Αγώνας επιβίωσης για τις ΜμΕ στην καρδιά της Λευκωσίας-Αυτοψία του InBusinessNews

Αγώνα επιβίωσης δίνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην καρδιά της Λευκωσίας, με αρκετές από αυτές να λειτουργούν στη ζημιά τους και άλλες, στην καλύτερη των περιπτώσεων, να έχουν έσοδα μηνιαίως, όσα και τα έξοδά τους.

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ιστορικού παραδοσιακού εμπορικού πυρήνα της πρωτεύουσας, δεν είναι υπερβολή να λεχθεί πως κρατιούνται κυριολεκτικά με νύχια και με δόντια στη ζωή, «δεινοπαθώντας» από τα αυξημένα κόστη σε όλα τα επίπεδα, αλλά πολύ περισσότερο από το δυσβάστακτο, όπως από τους ίδιους τους καταστηματάρχες χαρακτηρίζεται, κόστος του ηλεκτρισμού.

Το InBusinessNews διενήργησε… αυτοψία στην περιοχή, συνομιλώντας και εισπράττοντας την αγωνία των επιχειρηματιών για το παρόν και το μέλλον των επιχειρήσεων τους.

Διαβάστε ακόμα:

DRS: Φωνές για το σύστημα ανακύκλωσης που επιβαρύνει υπεραγορές και καταναλωτές

Λεμεσός: Ανησυχούν για επιτόκια οι επιχειρηματίες-Σε ποιους τομείς ψάχνουν προσωπικό

Κοινή συνισταμένη όλων, η ανάγκη εξεύρεσης τρόπων διαφοροποίησης της σημερινής κατάστασης, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορέσουν να απαλλαγούν από τον βραχνά του υπέρογκου λειτουργικού κόστους και να αναπνεύσουν.

  • Κώστας Κεραυνός (καφεστιατόριο 90 μοίρες)
90 ΜΟΙΡΕΣ

«Πληρώνω και ενοίκιο και ρεύμα χωρίς κέρδος για την επιχείρηση, ειδικά μετά τον κορωνοϊό. Δίνω 300 ευρώ τον μήνα για να βάζω τραπεζάκια έξω, 1.000 ευρώ τον μήνα για το ενοίκιο του καταστήματος, ενώ το ρεύμα έρχεται 650 ευρώ το δίμηνο. Είναι πάρα πολλά τα έξοδα, έχουν διπλασιαστεί σχεδόν σε όλα.

Παρ’ όλα αυτά, αντί να υπάρξει κάποια στήριξη από το δημαρχείο, μας επιβαρύνει και αυτό ακόμη περισσότερο. Πληρώνω όπως σας έχω πει 300 ευρώ για τα τραπεζάκια έξω σε μια έκταση 12 τ.μ., 400 ευρώ άδεια επαγγέλματος, για σκύβαλα 400 ευρώ.

Έχω το κατάστημα από το 1970, τα τελευταία οκτώ χρόνια, όμως, λειτουργεί ως καφεστιατόριο. Αν κοιτάξεις τη γύρω περιοχή, θα δεις 15-20 κλειστά μαγαζιά, μόνο 3-4 έχουν μείνει».

  • Αντώνης Κουππαρής (café Pieto)
PIETO

«Σήμερα ακριβώς συμπληρώνει 11 χρόνια λειτουργίας το Pieto. Το κόστος του ρεύματος είναι πλέον δυσβάστακτο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες που θα πρέπει να είναι ανοιχτές οι ηλεκτρικές σόμπες.

Για να αντιληφθείτε, ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος ανέρχεται από 5 έως 7 χιλιάδες τη διμηνία. Και να σκεφτείτε ότι στο μαγαζί μου δεν γίνεται χρήση ηλεκτρικής κουζίνας, όπως σε άλλα καταστήματα. Αυτή τη διμηνία πλήρωσα ρεύμα 5,254 ευρώ, ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο είχα να πληρώσω λογαριασμό ρεύματος 3,255 ευρώ. Έχουμε συζητήσει το πρόβλημα και με τις γειτονικές επιχειρήσεις. Κανένας επιχειρηματίας δεν αντέχει, απλώς δεν υπάρχει άλλη επιλογή, όλοι πληρώνουν.

Η χορηγία του αρμόδιου Υπουργείου επί του ηλεκτρικού ρεύματος, η οποία αναγράφεται πάνω στον λογαριασμό είναι ένα αστείο, όταν πρόκειται να σου χαρίσουν 70 ευρώ από τις 5,5 χιλιάδες. Είναι τρομακτικά τα ποσά που πληρώνουμε για το ρεύμα. Ελάχιστες είναι οι φορές που το μαγαζί βγάζει τουλάχιστον αυτά που πληρώνει, γιατί δεν έχει αυξηθεί μόνο η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά και άλλων απαραίτητων αγαθών για τη λειτουργία του.

