Οι τελευταίες καινοτομίες της Mastercard και οι σκέψεις για το μέλλον των πληρωμών
Ερατώ Πισιάρα Γερασίμου 16:08 - 19 Ιουνίου 2023
Φανταστείτε να επισκέπτεστε ένα κατάστημα μέσω εικονικής πραγματικότητας, να βλέπετε την ποικιλία των προϊόντων, να ενημερώνεστε για το κόστος τους και το αποτύπωμα άνθρακά τους στο περιβάλλον.
Σκεφτείτε να μπορείτε να δοκιμάσετε ρούχα και αυτά να σας προειδοποιούν ότι έχετε ήδη ένα παρόμοιο κομμάτι στην ντουλάπα σας, πριν ολοκληρώσετε την αγορά σας, κι όλα αυτά κοιτάζοντας απλώς μια εικονική οθόνη.
Αυτή είναι μόνο μία από τις ιδέες της Mastercard για το μέλλον των αγορών, που αναδείχθηκε πρόσφατα σε παρουσίαση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στο European Tech Hub της εταιρείας στο Δουβλίνο.
Ειδικότερα, την έκφραση της δέσμευσης της παγκόσμιας εταιρείας τεχνολογικών λύσεων πληρωμών να ανοίξει νέους δρόμους στον τρόπο πληρωμών αγαθών και υπηρεσιών στο μέλλον, θα μπορούσε να αποτελέσει το European Technology Hub της Mastercard.
Στο πλαίσιο αυτού, ο πρόεδρος της Mastercard Europe, Mark Barnett, αναφέρθηκε σε κάποιες από τις τελευταίες καινοτομίες της εταιρείας και τις σκέψεις του για το μέλλον των πληρωμών.
Σε συνέντευξή του στο περιοδικό GOLD τόνισε, μάλιστα, πως η Mastercard δεν σκοπεύει να αφήσει πίσω της τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ), καθώς προχωρά σε ένα μέλλον πληρωμών μέσω εικονικών καταστημάτων και άλλων αναδυόμενων τεχνολογιών.
Σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε από την Boston Consulting Group (BCG) και την ολλανδική εταιρεία πληρωμών, Adyen, το 80% των ΜμΕ χρησιμοποιεί καθημερινά μια επιχειρηματική πλατφόρμα τεχνολογίας. Αυτό καταδεικνύει το πόσο ψηφιακές είναι, παρατήρησε ο κ. Barnett.
Σημειώνοντας ότι η Mastercard βρίσκεται σήμερα στο κέντρο ενός οικοσυστήματος με 10 εκατ. εμπόρους από τη μία, τρία δισ. καταναλωτές από την άλλη και 20.000 χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στη μέση, επεσήμανε πώς οι περισσότεροι έμποροι λιανικής στην Ευρώπη δέχονται ήδη πληρωμές με κάρτα.
Η αναδυόμενη τεχνολογία, όπως τα συστήματα που επιτρέπουν στα κινητά τηλέφωνα των εμπόρων να γίνονται συσκευές αποδοχής με το πέρασμα της κάρτας, του τηλεφώνου ή του smartwatch του πελάτη, καθιστά τη διαδικασία ακόμη πιο απλή.
Ούτε ένα χαρτονόμισμα
Ενώ ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι οι επενδυτές επιλέγουν να επενδύσουν τα χρήματά τους στην κλιματική τεχνολογία, αντί στην τεχνολογία των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, η Mastercard επενδύει και στις δύο, μεταξύ άλλων.
«Ανοίξαμε πέρυσι το εργαστήριο βιωσιμότητας στη Στοκχόλμη, το οποίο εξετάζει τρόπους με τους οποίους μπορούμε να δημιουργήσουμε προϊόντα και υπηρεσίες που προωθούν την περιβαλλοντική ατζέντα», σημείωσε. Ταυτόχρονα όμως, αυξάνεται και η ανησυχία των καταναλωτών για πιθανές παραβιάσεις και απειλές ασφαλείας.
Ο Barnett σημείωσε ότι η καινοτόμος τεχνολογία, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, συμβάλλει εδώ και αρκετά χρόνια στο να διατηρηθούν ασφαλέστερα τα χρήματα των ανθρώπων. Είναι, επίσης, πεπεισμένος ότι οι πελάτες είναι έτοιμοι για όλες τις αλλαγές που είναι ήδη εδώ ή έρχονται. Σε ορισμένες χώρες, μάλιστα, η αλλαγή είναι ήδη σχεδόν ολοκληρωτική:
«Στη Στοκχόλμη δεν θα δείτε ούτε ένα χαρτονόμισμα!». Φτάνοντας σε ένα σημείο κομβικό πλέον, οι άνθρωποι σκέφτονται: «Χρειάζεται να κουβαλάω όλα αυτά τα κέρματα και τα χαρτονομίσματα μαζί μου, όταν μπορώ να πληρώσω τα πάντα απλώς με ένα πέρασμα της κάρτας;». Οι καταναλωτές θα αλλάξουν τη συμπεριφορά τους μόνο αν αυτό τους ωφελεί, αν τους παρέχει είτε πρόσθετη ασφάλεια είτε πρόσθετη ευκολία. Οι πληρωμές με κάρτα προσφέρουν και τα δύο.