης προϊόντων ή επιστροφών.

Βελτίωση εμπειρίας πελάτη: Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να κατανοήσουν πλήρως τα χαρακτηριστικά των πελατών τους, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να επιδράσουν μαζί τους με πιο στοχευμένες και εξατομικευμένες ενέργειες συμβάλλοντας τόσο στην βελτίωση εμπειρίας του πελάτη όσο και στην αύξηση της αξίας πελατειακής διάρκειας (customer lifetime value).

Βελτιστοποίηση επιχειρηματικής λειτουργίας: Η ανάλυση και καταγραφή των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και η οπτικοποίησή τους, μπορεί να χρησιμοποιηθεί προγνωστικά για την έγκαιρη διάγνωση κινδύνων του εκάστοτε επιχειρηματικού μοντέλου προτού δημιουργηθούν μείζονα προβλήματα.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν ανάλυση δεδομένων και μάλιστα σε αυτοματοποιημένο βαθμό αποκτούν σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού αφού έχουν τα κατάλληλα εργαλεία που προβλέπουν έγκαιρα σημαντικές στρατηγικές ευκαιρίες δίνοντάς τους πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Παρόλα τα οφέλη, πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν πλήρως τα δεδομένα τους και να τα χρησιμοποιήσουν για να αυξήσουν την επιχειρηματική τους αξία.

Αναγνωρίζοντας το γεγονός αυτό, η Baker Tilly South East Europe μέσα από το τμήμα Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Στρατηγικής και Διαχείρισης, έχει προχωρήσει σε μια στρατηγική συνεργασία με την ai-analytix, η οποία εξειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων. H συνεργασία αυτή επιτρέπει στη Baker Tilly να προσφέρει στους πελάτες της συμβουλευτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζονται σε τεχνική εμπειρογνωμοσύνη και βαθιά κατανόηση των λειτουργιών και των προτεραιοτήτων μιας επιχείρησης.

Αυτή η προσέγγιση μπορεί να επιφέρει πολλά οφέλη, να εξαλείψει την αβεβαιότητα, να βελτιώσει τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και γενικότερα να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να λάβουν καλύτερες αποφάσεις.

*Μόνικα Ιωαννίδου Πολεμίτη, Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Στρατηγικής και Διοίκησης, Baker Tilly South East Europe, m.polemitis@bakertilly.com.cy


  • Cyta Business

Η Cyta Business, αντιλαμβανομένη τις σύγχρονες απαιτήσεις και τις αυξημένες ανάγκες των ΜμΕ για αναβάθμισή τους στην ψηφιακή εποχή, συμβάλλει στην ανάπτυξή τους παρέχοντας λύσεις στα πρακτικά ζητήματα και τις προκλήσεις που τις απασχολούν και ταυτόχρονα αναδεικνύει τις ευκαιρίες που προκύπτουν με τη δύναμη της τεχνολογίας.

*Μόνικα Ιωαννίδου Πολεμίτη, Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Στρατηγικής και Διοίκησης, Baker Tilly South East Europe, m.polemitis@bakertilly.com.cy

Δειτε Επισης

Καινοτομία στον τομέα των υπηρεσιών: Βράβευση της ΚΕΔΙΦΑΠ στα Κυπριακά Βραβεία Καινοτομίας της ΟΕΒ(vid)
Νέοι κανόνες στο ψηφιακό marketing: Η Doris Danner στη σκηνή του Advertising Conference
Η μείωση βλάβης στο επίκεντρο της δημόσιας υγείας-Σημαντικές παρεμβάσεις στο Harm Reduction Conference 2025
Άντρεα Χατζηβασιλείου: Young Lions Cyprus και οι νέες δημιουργικές φωνές της Κύπρου που ξεχωρίζουν στη διεθνή σκηνή(vid)
MammoCheck: Η καινοτόμος λύση που φέρνει την πρόληψη του καρκίνου του μαστού στο σπίτι (video)
Investopia Global Mediterranean Forum: Πραγματοποιείται στην Κύπρο και ανοίγει νέες επενδυτικές προοπτικές
Σε συνάντηση εργασίας της ηγεσίας της BusinessEurope με την Ursula von der Leyen ο πρόεδρος της ΟΕΒ Γιώργος Παντελίδης
Ανδρέας Νεοφύτου: Έτσι θα ενισχύσει την θέση της ως παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος η Κύπρος-To όραμά μου για το ΚΝΕ
Στην Τόχνη βρέθηκαν ερευνητές/τριες για διεθνές συνέδριο με θέμα το franchising
Υπουργείο Ενέργειας: Διαγωνισμός για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας 2025