Δεν υπάρχει κάτι που να έμεινε ανεπηρέαστο από αυτή την κατάσταση. Κάποια έξοδα είναι και παραμένουν σταθερά. Είναι καταστροφή, γι’ αυτό άλλωστε και οδηγήθηκαν τόσες επιχειρήσεις στο κλείσιμο. Το μόνο έξοδο που μπορεί να γλιτώσει ο ιδιοκτήτης είναι στο θέμα των μισθών, όχι με το να δίνει πιο λίγα, αλλά να αναγκάζεται να διώχνει το προσωπικό του και να μένει με πιο λίγα άτομα για να τα βγάζει πέρα».

  • Σωτήρης Αντωνίου (κατάστημα υποδημάτων «Αντωνίου»)
ΥΠΟΔΗΜΑΤΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

«Έχω την επιχείρηση σχεδόν 15-16 χρόνια. Τα τελευταία χρόνια αποφάσισα να αλλάξω τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και να βάλω στο μαγαζί led, και με αυτό τον τρόπο κατάφερα να μειώσω την κατανάλωση του ρεύματος της επιχείρησης. Ωστόσο, ο λογαριασμός του ρεύματος παραμένει σταθερά υψηλός. Είναι ένα πρόβλημα».

  • Θέμης Θεμιστοκλέους (κατάστημα μουσικών ειδών «Themis Music Shop»)
ΤHEMIS MUSIC SHOP

«Το μαγαζί υπάρχει από το 1967, το είχαν οι γονείς μου και το ανέλαβα το 2000. Εννοείται ότι μας έχει επηρεάσει αρνητικά η αύξηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος. Δεν υπάρχει επιχείρηση που δεν επηρεάστηκε. Αυτές οι αυξήσεις του ρεύματος είναι αδικαιολόγητες, πρέπει να υπάρχει μια αρχή που να τους βάζει ‘’ττερπιέ’’ που λέμε.

Η επιχείρηση μου δεν έχει σταθερό μηνιαίο κέρδος, αλλά ο λογαριασμός του ρεύματος έρχεται σταθερά κάθε μήνα και θα πρέπει να πληρωθεί. Έχουμε φθάσει στο σημείο να φοβόμαστε να ανοίξουμε κλιματιστικό, γιατί φοβόμαστε τον λογαριασμό του ρεύματος που θα έρθει».

  • Γιάννα Νικολάου (studio ΜΙΧΑΛΙΑΣ)
ΜΙΧΑΛΙΑΣ

Το ρεύμα όντως έχει αυξηθεί, παρ’ όλα αυτά δεν έχω προχωρήσει σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων του καταστήματος, γιατί όπως αυξήθηκαν για μένα οι τιμές, έτσι αυξήθηκαν και για τους υπόλοιπους.

Η επιχείρηση δεν μπορεί να έχει κέρδος, απλώς καταφέρνω να βγάζω τον μισθό μου».

  • Αντρέας Λεμονάρης (Παραδοσιακό Γλυκοπωλείο)
ΛΕΜΟΝΑΡΗΣ

«Το κατάστημα λειτουργεί από το 1952 από τον πατέρα μου. Βεβαίως και επηρεάζεται η επιχείρησή μας από την αύξηση του ηλεκτρικού ρεύματος. Πέρσι τέτοιο καιρό πληρώναμε ένα «Α» ποσό, φέτος μετά από ένα χρόνο πληρώνουμε το διπλάσιο.

Τους καλοκαιρινούς μήνες πολλές φορές το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος υπερβαίνει το κέρδος του καταστήματος, διότι αναγκαζόμαστε να έχουμε τα ψυγεία σε πιο ψηλές θερμοκρασίες».

Δειτε Επισης

Ολοκληρώθηκε ο 15ος Κυπριακός Διαγωνισμός Οίνου-Διαγωνίστηκαν 27 οινοποιεία
Ισραήλ: Ακυρώνει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Φωνάζουν για απανωτές αυξήσεις στο χοιρινό οι υπεραγορές-Ζητούν παρέμβαση των θεσμών
Με μεγάλη επιτυχία η απογευματινή εκδήλωση της Gaggenau στη Λευκωσία (pics)
Άλκης Γαλατόπουλος: Πορεία πέραν των 60 ετών για την Novario-Tι είπε για την προσθήκη των προϊόντων Gaggenau
R. Ramalho: Τα προϊόντα Gaggenau προσφέρουν την εμπειρία της πολυτέλειας
Έρχεται νέα υπερσύγχρονη υπεραγορά Αλφαμέγα στο Παραλίμνι-Όλες οι πληροφορίες
Θέλουν να βάλουν πίεση σε ό,τι αφορά τον έλεγχο των τιμών στο λιανεμπόριο-Η πρόθεση της Βουλής
Κίνα: Άλμα 26,7% στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στο τετράμηνο
Jumbo: Αυξημένες κατά περίπου 3% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τετράμηνο